Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez Polak Mały » 5 gru 2012, 21:53

Witam. Wkurzyłem się i zapakowałem auto na lawete i zawiozłem auto do serwisu mazdy w szczecinie [ na ul. madalińskiego ], Chłopaki wydali się bystre i zostawiłem im w celu stwierdzenia usterki , sam już miałem w planie wymianę pompy... Za usługę stwierdzenia usterki zawołali 150 zł, po 2 dniach, czyli dziś zadzwonili , że to sterownik i naprawa będzie kosztowała 900 zł [ 500 komputer z immobilazerem +400 naprawa ]
Okazało się, że cieknący TCV uszkodził sterownik silnika [ komputer] . Sprawdzałem ten czujnik i było na nim trochę ropy . Mechanik wyjaśnił , że w czasie pracy nagrzewa się i po przewodach "sika" do tego kompa, jednak on działa . I dodał, że co niektórzy podczepiają szmatkę , aby po niej zciekało z czujnika . Zastanawiam się nad wymianą tego czujnika – koszt w serwisie ok. 900 [ 750 na allegro], ewentualnie zamiennik ok 450, ale też muszę zmienić rozrząd [ ok 700 + wymiana] . Zrobiłem już tylne zawieszenie [ nowe amortyzatory, osłonki , odbojniki ]. kpl. przednich i tylnych klocków i tarcz, nowe opony ... A i już mocno rudy wyhodzi w progach i nadkolach . A i jeszcze chłodnica klimatyzacji do wymiany... Nie ma co , okazjonalnie kupiona była :) Zastanawiam się czy nie podczepić tej szmatki i wystawić z okazyjną ceną... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez smile » 6 gru 2012, 23:16

Polak Mały napisał(a):muszę zmienić rozrząd [ ok 700 + wymiana]


Coś za tani ten rozrząd, na pewno nie oryginał...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Polak Mały » 7 gru 2012, 18:25

fakt, dziś byłem zapytać o koszt wymiany z częściami i strzelił mi cenę ok, 2100 może ciut mniej, ale tyle kosztuje w Mazdzie 6 , w sumie tyle samo pracy i te same częsci – tak rzekli . Więc raczej nie kalkuluje się co do wartości auta wymiana w serwisie . Wymiana TCV 1000 zł, czy razem kompletna naprawa ok. 4 tys zł .... O ille sięnie okaże to pompa, no cóż , tak z starymi gratami bywa, choć ponoć niektóre nowsze jeszcze gorsze .Tu przynajmniej można na złom pociąć jak nie naprawiać :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 22:48
Posty: 9
Skąd: Kliniska/Goleniów
Auto: Mazda 626 DiTD , 2000R , GW , RF4A 101 KM

Postprzez kierownik » 7 gru 2012, 21:06

Polak Mały napisał(a):w sumie tyle samo pracy i te same częsci – tak rzekli

podobne części, ale nie tyle samo pracy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Kety » 29 gru 2012, 15:30

Panowie, pamieta ktos jakim kluczem odkreca sie TCV? Wedlug mnie imbus 4,5mm bo 5 za duzy a 4 za maly. Tak sie sklada ze nie mam 4,5. Zastanawia mnie tylko to ze na drugiej stronie ktos napisal ze odkrecal imbusem 5mm. Hmm dziwne to jakies.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez tadziol » 29 gru 2012, 19:37

śruba M6 –> imbus 5
nie ma innej opcji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Kety » 29 gru 2012, 22:12

Co masz na myśli pisząc śruba M6? Da sie to odkrecic tylko imbusem bo sruba ma okragly leb.
PS. Trzeba cos dodatkowego odkrecic zeby zawor wyszedl? Chodzi mi o 626 GW
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez arcipek » 16 lut 2013, 22:38

Witam. U mnie tez ostatnio zaczął ciec zawór TCV i postanowiłem od razu zadziałać i spróbować go uszczelnić. Samo odkręcenie zaworu zajęło mi około 1,5h. Uszczelnienie zrobiłem na zasadzie dolutowania dwóch kabelków do pręcików wystających w gnieździe i zalania całości żywicą poliestrową. Na końcu kabelków dolutowałem męskie wsuwki. Wtyczkę obciąłem i na końcach dolutowałem żeńskie wsuwki.
Po włożeniu zaworu i podłączeniu wsuwek odizolowałem je koszulkami termokurczliwymi. Mam nadzieje ze nie bedzie już ciekło a jesli tak do i ja będę musiał wymienić nieszczęsny zawór.
Załączniki
WP_000008.jpg
WP_000007 (2).jpg
Tak to wygląda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2011, 17:28
Posty: 5
Skąd: Kobyłka
Auto: Mazda Premacy 2000r
2.0 DiTD(chyba) 66kW

Postprzez Kety » 17 lut 2013, 11:14

Gratuluje pomyslowosci. Ja tez kiedys kleilem. Wytrzymalo to ponad pol roku ale i tak znowu zaczelo cieknac. Ty jednak zrobiles to duzo lepiej niz ja wtedy wiec moze sukces bedzie dlugotrwaly :)
Ja ostatnio wymienilem na nowy w mojej 626. Silnik znowu jest suchy :D
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez sagem62 » 6 mar 2013, 11:27

I ja dołanczam do duzego grona ludzi borykajacych sie z tym problemem , postanowiłem na poczatek zaleac klejem epoxydowym i odpukac w nie malowane kolejny dzien cisza nic nie cieknie , gdy to zawiedzie postanowie zakupic zamieniik oplowski ;) pozdrawiam wszystkich
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez mir32 » 12 sty 2014, 20:34

Witam ja również dołączam się do tematu cieknącego TCV. Mam wyciek paliwa przez piny na tym zaworku i zapewne czeka mnie jego wymiana :( ale największy problem mam w tym że nie wiem czy wymiana usunie mi to całą usterkę która polega też na tym że autko jak postoi dłużej i na zimnym silniku mi nie odpala zero dymku jakby paliwo nie dochodziło. Pompowałem też pompką paliwa bo myślałem że przez ten wyciek się zapowietrza ale później zauważyłem że żeby odpalić moją mazdę wystarczy że ściągnę wtyczkę z tegoż zaworka TCV 3 razy na włączonym zapłonie i autko odpala chociaż świece żarowe już wtedy nie grzeją i silnik równo pracuje. Dodam że jak auto jest rozgrzane to pali na dyg dopiero jak postoi to tak po godzinie nie zapala i znowu muszę robić to samo. Proszę o radę bo nie wiem czy to wina tego cieknącego TCV czy jeszcze czegoś innego <nauka>
mir32
 

Postprzez Neonixos666 » 12 sty 2014, 22:05

I tak musisz wymienić TCV i tak więc sprawdzisz czy to on jest przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kety » 13 sty 2014, 08:38

Wymieniaj TCV, na opla albo ory :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez orzechzg » 12 lut 2014, 03:18

Czy ktoś ma pomysł na odkręcenie śrub od tego cholernego zaworu w przypadku gdy gniazdo śruby jest 'zgwałcone'? Chciałem być sobie samemu bohaterem , a że mechanik ze mnie jak z koziej pupy trąba przy wykręcaniu ciulowym kluczem (za długi, za giętki) wyrobiłem gniazdo psia mać <płacze> Śruba ma łeb walcowy z takimi drobnymi nacięciami, więc może jeszcze jest dla mnie jakaś nadzieja?
I drugie pytanie: gdzie dostać taką śrubę? Bo w marketach budowlanych nie uświadczysz... :(
Początkujący
 
Od: 2 sie 2013, 15:23
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Zielona Góra, woj. lubuskie
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD, 90 KM, 1999 rok

Postprzez Kety » 12 lut 2014, 08:13

Dziwne, z tego co ja pamietam to sa dwie sruby imbusowe rozmiar 5. Jedz do jakiegos mechanika albo magika to ci odkreci. Srube kupisz w motoryzacyjnym albo specjalnym sklepie ze srubami (sklep Żelazny)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Neonixos666 » 12 lut 2014, 17:48

Jak już odkręcisz to ja mam takie śruby od TCV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez orzechzg » 13 lut 2014, 20:45

Czy któryś z kolegów zna długość rzeczonej śruby do tcv?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2013, 15:23
Posty: 11 (1/0)
Skąd: Zielona Góra, woj. lubuskie
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD, 90 KM, 1999 rok

Postprzez kris206 » 26 mar 2014, 18:05

Panowie, kolega forumowicz "tadziol" lub polecił mi wymianę wyżej wymienionego zaworu TCV. Jestem z Nowego Sącza, czy moglibyście podeslac namiary na speca – może być i z Krakowa – który podjąłby się wymiany owej części w Mazdzie 323f z 2001r (silnik 2.0 DiTD)? Ewentualnie może ktoś zna kogoś z Sącza lub okolic? Z góry wielkie dzięki za info.
Pozdrawiam
szysiek83

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 09:14
Posty: 5

Postprzez Kety » 27 mar 2014, 09:24

Do tego nie trzeba szpeca, operacja jest dosc prosta. Jesli masz chwile czasu i masz czym podniesc przod samochodu to mozesz to nawet zrobic sam albo ze szwagrem :p
Najlepiej jedz do swojego mechanika i wymien ustrojstwo.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Michał » 27 mar 2014, 12:50

kris206 napisał(a):Panowie, kolega forumowicz "tadziol" lub polecił mi wymianę wyżej wymienionego zaworu TCV. Jestem z Nowego Sącza, czy moglibyście podeslac namiary na speca – może być i z Krakowa – który podjąłby się wymiany owej części w Mazdzie 323f z 2001r (silnik 2.0 DiTD)? Ewentualnie może ktoś zna kogoś z Sącza lub okolic? Z góry wielkie dzięki za info.
Pozdrawiam
szysiek83

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Mamy na forum speca od DiTD z Krakowa :)
Skontaktuj się z nim:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=3715
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323