akumulator do ditd

Postprzez sebaxx3 » 8 gru 2012, 13:47

Panie/Panowie dzis rano moja mazda zdechła i do wymiany mam akumulator. mam problem bo róznie w sieci można przeczytac na ten temat. ja w swojej mam 95ah, znajomy podpowiedział, ze wystarczy mi 75ah, znowu na stronach producentów jest róznie np aku marki bosch 65ah pokazuje a juz z centry 95ah.
Prosze pomóżcie bo nie wiem co mam wybrać
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 06:57
Posty: 20
Skąd: ligota
Auto: BJ 2.0 diTd ex

Postprzez pioczel » 8 gru 2012, 16:19

ja mam centre plus 74 ah i jest ok,wcześniej miałem tez 74 ah eurostart i dwie zimy przekręcił (dalej jest sprawny)
wydaje mi się ze nie ma sensu przepłacać za 95 ah lub 80 ,ditd pali na ,,dotyk''
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Neonixos666 » 9 gru 2012, 11:20

ja mam boscha S5 74ah i taki zdecydowanie starczy. Ważny jest też prąd rozruchowy no i oczywiście trzeba wrócić uwagę w jaki sposób obliczano pojemność (według jakiej normy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 9 gru 2012, 15:48

pioczel napisał(a): nie ma sensu przepłacać za 95 ah lub 80 ,ditd pali na ,,dotyk''


dokładnie
<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez blondi's boyfriend » 15 gru 2012, 12:09

74ah wystarczy w zupełności i około 700A rozruchu.

Ja zdecydowałem się na panasonica i póki co 3-cia zima, a sprawuje się jak nowy :)
Ale muszę przyznać że ciężko nie ma bo conajmniej raz, a przeważnie 2 razy w tygodniu robię 100km w trasie, także może sie doładaować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez ewemarkam » 15 gru 2012, 18:49

U siebie mam 92Ah druga moja zima z Madzią i jest ok. Narazie mrozów w tym roku nie było, ale w zeszłym roku musiałem świece wymieniać. Ale jakby padł to nie kupowałbym większego niż 72-75Ah, bo po co?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 15 gru 2012, 20:34

ewemarkam napisał(a):U siebie mam 92Ah


nie naładuje się ten akumulator w pełni niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wrobcio » 15 gru 2012, 23:55

Nie naładuje się bo co? Więcej prądu z niego uleci niż z mniejszego? Poza tym Mazda w manualu po przeliczeniu zaleca do DiTD akumulator o pojemności 80-90Ah. Temat wałkowany wiele razy i ciągle powielane są te same błędy.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2012, 01:14

Wrobcio napisał(a):Nie naładuje się bo co?


sprawdź jaki masz alternator ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wrobcio » 16 gru 2012, 02:04

Przypuszczam, że jest 90Ah. Ale wytłumacz mi w takim razie, czy przy większym akumulatorze od razu rośnie zapotrzebowanie na prąd w instalacji elektrycznej? Idąc dalej, większy akumulator potrzebuje więcej prądu, bo się bardziej rozładowuje niż mniejszy w takiej samej instalacji? Gdzie zasada zachowania energii?
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez Neonixos666 » 16 gru 2012, 21:32

Neonixos666 napisał(a):nie naładuje się ten akumulator w pełni niestety.
Neonixos666 napisał(a):sprawdź jaki masz alternator ;)


Może źle się wyraziłem i oczywiście ten akumulator naładuje się :)
Przy akumie najważniejszy jest sprawny alternator ładujący odpowiednim prądem oraz wartość prądu rozruchowego. Wartość Ah to tylko jego pojemność czyli na ile kręceń starczy. Duży akumulator jest ok tylko że dochodzi sprawa ekonomi bo jeśli 74Ah w pełni do rozruchu nawet w niskich temp wystarczy to po co kupować droższy np.100Ah. Warto przy kupnie porównać prąd rozruchowy i nawet mając do dyspozycji 74Ah i 800A oraz 90 z 700A to warto wybrać ten 74Ah. DiTD potrzebuje bardzo dużo prądu do odpalenia w zimę (przekonałem się o tym rok temu) i aku musi mieć ,,kopa". Dla porównania 1.9 tdi wystarczy 65Ah
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Wrobcio » 17 gru 2012, 00:46

No tak, ale z reguły w parze za większym akumulatorem idzie większy prąd rozruchowy. Mniejsze akumulatory o wyśrubowanym prądzie rozruchu są bardziej delikatne i mniej trwałe.
Poza tym trzeba mieć na uwadze, że jest kilka norm pomiaru prądu rozruchowego, według których wyniki pomiarów nie są równe.
Każdy niech sam sobie przekalkuje i się zastanowi przed kupnem. Większy akumulator przy danych warunkach eksploatacji może być pewniejszy zimą. ;)
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez Neonixos666 » 17 gru 2012, 18:47

również trzeba zwracać uwagę w jakiej normie obliczana jest pojemność akumulatora.

Ciekawe, bo w starszych 626 na zimne kraje były 2 akumulatory zamiast jednego dużego. Jaka opcja jest lepsza jeden duży czy dwa mniejsze? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 20 gru 2012, 08:02

Taki był w Mazdzie, kupowałbym mniejszy osobiście. Alternator w DiTD ma bodajrze wydajność znamionową 70A. Kiedyś trafiłem na taka informacje jak myślałem że mam altek do roboty. Swoją drogą poruszam sie od kwietnia na światłach dziennych, to też robi swoje dla akumulatora.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 20 gru 2012, 23:17

ewemarkam napisał(a):Swoją drogą poruszam sie od kwietnia na światłach dziennych, to też robi swoje dla akumulatora.


on da radę sobie i ze zwykłymi a ma on 80A. Swojego chciałem odpalić z busa T4 1.9TD nie pamiętam jaki maił aku ale przygasał jak chciałem swoją odpalić musiał na wyższych obrotach chodzić aby coś mazda mogła zakręcić ale i tak nie odpaliła. Często odpalam szwagra A4 1.8, krótkie odcinki i pali jak szalony. Świerzy dobry aku to podstawa, jak trzeba podładowywać prostownikiem to znaczy że czas zbierać na nowy, przerabiałem to wytrzymał takie zabiegi miesiąc i tak padł że nie przyjmował nawet prostownika. Jak po paru dniach stania założyłem mu nowego Boscha to kręcił jak szalony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Miron-Ww » 22 gru 2012, 11:26

Mój fabryczny po 10 latach umarł i zakupiłem taki jak podaje fabryka do tego modelu i silnika .
Yuasa typ: 335 , poj. 95Ah , prąd rozruchu 700A.
Ja do tej pory zero problemy z odpaleniem.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez Krzysiek24 » 22 gru 2012, 13:17

Mam dokładnie taki sam akumulator :D pojechałem do gościa sprawdzić w ilu % jest sprawny i wyszło że, aż w 11% :P ale Magdalena pali na dotyk, nawet jak postoi parę dni na mrozie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez tomxl » 28 gru 2012, 20:22

Auto odpalam 3-cią zimę bez problemów , dodam jeszcze ze akumulator nie byl nowy przy zakupie .

Teraz moze sie zdziwicie -posiadam : BOSCH SILVER S4 60Ah 540A .

Gdybym sam nie miał to moze bym nie uwierzył , ale jak widac do silnika 1,9 ditd wystaczy dobrej firmy 60 Ah <spoko>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez alan » 29 gru 2012, 17:05

tomxl napisał(a):Auto odpalam 3-cią zimę bez problemów , dodam jeszcze ze akumulator nie byl nowy przy zakupie .

Teraz moze sie zdziwicie -posiadam : BOSCH SILVER S4 60Ah 540A .


Staję murem za tym aku :) również taki miałem w BeJotce przez prawie 4 lata. Był kupiony nowy. Auto zawsze zapaliło, a bywały po drodze -20-stopniowe zimy. Nie powiem, że zawsze po 1 obrocie, czasami po 2, czasami za 2 razem, czasami pogrzałem 2 raz świecami – ale zawsze odjechałem. Proszę się tego nie czepiać, to nie były problemy z odpaleniem :)
Niestety w aku się zrobiła dziura po stłuczce więc nie wiem, ile by jeszcze pochodził.

Tak więc na 60Ah też się da. Jeżeli nie macie kasy na te 95-Ah mamuty, to mniejszy ale markowy BOSZ też da radę.
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323