Problem z odpaleniem DITD (zapala przy pomocy PLAKA)dodałem film z odpalania (problem rozwiązany !!)

Postprzez primo00 » 28 sie 2013, 12:29

przekaźnik rozbierałem i czyściłem, gniazdo tak prowizorycznie,
czyszczenie przekaźnika i gniazda powtórzone i bez zmian, auto też przy ok 3,5 tys obrotów poszarpuje

pozostają wtryski i pompa...? choć z tego co się naczytałem to jakby pompa to by i miał problem z odpalaniem na ciepłym <co?> <glupek2>

jest sens jechać do aso i podpinać pod kompa za 350 pln celem weryfikacji wtrysk/pompa??
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:55
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101KM RF4F 12.2002r.

Postprzez tadziol » 28 sie 2013, 20:31

galgan1 napisał(a):jak już zapali to chodzi strasznie nierówno i strasznie dymi, silnik zasilam paliwem z butelki ponieważ strasznie brudne paliwo idzie ze zbiornika ( miałem podejrzenie że jest w nim woda).

jaki kolor tego dymu ? biało-siwy ?? gęsty ?


primo00 napisał(a):jest sens jechać do aso i podpinać pod kompa za 350 pln celem weryfikacji wtrysk/pompa??

nie ma możliwości w DITD przy pomocy "kompa" aby zweryfikować stan układu paliwowego.
szkoda kasy.

a tak z ciekawości....po co się powtarzasz ?
viewtopic.php?f=465&t=159430&view=unread#unread
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez primo00 » 12 wrz 2013, 12:04

Witajcie,
mój problem rozwiązany i tu dziękuję za pomoc Tadziol'owi oraz Neonixos.
po regeneracji pompy u Bocheńskich w ciągu 1,5 dnia (rozebranie, wyczyszczenie wszystkich elementów oraz założenie nowych uszczelniaczy) auto śmiga jak należy <jupi>

Wadliwy okazał się również B5B4, po zrobieniu pompy pozostał problem z odpaleniem zimnego silnika, jako że czyszczenie przekaźnika nie pomogło (pomagało tylko jego podgrzanie suszarką :) ) kupiłem nowy zamiennik i Madzia ożywiona <spoko> :D
Początkujący
 
Od: 1 sie 2013, 10:55
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 101KM RF4F 12.2002r.

Postprzez res159 » 12 paź 2013, 22:48

smile – wtryski w DiTD jednak padają, widocznie niezbyt często, ale jednak. Ja swoje regenerowałem po 200 tys. i jak narazie po przejechaniu 20tys. jest wszystko ok. Objawami jakie miałem to głównie szarpanie przy 2 tys. obr., siwy dym z rury i niska moc. Po sprawdzeniu okazało się że jednak wtryski. Regeneracja to koszt 1000zł z robocizną, przynajmniej tyle mnie wyniosło. Z tym że po wymianie wtrysków musiałem wyczyścić jeszcze przepustnicę bo cały "ogar" i syf poleciał i zasmarował wszystkie kanaliki itp.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2013, 19:42

ja bym kupił używki bo 1000zł wydać to sporo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 13 paź 2013, 20:23

Kolego res159, co obejmowała ta regeneracja i czy przypadkiem nie była to naprawa a nie regeneracja? Regeneracja dla mnie oznacza przywrócenie wszystkich cech, właściwości do fabrycznego stanu a nie np. wymiana tylko końcówki rozpylającej. Moje wtryski mają 300 tyś i jeszcze żyją ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez res159 » 13 paź 2013, 22:20

Neonixos666- zamierzałem kupić używki, ale z kolei też nie ma 100% pewności w jakim stanie są owe używki, a dodam że po zakupie wypadałoby sprawdzić jakie ciśnienie pompują a to także kosztuje od sztuki. Za używki zaśpiewano mi 400zł za komplet, dlatego wydało mi się to trochę ryzykowne aby zapłacić 400zł za wtryski które miałbym kupić w ciemno, bo co jeśli rozleciałyby się ponownie za kilka tys. i znowu wydatek..

smile- regeneracja obejmowała wymianę końcówek, czyszczenie ultradźwiękami, ponowne sprawdzenie ciśnieniowe. i gwarancja na 100 tys. km. jeśli mogę też to dodać. Jeżeli masz jeszcze oryginalne wtryski to tylko pozazdrościć.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez smile » 16 paź 2013, 20:56

Szczerze to bym wolał kupić kpl za 400 zł, dać je do sprawdzenia na stanowisko ( 100 zł ) i bym wiedział czy kupiłem szajs czy dobre wtryski. Jak szajs, to wiadomo, zwrot do sprzedającego. Ja mam u siebie jeszcze oryginalne, mam ponad 300 tyś km nakręcone i powiem szczerze, że w ogóle nie oszczędzam tego sinika jak już złapie temperaturę... :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez res159 » 16 paź 2013, 23:33

Chciałem zakupić używki, już miałem nawet po nie jechać, ale odradził mi właściwie mechanik, który montował mi wszystko z powrotem. Nie mogłem zrobić zwrotu ponieważ te wtryski były ze złomu(pan z góry poinformował, że zwrotów nie przyjmują) – nigdzie nie mogłem akurat wtedy dostać takich wtrysków jakich potrzebowałem mimo iż obdzwoniłem wszystkie sklepy z częściami i złomy w okolicach lublina, a w serwisie zaśpiewali mi 1600 za sztukę :| to podziękowałem. Dlatego już wolałem zregenerować.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez smile » 17 paź 2013, 19:08

Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dembol23 » 9 paź 2015, 14:42

Witam mam podobny problem . Premacy 2.0 DITD.

Mój problem zaczął się od wymiany skrzyni biegów, po owej wymianie i złożeniu wszystkiego do kupy, auto nie chciało odpalić, nie podawał paliwa,palił tylko na plaku. po jakimś czasie (30 minut) szwagier bo on mi to wymieniał, stwierdził ze kabel od masy bodajże był luźny . Ten kabelek który się znajduje koło skrzynki bezpieczników od strony kielicha zaznaczyłem na zdjęciu czerwonym kółkiem. Poruszał nim dokręcił i mazda odpaliła. Po jakiś dwóch tygodniach, żona udeżyła w krawęźnik( nie wiem czy to może coś podpowie) i po jakimś czasie ( 1h-1,5h) Auto zgasło i znowu nie chce odpalić. Pali tylko na plaku.
Załączniki
Bez tytułu.png
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 10:38
Posty: 9
Auto: Premacy 2.0 Ditd 2003rok

Postprzez przemo12345 » 4 maja 2020, 14:38

Witam. Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem (mazda 626 ditd 2000r) tzn. nie odpala na ciepłym. Dzieje się tak tylko po zgaszeniu i odczekaniu powyżej 10minut. Jak zgaszę i od razu chcę odpalić to nie ma problemu. Narazie doszedłem do tego, że "przycisk" na obudowie filtra paliwa jest cały czas miękki i można cały czas pompować paliwo (nie robi się nigdy twardy). Po takim kilkuminutowym pompowaniu odpala od strzała (nawet lepiej niż na zimnym). Napewno cofa się paliwo, tylko wtedy by nie odpalał też na zimnym. Chyba dobrze myślę?
Jak jest zimny to odpala po około 3 sekundach (trochę dłużej jak dawniej)
. Obstukiwanie, podlewanie zimną wodą pompy i spv nic nie dało.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Neonixos666 » 4 maja 2020, 15:32

do sprawdzenie podkładki pod przelewami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemo12345 » 4 maja 2020, 15:45

Narazie jestem w pracy, ale zdejmę jeszcze przewód z króćca filtra paliwa i zatkam to palcem. Nacisnę "przycisk" i zobaczę czy daje ciśnienie. Bo może sama pompka na filtrze jest uszkodzona.
Kiedyś jak żonie pękł przewód od przelewów, to waliło ropę do oleju. Jak będą te podkładki przypuszczać, to też ropa będzie się przez nie lała?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Neonixos666 » 4 maja 2020, 16:00

przemo12345 napisał(a):Kiedyś jak żonie pękł przewód od przelewów, to waliło ropę do oleju. Jak będą te podkładki przypuszczać, to też ropa będzie się przez nie lała?


Tak i będzie się zapowietrzać, zdjąć dekiel polać olejem podkładki i dmuchnąć przelew, pokażą się bąble gdzie przepuszcza. Jeśli będzie ok to może być walnięta podstawa filtra paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemo12345 » 7 maja 2020, 07:42

Podkładki ok. Oleju też nie przybywa.
Założyłem zawór zwrotny między filtr a pompę. Jak narazie wszystko dobrze, normalnie odpala na zimnym i ciepłym. Dodam, że już nawet przestała odpalać na zimnym.

Edit. Długo się nie nacieszyłem naprawą. Znów nie odpala na ciepłym (czasem odpali normalnie, a czasem tylko z plaka). Na zimnym odpali, ale trzeba długo kręcić. Zauważyłem natomiast, że jak nie chce odpalić, to nacisnę kilka razy na pompkę (zmieniona na sprawną) przy filtrze i odpali wtedy. Dodatkowo gdy naciskam to z okolic pompy wtryskowe słychać tak jakby się "przelewało " paliwo z powietrzem. Nacisnę tak około 3razy, pompka robi się "twarda" i dźwięk przelewania też ustaje. Obejrzałem pompę na około to nigdzie nie leci paliwo. Wszystko szczelne.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323