Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5
jestem pod wrazeniem masz odwge samemu to rozkrecac ja tam jestem laikiem i wole sie samemu niepodejmowac
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
oring jak przypuszczałem jest identyczny jak w pompie bosch czyli 63 x 67 x 3.
Poskładałem, trochę pokręciłem żeby się odpowietrzył i zapalił. Nie mogłem wyjechać z garażu z powodów alkoholowych ale zagrzałem go, zgasiłem, posprawdzałem wszystkie połączenia, założyłem pokrywę rozrządu i górną silnika. I odpalił z półobrotu. Chętniej wkręca się na obroty. Jutro próba drogowa chociaż juz dziś można powiedzieć, że mamy sukces. Koszt naprawy to chyba 14 zł za przesyłkę, 277 za regeneracje z przesyłką zwrotną, 5 zł oring głowiczki. Wnioski pozostawiam do wyciągnięcia samemu.
Idąc dalej jestem w stanie się chyba założyć, że odpaliłbym ten silnik na normalniej pompie Bosch VE4(bez żadnej elektroniki) z golfa, trzeba by tylko porównać stożki na koło pasowe i uszy do mocowania pompy do wspornika.
Poskładałem, trochę pokręciłem żeby się odpowietrzył i zapalił. Nie mogłem wyjechać z garażu z powodów alkoholowych ale zagrzałem go, zgasiłem, posprawdzałem wszystkie połączenia, założyłem pokrywę rozrządu i górną silnika. I odpalił z półobrotu. Chętniej wkręca się na obroty. Jutro próba drogowa chociaż juz dziś można powiedzieć, że mamy sukces. Koszt naprawy to chyba 14 zł za przesyłkę, 277 za regeneracje z przesyłką zwrotną, 5 zł oring głowiczki. Wnioski pozostawiam do wyciągnięcia samemu.
Idąc dalej jestem w stanie się chyba założyć, że odpaliłbym ten silnik na normalniej pompie Bosch VE4(bez żadnej elektroniki) z golfa, trzeba by tylko porównać stożki na koło pasowe i uszy do mocowania pompy do wspornika.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Arni_Toruń napisał(a):Koszt naprawy to chyba 14 zł za przesyłkę, 277 za regeneracje z przesyłką zwrotną, 5 zł oring głowiczki
I tu można powiedzieć ,,mamy was" czyli tych co za regenerację biorą taką kasę że mózg siada. Brawo dla kolegi który ujawnił w końcu prawdziwy koszt regeneracji naszej pompy
Ostatnio edytowano 16 lip 2011, 10:17 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Arni_Toruń jakie miałeś objawy padającej pompy? Może to być cenna informacja dla innych.
Teraz masz szanse zostać szpecem od pomp Denso
Teraz masz szanse zostać szpecem od pomp Denso
YgooR napisał(a):Arni_Toruń jakie miałeś objawy padającej pompy? Może to być cenna informacja dla innych.
Teraz masz szanse zostać szpecem od pomp Denso
klasyczne: im cieplej tym trudniej zapalał.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Arni_Toruń napisał(a):Koszt naprawy to chyba 14 zł za przesyłkę, 277 za regeneracje z przesyłką zwrotną, 5 zł oring głowiczki.
A na czym polega regeneracja tłokorozdzielacza?
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
YgooR napisał(a):A na czym polega regeneracja tłokorozdzielacza?
na ponownym spasowaniu tłokorozdzielacza z głowiczką. Przy wyrobionej głowiczce wyrównuje się otwór i do niego dopasowuje sie nowy nadwymiarowy tłokorozdzielacz. Porównywałem na czucie różnicę miedzy prowadzeniem starego i nowego tłoka. Bardzo trudno coś zauważyć a jednak różnica po naprawie jest znaczna. W innej pompie były widoczne ślady wytarcia tłokorozdzielacza a jednak działała o wiele lepiej, tylko lekko kulał jeden cylinder. Nie wiem czemu denso są takie czułe na zużycie tego podzespołu.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Ten zaznaczony element to tłoczek?
A gdzie jest głowiczka?
Poniżej fragment o funkcji tłokorozdzielacza:
..prawidłowe zamknięcie i otwarcie SPV odbywa się w odpowiedniej pozycji tłoczka rozdzielacza. Gwarantuje to, że początek wtrysku paliwa i ilości wtrysku paliwa są poprawne...
A gdzie jest głowiczka?
Poniżej fragment o funkcji tłokorozdzielacza:
..prawidłowe zamknięcie i otwarcie SPV odbywa się w odpowiedniej pozycji tłoczka rozdzielacza. Gwarantuje to, że początek wtrysku paliwa i ilości wtrysku paliwa są poprawne...
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Enzoo napisał(a):Ten zaznaczony element to tłoczek?
tak
A gdzie jest głowiczka?
to w czym tłoczek pracuje
Poniżej fragment o funkcji tłokorozdzielacza:
..prawidłowe zamknięcie i otwarcie SPV odbywa się w odpowiedniej pozycji tłoczka rozdzielacza. Gwarantuje to, że początek wtrysku paliwa i ilości wtrysku paliwa są poprawne...
funkcją tłokorozdzielacza jest wytworzenie dawki paliwa pod odpowiednim ciśnieniem i przy okazji skierowanie jej do jednego z 4 kanałów a dalej do wtryskiwacza. To SPV sie do niego dostosowuje a nie odwrotnie. Pompa bez SPV działa tak samo.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Pozwolę sobie na krótkie podsumowanie:
1. Cieknie pompa – strzelony TCV, pasuje od Opla.
2. Nie pali na ciepło, czary dym, brak mocy –
a. strzelony SPV – pasuje od Opla
b. strzelony tłokorozdzielacz i głowiczka – można regenerować u pompiarzy.
3. Słabo pali na zimno???
Czy ja się mylę, czy Arni właśnie, bez wielkich fajerwerków, dokonał tego o czym wielu śmiałków na forum mówiło od dawien dawna – odczarował pompę DiTD. A zaklęcie brzmi: tłokorozdzielacz. Hhhmmm, a stawiałem na SPV.
Żeby nie było tak pięknie pozostaje jeszcze jedna nierozwiązana kwestia: co z programowaniem pamięci EPROM? Tego raczej nie da się przejść.
1. Cieknie pompa – strzelony TCV, pasuje od Opla.
2. Nie pali na ciepło, czary dym, brak mocy –
a. strzelony SPV – pasuje od Opla
b. strzelony tłokorozdzielacz i głowiczka – można regenerować u pompiarzy.
3. Słabo pali na zimno???
Czy ja się mylę, czy Arni właśnie, bez wielkich fajerwerków, dokonał tego o czym wielu śmiałków na forum mówiło od dawien dawna – odczarował pompę DiTD. A zaklęcie brzmi: tłokorozdzielacz. Hhhmmm, a stawiałem na SPV.
Żeby nie było tak pięknie pozostaje jeszcze jedna nierozwiązana kwestia: co z programowaniem pamięci EPROM? Tego raczej nie da się przejść.
Ostatnio edytowano 18 lip 2011, 20:07 przez Enzoo, łącznie edytowano 1 raz
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Enzoo napisał(a):Pozwolę sobie na krótkie podsumowanie:
1. Cieknie pompa – strzelony TCV, pasuje od Opla.
TCV jeszcze nie rozbierałem ale podejrzewam, że da sie uszczelnić dużo mniejszym kosztem niż kupno nowego. Chyba nawet tu ktoś to opisywał.
Enzoo napisał(a):2. Nie pali na ciepło, czary dym, brak mocy –
a. strzelony SPV – pasuje od Opla
rozbiórke i czyszczenie SPV opisałem w innym wątku, zostaje pare stówek w kieszeni
Enzoo napisał(a):b. strzelony tłokorozdzielacz i głowiczka – można regenerować u pompiarzy.
ano można bo to nie jest technologia z kosmosu, ma już kilkadziesiąt lat
Enzoo napisał(a):Żeby nie było tak pięknie pozostaje jeszcze jedna nierozwiązana kwestia: co z programowaniem pamięci EPROM? Tego raczej nie da się przejść.
ale w jakim celu?
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Enzoo napisał(a):3. Słabo pali na zimno???
A co z tym paleniem na zimno, na forum nie ma zbyt wielu wyjaśnień, oczywiście zakładając że są sprawne świece żarowe.
YgooR napisał(a):Enzoo napisał(a):3. Słabo pali na zimno???
A co z tym paleniem na zimno, na forum nie ma zbyt wielu wyjaśnień, oczywiście zakładając że są sprawne świece żarowe.
zakładając że mechanika pompy jest ok to ja widze takie możliwości:
– niesprawny TCV bo to on odpowiada za zmiane kąta wtrysku.
– niesprawny czujnik temperatury silnika ale musiałby miec zwarcie bo przy przerwie to komp mysli ze jest mróz.
– niesprawny komp.
– nieszczelny SPV bo jego niedomykanie to ucieczka ciśnienia wtrysku i mniejsza dawka przez to. Im cieplejszy silnik tym mniej paliwa potrzebne żeby chodził.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
czytając sporo forum, zauważyłem że sporo problemów z odpaleniem na zimno jest związanych z padniętym TCV. Najpierw przecieka ale nie ma innych złych objawów, następnie są problemy z obrotami (nie wkręca się, szarpie), a potem nie można odpalić na zimno. Takie jest moje spostrzeżenie obserwując problemy ludzie na forum.
Temat o rozrządzie sprawa dotycząca pompy wtryskowej.
Jakiej siły trzeba użyć (czy ręką się da) by obrócić koło napędzające pompę wtryskową. Ja musiałem użyć klucza. Czy to normalne?
viewtopic.php?f=89&t=8576&p=2045514#p2045514
Jakiej siły trzeba użyć (czy ręką się da) by obrócić koło napędzające pompę wtryskową. Ja musiałem użyć klucza. Czy to normalne?
viewtopic.php?f=89&t=8576&p=2045514#p2045514
- Od: 11 lip 2011, 22:45
- Posty: 2
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2003rok
Arni_Toruń napisał(a):[Enzoo napisał(a):Żeby nie było tak pięknie pozostaje jeszcze jedna nierozwiązana kwestia: co z programowaniem pamięci EPROM? Tego raczej nie da się przejść.
ale w jakim celu?
Podobno Mabi optymalizuje EPROM jak grzebie w pompie (wymiana SPV, tłokorozdzielacz...). Ponoć ma to wpływ na spalanie. Ale jak jest na prawdę.. Pojęcia nie mam. Na naszym forum też raczej nikt nie grzebał w EPROM-ie. Przynajmniej się nie natknąłem.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
malkolm napisał(a):za te kilka tys zł które więcej wezmą za naprawę chyba przez kilka lat się nie wróci
Teoretycznie autko wychodzące z Mabi lepiej jeździ, może dzięki grzebnięciu EPROM. Jednak taniej będzie zrobić pompę sposobem opisanym przez Arni_Toruń, i założyć box.
Jeszcze drugie tyle zostanie na paliwo.
dawidkaz napisał(a):Temat o rozrządzie sprawa dotycząca pompy wtryskowej.
Jakiej siły trzeba użyć (czy ręką się da) by obrócić koło napędzające pompę wtryskową. Ja musiałem użyć klucza. Czy to normalne?
tak, sprężyny są dość mocne. Im lepsza głowica tym ciężej przekręcić chociaż po założeniu nowej nawet bez ropy w środku było ciężko, z ropą opór rośnie znacznie.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
YgooR napisał(a):malkolm napisał(a):za te kilka tys zł które więcej wezmą za naprawę chyba przez kilka lat się nie wróci
Teoretycznie autko wychodzące z Mabi lepiej jeździ, może dzięki grzebnięciu EPROM. Jednak taniej będzie zrobić pompę sposobem opisanym przez Arni_Toruń, i założyć box.
moje po zrobieniu glowiczki zap..la jak dzikie. Teoretycznie EPROM ma wpisaną mapę zależności dawki (Czyli sterowanie SPV) od takich czynników jak temperatura silnika, paliwa, prędkość obrotowa. Po przywróceniu sprawności tłokorozdzielacza wracamy do pierwotnego stanu czyli parametrów na jakie ustawiony jest EPROM. Modyfikacja map to już taki tuning niezależny od naprawy pompy
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość