Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania (problem rozwiązany !!)

Postprzez Neonixos666 » 16 sty 2013, 19:17

ja tam od razu po przekręceniu kluczyka mam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 17 sty 2013, 12:47

no rozumiem, ale w naprawdę wielu sprawdzałem w standardowy sposób i jeżeli był jakiś błąd, to był "mrygany" chwilkę po przekręceniu kluczyka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez say » 17 sty 2013, 15:06

No ale przy sprawdzaniu, a to inna sytuacja od mrugania po +-30 sekundach od odpalenia (bez zworki :P). Takie rzeczy dzieją się gdy błąd występuje tylko w czasie pracy silnika...komp. nie widzi błędu gdy silnik nie pracuje (bez zworki łoczy wiście :P). Co prawda mam zaawansowaną sklerozę i mogę nie pamiętać wszystkich sytuacji z jakimi się borykałem lub źle je pamiętam...starość nie radość :D

Ps. W mesiu dżony jest inaczej, wystarczy, że raz coś się komputronowi nie spodoba i będzie świecił do usr...znaczy śmierci :D.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez radek641b » 27 sty 2013, 10:37

Samochód wrócił od elektromechanika , zdiagnozował że to wina zaworu SPV. Teraz najrozsądniej było by podmienić mój zawór na jakiś sprawny z innego samochodu w celu upewnienia się że to właśnie jest wina zaworu SPV. Tylko gdzie ja go znajde i ciekawe czy ktokolwiek zgodził by się na taki manewr.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2012, 15:18
Posty: 21 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: Mazda 323F DiTD bj 1998

Postprzez RoRO » 27 sty 2013, 12:42

Mialem podobny problem, u mnie pomoglo rozebranie pompy wtryskowej , wyczyszczenie i wydmuchanie filterkow, manualne sprawdzenie ruchomych czesci pompy (czy sie nie zacinaja) wyczyszczenie wszelakich osadow. Ale u ciebie sadze ze jest problem z elektryka tzn. niema sygnalu z jakiegos czujnika albo zaworu lub przekaznika, moze jakas wtyczka zle siedzi, najlepiej wloz zworke do gniastka diagnostycznego i sam odczytaj kody bledow. No chyba ze ten post jest juz niepotrzebny to napisz przyczyne usterki. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 12:24
Posty: 40
Skąd: unna/DE
Auto: Rx 7 FC r.86 150 PS 140 tys.
6 GG/GY r.2007 143 PS 220 tys.

Postprzez seba626 » 27 sty 2013, 13:05

szukaj w okolicy takiego auta kup dobra flaszke i podmieniaj :) oby to bylo to
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Neonixos666 » 27 sty 2013, 13:16

na podmiankę chwilową od opla też można włożyć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez seba626 » 27 sty 2013, 13:27

szybciel opla znajdziesz heh. szukaj mysl i dzialaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez mircon » 14 lut 2013, 23:25

pomocy mam ten sam problem, pali na plaka i ze spychu
Natomiast z rozrusznika nic :(
Pomocy może ktoś coś wie , może podpowie
mircon
 

Postprzez janosik40 » 16 lut 2013, 13:44

Mircon ja mialem dokladnie tak samo a po odpaleniu jak rozgrzeje sie silnik nie gasnie?Jesli tak to siada pompa wtryskowa <płacze>
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:42
Posty: 12
Auto: mazda premacy diesel 2000 DiTD

Postprzez radek641b » 10 mar 2013, 09:40

Panowie może któryś z was Mi poleci gdzie można zregenerować pompę wtryskową w okolicach Ostrołęki(już szukałem w internecie ale czekan na wasze podpowiedzi). Mam już ją wymontowaną i mechanik stwierdził że jest mocno zabrudzona w środku, jak wy uważacie czyszczenie i ewentualne uszczelnienie zlikwiduje problem z odpalaniem?
Początkujący
 
Od: 29 gru 2012, 15:18
Posty: 21 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: Mazda 323F DiTD bj 1998

Postprzez Neonixos666 » 10 mar 2013, 11:40

zawsze możesz spróbować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez primo00 » 14 sie 2013, 10:57

Witam,
ja mam podobny problem z tymże auto nie odpala tylko na zimnym silniku,
wczoraj np. po dwóch dniach nieruszania odpalił od strzała bez drgań, bez krztuszenia się, wieczorem odpalił ale się pokrztusił i zostawił sporo białego dymku za sobą
a dziś odpalił ale zgasł po chwili, odczekałem minutkę odpaliłem i od razu w pedał gazu ale widocznie za mało bo znów zgasł i dalej już nie kręciłem
na ciepłym odpala znakomicie tylko rano na zimnym jest loteria
filtr paliwa wymieniony, układ odpowietrzony, przekaźniki przeczyszczone
po przeczytaniu kilku tematów raczej pompę odrzucam bo niby inne objawy (palenie na ciepłym)
pomoże ktoś albo poda namiar na jakiś dobry sprawdzony warsztat w Zielonej Górze?
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:55
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101KM RF4F 12.2002r.

Postprzez tadziol » 18 sie 2013, 22:42

primo00 napisał(a):przekaźniki przeczyszczone

B4B5 otwarty i sprawdzone styki ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez galgan1 » 19 sie 2013, 23:06

Witam
Jestem tu nowym,ale problem mam stary – czyli problem z odpaleniem, auto pali po dłuższym kręceniu lub od plaka, ale zawsze przed odpaleniem mrugnie kontrolka immo ( tak samo jak u kolegi w załączonym filmie) natomiast kontrolka nie zapala się po łączeniu zapłonu ( tak samo jak na filmie) jak już zapali to chodzi strasznie nierówno i strasznie dymi, silnik zasilam paliwem z butelki ponieważ strasznie brudne paliwo idzie ze zbiornika ( miałem podejrzenie że jest w nim woda). Czy kontrolka immo powinna się świecić przed odpaleniem i zgasnąć po odczytaniu klucza? Jak sprawdzić zawór SPV , czy powinno być na nim napięcie w momencie rozruchu czy włączeniu zapłonu ? Dodam że sterownik ten pod filtrem był nie dokręcony i miał słabą masę. Przekaźniki sprawdzone i są ok – podają napięcie. Jak to jest w Waszych autach z tą kontrolką immo? Aha i brak jakichkolwiek błędów – kontrolka świec po odpaleniu nie miga
galgan1
 

Postprzez primo00 » 27 sie 2013, 15:36

tadziol napisał(a):B4B5 otwarty i sprawdzone styki ?


tak sprawdzone i jest OK, niestety dziś mechanik poinformował mnie, że niestety wtryski do regeneracji :(:( :| <płacze>

ale z tego co się naczytałem to wtryski te są nieregenerowalne więc najpierw zrobię chyba testy za 400 PLN za 4 sztuki i ewentualnie kupię używki, są po 120 PLN choć się trochę boję
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:55
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101KM RF4F 12.2002r.

Postprzez smile » 27 sie 2013, 18:58

Jeszcze nie słyszałem, aby komuś padły wtryski w DITD... coś podejrzana ta diagnoza.... Ja bym zbytnio w to nie wierzył... <co?>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 27 sie 2013, 23:27

były taki przypadki ale na pewno nie takie objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9473 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez primo00 » 28 sie 2013, 12:20

czyli jest szansa że to nie wtryski padły – bocheńscy we Wrocku biorą 650 pln za sztukę i robią oczywiście na jakichś niemieckich zamiennikach
kurde już głupieję z tym odpalaniem i kłębem dymu, może dym związany z dolaniem xeramica? Może kupić forte i pomoże?
Wymieniłem przy okazji aku bo sprzedawca oddał z 55Ah (od benzyniaka) a wziąłem 100Ah, czy "słaby" prąd z tego starego aku mógł mieć zły wpływ na świece.... kombinuję już
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:55
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101KM RF4F 12.2002r.

Postprzez kierownik » 28 sie 2013, 12:25

Nie szukaj po wtryskach i świecach – nie tędy droga.
Przekaźnik i jego gniazdo sprawdzone na 100%?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323