Fotorelacja czyszczenia zaworu EGR w BJ 323F 2.0 DiTD

Postprzez tomxl » 19 lip 2011, 19:31

DieselFan napisał(a):wiem,że przyspieszenie na starcie zależy głównie od IC-dlatego jestem tak zdziwiony różnicą,jaką odczułem po wyczyszczeniu EGR



Ja jak większość użytkowników DiTD czyściłem IC , ale wcale nie byl zabrudzony – więc poprawy nie odczułem. Teraz pozostaje tylko czyszczenie dolotu -ale to juz jest wg,mnie gruba robota.
Nie planujesz "DieselFan" zaślepić EGR'a ?? Ja tez jak wiekszość mam juz zaślepiony.
<ok>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez DieselFan » 19 lip 2011, 22:11

tomxl napisał(a):pozostaje tylko czyszczenie dolotu -ale to juz jest wg,mnie gruba robota

wg mnie też. dlatego chętnie spiknąłbym się z kimś z moich okolic i wspólnymi siłami bym spróbowal...
tomxl napisał(a):Nie planujesz "DieselFan" zaślepić EGR'a ?? Ja tez jak wiekszość mam juz zaślepiony

na razie o tym nie myślę. ludzie piszą,że im wybłyskuje jakieś błędy albo że przyrostu mocy wcale nie odczuli... dlatego póki co daję sobie spokój
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Neonixos666 » 19 lip 2011, 22:20

DieselFan napisał(a):na razie o tym nie myślę. ludzie piszą,że im wybłyskuje jakieś błędy albo że przyrostu mocy wcale nie odczuli... dlatego póki co daję sobie spokój


ale po paru tysiącach kilometrów można czuć różnicę a raczej nie czuć spadku mocy przez zawalony kolektor dolotowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez DieselFan » 20 lip 2011, 07:56

racja. zaślepię egr jak wyczyszczę dolot. definitywnie :)
o ile wcześniej mojej madzi nie zeżre rdza :(
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Aro_2006 » 12 sie 2011, 11:14

Witam
Ja mam problem z tym zaworem cały czas . Zawór jest czysty a co 200 albo 300 km kontrolki się zapalają .Więc kasuję błąd i tak cały czas . Chłopaki pomocy bo mam dosyć tego, już mnie to w k.... <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez frud » 13 sie 2011, 08:46

dokładnie mam ten sam problem co ok 200 km error...
mam egr po lifcie i zastanawiam sie czy to nie wina tych zaworkow/czujnika/pompki ? jak to zweryfikowac ? a moze to zacina sie sam egr ?
odczepilem rurke od zaworu egr i zassalem powietrze to chodzi bez problemu i otwiera..
po wykasowaniu bledu jak przytkam palcem rurke od zaworkow to zasysa... jak polacze jedno z drugim to wszystko dziala.. a po 200 km znowu kibel! czyszczone bylo juz chyba wszystko, łącznie z wymiana rurek na nowe.. zaczne chyba od wymiany tych solenoidow..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez YgooR » 16 sie 2011, 15:12

frud napisał(a):zaczne chyba od wymiany tych solenoidow

Wyciągnij je, podaj im 12V i zobacz czy zawsze zamykają się poprawnie.
Mogą być zabrudzone lub zużyte i co jakiś czas się blokują.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mart1982 » 19 sie 2011, 16:40

Czy po zaślepieniu egr i przegazowaniu na postoju do ok. 3000 obr normalnym jest ze z tych otworów pod grzybkiem egra wydobywa sie dym?
bolec w środku zawóru nie jest w pozycji środkowej tylko tak jakby opierał się o jedną stronę a z drugiej jest wolna przestrzeń...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2009, 22:39
Posty: 67
Auto: 323f BJ, DiTD, 90KM, 2000 r.

Postprzez Irek.k » 19 sie 2011, 18:19

mart1982: miałem tak samo, zaślepiłem z obu końców ;)
Od strony kolektora blaszka z otworami na szpilki, od dołu okrągła blaszka dopasowana wymiarem do nakrętki.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tomzwolin » 19 sie 2011, 20:34

Irek.k napisał(a):mart1982: miałem tak samo, zaślepiłem z obu końców ;)
Od strony kolektora blaszka z otworami na szpilki, od dołu okrągła blaszka dopasowana wymiarem do nakrętki.
i kontrolka nie mruga po tym zabiegu :) ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez Irek.k » 19 sie 2011, 21:36

Od roku tak mam i nie zdarzyło się jej ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez frud » 21 sie 2011, 21:13

frud napisał(a):dokładnie mam ten sam problem co ok 200 km error...
mam egr po lifcie i zastanawiam sie czy to nie wina tych zaworkow/czujnika/pompki ? jak to zweryfikowac ? a moze to zacina sie sam egr ?
odczepilem rurke od zaworu egr i zassalem powietrze to chodzi bez problemu i otwiera..
po wykasowaniu bledu jak przytkam palcem rurke od zaworkow to zasysa... jak polacze jedno z drugim to wszystko dziala.. a po 200 km znowu kibel! czyszczone bylo juz chyba wszystko, łącznie z wymiana rurek na nowe.. zaczne chyba od wymiany tych solenoidow..

problem rozwiazany... wymienione zaworki/czujnik solenoidowy i po problemie.. koszt z allegro 140 pln i 7 min wymiany <czarodziej> cos z zaworkimi bylo nie tak, moze sie blokowaly, moze zaworek zwrotny nie trzymal a moze nie mialy siły ssać... ale juz działa i jest ok :D
aktualizacja, solenoidy byly ok... CZYSCIC PRZEPŁYWOMIERZE w pierwszej kolejnosci...
Ostatnio edytowano 21 paź 2011, 19:13 przez frud, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez YgooR » 22 sie 2011, 13:16

frud napisał(a):cos z zaworkimi bylo nie tak, moze sie blokowaly

Z czasem się wyrabiają i nie działają prawidłowo, czyszczenie wtedy nie pomaga. Tylko wymiana.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez misiubisi » 14 wrz 2011, 15:38

Zawór EGR wychodził z wadą fabryczną czego skutkiem jest szczelina , nie domykanie się. Spowodowane jest to odwrotnie założoną sprężyną, czego się dowiedziałem jak regenerowałem swój zawór EGR. Teraz po regeneracji zawór jak nowy nie ma szczeliny i działa jak książka pisze co potwierdziła wizyta na kompie. Ja bym się nie odważył zaślepic go bo uważam że jak by nie był potrzebny to nikt by go tam nie wkładał ale to jest oczywiście moja opinia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:37
Posty: 5
Skąd: Opolskie
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 90 KM 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2011, 20:44

misiubisi napisał(a):Ja bym się nie odważył zaślepic go bo uważam że jak by nie był potrzebny to nikt by go tam nie wkładał


Masz całkowitą rację, spełnia on swoją funkcje i nie przypadkowo jest tam zamontowany.
Szczelnie zasyfi ścianki dolotu, a potem z biegiem lat mocy co raz to mniej...na pewno swoją funkcje spełnia <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 20 paź 2011, 21:02

Neonixos666 napisał(a):
misiubisi napisał(a):Ja bym się nie odważył zaślepic go bo uważam że jak by nie był potrzebny to nikt by go tam nie wkładał


Masz całkowitą rację, spełnia on swoją funkcje i nie przypadkowo jest tam zamontowany.
Szczelnie zasyfi ścianki dolotu, a potem z biegiem lat mocy co raz to mniej...na pewno swoją funkcje spełnia <spoko>

<lol>
na necie jak poszukasz, to oficjalnie się mówi, że to nawet niezdrowe dla silnika – ale tego nikt nie potwierdził.
na forum wiele ludzi już zaślepiło i chyba nie narzeka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez vBart » 8 lis 2011, 01:06

Gdzieś wcześniej padło pytanie o zalany olejem EGR ale bez odpowiedzi. U mnie jest dokładnie to samo. Olej aż cieknie. Ostatnio sprawdzałem znowu cały dolot i nie znalazłem nieszczelności a myślałem, że to na niego skądś pryska ten olej. Co to może byc?

PS. Gdzie są te solenoidy i których wcześniej piszecie?

(Edit)
Kurcze sorry... w dziale jest już inny temat o zalanym EGR.
Mazda 626 Excl, 2.0 Diesel, 2000r. Black
Początkujący
 
Od: 16 sty 2011, 23:21
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 626, Mazda 3, Mazda 6 2,2l Skyactiv 2015

Postprzez 4fly » 30 kwi 2012, 15:39

jestem ciekawy z czego wynika ten wyskakujący błąd po zaślepieniu i w jakiej skali występuje.
(jak zrobic ankiete na forum? okazalo by sie ile osób ma problem z blędem)
Wydaje mi się że EGR zamontowany jest dla ekologii i nic dobrego silnikowi faktycznie nie robi...
Kojaży mi się to z Civic'iem 1.4 w którym montowano w dolocie blache z otworem aby mniej powietrza dostawał i z 90KM robiło się 75 (niemcy mieli jakies podatki czy ubezpieczenie od mocy....)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez smile » 30 kwi 2012, 16:05

4fly napisał(a):Kojaży mi się to z Civic'iem 1.4 w którym montowano w dolocie blache z otworem aby mniej powietrza dostawał i z 90KM robiło się 75 (niemcy mieli jakies podatki czy ubezpieczenie od mocy....)

W Niemczech dławiono silniki celowo poprzez zmniejszenie średnicy dolotu powietrza aby zmniejszyć moc, od której zależało ubezpieczenie auta. Ale to akurat nie ma nic wspólnego z EGR-em.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez 4fly » 30 kwi 2012, 16:28

jasne że niema.
miałem tu na myśli stwierdzenie kolegi, które nijak ma się do rzeczywistości:
misiubisi napisał(a):Ja bym się nie odważył zaślepic go bo uważam że jak by nie był potrzebny to nikt by go tam nie wkładał

...czyli zabiegi które nijak się mają do poprawy działania i nie są silnikowi niezbędne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323