Brak mocy, słabe osiągi, nie wkręca się na wysokie obroty

Postprzez momik » 14 maja 2011, 20:04

senkju thy!
pytanie małe czy ten kołnież/zgrubienie sie odcina?
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez momik » 20 maja 2011, 23:27

Obrazek

troche boost sensor na szybko mocowany ale jutro pomysle nad jakims profi mocowaniem.
Rura od sprintera jest idealna!
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez Bandit » 21 maja 2011, 03:17

Dawaj na trytytkę, będzie profi :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez momik » 21 maja 2011, 08:32

<lol> no własnie aktualne rozwiązanie tego problemu opiera sie na uzyciu technologii tyrtytkowej, jednak z braku odpowiedniego koloru (dysponowalem jedynie białymi) wygląda to gupio <glupek2>
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez thy » 21 maja 2011, 10:09

momik napisał(a):<lol> no własnie aktualne rozwiązanie tego problemu opiera sie na uzyciu technologii tyrtytkowej, jednak z braku odpowiedniego koloru (dysponowalem jedynie białymi) wygląda to gupio <glupek2>


Profi robota! Trytytką się nie przejmuj. :)
U siebie nieco skomplikowałem, bo ową sprinterową rurę założyłem odwrotnie, czyli kielichem do góry. Było troche gimnastyki z naciągnięciem jej, ale efekt ten sam.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Riki » 21 maja 2011, 10:43

Ja swoją pokleiłem odpowiednim klejem i trzyma pięknie... 1,2b wytrzymuje. Choć mi się pociła na łączeniu przy BS, jeśli byłby otwór pod opaską to jest stresss.... jak mi ta puści to może dorobię coś z kwasówki.

Rura od MB zdaje egzamin i fajnie, że ktoś na to wpadł :) ale wygląda tak sobie.... (problemem jest przełożenie czujnika)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez momik » 21 maja 2011, 21:43

thy napisał(a): ...Profi robota! Trytytką się nie przejmuj. :)
U siebie nieco skomplikowałem, bo ową sprinterową rurę założyłem odwrotnie, czyli kielichem do góry. Było troche gimnastyki z naciągnięciem jej, ale efekt ten sam.


Przymierzałem i tak i tak, i doszedłem do wniosku ze zgrubieniem do dołu jest łatwiej załozyć i nie ma większego problemu z naciąganiem. Ponadto wyprofilowanie bardziej pasuje i rura się wogóle nie załamuje.

dziś zrobiłem ok 150km po tej wymianie – bajka! inne auto, nie ma może rewelacji bo to tylo 90 KM ale w porównaniu do tego co było to jest kolosalna różnica, auto sie zbiera na każdym biegu, reaguje na polozenie (przepraszam za wyrażenie) pedału gazu i już mnie żadna Corsa ani micra nei wyprzedza!

troszke pokopcil na początku a to dlago że przy wymianie okaząło sie że troszke syfu w kolektorze jest – taki twardy zbity, maslowaty czarny bleeeee. ile dałem rade to wyskrobałem ale napewno nie wszystko, cos pewnie luzem zostało co odskrobałem a nie wyjąlem i stąd na początku zasłona dymna była.
No kurde taka mała guma a tyle radości!!!!
ngrm-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 22:23
Posty: 30
Skąd: warszawa/mińsk mazowiecki
Auto: Mazda 626 DiTD kombi
Subaru Legacy kombi

Postprzez Suazi3 » 25 maja 2011, 10:28

Mazda wrażliwa jest na szczelność węży gumowych miałem to samo. Dodam jeszcze, że intercooler pewnie wypadałoby wyczyścić i można znależć jeszcze parę KM.
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez grzenio74 » 9 cze 2011, 11:53

Dobrzy ludzie, pomóżcie proszę. Jestem na wczasach w Chorwacji i niestety Madzia zaczęła się buntować. Objaw jest taki, że po przejechaniu około 60km traci moc. Maksymalna prędkość jaką wyciąga na autostradzie to 100km/h (na równym, 3 osoby + pełny bagażnik). Jeśli chciałbym jechać szybciej to zaczyna szarpać i jeszcze bardziej traci moc. Jak wciskam pedał gazu to przez 1-2 sek. czuć, że przyspiesza po czym zaczyna szarpać, dławi się i całkowicie traci moc – na biegu jałowym nie może wtedy osiągnąć nawet 1500 obr/min. Jak nie przyduszę jej za bardzo i zdejmę trochę gazu to po kilku sekundach przestaje szarpać i zaczyna troszeczkę lepiej pracować. Jak przyduszę za bardzo to gaśnie. Mam takie wrażenie jakby była ograniczona wydajność dopływu paliwa i po przekroczeniu pewnej granicy zaczęło brakować paliwa. Odpuszczenie na chwilę gazu powoduje ponowne napełnienie układu paliwem i silnik zaczyna pracować równiej. Nie wiem czy tak to może działać ale takie to sprawia wrażenie.
Najgorzej jest gdy jest jakaś górka. Wtedy max. prędkość to 40km/h a kilka razy nawet całkiem gasł silnik i musiałem stać na autostradzie bo nie odpalał. Po odczekaniu 15-30 min auto znowu chodzi w miarę dobrze. Nie ma co prawda takiej mocy jak powinno mieć ale można jechać 130km/h i nie szarpie. Problem zaczyna się zawsze po przejechaniu około 60km.
Dodatkowym problemem jest kłopot z odpalaniem. Auto raz zapala po kilku sekundach a innym razem można kręcić i kręcić. Nie zależy to od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Raczej gorzej zapala gdy dłużej postoi. Podpompowanie paliwa pompką na filtrze zazwyczaj pomaga w odpalaniu.
Z tego co zauważyłem pod maską to poci się zawór SPV – górna część obudowy (ten dekielek metalowy, w którym siedzi złącze elektryczne) rusza się trochę w stosunku do korpusu zaworu. Zaolejone są również styki elektryczne zaworu SPV – tak jakby zawór przeciekał w miejscu gdzie wychodzą metalowe styki elektryczne.
Sprawdzałem również przekaźnik B5B4 – wyczyściłem styki ale nic to nie pomogło.
Bardzo proszę o pomoc bo mam do przejechania ponad 1200km i nie wiem jak wrócę. Czy w ogóle można w takim stanie jeździć autem czy zajeżdżę silnik? Najbardziej mnie niepokoi, że jak już traci tą moc to silnik zaczyna jakość rzęzić. Wentylatory chodzą i temperatura silnika jest OK więc chyba się nie przegrzewa ale mimo wszystko trochę mam stracha.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2009, 11:42
Posty: 9

Postprzez Bandit » 9 cze 2011, 12:05

A słyszałeś o regulaminie forum i zakazie powielania tematów? Tak, są tematy o spadku mocy, oraz jakości chorwackiego paliwa itp ;) wieczorem podepnę pod właściwy wątek.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez freshbratek » 9 cze 2011, 18:15

nie zrobiłeś przeglądu przed wyjazdem w tak daleką podróż ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez grzenio74 » 9 cze 2011, 19:19

Niestety mam ograniczony dostęp do internetu bo jestem na wczasach. Szukałem kilka godzin ale nie znalazłem postów dotyczących podobnego problemu. Chorwackiego paliwa nie tankowałem. To się zaczęło dziać na polskim paliwie z Shella. W zasadzie już wcześniej miałem problemy z zapalaniem i to na różnych paliwach – Statoil, BP. Nie robiłem tras większych niż 40km więc ten problem może nie miał okazji się ujawnić.
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale przed wyjazdem wlałem również Xeramica (tego do czyszczenia).
Początkujący
 
Od: 17 lip 2009, 11:42
Posty: 9

Postprzez tadziol » 9 cze 2011, 19:32

filtr paliwa.
nie wiem jakie masz możliwości na urlopie,ale albo wymień,a jeśli nie,to spróbuj odkręcić,wylać wszystko,przepłukać,wytrząsnąć itp.
rozumiem okoliczności,dlatego każdy sposób jest dobry aby się ratować
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez grzenio74 » 9 cze 2011, 21:43

Filtr paliwa wymieniałem 7 tys. km temu. Teraz wykręcałem go, oglądałem czy nie ma jakiegoś pęknięcia ale nic nie widać.
Dziwne jest to, że auto przez kilkadziesiąt kilometrów idzie w miarę żwawo i dopiero po około 60km nagle zaczynają się problemy. Tak jakby coś się przegrzewało bo jak postoi pół godziny to moc wraca. Tylko co się może przegrzewać? Silnik jest rozgrzany już po paru km i wskazówka temperatury stoi w miejscu.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2009, 11:42
Posty: 9

Postprzez tadziol » 9 cze 2011, 22:25

a spróbuj w tym momencie,jak straci moc po tych 60-ciu km,zlać pompę wtryskową zimną wodą(parę litrów) i jedź dalej.zobacz czy moc wróci na jakiś czas.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez grzenio74 » 11 cze 2011, 12:24

Dzięki, tak zrobię.
A może przegrzewa się jakiś moduł elektroniczny bo w zasadzie silnik jak i pompa są gorące, wentylatory chodzą, auto jedzie dobrze i dopiero po około 30 min zaczyna szarpać i traci moc. Może IDM się przegrzewa? Jeśli jest to przetwornica to na pewno są tam kondensatory elektrolityczne, które do wiecznych nie należą. Tym bardziej, że auto ma już 9 lat i prawie 200 tys. przebiegu. Czy ktoś mógłby mi napisać gdzie znajduje się ten moduł? Czytałem, że gdzieś po stronie kierowcy między amortyzatorem a silnikiem wycieraczek ale u mnie nic tam takiego nie ma. To jest model 323F (BJ) po face liftingu.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2009, 11:42
Posty: 9

Postprzez topik » 11 cze 2011, 12:51

grzenio74 napisał(a):Czy ktoś mógłby mi napisać gdzie znajduje się ten moduł?


Witam. IDM znajduje się pod filtrem powietrza. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez grzenio74 » 15 cze 2011, 09:35

Niestety zlanie pompy chłodną wodą od razu przywróciło moc. Zatem pompa do regeneracji :(

Nowe fakty:
Po trzykrotnym zatankowaniu pełnego baku od czasu jazdy na Xeramicu problem ustał. No może nie do końca bo wydaje mi się, że auto jest trochę słabe ale nie traci nagle mocy po przejechaniu 60km. Robiłem odcinki ponad 200km bez przerwy i auto cały czas jechało. Czyżby winowajcą był ten Xeramic... <co?>

Swoją drogą trochę dziwi mnie fakt, że jak pompa jest zużyta to na gorąco przestaje pracować. Raczej metal się rozszerza jak jest ciepły i pompa powinna się chyba uszczelniać. Zdecydowana większość urządzeń mechanicznych raczej tak ma – na gorąco luzy maleją a mechanizmy potrafią się zatrzeć.

Jeszcze nowsze fakty:
Pompa trafiła do fachowca od pomp. Okazała się strasznie zasyfiona w środku ale ogólnie jest OK. Została ładnie wyczyszczona i wymienione jakieś drobne uszczelki. Po złożeniu została pomierzona na stole probierczym. Ma jeszcze dobre parametry. Przeciekał zawór TCV (paliwo pod nogami pasażera) oraz zawór SPV (też na pinach) . Można było próbować je uszczelnić ale zdecydowałem się na wymianę na nowe. TCV w zasadzie i tak nadawał się tylko do wymiany bo oprócz tego, że przeciekał na pinach to jeszcze był tak zasyfiony w środku, że żadne czyszczenie (wanna ultradźwiękowa) nie pomagało.
Po wyczyszczeniu pompy okazało się, że problem nie ustał. Winowajcą ostatecznie okazała się obudowa filtra paliwa. Była strasznie zakryzowana i nie zapewniała odpowiedniego przepływu paliwa. Pompa jest chłodzona paliwem i przepływ paliwa powinien być znacznie większy niż wynikałoby to z samego spalania. W tej sytuacji widocznie miała słabe chłodzenie i się przegrzewała. Niestety nie udało się wyczyścić tej obudowy. Obecnie jest ona wywalona i wstawiony jest inny filtr paliwa, posiadający wyprowadzenia w postaci króćców co umożliwiło podpięcie go bezpośrednio do wężyków paliwowych.
Przedwczoraj dobrałem się też do intercoolera, zaworu EGR i przepustnicy powietrza na wejściu kolektora dolotowego. Wszystko było strasznie zalepione sadzą (EGR), gęstym olejem (intercooler) i mieszaniną sadzy i oleju (przepustnica powietrza). Szczególnie grube "błotko" było przy tej przepustnicy powietrza. Tak z dobre 3mm grubości. Teraz auto dużo lepiej ciągnie na wolnych obrotach i wyraźniej słychać turbinę. Niestety udało mi się przeczyścić tylko pierwsze 10cm kolektora czyli okolice przepustnicy powietrza – ISV. Aż strach pomyśleć co dzieje się głębiej, za zaworem EGR.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2009, 11:42
Posty: 9

Postprzez PigwaRsko » 16 lut 2013, 12:25

[quote="momik"]Obrazek

Witam mam prośbę gdzie można kopic w warszawie taka gumę od dolotu powietrza 2.0 TD 110km GW 2000r
PigwaRsko
 

Postprzez thy » 17 lut 2013, 00:31

PigwaRsko napisał(a):
momik napisał(a):Obrazek

Witam mam prośbę gdzie można kopic w warszawie taka gumę od dolotu powietrza 2.0 TD 110km GW 2000r


Choinka, za moich czasow tak wygladala rura dolotowa ze sprintera cdi :D
http://allegro.pl/listing.php/search?string=waz+turbina+sprinter+cdi&category=0&sg=0
ale od wtedy co nieco sie zmienilo, chlopaki odszukali (w koncu) sensowne alternatywy silikonowe, na dzien dzisiejszy poszedlbym właśnie w tym kierunku, niższa cena i... niebieski tuning pod maską ;)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323