Problem z obrotami powyżej 2000

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2009, 19:04

Posiadam od niedawna mazda 323F 2.0 TDVI 101 KM 2003r 81000 przebiegu. Jeżdżę nią od niedawna ale zauważyłem że np. na 4 biegu jak wcisnę pedał do końca przy 2000 ob. to silnik najpierw ostro nabiera obrotów do 2500 potem stoją w miejscu lub lekko rosą, potem znów raptownie nabiera obrotów(3000) i znów zwalniają. Na niższych biegach nie zauważyłem tego tylko na 4 i 5 biegu. trochę dziwne to jest bo prędkość wzrasta równomiernie (by najmniej tak mi się wydaje). Jak delikatnie wciskam pedał gazu to wszystko jest ok. Może ten silnik nie lubi wciskania do końca tylko równomiernego przyśpieszania, ale dlaczego takie falowanie jest. bardzo proszę o rade i wytłumaczenie.

Temat poprawiony / Myjk
Ostatnio edytowano 14 wrz 2009, 20:54 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez poflek » 14 wrz 2009, 20:48

Neonixos666 bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem tutaj panujący i zastosowanie się do niego – popraw temat, bo inaczej trafi do kosza.

<czytaj> Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin

Neonixos666 napisał(a):Może ten silnik nie lubi wciskania do końca

Żaden tego nie lubi :P

Sprawdź pedał przyspieszenia, wtyczki... oglądnij, poruszaj, przesmaruj.
Napięcie z potencjometra ma się zmieniać liniowo od bodajże ok 1.0V do 3.8V.

Poruszaj zaworem wastegate – poszukaj na forum.
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2009, 22:18

Trochę poczytałem na forum i objaw pasuje do ślizgającego się sprzęgła, ale czy przy trochę ponad 80000 to możliwe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smagur » 15 wrz 2009, 17:22

wszystko jest możliwe jak poprzedni właściciel jeździł w mieście tylko i na półsprzęglę... o co często w korkach :)
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Enduro » 15 wrz 2009, 17:38

filtr paliwa?!

polecam!
na pewno
nie zaszkodzi
a moze
pomoze
a wtedy nad morze
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Neonixos666 » 15 wrz 2009, 18:01

Właśnie myślę nad tym aby przejrzeć cały układ dolotowy oraz paliwowy. Dziś byłem u znajomego mechanika, sprawdził sprzęgło i powiedział że jest dobre, ale nie może wytłumaczyć czemu dzieje się tak na 4 i 5 biegu że obroty zachowują się jakby sprzęgło rzeczywiście się ślizgało. Ruszyć można ostro nawet przy oponach 195 koła piszczą i przyśpiesza super.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Enduro » 15 wrz 2009, 18:28

Neonixos666 napisał(a):Właśnie myślę nad tym aby przejrzeć cały układ dolotowy oraz paliwowy. nie może wytłumaczyć czemu dzieje się tak na 4 i 5 biegu że obroty zachowują się jakby sprzęgło rzeczywiście się ślizgało.

im wyzszy bieg i im wyzsza predkosc,
tym wieksze potrzeby paliwowe w systemie
i wtedy najbardziej wychodzi jak przepustowy jest jeszcze filter paliwa
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smagur » 15 wrz 2009, 18:40

filtr paliwa... dobrze chłopaki prawią... rzeczywiście teraz mi się przypomniało że miałem podobny objaw tle tylko że jak przekraczałem 3,5tys obrotów to zachowywał się jakby odcinał zapłon :) wymieniłem filtr i jak za sprawą czarodziejskiej różdzki zniknęło
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Enduro » 15 wrz 2009, 19:13

smagur napisał(a):filtr paliwa... dobrze chłopaki prawią... rzeczywiście


gdzie ?
gdzie tu te chłopaki..?

ja tylko sam o tym wspomialem...
a nas tu jeden!

potwierdzam moje domniemanie o filtrze
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Neonixos666 » 15 wrz 2009, 20:05

hymm tylko że ja tego silnika mało znam i nie bardzo się orientuje gdzie jest ten filtr paliwa. Jak możecie to opiszcie albo foto dajcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Enduro » 15 wrz 2009, 20:31

Neonixos666 napisał(a):hymm tylko że ja tego silnika mało znam i nie bardzo się orientuje gdzie jest ten filtr paliwa. Jak możecie to opiszcie albo foto dajcie

pod maską jest...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Neonixos666 » 15 wrz 2009, 20:40

to to i ja wiem tylko gdzie i jak go wyjąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smagur » 16 wrz 2009, 12:21

Enduro napisał(a):gdzie tu te chłopaki..?

to było stwierdzenie coś na wzór... "wy obywatelu" czyli liczba mnoga :P

filtr paliwa... otwórz maskę, w prawym górym rogu szukaj. Jest przymocowany "prostokątną" obejmą do ściany grodziowej. Jest na nim pompka jakby czarny gumowy przycisk :) Uważaj przy odkręcaniu czujnika wody żeby nie połamać
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Neonixos666 » 16 wrz 2009, 22:53

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smagur » 16 wrz 2009, 23:14

Neonixos666 napisał(a):czy to jest to po lewo od turbiny? http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... urbina.jpg

tak strzał w dziesiątkę... lewy górny róg zdjęcia :)
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Neonixos666 » 17 wrz 2009, 23:04

Dzięki jutro spróbuje wymienić i zobaczymy czy problem ustanie. dodatkowo z restartuję kompa bo może to jakiś błąd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez samurajpiotr1 » 22 lis 2009, 11:43

Mam problem z wejściem na obroty do 2500obr/min, straszny muł, jak się załączy turbina to jest ok., dodam tylko że mam złącze jeszcze OBDI i brak wtyku "fen", czy w dieslu jest inny sposób na wyświetlenie błędów? a może ktoś wie w czym leży problem?.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez freshbratek » 23 lis 2009, 14:50

Neonixos666 na postoju włącz 5 bieg i sprubój ruszyć jeśli ci sie uda – sprzęgło do wymiany.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Neonixos666 » 23 lis 2009, 19:33

Już prawie na pewno wiem że to sprzęgło, ślizga się koszmarnie, przy normalnej jeździe jest ok ale gry chce trochę ostrzej przyśpieszyć i wciskam mocniej pedał gazu to od razu obroty idą w górę a samochód przyśpiesza ale na pewno nie nie na tyle na ile potrafi. Najgorzej jest w przedziale obrotów gdzie jest największy moment czyli 2-2,5 tyś. Najlepsze jest to że na zimnym silniku tego nie ma dopiero jak się rozgrzeje to ślizga się. No cóż czeka mnie pewnie wymiana tarczy, tylko dlaczego od razu po zakupie :( i przy tak małym przebiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 23 lis 2009, 20:38

Neonixos666 napisał(a):No cóż czeka mnie pewnie wymiana tarczy


Polecam zrobić od razu kpl. – tarcza, docisk, łożysko, kpl. uszczelniaczy (tylny + na półosie)
Temat będę przerabiał u siebie w Sobotę.. sprzęgło "bierze" już pod koniec więc pewnie długo nie pojeździ....

Neonixos666 wątpliwy przebieg...


smagur napisał(a):jak przekraczałem 3,5tys obrotów to zachowywał się jakby odcinał zapłon usmiech wymieniłem filtr i jak za sprawą czarodziejskiej różdzki zniknęło

miałem to samo :) filtr miał przelatane 30tysi i takie jaja :D teraz już jest OKey <ganja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323