Witam,
Od pół roku jestem posiadaczem Mazdy 323f BJ silnik benzynowy 2.0 16V 131km rok produkcji: 2001 r. przebieg: 197 tyś.-nie wiem czy prawdziwy ale patrząc na cały stan auta blachy itd wydaje sie że TAK.
Mam dwa problemy których jak na razie ze sobą nie łącze:
1. Bardzo duży pobór oleju- przez 2 miesiące (okolo 5tyśkm) od ostatniej wymiany na półsyntetyk oleju (castrol magnatec 10w-40) ubyło z maksimum na poniżej minimum czy jakies 2 litry. Po odkręceniu wlewu oleju na odpalonym silniku nie ma dymu i nie chlapie olejem może jedynie kilka kropelek. Wycieków nigdzie nie ma, silnik czysty a na kostce po kilku dniach stania też plam nie widać. Jedyne kopcenie na niebiesko jest widoczne po dłuższym postoju auta zaraz po odpaleniu jest sporo dymu ale po kilkunastu sekundach ustaje.
2. Silnik po dłuższym postoju(np.jeden dzien i cała noc) odpalał i zaraz gasł. Po ponownym odpaleniu znowu odpalał na chwile moze sekunda i zaraz obroty spadały i zaraz gasł. i tak w kółko czasami po dodaniu gazu jakoś tam próbował coś jescze działać ale zaczynał sie dusić i znowu gasł Nastepne próby kończyły sie tym samym albo nagle zapalał i już działał normalnie cichutko i równo ale bardzo kopcąc na początku jak opsisałem punkt wyżej.
Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów. Moc chyba nie spadła chociaż sam juz nie wiem. Jedyna jakąś rzeczą którą zaobserwowałem od jakiegos czasu to czasami takie lekkie piszczenie wraz ze wzrostem obrotów jakbym miał turbine której nie mam
Od czego zacząć, co sprawdzić, co może być przyczyną.
Bardzo dziękuję każdej osobie za odpowiedź.
Mazda nie zapala i duży pobór oleju !
Strona 1 z 1
Problem z odpalaniem juz rozwiązany ! Zepsuty przekaznik od pompy paliwa b5b4.
Swiece sprawdzalem, co dziwne wygladaja jak nowe .Jakos na dnaich sprawdze kompresje.
Swiece sprawdzalem, co dziwne wygladaja jak nowe .Jakos na dnaich sprawdze kompresje.
- Od: 29 gru 2016, 21:21
- Posty: 4
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f bj 2.0 16V 2001r.
widze, ze ktos ma podobny problem jak ja
– bierze olej i rano na postoju i ze mam troche pod górkę to zakopci ale po mocniejszym
naciśnieciu gaszu.
też stawiam na uszczelniacze zaworowe , kompresja na poziomie 13,5 jeden miał 12,5
czekam az się zrobi trochę luźno i zrobie te uszczelniacze i głowice splanować
jaka ma byc kompresja mam przebieg 180 tys??
– bierze olej i rano na postoju i ze mam troche pod górkę to zakopci ale po mocniejszym
naciśnieciu gaszu.
też stawiam na uszczelniacze zaworowe , kompresja na poziomie 13,5 jeden miał 12,5
czekam az się zrobi trochę luźno i zrobie te uszczelniacze i głowice splanować
jaka ma byc kompresja mam przebieg 180 tys??
- Od: 9 lip 2008, 10:21
- Posty: 275
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva
a co tłoki też mogły się zużyć ?
czy śruby do głowicy zostawić stare czy nowe
czy śruby do głowicy zostawić stare czy nowe
- Od: 9 lip 2008, 10:21
- Posty: 275
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości