wymiana uszczelki na kolektorze ssącym

Postprzez robczach » 20 maja 2012, 12:01

świece i kable wymienione, cewki przeczyszczone, zroszone wszystko wodą w ciemny pomieszczeniu i od czasu do czasu (szczególnie w momencie dodania gazu) widać przeskakującą iskrę. czyli te sporadyczne uciekanie iskry może być powodem całych dolegliwości?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez decadent » 20 maja 2012, 23:40

raczej nie i ta uszczelka tez raczej nie, a ten syk w przepustnicy to norma
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez surbannippal » 21 maja 2012, 22:12

Szczelność dolotu możesz sprawdzić dymem papierosowym. Wypinasz rurę z puszki filtra powietrza i zatykasz rurę szmatą. Bierzesz fajke i dmuchasz dymem przez tą cienką rurkę wchodzącą do rury doprowadzającej powietrze do przepustnicy (nie jestem pewien czy takowa jest w każdym rodzaju silnika). Dmuchasz i obserwujesz gdzie pojawia się dym. Otwieraj przy tym przepustnicę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez Piotr Raczkowski » 23 maja 2012, 08:52

robczach napisał(a):świece i kable wymienione, cewki przeczyszczone, zroszone wszystko wodą w ciemny pomieszczeniu i od czasu do czasu (szczególnie w momencie dodania gazu) widać przeskakującą iskrę. czyli te sporadyczne uciekanie iskry może być powodem całych dolegliwości?

właśnie to jest przyczyną szarpnięć szalejąca iskra wymień kable i świece na początek
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez decadent » 23 maja 2012, 12:16

Zgadza się uszczelka nie może być przyczyną szarpnięć – raczej coś z zapłonem.

Odnośnie wymiany uszczelki – powoli sam się przymierzam i mam pytanie jak odkręcić sztywny metalowy przewód od EGR tam przy kolektorze oraz jak odsunąć kolektor po jego odkręceniu żeby nie poharatać gwintów śrub wystajacych z głowicy, na których trzyma się kolektor. Czy ten kolektor jest ciężki ??

I jeszcze: oprócz 8 nakrętek nr 12, przewodu EGR i łapy od spodu na dwie większe śruby (silnik ZL) nie muszę nic więcej odkręcać ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez bombel1991 » 23 maja 2012, 20:25

nie wiem co to ma wspólnego, ale dzisiaj wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i szarpanie ustało, a obroty nie falują.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez kubi2410 » 24 maja 2012, 07:53

Jaka cena? sam wymieniałeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Piotr Raczkowski » 24 maja 2012, 08:15

decadent napisał(a):Odnośnie wymiany uszczelki – powoli sam się przymierzam i mam pytanie jak odkręcić sztywny metalowy przewód od EGR tam przy kolektorze oraz jak odsunąć kolektor po jego odkręceniu żeby nie poharatać gwintów śrub wystajacych z głowicy, na których trzyma się kolektor. Czy ten kolektor jest ciężki ??

tą rurkę od EGR musiałem uciąć i zaślepiłem zawór
śrub nie poharatasz bo kolektor jest aluminiowy jak będziesz miał wszystko odkręcone to lekkie stuknięcie i sam oklei się od głowicy i nie jest ciężki
nie wiem jak w ZL ale w FP to bez kanału ciężko i prawie całą wiązkę przewodów odłączyć dobrze jest sobie naklejać co do czego ma być pogłączone
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez bombel1991 » 24 maja 2012, 22:27

Koszt to plus minus 170zł. Wymiana to jest chwila, odłączyć wtyczkę pod maską i odkręcić śrubę 10-tkę.
Normalnie bym się w to nie pchał, ale komputer mi wywalał błąd i auto gasło więc było to konieczne.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez decadent » 25 maja 2012, 08:35

Piotr Raczkowski napisał(a):
decadent napisał(a):Odnośnie wymiany uszczelki – powoli sam się przymierzam i mam pytanie jak odkręcić sztywny metalowy przewód od EGR tam przy kolektorze oraz jak odsunąć kolektor po jego odkręceniu żeby nie poharatać gwintów śrub wystajacych z głowicy, na których trzyma się kolektor. Czy ten kolektor jest ciężki ??

tą rurkę od EGR musiałem uciąć i zaślepiłem zawór
śrub nie poharatasz bo kolektor jest aluminiowy jak będziesz miał wszystko odkręcone to lekkie stuknięcie i sam oklei się od głowicy i nie jest ciężki
nie wiem jak w ZL ale w FP to bez kanału ciężko i prawie całą wiązkę przewodów odłączyć dobrze jest sobie naklejać co do czego ma być pogłączone


dzięki za info o kolektorze. Martwię się tylko tym przewodem EGR, bo ciężki dostęp do jego nakrętek. Pozostałe śruby odkręcę raczej bez kanału, tak mi się zdaje....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 maja 2012, 09:01

może to coś podpowie na temat EGR viewtopic.php?f=125&t=94668
ja mam zaślepiony
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez aqaz » 13 kwi 2017, 06:13

Prawdopodobnie muszę wymienić uszczelkę kolektora ssącego.
Jakiej firmy uszczelka pasuje bez problemów do 1.8, nr części: FSJ2-13-111A?
W sklepie dostępne są: Reinz, AJUSA, GLASER, CORTECO, STONE JAPAN.
Którą możecie polecić z czystym sumieniem?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez rav 75 » 13 kwi 2017, 18:35

W FOX-ie oryginalna kosztuje 109 złociszy. Pasuje na 100%. Nie wiem czy szukasz czegoś taniej? Obawiam się że nie zaoszczędzisz.
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323