wymiana uszczelki na kolektorze ssącym
1, 2
świece i kable wymienione, cewki przeczyszczone, zroszone wszystko wodą w ciemny pomieszczeniu i od czasu do czasu (szczególnie w momencie dodania gazu) widać przeskakującą iskrę. czyli te sporadyczne uciekanie iskry może być powodem całych dolegliwości?
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
Szczelność dolotu możesz sprawdzić dymem papierosowym. Wypinasz rurę z puszki filtra powietrza i zatykasz rurę szmatą. Bierzesz fajke i dmuchasz dymem przez tą cienką rurkę wchodzącą do rury doprowadzającej powietrze do przepustnicy (nie jestem pewien czy takowa jest w każdym rodzaju silnika). Dmuchasz i obserwujesz gdzie pojawia się dym. Otwieraj przy tym przepustnicę
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
robczach napisał(a):świece i kable wymienione, cewki przeczyszczone, zroszone wszystko wodą w ciemny pomieszczeniu i od czasu do czasu (szczególnie w momencie dodania gazu) widać przeskakującą iskrę. czyli te sporadyczne uciekanie iskry może być powodem całych dolegliwości?
właśnie to jest przyczyną szarpnięć szalejąca iskra wymień kable i świece na początek
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Zgadza się uszczelka nie może być przyczyną szarpnięć – raczej coś z zapłonem.
Odnośnie wymiany uszczelki – powoli sam się przymierzam i mam pytanie jak odkręcić sztywny metalowy przewód od EGR tam przy kolektorze oraz jak odsunąć kolektor po jego odkręceniu żeby nie poharatać gwintów śrub wystajacych z głowicy, na których trzyma się kolektor. Czy ten kolektor jest ciężki
I jeszcze: oprócz 8 nakrętek nr 12, przewodu EGR i łapy od spodu na dwie większe śruby (silnik ZL) nie muszę nic więcej odkręcać ?
Odnośnie wymiany uszczelki – powoli sam się przymierzam i mam pytanie jak odkręcić sztywny metalowy przewód od EGR tam przy kolektorze oraz jak odsunąć kolektor po jego odkręceniu żeby nie poharatać gwintów śrub wystajacych z głowicy, na których trzyma się kolektor. Czy ten kolektor jest ciężki
I jeszcze: oprócz 8 nakrętek nr 12, przewodu EGR i łapy od spodu na dwie większe śruby (silnik ZL) nie muszę nic więcej odkręcać ?
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
nie wiem co to ma wspólnego, ale dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i szarpanie ustało, a obroty nie falują.
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
Jaka cena? sam wymieniałeś ?
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
decadent napisał(a):Odnośnie wymiany uszczelki – powoli sam się przymierzam i mam pytanie jak odkręcić sztywny metalowy przewód od EGR tam przy kolektorze oraz jak odsunąć kolektor po jego odkręceniu żeby nie poharatać gwintów śrub wystajacych z głowicy, na których trzyma się kolektor. Czy ten kolektor jest ciężki
tą rurkę od EGR musiałem uciąć i zaślepiłem zawór
śrub nie poharatasz bo kolektor jest aluminiowy jak będziesz miał wszystko odkręcone to lekkie stuknięcie i sam oklei się od głowicy i nie jest ciężki
nie wiem jak w ZL ale w FP to bez kanału ciężko i prawie całą wiązkę przewodów odłączyć dobrze jest sobie naklejać co do czego ma być pogłączone
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Koszt to plus minus 170zł. Wymiana to jest chwila, odłączyć wtyczkę pod maską i odkręcić śrubę 10-tkę.
Normalnie bym się w to nie pchał, ale komputer mi wywalał błąd i auto gasło więc było to konieczne.
Normalnie bym się w to nie pchał, ale komputer mi wywalał błąd i auto gasło więc było to konieczne.
- Od: 8 lut 2011, 22:48
- Posty: 112
Piotr Raczkowski napisał(a):decadent napisał(a):Odnośnie wymiany uszczelki – powoli sam się przymierzam i mam pytanie jak odkręcić sztywny metalowy przewód od EGR tam przy kolektorze oraz jak odsunąć kolektor po jego odkręceniu żeby nie poharatać gwintów śrub wystajacych z głowicy, na których trzyma się kolektor. Czy ten kolektor jest ciężki
tą rurkę od EGR musiałem uciąć i zaślepiłem zawór
śrub nie poharatasz bo kolektor jest aluminiowy jak będziesz miał wszystko odkręcone to lekkie stuknięcie i sam oklei się od głowicy i nie jest ciężki
nie wiem jak w ZL ale w FP to bez kanału ciężko i prawie całą wiązkę przewodów odłączyć dobrze jest sobie naklejać co do czego ma być pogłączone
dzięki za info o kolektorze. Martwię się tylko tym przewodem EGR, bo ciężki dostęp do jego nakrętek. Pozostałe śruby odkręcę raczej bez kanału, tak mi się zdaje....
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
może to coś podpowie na temat EGR viewtopic.php?f=125&t=94668
ja mam zaślepiony
ja mam zaślepiony
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Prawdopodobnie muszę wymienić uszczelkę kolektora ssącego.
Jakiej firmy uszczelka pasuje bez problemów do 1.8, nr części: FSJ2-13-111A?
W sklepie dostępne są: Reinz, AJUSA, GLASER, CORTECO, STONE JAPAN.
Którą możecie polecić z czystym sumieniem?
Jakiej firmy uszczelka pasuje bez problemów do 1.8, nr części: FSJ2-13-111A?
W sklepie dostępne są: Reinz, AJUSA, GLASER, CORTECO, STONE JAPAN.
Którą możecie polecić z czystym sumieniem?
W FOX-ie oryginalna kosztuje 109 złociszy. Pasuje na 100%. Nie wiem czy szukasz czegoś taniej? Obawiam się że nie zaoszczędzisz.
-
rav 75
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość