Wymiana rozrządu – różne szkoły

Postprzez dominikb » 26 lut 2013, 10:55

Rozumiem ze trza zwiększyc pułap :) 1000 zl wystarczy?
http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-wo ... 35192.html
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 14:15
Posty: 6
Skąd: Leszno
Auto: mazda DITD 2000r

Postprzez tadziol » 26 lut 2013, 12:54

bardzo rozsądnie <spoko>
dokładając 300 pln kupujesz spokojny sen i radość z jazdy.
a 100% pewności nabierasz kupując to u jednego ze sprzedawców polecanych na tym forum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dominikb » 26 lut 2013, 13:22

Dzieki Tadziol za wskazówkę. Tak na marginesie jestem po lekturze postu AlbatrosGrodno i wydaję mi się ze moja madzia tez wymaga dopieszczenia... Od czasu do czasu jakas kontrolka sie odezwie a błedów nie ma. Mam jednak nie maly kawalek drogi, a w mojej okolicy jakoś mechanicy nie chcą przyjąć madzi pod swoje skrzydla ;) Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 9 maja 2012, 14:15
Posty: 6
Skąd: Leszno
Auto: mazda DITD 2000r

Postprzez vagatrotter » 27 lut 2013, 13:26

Riki napisał(a):
dominikb napisał(a):Zależy mi na oryginale oczywiście?


no to niestety nie jest oryginał.


Riki, Ty powinieneś mieć zablokowany dostęp do tego wątku. Już widzę jak Cię krew zalewa czytając tysięczny post z linkiem do Allegro i rozrządem za 500zł oraz pytaniem "ten będzie dobry"? Skąd w Tobie tyle cierpliwości, ze odpisujesz tylko "no to niestety nie jest oryginał"?

Dopisano 27 lut 2013, 12:35:

dominikb napisał(a):Dzieki Tadziol za wskazówkę. Tak na marginesie jestem po lekturze postu AlbatrosGrodno i wydaję mi się ze moja madzia tez wymaga dopieszczenia... Od czasu do czasu jakas kontrolka sie odezwie a błedów nie ma. Mam jednak nie maly kawalek drogi, a w mojej okolicy jakoś mechanicy nie chcą przyjąć madzi pod swoje skrzydla ;) Pozdrawiam!

W Zaniemyślu (57 km od Leszna) jest polecany mechanik, który zna się na DiTD. Zerknij tutaj http://gawlak.net/ Wiem, że kawałek drogi, ale jest on chwalony więc chyba warto.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez alk80 » 27 lut 2013, 16:20

rozrząd w ditd jest na tyle prosty że można go wymienić samemu, wymiana to w zasadzie przekładka ze starego na nowy, trzeba tylko pilnować cech, nie trzeba mieć cudacznych blokad i ustawiać jakiś dziwacznych napinaczy ze wskaźnikiem, oprócz paru kluczy trzeba tylko mieć naprawdę mocne imbusy,

sam sobie wymieniłem i robiłem to pierwszy raz w życiu

zlecając wymianę mechanikowi zyskujesz tylko 2 lata "ubezpieczenia" na wypadek awarii rozrządu, ale na oryginalnych gratach bardzo rzadko do tego dochodzi, chyba że mechanik coś spartoli
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez pioczel » 27 lut 2013, 17:37

alk80 napisał(a):rozrząd w ditd jest na tyle prosty że można go wymienić samemu, wymiana to w zasadzie przekładka ze starego na nowy, trzeba tylko pilnować cech, nie trzeba mieć cudacznych blokad i ustawiać jakiś dziwacznych napinaczy ze wskaźnikiem, oprócz paru kluczy trzeba tylko mieć naprawdę mocne imbusy,

sam sobie wymieniłem i robiłem to pierwszy raz w życiu

zlecając wymianę mechanikowi zyskujesz tylko 2 lata "ubezpieczenia" na wypadek awarii rozrządu, ale na oryginalnych gratach bardzo rzadko do tego dochodzi, chyba że mechanik coś spartoli

potwierdzam,też sam robiłem 1 raz w życui i naprawdę nie trzeba wiedzy ,wystarczą klucze jakieś mocny imsus chyba 8 i 2 śruby do zablokowania kół ,,na znakach" dodam tylko że w takim golfie jest gorzej,
w ditd sam montaz rozrzadu to chwila ,najwięcej roboty to rozbieranie osłon ,koła pasowego i poduszki
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez kierownik » 27 lut 2013, 22:29

Z pompą zrobiłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez pioczel » 28 lut 2013, 08:45

kierownik napisał(a):Z pompą zrobiłeś ?

bez pompy :(
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Riki » 28 lut 2013, 08:49

vagatrotter napisał(a):Riki, Ty powinieneś mieć zablokowany dostęp do tego wątku. Już widzę jak Cię krew zalewa czytając tysięczny post z linkiem do Allegro i rozrządem za 500zł oraz pytaniem "ten będzie dobry"? Skąd w Tobie tyle cierpliwości, ze odpisujesz tylko "no to niestety nie jest oryginał"?


Luzik :) chociaż w tym kraju ludzie sprzedają wszystko... to fakt :P ale myślę, że przekazać różne opcje należy i każdy wybierze to co uważa za stosowne. Klient życzy sobie zamiennik? proszę bardzo, nie dajemy gwarancji :) bo jestem więcej niż pewny, że to się urwie.
Mamy jako firma ofertę na pompy wodne w cenie kartonu małego Snickersa. Chiny. Wiesz ile tego się sprzedaje? ponoć najwiecej <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kierownik » 28 lut 2013, 09:12

Riki napisał(a):Klient życzy sobie zamiennik? proszę bardzo, nie dajemy gwarancji :) bo jestem więcej niż pewny, że to się urwie.

ja w dieslach nie montuje ludziom zamienników, jak się uprze i chce to włożyć, to nie u mnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez vagatrotter » 28 lut 2013, 13:37

kierownik napisał(a):ja w dieslach nie montuje ludziom zamienników, jak się uprze i chce to włożyć, to nie u mnie

Bardzo dobre podejście – gdybym był mechanikiem stawiałbym identyczny warunek.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez Raviking » 1 lip 2014, 21:09

blitz napisał(a):lekko odkopuję temat, kilka dni temu przeskoczył mi pasek o trzy ząbki, padł napinacz hydrauliczny. Czy śruba-tulejka przedstawiona na zdjęciu poniżej jest w komplecie nową oryginalną częścią? Jeżeli nie czy jest łatwo dostępna w sklepach lub ASO i jaki jest jej koszt?

Obrazek

Obrazek

Obrazek



U mnie jest/było podobnie. Rozrząd nie przeskoczył ale na zimnym silniku było słychać dziwne "świergotanie".Śruba jest dostepna w ASO w ciągu trzech dni roboczych ,kosztuje 85 zł
Przy demontażu rolek okazało się,że ramie rolki napinającej jest luźne,pompa wody była zmieniona HEPU,pasek był Gates,wygląda całkiem nieźle.Wymieniam cały komplet.Mazda kupiona od poleconego handlarza,"przyznał się" ;) ,że po sprowadzeniu zmienił tylko pasek.Na tym rozrządzie zrobiłem 80kkm.
Dla porównania na ostatniej fotce rozrząd z VW Polo 1.4 D :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 paź 2011, 02:21
Posty: 19 (0/2)
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Auto: Mazda 3 1.6 b 2006
Starlet 1997
MPV 2.0 b 2000

Postprzez vagatrotter » 30 lip 2014, 20:24

Raviking napisał(a):na zimnym silniku było słychać dziwne "świergotanie".Śruba jest dostepna w ASO w ciągu trzech dni roboczych ,kosztuje 85 zł

Chyba mam to samo, ale nie jestem pewien. Jeśli się potwierdzi, to wymieniam samą śrubo-tulejkę, czy cały napinacz trzeba dać nowy?
Objaw jest taki, że na zimnym silniku słychać świergotanie, tak jakby np. jakieś łożysko się rozwalało. Wydaje mi się, że dźwięk pochodzi spod osłony rozrządu.

Z tym świergotaniem nie wszystko trzyma się kupy – jesienią 2013, przy pierwszych przymrozkach było podobnie, występowało tylko na zimnym silniku. Ten objaw zaniknął całkowicie po... wymianie oleju w silniku :| Ponowne świergotanie pojawiło się kilka dni temu, kiedy do wymiany (zmieniam co 10 tys. km) zostało poniżej tysiąca kilometrów, więc spodziewałem się że i teraz po wymianie oleju się uciszy.
Jednak wczoraj zmieniłem olej i póki co nadal świergocze <co?>
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez bpro » 27 lis 2014, 18:41

Musze zmienić rozrząd...na allegro kompletny rozrząd w kartonikach mazdy chodzi po około 1000zł, w moim miejscowym sklepie za taki zestaw z allegro powiedzeli, że niżej 1500 nie są w stanie mi sprzedać. Zaproponowali kompletny zestaw SKFa za 1050zł, co specjaliści na taką opcję? warto allegro czy może ten skf??
Przy okazji zapytam o wymiary uszczelniaczy wałka rozrządu mam 30x44x7, a wał 51,5x64x6, dobre??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez alk80 » 27 lis 2014, 20:10

ja kupowałem na allegro z wrocławia, śmiga już 5 i pół roku :) dodam że wymieniałem go sam ;)

tylko radzę zwrócić uwagę na stan śruby i dźwigni napinacza (nie jest w zestawie z rozrządem) czy nie są nadmiernie zużyte, słyszałem już parę razy o przypadkach zerwania org paska, min niedawno mojemu koledze w Premacy, prawdopodobnie przez to zużycie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez tadziol » 27 lis 2014, 21:34

bpro napisał(a):warto allegro czy może ten skf??

Tu warto zostawić parę złotych.....pewniejsze od allllllll.......
viewtopic.php?f=101&t=130471&view=unread#unread
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Miron-Ww » 30 lis 2014, 06:50

Jest we Wrocławiu firma AutoZone , też sprzedają oryginalne rozrządy na Allegro , koszt 970 zł , kupiłem , założyłem i śpię spokojnie za radą Tadziola.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez bpro » 13 gru 2014, 21:09

Zmieniłem rozrząd.... po przekręceniu wału pasek zsuwa się na zewnątrz....help, zdejmowałem też koło na rozrządzie żeby sprawdzić simering....nie można teraz nałożyć na wał tej tulejki do czujnika położenia wału bo poszarpie pasek....czy może pod którąś z rolek powinna być podkładka??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Postprzez puding » 14 gru 2014, 09:32

a nie jest czasem osłona rozrządu przez koło pasowe wytarta aż Kraków widać :>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez bpro » 14 gru 2014, 09:49

ale stary rozrząd dobrze chodził i w dobrym miejscu, chociaż osłona w jednym miejscu ma małe przetarcie, dzisiaj zakładam stare części i zobacze co będzie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2011, 11:32
Posty: 28
Skąd: Skwierzyna
Auto: Mazda 323F 2,0 DiTD '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323