Zawór TCV
1, 2
Cześć.
Mam podejrzenie ,że walnoł mi TCV oczywiście świeci się kontrolka ładowania razem kontrolką filtra paliwa
czy jazda (do czasu naprawy) z tak zapalonymi kontrolkami czymś może zaszkodzić ?
P.S.
Czy ktoś z was orientuje się ile takie ustrojstwo kosztuje czy nadal w granicy 8 stówek ?
Mam podejrzenie ,że walnoł mi TCV oczywiście świeci się kontrolka ładowania razem kontrolką filtra paliwa
czy jazda (do czasu naprawy) z tak zapalonymi kontrolkami czymś może zaszkodzić ?
P.S.
Czy ktoś z was orientuje się ile takie ustrojstwo kosztuje czy nadal w granicy 8 stówek ?
- Od: 4 maja 2013, 16:51
- Posty: 20
- Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DITD 101kM
2001r.
Na wiosnę miałem ten problem , zapaliły się te dwie kontrolki. Miernik, kontrola ładowania , brak ładowania , wymieniłem alternator na używkę za 200 zet i jest ok. Jeżeli TCV to silnik pracuje bardzo głośno , jakby miał się rozpaść , brak mocy, na włączonym zapłonie nie słychać cyklicznego cyknięcia z okolic pompy wtryskowej w odstępach około sekundy. A TCV mam od opla za połowę ceny mazdowskiego. (przeciekał)
- Od: 3 lip 2011, 19:14
- Posty: 74
- Skąd: Gorlice
- Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km
No to git dałeś mi jakąś nadzieję na zaoszczędzenie trochę i tak trudnego do zdobycia dzisiaj grosza.
O tym z opla też juz słyszałem. A alternator nie poszedł twoim zdaniem właśnie przez zalanie przez TCV?.
U mnie było napchane jakiejś gąbki czy czegoś takiego jak to wywaliłem to właśnie po kilku dniach to sie stało.
Silnik nie zauważyłem żeby w ogóle jakos inaczej pracował, chodzi raczej normalnie.
Jak bedę tak jexdził puki nie zrobię czymś to grozi?
O tym z opla też juz słyszałem. A alternator nie poszedł twoim zdaniem właśnie przez zalanie przez TCV?.
U mnie było napchane jakiejś gąbki czy czegoś takiego jak to wywaliłem to właśnie po kilku dniach to sie stało.
Silnik nie zauważyłem żeby w ogóle jakos inaczej pracował, chodzi raczej normalnie.
Jak bedę tak jexdził puki nie zrobię czymś to grozi?
- Od: 4 maja 2013, 16:51
- Posty: 20
- Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DITD 101kM
2001r.
Jeżeli nie masz ładowania to kilka dni nie pojeździsz bo ci padnie aku. U mnie padł altek pewno o d cieknącego tcv. Komputer też nie lubi pływać w ropie, o oszczędnościach nie mów bo masz teraz tcv do wymiany i alternator do roboty , pewnie regulator napięcia trafiło. Swój TCV próbowałem uszczelniać ale nie na wiele się to zdało. Wymiana załatwiła sprawę , jest sucho.
- Od: 3 lip 2011, 19:14
- Posty: 74
- Skąd: Gorlice
- Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km
Nie pamiętam co tam jest dokładnie , ale do alternatora jest podpięta wtyczka z dwoma kablami , może ci się wypięła ( sama?) i jest kabel w takiej plastikowej osłonie przykręcony , ten się raczej nie wypnie sam . Jeśli to się wypięło to masz winowajcę świecących się kontrolek ( oby ) . Przy padniętym tcv mrugała by jeszcze kontrolka od świec.
- Od: 3 lip 2011, 19:14
- Posty: 74
- Skąd: Gorlice
- Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km
Kontrolka od świec nie mruga(nic nie pokazuje) a z tym małym kabelkiem walczyłem dziś pół dnia i nigdzie go nie mogłem dopasować.Wychodzi z tej grubej wiązki razem z innymi kabelkami min. do rozrusznika.
I właśnie przy okazji zauważyłem jak sobie przy odpalonym silniku delikatnie kapie ropsko.
P.S.
Ostatnio wymieniali mi w warsztacie chłodnicę od klimy nawet nie podłączyli halogenów z którymi tez tak na marginesie walczę bo nie wiem gdzie mam je podpiąć i może tam cos spiepszyli , wszystko widać że robili w wielkim pośpiechu.
I właśnie przy okazji zauważyłem jak sobie przy odpalonym silniku delikatnie kapie ropsko.
P.S.
Ostatnio wymieniali mi w warsztacie chłodnicę od klimy nawet nie podłączyli halogenów z którymi tez tak na marginesie walczę bo nie wiem gdzie mam je podpiąć i może tam cos spiepszyli , wszystko widać że robili w wielkim pośpiechu.
- Od: 4 maja 2013, 16:51
- Posty: 20
- Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DITD 101kM
2001r.
No właśnie/
Halegeny już siedzą nawet mam przewód na wierzchu ten z prawej strony, niestety nie za bardzo mogłem znaleźć wtyczkę pod którą go podpiąć.Na desce rozdzielczej kontrolka od nich świeci jak wcisnę, myślę że chodzi właśnie tylko o podpięcie przewodu.
Halegeny już siedzą nawet mam przewód na wierzchu ten z prawej strony, niestety nie za bardzo mogłem znaleźć wtyczkę pod którą go podpiąć.Na desce rozdzielczej kontrolka od nich świeci jak wcisnę, myślę że chodzi właśnie tylko o podpięcie przewodu.
- Od: 4 maja 2013, 16:51
- Posty: 20
- Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DITD 101kM
2001r.
Hodyl, poczytaj trochę forum a wszystkiego się dowiesz. O zaworze TCV jest mega duży wątek i chyba wszystko już zostało napisane. Podobnie jak o wiszącej wtyczce – masa ludzi tak ma w swoich Mazdach. Zakładanie kolejnych wątków na ten sam temat nie wniesie nic nowego do sprawy
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
vagatrotter jakbym wiedział gdzie to znaleźć to bym nie pisał to logiczne niestety ciężko tu sie doszukać.
Może zamiast pisac że wątek niczego nie wniesie ,bo tak to wygląda wkleisz poprosu linki do tematów i po sprawie.
P.S.
Jak miałem Cytrynę tak właśnie moderatorzy robili na forum i nie sprawiało to nikomu problemów,bardzo to ułatwiało wszystkim sprawę.
Dopisano 19 sie 2013, 20:40:
Więc tak jak pisał vagatrotter szukałem ale nie znalazłem.
Może ktos z was orientuje sie gdzie powinien być podpiety ten kabelek z fotki powyżej (to nie ten od halogenów) a może to po prostu jakis luzak który od tak sobie bez powodu wisi?
Najbardziej pasowałby swoim ułożeniem gdzieś w okolice alternatora ale za nic nie mogę w nim namierzyć żadnej wtyczki.Może to on jest odpowiedzialny za palące sie kontrolki ładowania(którego brak) i filtra paliwa?
Proszę o wasze sugestie.
Może zamiast pisac że wątek niczego nie wniesie ,bo tak to wygląda wkleisz poprosu linki do tematów i po sprawie.
P.S.
Jak miałem Cytrynę tak właśnie moderatorzy robili na forum i nie sprawiało to nikomu problemów,bardzo to ułatwiało wszystkim sprawę.
Dopisano 19 sie 2013, 20:40:
Więc tak jak pisał vagatrotter szukałem ale nie znalazłem.
Może ktos z was orientuje sie gdzie powinien być podpiety ten kabelek z fotki powyżej (to nie ten od halogenów) a może to po prostu jakis luzak który od tak sobie bez powodu wisi?
Najbardziej pasowałby swoim ułożeniem gdzieś w okolice alternatora ale za nic nie mogę w nim namierzyć żadnej wtyczki.Może to on jest odpowiedzialny za palące sie kontrolki ładowania(którego brak) i filtra paliwa?
Proszę o wasze sugestie.
- Od: 4 maja 2013, 16:51
- Posty: 20
- Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DITD 101kM
2001r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość