Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez orzechzg » 2 kwi 2014, 13:55

Od siebie dodam, że dostęp od dołu nie jest niezbędny. Można wsio górą załatwić, wystarczy jakieś lusterko mieć :)
Początkujący
 
Od: 2 sie 2013, 15:23
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Zielona Góra, woj. lubuskie
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD, 90 KM, 1999 rok

Postprzez kris206 » 17 cze 2014, 13:19

Koledzy,
Chciałem zaktualizować info dotyczące zaworu TCV. Wymieniony na Oplowski, już nie cieknie, ale mam problem z błędem kontrolki świec żarowych. Nadmienię iż problem wystąpił juz przed wymiana zaworu TCV poza tym to raczej nie wina zaworu.
Ponadto EGR zaslepilem gdyż Madzia dość mocno dymiła, co ustalo po zaslepieniu ale błąd jest.
Podsumowując – zawór TCV od Opla sprawuje się dobrze :–)

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 09:14
Posty: 5

Postprzez kierownik » 17 cze 2014, 13:22

Jaki masz rocznik i ile koników?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez puding » 17 cze 2014, 21:11

Ponadto EGR zaslepilem gdyż Madzia dość mocno dymiła, co ustalo po zaslepieniu ale błąd jest. i nie chodzi teraz czasem w trybie awaryjnym?
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez boczek86 » 23 paź 2014, 21:30

Te dwa tematy mozna chyba spiac bo o tym samym zaworze TCV viewtopic.php?f=465&t=152956&start=40 moze ktosnwie co dalej z tym zrobic ?? Oprócz zlomowania :P kocham mojego Japończyka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez boszax » 21 wrz 2015, 17:58

Dzisiaj wymieniłem u siebie cieknący zawór TCV. Stary zawór ktoś próbował uszcelniać jednak z marnym skutkiem. Stary zawór miał oznaczenia 32 1C – nowy używany 32 11T – sprzedawca zapewniał że jest to zawór mazdowski. Wymiana jest bardzo prosta i każdy kto ma klucze sobie z nią poradzi. Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami i fotkami. Nowy zawór ma dodatkową małą dziurkę na metalowym trzpieniu. Wygląda to jakby ktoś zrobił wiertełkiem 1-2mm wgłębienie ale nie mam pojęcia po co. Zawory wyposażonę sa w 4 okienka z sitkami – w starym zaworze tylko 1 okienko było czyste pozostałe 3 zawalone całkowicie jakim błotem :| Na foce z fleszem coś błyszczy co wskazuje na opiłki metalu w tym błotku . Podczas jazdy próbnej nie zauważyłem znacznych zmian – może ciut przybyło dynamiki ale to może być autosugestia :] ale i jazda była za krótka żeby coś więcej powiedzieć. Na razie jest sucho – pożyjemy zobaczymy czy nowy zawór nie cieknie
Załączniki
DSC01934.JPG
Nowy i stary zawór – nowy ma dodatkowy mały otworek w tym metalowym trzpieniu
DSC01940.JPG
Widoczne błotko z opiłkami
DSC01942.JPG
Tajemniczy dodatkowy otworek
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323