Mazda 323F Dymi z rury
Strona 1 z 1
Witam wszystkich forumowiczów chciałbym się was zapytać czy w wasze mazdy tez tak kopcą i co z tym zrobić?. Myślałem na przeczyszczeniem wszystkich dolotów do tłumika ale nie wiem jak się za to zabrać. jest to silnik 2,0 diesel 90 km i rocznik 1998 Silnik nie bierze oleju.
- Od: 27 lip 2011, 11:55
- Posty: 33
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD
hmm może napisz jaki to dym? czy klasyczny dla klekota – czarna chmura po dodaniu gazu czy kopci ci na jakiś kolor specyficzny na zimno lub tez ciepło itd...
Tak czy siak temat raczej do działu klekotów.
Pozdr.
Tak czy siak temat raczej do działu klekotów.
Pozdr.
mi kopci na czarno jak sie rozpedzam jak trzymam stala predkosc to nie a jest tez tak ze nie zakopci, z czego moga byc te objawy
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
u mnie lekko zakopci tylko przy odpalaniu auta, jakby biała chmurka, na forum piszą że można zaślepić EGR aby nie cofał spalin ponowie do silnika... na początek go wyczyszczę natomiast zaślepienie przemyślę ponieważ niektórzy mają problemy z błędami po tej czynności
- Od: 13 wrz 2010, 18:21
- Posty: 24
- Auto: MAZDA 323F BJ 2.0 DITD 00r.
wtyku napisał(a):hmm może napisz jaki to dym? czy klasyczny dla klekota – czarna chmura po dodaniu gazu czy kopci ci na jakiś kolor specyficzny na zimno lub tez ciepło itd...
Tak czy siak temat raczej do działu klekotów.
Pozdr.
Na postoju jak sie doda gazu więcej to idzie kupa czarnego dymu a dzis zatankowałem drozszego paliwa to juz mniej ale i tak kopci na każdym biegu po wciśnięciu gazu jak patrzyłem na inne mazdy to niektore tez kapcą ale nie az tak jak moja będe raczej przeczyszczał te całe trubo bo podobna cos daje a jak wy myślicie?
- Od: 27 lip 2011, 11:55
- Posty: 33
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD
mi na postoju nie kopci n biegu jalowym tylko jak jade i mu depne a lepiej to widac w nocy
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
Snakes34 napisał(a):u mnie jest biały dym który bardzo lekko się unosi i trwa to po odpaleniu dosłownie 2 sekundy jakby musiał być przepalony i po wszystkim. Sprawdzę ten przewód no i egr chcę wyczyścić na początek.
Ale to diesel?
- Od: 27 lip 2011, 11:55
- Posty: 33
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD
miko982 napisał(a):A może ktoś z was wie jak to wszystko przeczyścić te turbo jest jakaś fotorelacja?
Turbo się nie czyści, turbo się przegania dając na maxa w dechę. Mi turbo prawidłowo dopiero po roku zaczęło chodzić bo tak to w ogóle nie było go słychać że chodzi.
Rada dla tym którym dymi podczas przyśpieszania: Verva (lub cos w tym stylu) dodatek na wtryski (obojętnie) i wyjeździć pół baku ciągle ostro jeżdżąc, powinno być lepiej po takiej kuracji. Bynajmniej u mnie to działa. Jak tylko zauważę że kopci to kuracja i po sprawię ( Nie mam pierwszego kata)
zapraszam do działu diesel tam jest więcej informacji o tym
Hej hej,
No jeśli chodzi o moją Madzię to kopci powyżej 3 tys obrotów przy przyśpieszaniu i to solidnie, aż nie widać nic z tyłu. Pierwszy raz zobaczyłem ten fakt jakiś miesiąc temu jak zredukowałem przy 90 km/h z 5 biegu na 4 i zacząłem wyprzedzać – i pytanie czy dieslem można tak jeździć bo takie przyzwyczajenia mam po benzynce...A orientujecie się od ilu obrotów włącza się turbo?
Pozdrawiam.
No jeśli chodzi o moją Madzię to kopci powyżej 3 tys obrotów przy przyśpieszaniu i to solidnie, aż nie widać nic z tyłu. Pierwszy raz zobaczyłem ten fakt jakiś miesiąc temu jak zredukowałem przy 90 km/h z 5 biegu na 4 i zacząłem wyprzedzać – i pytanie czy dieslem można tak jeździć bo takie przyzwyczajenia mam po benzynce...A orientujecie się od ilu obrotów włącza się turbo?
Pozdrawiam.
- Od: 28 lip 2011, 19:56
- Posty: 5
dylan200987 napisał(a):Hej hej,
No jeśli chodzi o moją Madzię to kopci powyżej 3 tys obrotów przy przyśpieszaniu i to solidnie, aż nie widać nic z tyłu. Pierwszy raz zobaczyłem ten fakt jakiś miesiąc temu jak zredukowałem przy 90 km/h z 5 biegu na 4 i zacząłem wyprzedzać – i pytanie czy dieslem można tak jeździć bo takie przyzwyczajenia mam po benzynce...A orientujecie się od ilu obrotów włącza się turbo?
Pozdrawiam.
witam.. nie czujesz kiedy włącza Ci sie turbo w aucie? w moim w okolicach 1,7-1,8tys.. i jestem zdania ze disel jest dosc elastyczny wiec bez sensu zrzucac tak biegi..
- Od: 19 kwi 2009, 17:36
- Posty: 33
- Auto: Była: 323BJ DITD
Jest: Mazda 3BM HB 2015 165KM Titanium Flash
dylan200987 napisał(a):A orientujecie się od ilu obrotów włącza się turbo?
Powyżej 0 rpm, w momencie kiedy polecą pierwsze spaliny z silnika
Max moment jest od 1800rpm w silniku RF2A (nie wiem jaki silnik masz).
dylan200987 napisał(a):i pytanie czy dieslem można tak jeździć
DITD to silnik 16V, jak na diesla lubi kręcić się wysoko, do 4000rpm śmiało wyżej nie ma sensu.
YgooR napisał(a):DITD to silnik 16V
a tdi i sdi nielubia wysokich obrotow
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
boczek86 napisał(a):a tdi i sdi nielubia wysokich obrotow
Oczywiście zależy jaki TDI np. 2.0 TDI 170KM ładnie idzie na wysokich obrotach, TDI są tak zestrojone żeby ładnie szły już przy niskich obrotach, wtedy mają słabszą górę. W Maździe ten zakres jest przesunięty bardziej ku górze, dlatego nie łapią tak bardzo zadyszki powyżej 3000 rpm.
Pozrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości