Problem z obrotami powyżej 2000
Posiadam od niedawna mazda 323F 2.0 TDVI 101 KM 2003r 81000 przebiegu. Jeżdżę nią od niedawna ale zauważyłem że np. na 4 biegu jak wcisnę pedał do końca przy 2000 ob. to silnik najpierw ostro nabiera obrotów do 2500 potem stoją w miejscu lub lekko rosą, potem znów raptownie nabiera obrotów(3000) i znów zwalniają. Na niższych biegach nie zauważyłem tego tylko na 4 i 5 biegu. trochę dziwne to jest bo prędkość wzrasta równomiernie (by najmniej tak mi się wydaje). Jak delikatnie wciskam pedał gazu to wszystko jest ok. Może ten silnik nie lubi wciskania do końca tylko równomiernego przyśpieszania, ale dlaczego takie falowanie jest. bardzo proszę o rade i wytłumaczenie.
Temat poprawiony / Myjk
Temat poprawiony / Myjk
Ostatnio edytowano 14 wrz 2009, 20:54 przez Neonixos666, łącznie edytowano 1 raz
Neonixos666 bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem tutaj panujący i zastosowanie się do niego – popraw temat, bo inaczej trafi do kosza.
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Żaden tego nie lubi
Sprawdź pedał przyspieszenia, wtyczki... oglądnij, poruszaj, przesmaruj.
Napięcie z potencjometra ma się zmieniać liniowo od bodajże ok 1.0V do 3.8V.
Poruszaj zaworem wastegate – poszukaj na forum.
Witaj na forum MazdaSpeed | FAQ i Regulamin
Neonixos666 napisał(a):Może ten silnik nie lubi wciskania do końca
Żaden tego nie lubi
Sprawdź pedał przyspieszenia, wtyczki... oglądnij, poruszaj, przesmaruj.
Napięcie z potencjometra ma się zmieniać liniowo od bodajże ok 1.0V do 3.8V.
Poruszaj zaworem wastegate – poszukaj na forum.
Trochę poczytałem na forum i objaw pasuje do ślizgającego się sprzęgła, ale czy przy trochę ponad 80000 to możliwe?
filtr paliwa?!
polecam!
na pewno
nie zaszkodzi
a moze
pomoze
a wtedy nad morze
pozdr.
E.
polecam!
na pewno
nie zaszkodzi
a moze
pomoze
a wtedy nad morze
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Właśnie myślę nad tym aby przejrzeć cały układ dolotowy oraz paliwowy. Dziś byłem u znajomego mechanika, sprawdził sprzęgło i powiedział że jest dobre, ale nie może wytłumaczyć czemu dzieje się tak na 4 i 5 biegu że obroty zachowują się jakby sprzęgło rzeczywiście się ślizgało. Ruszyć można ostro nawet przy oponach 195 koła piszczą i przyśpiesza super.
Neonixos666 napisał(a):Właśnie myślę nad tym aby przejrzeć cały układ dolotowy oraz paliwowy. nie może wytłumaczyć czemu dzieje się tak na 4 i 5 biegu że obroty zachowują się jakby sprzęgło rzeczywiście się ślizgało.
im wyzszy bieg i im wyzsza predkosc,
tym wieksze potrzeby paliwowe w systemie
i wtedy najbardziej wychodzi jak przepustowy jest jeszcze filter paliwa
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
filtr paliwa... dobrze chłopaki prawią... rzeczywiście teraz mi się przypomniało że miałem podobny objaw tle tylko że jak przekraczałem 3,5tys obrotów to zachowywał się jakby odcinał zapłon wymieniłem filtr i jak za sprawą czarodziejskiej różdzki zniknęło
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
smagur napisał(a):filtr paliwa... dobrze chłopaki prawią... rzeczywiście
gdzie ?
gdzie tu te chłopaki..?
ja tylko sam o tym wspomialem...
a nas tu jeden!
potwierdzam moje domniemanie o filtrze
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
hymm tylko że ja tego silnika mało znam i nie bardzo się orientuje gdzie jest ten filtr paliwa. Jak możecie to opiszcie albo foto dajcie
Neonixos666 napisał(a):hymm tylko że ja tego silnika mało znam i nie bardzo się orientuje gdzie jest ten filtr paliwa. Jak możecie to opiszcie albo foto dajcie
pod maską jest...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to to i ja wiem tylko gdzie i jak go wyjąć?
Enduro napisał(a):gdzie tu te chłopaki..?
to było stwierdzenie coś na wzór... "wy obywatelu" czyli liczba mnoga
filtr paliwa... otwórz maskę, w prawym górym rogu szukaj. Jest przymocowany "prostokątną" obejmą do ściany grodziowej. Jest na nim pompka jakby czarny gumowy przycisk Uważaj przy odkręcaniu czujnika wody żeby nie połamać
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
czy to jest to po lewo od turbiny? http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... urbina.jpg
Neonixos666 napisał(a):czy to jest to po lewo od turbiny? http://i155.photobucket.com/albums/s303 ... urbina.jpg
tak strzał w dziesiątkę... lewy górny róg zdjęcia
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy
- Od: 2 lip 2006, 12:53
- Posty: 148
- Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
- Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok
Dzięki jutro spróbuje wymienić i zobaczymy czy problem ustanie. dodatkowo z restartuję kompa bo może to jakiś błąd
Mam problem z wejściem na obroty do 2500obr/min, straszny muł, jak się załączy turbina to jest ok., dodam tylko że mam złącze jeszcze OBDI i brak wtyku "fen", czy w dieslu jest inny sposób na wyświetlenie błędów? a może ktoś wie w czym leży problem?.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
- Od: 19 gru 2008, 18:46
- Posty: 82
- Skąd: Poznan
- Auto: Xedos 2.0 V6
Neonixos666 na postoju włącz 5 bieg i sprubój ruszyć jeśli ci sie uda – sprzęgło do wymiany.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Już prawie na pewno wiem że to sprzęgło, ślizga się koszmarnie, przy normalnej jeździe jest ok ale gry chce trochę ostrzej przyśpieszyć i wciskam mocniej pedał gazu to od razu obroty idą w górę a samochód przyśpiesza ale na pewno nie nie na tyle na ile potrafi. Najgorzej jest w przedziale obrotów gdzie jest największy moment czyli 2-2,5 tyś. Najlepsze jest to że na zimnym silniku tego nie ma dopiero jak się rozgrzeje to ślizga się. No cóż czeka mnie pewnie wymiana tarczy, tylko dlaczego od razu po zakupie i przy tak małym przebiegu.
Neonixos666 napisał(a):No cóż czeka mnie pewnie wymiana tarczy
Polecam zrobić od razu kpl. – tarcza, docisk, łożysko, kpl. uszczelniaczy (tylny + na półosie)
Temat będę przerabiał u siebie w Sobotę.. sprzęgło "bierze" już pod koniec więc pewnie długo nie pojeździ....
Neonixos666 wątpliwy przebieg...
smagur napisał(a):jak przekraczałem 3,5tys obrotów to zachowywał się jakby odcinał zapłon usmiech wymieniłem filtr i jak za sprawą czarodziejskiej różdzki zniknęło
miałem to samo filtr miał przelatane 30tysi i takie jaja teraz już jest OKey
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości