Mazda 323F 2.0 131 km – spalone cewki

Postprzez mlk » 2 maja 2017, 16:11

Witam
W lutym podczas postoju na światłach spaliła mi się cewka zapłonowa w maździe 323f sportive 2.0 131km. Okazało się, że auto ma za duże ładowanie. Mechanik sprawdził alternator ale jest ok. Z braku czasu (auto było mi potrzebne) wstawił do auta opornik blokujący ładowanie do 14V (czasami było np. 14,3V). Auto do zeszłego tygodnia działało, niestety w zeszłą środę znowu spaliła się cewka, wstawiłem nową, po konsultacji z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że może wina jest w akumulatorze, niestety pod sklepem z akumulatorami cewka się znowu spaliła. Co dziwne cewki palą się tylko podczas postoju np. na światłach bądź po odpaleniu silnika. Cewki które się spaliły to cewki nowe (Sentech, Janmor) jak i używane oryginalne. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Czy przyczyną może być akumulator (mam mniejszy niż powinien być, taki już był gdy sprowadziłem auto z Niemiec) bądź instalacja gazowa?

Wstawiam zdjęcie spalonych cewek

Obrazek
mlk
 

Postprzez mp8 » 6 maja 2017, 00:10

Z mojego doświadczenia stawiam na montaż lpg. Odepnij przewody elektryczne lpg i zobacz czy cewki palą się na pb. W moim przypadku winny był montarz instalacji.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:09
Posty: 86 (3/0)
Auto: 323f BJ 2.0 PB+LPG Sportive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323