Poduszki silnika i wygłuszenie motoru
chce zamowic poduszke tylko nie bardzo wiem czy dobrze kumam...
PODUSZKA SILNIK-SKRZYNIA PRZÓD
Numer katalogowy : 00390168(WKŁAD) – to jest ta przy "podstawie" chlodnicy???
PODUSZKA SILNIK-SKRZYNIA PRZÓD
Numer katalogowy : 00390168(WKŁAD) – to jest ta przy "podstawie" chlodnicy???
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia
Paweł M. napisał(a):To jest ta pod akumulatorem
wiec ta na dole chlodnicy to ktora??
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia
Spójrz na tę poduszkę a sam się domyślisz na czym polega regulacja tzn. część środkowa ma być dokładnie po środku. W tym celu trzeba odkręcić nakrętkę, przesunąć część środkową na środek, dokręcić nakrętkę i po robocie. Odpal auto, wrzuć pierwszy bieg i sprawdź czy podczas ruszania czujesz wibracje czy nie. Jak masz kanał lub podnośnik to roboty będzie na 5 minut.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=49680
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=49680
Paweł M. napisał(a):Odpal auto, wrzuć pierwszy bieg i sprawdź czy podczas ruszania czujesz wibracje czy nie
wibracji jako tako nie mam podczas ruszania...
wibracje sa wyczuwalne/widoczne na chlodnicy i po stronie akumulatora na karoserii...
wlazlem pod auto i po odkreceniu oslon dostalem sie do poduszki od spodu /latwy demontaz calosci/, po wyciagnieciu calosci na warsztat stwierdzilem ze na gumie widoczne sa juz oznaki czasu i zuzycia, mianowicie jest ona juz sparciala i lekko peknieta w jednym miejscu. Pozatym guma jest bardzo twarda i przy "skreceniu" jej widac na zewnatrz delikatne pekniecia ... nie pozostaje nic innego jak jej wymiana w najblizszej przyszlosci – stad moje pytanie: skoro tedgum nie robi takich to ile kosztuje oryginal?? ktos wie??
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia
Zupełnie niepotrzebnie wymieniłem kiedyś tę poduszkę na oryginał. Kosztowało mnie to 483zł. Wymiana zupełnie nic nie dała. Cały problem polega na tym, że część środkowa połączona jest z częścią zewnętrzną delikatną błonką o grubości może 0,5mm. Silnik w żaden sposób nie jest zawieszony na tej poduszce a jedynie zapewnia, że tak to nazwę swobodę drgań, tak aby w dalszej kolejności nie przenosiły się na budę. Jeżeli silnik drga a część środkowa poduszki dotyka do części zewnętrznej to wiadomo, że drgania dalej się przenoszą. Jeżeli część środkowa nie dotyka do części zewnętrznej więc drgania nie są przenoszone dalej. Ta poduszka nie tłumi (to nie ta konstrukcja) a jedynie poprzez samą budowę zapobiega przenoszeniu drgań. Jeżeli masz w portfelu zbędne 500zł to pewnie, zaszalej i kup oryginał, który de facto i tak nic nie zmieni. Ze swojego doświadczenia powiem, że w moim autku najlepiej było kiedy część środkowa była minimalnie opuszczona do dołu, była poniżej osi, wtedy drgania były najmniejsze. Teraz mam po środku i jest delikatnie gorzej, ale tylko na postoju, na wolnych obrotach, ale ogólnie jest bardzo dobrze bo diesel zawsze będzie bardziej drgał niż np. benzyniak.
Sprawdź lepiej w jakim stanie są pozostałe poduszki min. ta pod akumulatorem.
Sprawdź lepiej w jakim stanie są pozostałe poduszki min. ta pod akumulatorem.
najlepszym sposobem jest stary vw przejedz sie i przesiadz poczujesz ulge:)
Kiedys walczylem z poduchami efekt zadowalajacy, juz nie slysze drgan.
Zadzialala psychologia, tylko ze moje poduszki byly wymieniane co najmiej 4 razy kazda, regulowane niektore i z 15 razy, kilka obsluchan na roznych gieldach itd. I stalo sie jestem zadowolony, chociaz wiem ze 626 po lifcie sa jeszcze cichsze.
Kiedys walczylem z poduchami efekt zadowalajacy, juz nie slysze drgan.
Zadzialala psychologia, tylko ze moje poduszki byly wymieniane co najmiej 4 razy kazda, regulowane niektore i z 15 razy, kilka obsluchan na roznych gieldach itd. I stalo sie jestem zadowolony, chociaz wiem ze 626 po lifcie sa jeszcze cichsze.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
heh... nie mam nikogo znajomego aby odsluchac jego DiTD... nie wiem moze jestem przewrazliwiony... ale zmienie poduszki tak czy siak... przynajmniej przy rozrzadze i pod akumulatorem gdyz wydaje mi sie ze to one glownie pracuja nad drganiami... zobacze co bedzie pozniej
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia
witek napisał(a):np.poduszka od rozrządu po założeniu jest za wysoka tzn.że trzeba trochę wyciąć będzie niższa i bardziej miękka
Witam! Nic nie wycinaj bo jeszcze opadnie i bedziesz miał problem. Ktoś już wycinał i wyszło jeszcze gorzej, chyba jest o tym w tym poście. Te poduszki są dobre nic nie ruszaj. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
witek napisał(a):Witam .
Kupiłem poduszki w Tedgumie wyglądają dobrze są miękkie,ale moim zdaniem zbyt dużo gumy to je utwardza one są niemal pełne,to co jest na oryginalnej puste tu jest zalane gumą a to nie za dobrze pewnie trzeba to wycią...
Porównywałem poduszkę od rozrządu TEDGUM z oryginalną. Włożyłem palec wskazujący w otwór i poruszając w pionie i poziomie chciałem przekonać się jak reaguje ta wewnętrzna tulejka. Jak dla mnie TEDGUM jest bardziej miękki niż oryginał, którego tulejka wewnętrzna za nic w świecie nie chce drgnąć z miejsca. Sprawdzaliśmy to w kilka osób i wnioski identyczne. Nic nie wycinaj bo pogorszysz.
wodzu10 napisał(a):jak tylko zmienie dam zanć o efektach ;–)
Zmieniłem przednią poduszkę, która była oberwana. Efekt: mniejsze szarpnięcia przy wyłanczaniu silnika, mniejsze buczenie, mniejsze drgania lewarka zmiany biegów jednakże nie ustały całkowicie w/w.
Poduszka przy rozrządzie jest "siadnięta" tzn. dolna jej część jest "rozlana" , nie jest popękana ani oberwana. Badałem dłonią czy przenosi drgania i nie wyczuwam tego.
Mam zakupioną na wymianę poduszkę przy rozrządzie i mam pytanie co do jej wymiany.
Czy należy przy wymianie podeprzeć silnik? Czy też można ją wyciągać bez zabezpieczeń?
- Od: 18 cze 2008, 08:19
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD
wodzu10 napisał(a):Czy należy przy wymianie podeprzeć silnik? Czy też można ją wyciągać bez zabezpieczeń?
Witam! Silnik trzeba podeprzeć. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
wodzu10 napisał(a):jak tylko zmienie dam zanć o efektach ;–)
Po zmianie poduszki prawej (od rozrządu) "buczenie ustało" :–) jazda mazdą przestała być męcząca.
Na wolnych obrotach silnik przenosi drgania, które ustają przy 1000 obr/min. poduszkę przednią ma wymienioną. Poduszka od ściany grodzionej nie jest wymieniona i w górną szczelinę poduszki wkładam swobodnie palec.
Czy to znak, że czas ją wymienić?
poduszka lewa pod filtrem powietrza wydaje się być zdrowa.
- Od: 18 cze 2008, 08:19
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD
Za drgania odpowiada poduszka przy chłodnicy. Tę poduszkę regulujemy na końcu, nigdy w pierwszej kolejności, gdyż po wymianie poduszki od rozrządu silnik podnosi się do góry. Z drugiej strony na wolnych obrotach zawsze masz najbardziej odczuwalne drgania, które de facto i tak będą, pytanie tylko na ile są odczuwalne??
P.S. Smagur dobry pomysł z tym spotkaniem.
P.S. Smagur dobry pomysł z tym spotkaniem.
Paweł M. napisał(a):Za drgania odpowiada poduszka przy chłodnicy. Tę poduszkę regulujemy na końcu,
Ok. miejsce na regulację znalazłem na "uchu" montowanego do bloku silnika w miejscu łączenia z poduszką. Czy tu należy dokonać ewentualnej regulacji?
- Od: 18 cze 2008, 08:19
- Posty: 15
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości