Mazda 323F Dymi z rury

Postprzez miko982 » 12 sie 2011, 11:19

Witam wszystkich forumowiczów chciałbym się was zapytać czy w wasze mazdy tez tak kopcą i co z tym zrobić?. Myślałem na przeczyszczeniem wszystkich dolotów do tłumika ale nie wiem jak się za to zabrać. jest to silnik 2,0 diesel 90 km i rocznik 1998 Silnik nie bierze oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2011, 11:55
Posty: 33
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez wtyku » 12 sie 2011, 12:27

hmm może napisz jaki to dym? czy klasyczny dla klekota – czarna chmura po dodaniu gazu czy kopci ci na jakiś kolor specyficzny na zimno lub tez ciepło itd...
Tak czy siak temat raczej do działu klekotów.
Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Siwy19 » 12 sie 2011, 20:48

mi kopci na czarno jak sie rozpedzam jak trzymam stala predkosc to nie a jest tez tak ze nie zakopci, z czego moga byc te objawy
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Snakes34 » 12 sie 2011, 21:21

u mnie lekko zakopci tylko przy odpalaniu auta, jakby biała chmurka, na forum piszą że można zaślepić EGR aby nie cofał spalin ponowie do silnika... na początek go wyczyszczę natomiast zaślepienie przemyślę ponieważ niektórzy mają problemy z błędami po tej czynności
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2010, 18:21
Posty: 24
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 DITD 00r.

Postprzez Siwy19 » 12 sie 2011, 21:35

ale hyba ci co maja czujnik na egr, jak zaslepisz daj znac
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez gacus2004 » 13 sie 2011, 07:32

A jak z mocą silnika?Sprawdż przewód od turbo czy niema pęknięcia lub nieszczelności,to częsta przyczyna kopcenia.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2011, 23:28
Posty: 14

Postprzez miko982 » 13 sie 2011, 11:25

wtyku napisał(a):hmm może napisz jaki to dym? czy klasyczny dla klekota – czarna chmura po dodaniu gazu czy kopci ci na jakiś kolor specyficzny na zimno lub tez ciepło itd...
Tak czy siak temat raczej do działu klekotów.
Pozdr.

Na postoju jak sie doda gazu więcej to idzie kupa czarnego dymu a dzis zatankowałem drozszego paliwa to juz mniej ale i tak kopci na każdym biegu po wciśnięciu gazu jak patrzyłem na inne mazdy to niektore tez kapcą ale nie az tak jak moja będe raczej przeczyszczał te całe trubo bo podobna cos daje a jak wy myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2011, 11:55
Posty: 33
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez Siwy19 » 13 sie 2011, 14:06

mi na postoju nie kopci n biegu jalowym tylko jak jade i mu depne a lepiej to widac w nocy
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez Snakes34 » 13 sie 2011, 22:51

u mnie jest biały dym który bardzo lekko się unosi i trwa to po odpaleniu dosłownie 2 sekundy jakby musiał być przepalony i po wszystkim. Sprawdzę ten przewód no i egr chcę wyczyścić na początek.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2010, 18:21
Posty: 24
Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 DITD 00r.

Postprzez miko982 » 15 sie 2011, 12:17

Snakes34 napisał(a):u mnie jest biały dym który bardzo lekko się unosi i trwa to po odpaleniu dosłownie 2 sekundy jakby musiał być przepalony i po wszystkim. Sprawdzę ten przewód no i egr chcę wyczyścić na początek.

Ale to diesel?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2011, 11:55
Posty: 33
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez miko982 » 15 sie 2011, 12:19

A może ktoś z was wie jak to wszystko przeczyścić te turbo jest jakaś fotorelacja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2011, 11:55
Posty: 33
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez Neonixos666 » 15 sie 2011, 20:11

miko982 napisał(a):A może ktoś z was wie jak to wszystko przeczyścić te turbo jest jakaś fotorelacja?


Turbo się nie czyści, turbo się przegania dając na maxa w dechę. Mi turbo prawidłowo dopiero po roku zaczęło chodzić bo tak to w ogóle nie było go słychać że chodzi.

Rada dla tym którym dymi podczas przyśpieszania: Verva (lub cos w tym stylu) dodatek na wtryski (obojętnie) i wyjeździć pół baku ciągle ostro jeżdżąc, powinno być lepiej po takiej kuracji. Bynajmniej u mnie to działa. Jak tylko zauważę że kopci to kuracja i po sprawię ( Nie mam pierwszego kata)

zapraszam do działu diesel tam jest więcej informacji o tym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dylan200987 » 21 wrz 2011, 09:51

Hej hej,
No jeśli chodzi o moją Madzię to kopci powyżej 3 tys obrotów przy przyśpieszaniu i to solidnie, aż nie widać nic z tyłu. Pierwszy raz zobaczyłem ten fakt jakiś miesiąc temu jak zredukowałem przy 90 km/h z 5 biegu na 4 i zacząłem wyprzedzać – i pytanie czy dieslem można tak jeździć bo takie przyzwyczajenia mam po benzynce...A orientujecie się od ilu obrotów włącza się turbo?

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2011, 19:56
Posty: 5

Postprzez Korek » 21 wrz 2011, 19:17

dylan200987 napisał(a):Hej hej,
No jeśli chodzi o moją Madzię to kopci powyżej 3 tys obrotów przy przyśpieszaniu i to solidnie, aż nie widać nic z tyłu. Pierwszy raz zobaczyłem ten fakt jakiś miesiąc temu jak zredukowałem przy 90 km/h z 5 biegu na 4 i zacząłem wyprzedzać – i pytanie czy dieslem można tak jeździć bo takie przyzwyczajenia mam po benzynce...A orientujecie się od ilu obrotów włącza się turbo?

Pozdrawiam.


witam.. nie czujesz kiedy włącza Ci sie turbo w aucie? w moim w okolicach 1,7-1,8tys.. i jestem zdania ze disel jest dosc elastyczny wiec bez sensu zrzucac tak biegi..
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2009, 17:36
Posty: 33
Auto: Była: 323BJ DITD
Jest: Mazda 3BM HB 2015 165KM Titanium Flash

Postprzez YgooR » 22 wrz 2011, 01:01

dylan200987 napisał(a):A orientujecie się od ilu obrotów włącza się turbo?

Powyżej 0 rpm, w momencie kiedy polecą pierwsze spaliny z silnika :)
Max moment jest od 1800rpm w silniku RF2A (nie wiem jaki silnik masz).
dylan200987 napisał(a):i pytanie czy dieslem można tak jeździć

DITD to silnik 16V, jak na diesla lubi kręcić się wysoko, do 4000rpm śmiało wyżej nie ma sensu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 4 paź 2011, 10:15

YgooR napisał(a):DITD to silnik 16V


a tdi ?? i sdi ?? nielubia wysokich obrotow ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez YgooR » 4 paź 2011, 12:20

boczek86 napisał(a):a tdi i sdi nielubia wysokich obrotow

Oczywiście zależy jaki TDI np. 2.0 TDI 170KM ładnie idzie na wysokich obrotach, TDI są tak zestrojone żeby ładnie szły już przy niskich obrotach, wtedy mają słabszą górę. W Maździe ten zakres jest przesunięty bardziej ku górze, dlatego nie łapią tak bardzo zadyszki powyżej 3000 rpm.
Pozrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323