323F FS Sportive – Wymiana wydechu
Strona 1 z 1
Witam
Proszę o wypowiedzi osób, które wywaliły katalizatory i wstawiły nowy wydech.
Ew. osoby, które się znają.
Do 160kkm miałem cały wydech oryginalny. Dziś wracając z trasy odpadła mi końcówka ta co wychodzi z tłumika końcowego. Końcówka wraz z tą ozdobną nakładką.
Autko brzęczy trochę bardziej
Chciałbym zrobić porządek z wydechem bo pewnie zaraz coś innego zdechnie.
Czy warto wywalać katalizatory i wstawić cały nowy wydech?
Nie chcę aby był głośniejszy jak fabryczny oraz chcę aby auto dalej miało taką moc lub większą.
Jeśli nie to czy wymieniać tylko końcówkę? czy cały tłumik końcowy? Jakich firm?
Pozdrawiam
Proszę o wypowiedzi osób, które wywaliły katalizatory i wstawiły nowy wydech.
Ew. osoby, które się znają.
Do 160kkm miałem cały wydech oryginalny. Dziś wracając z trasy odpadła mi końcówka ta co wychodzi z tłumika końcowego. Końcówka wraz z tą ozdobną nakładką.
Autko brzęczy trochę bardziej
Chciałbym zrobić porządek z wydechem bo pewnie zaraz coś innego zdechnie.
Czy warto wywalać katalizatory i wstawić cały nowy wydech?
Nie chcę aby był głośniejszy jak fabryczny oraz chcę aby auto dalej miało taką moc lub większą.
Jeśli nie to czy wymieniać tylko końcówkę? czy cały tłumik końcowy? Jakich firm?
Pozdrawiam
Ja bym kupił ostatni element tłumika z końcówką przełożył ten element ozdobny (chyba,że wspawany na amen był to co innego). Po co generować koszty, mi ostatnio skalkulowali cały tłumik za 800zł +200zł robocina , podziękowałem i wyszedłem.
Co do katalizatorów, to ja drugiego kata już nie mam :–) wleciała strumienica
Wymieniłem sprzęgła to i moc i przyspieszenie się poprawiło na pierwszych 3 biegach ale to tylko 131KM więc szału nie robi, ważne że mało tych Sportive'ów jest i się wyróżniamy pośród tej całej masy
Co do katalizatorów, to ja drugiego kata już nie mam :–) wleciała strumienica
Wymieniłem sprzęgła to i moc i przyspieszenie się poprawiło na pierwszych 3 biegach ale to tylko 131KM więc szału nie robi, ważne że mało tych Sportive'ów jest i się wyróżniamy pośród tej całej masy
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Ja żadnych dodatkowych dźwięków nie mam, wszystko "pracuje" tak jak seryjnie. Nie wiem czy po wywaleniu 1 kata będzie głośniej, bo jeszcze się tego nie podejmowałem, z tego co wiem od jednego z forumowiczów, to auto o wiele lepiej się zbiera, po wywaleniu wszystkich katów. Bodajże kolega Buczos i jego żołta Protege5 jest bez katów ale nie jestem pewien do końca ...
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Jak z sondą po wywaleniu kata ? Jakieś problemy ?
Również zastanawiam się nad "odmuleniem" auta.
Również zastanawiam się nad "odmuleniem" auta.
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
drugą trzeba oszukać tulejką z allegro za 15zł albo jeździć z błędem bo druga jest tylko diagnostyczna która nie ma wpływu na mieszankę
:–) aby odmulić Sportive'a potrzeba wiele rzeczy
1) remont silnika – po takim zabiegu z pewnością Sportive wraca do łask i jest jak nowo narodzony
2) sprzęgło – w moim przypadku o 50% Sportive się odmulił bo słabo się zbierał na pierwszych trzech biegach
3) wywalenie kata drugiego z pewnością też miało wpływ. Tak jak wspomniałem powyżej wywalenie kat. pierwszego i oszukanie sondy lambdy (aby check engine nie wyskoczył) napewno podniesie osiągi i odmuli FS-a
4) filtry paliwa, powietrza, oleju, wymiana oleju, wymiana rozrządu, kontrola luzów zaworowych
5) wymiana świec zapłonowych i kabli WN z cewkami
6) Przepływomierz, i czujnik IAT – temperatury powietrza,
Jak widać jest wiele składowych mających wpływ na kondycję naszych Sportive'ów
Ja żadnej tulejki do sondy lambdy po wywaleniu 2 kata nie montowałem, żaden check engine nie wyskoczył, wspawałem stumienice bodajże firmy KADEX z Częstochowy za 45 zł +25 zł robocizna koszt nieduży, ale warto to zrobić
Druga sprawa, po wyspawaniu starego kata obejrzałem sobie jego przekrój i co mogę powiedzieć
przelot w nim był już bardzo ale to bardzo mały ścianki oblepione sadzą , strumienica ma to do siebie, że nie zawiera siatek, wkładu ceramicznego jak katalizator ujście jest dosyć spore, ma specjalne perforowane wnętrze, żeby spaliny szybko uciekały do tłumika końcowego.
Ot tak mogę w skrócie opisać moje relacje z wymiany tego elementu, którego dokonałem ponad rok temu
Jak narazie wszystko chodzi OK.
PS. Bardzo dużo FS'ów widzę na forum Może zrobimy kiedyś Spota tylko dla Sportivów Co sądzicie o tym panowie?
1) remont silnika – po takim zabiegu z pewnością Sportive wraca do łask i jest jak nowo narodzony
2) sprzęgło – w moim przypadku o 50% Sportive się odmulił bo słabo się zbierał na pierwszych trzech biegach
3) wywalenie kata drugiego z pewnością też miało wpływ. Tak jak wspomniałem powyżej wywalenie kat. pierwszego i oszukanie sondy lambdy (aby check engine nie wyskoczył) napewno podniesie osiągi i odmuli FS-a
4) filtry paliwa, powietrza, oleju, wymiana oleju, wymiana rozrządu, kontrola luzów zaworowych
5) wymiana świec zapłonowych i kabli WN z cewkami
6) Przepływomierz, i czujnik IAT – temperatury powietrza,
Jak widać jest wiele składowych mających wpływ na kondycję naszych Sportive'ów
Ja żadnej tulejki do sondy lambdy po wywaleniu 2 kata nie montowałem, żaden check engine nie wyskoczył, wspawałem stumienice bodajże firmy KADEX z Częstochowy za 45 zł +25 zł robocizna koszt nieduży, ale warto to zrobić
Druga sprawa, po wyspawaniu starego kata obejrzałem sobie jego przekrój i co mogę powiedzieć
przelot w nim był już bardzo ale to bardzo mały ścianki oblepione sadzą , strumienica ma to do siebie, że nie zawiera siatek, wkładu ceramicznego jak katalizator ujście jest dosyć spore, ma specjalne perforowane wnętrze, żeby spaliny szybko uciekały do tłumika końcowego.
Ot tak mogę w skrócie opisać moje relacje z wymiany tego elementu, którego dokonałem ponad rok temu
Jak narazie wszystko chodzi OK.
PS. Bardzo dużo FS'ów widzę na forum Może zrobimy kiedyś Spota tylko dla Sportivów Co sądzicie o tym panowie?
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Panowie, na razie to ja w ogóle nie mogę znaleźć tłumika końcowego. Byłem w kilku punktach i każdy chce sztukować. Nikt nie potrafi powiedzieć konkretnie czy go nie zamuli tym tłumikiem, czy będzie głośniejszy itd.
Auto ja mam bardzo zadbane, wszystko porobione, generalnie nic nie muli, ale wiem ze wydech nowy na pewno jeszcze abrdziej go odświeży.
Proszę o pilną pomoc.
Może wiecie gdzie można kupić jakiś zamiennik bo oryginał 800zł....
Auto ja mam bardzo zadbane, wszystko porobione, generalnie nic nie muli, ale wiem ze wydech nowy na pewno jeszcze abrdziej go odświeży.
Proszę o pilną pomoc.
Może wiecie gdzie można kupić jakiś zamiennik bo oryginał 800zł....
Ja bym dosztukował po co bawić siew koszty, skoro reszta tłumika pracuje idealnie o ile nie skorodowały łączenia,ale na to też jest sposób obejmy metalowe z cybantami i cement uszczelniający
Decyzja nalezy do Ciebie, a mógłbyś podesłać fotke jak wygląda stan Twojego podwozia ? tak z czystej ciekawości, ja u siebie Biteksowałem w sobote nadkola, i podwozie
Decyzja nalezy do Ciebie, a mógłbyś podesłać fotke jak wygląda stan Twojego podwozia ? tak z czystej ciekawości, ja u siebie Biteksowałem w sobote nadkola, i podwozie
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Coś tam za tłumikiem końcowym też już się nadaje do wymiany, więc chce to zrobić jak trzeba, nie chce aby mnie coś w trasie zaskoczyło. W środku tłumika widać ze jest spękane wnętrze....
Ja całe auto konserwowałem chemią valvoline kilka lat temu więc wszystko jest w dobrym stanie...
Dopisano 05 sie 2014 17:17:
Sam sobie odpiszę dla innych jak załatwiłem sprawę.
Chłopaki w jednym z warsztatów od tłumików we Wrocławiu dopasowali mi tłumik
12.193 POLMOSTRÓW, chyba jest z modelu BJ ale silnik 1,5.
Dużo się nie różni wielkością pudła, na oko z 10% mniejsza. Ważne, że średnica rury ok. Uchwyty pasowały, fiszka chyba też.
Na razie przejechałem tylko kilka km to nie czuję jakiejś różnicy, jest w końcu cicho na niskich obrotach a jak dam w palnik to jest ostrzej tak jak było kilka lat temu. Nic nie wpada w rezonans.
Jak będę miał chwilę to sprawdzę jak czas do setki...ale pewnie bez zmian.
Ja całe auto konserwowałem chemią valvoline kilka lat temu więc wszystko jest w dobrym stanie...
Dopisano 05 sie 2014 17:17:
Sam sobie odpiszę dla innych jak załatwiłem sprawę.
Chłopaki w jednym z warsztatów od tłumików we Wrocławiu dopasowali mi tłumik
12.193 POLMOSTRÓW, chyba jest z modelu BJ ale silnik 1,5.
Dużo się nie różni wielkością pudła, na oko z 10% mniejsza. Ważne, że średnica rury ok. Uchwyty pasowały, fiszka chyba też.
Na razie przejechałem tylko kilka km to nie czuję jakiejś różnicy, jest w końcu cicho na niskich obrotach a jak dam w palnik to jest ostrzej tak jak było kilka lat temu. Nic nie wpada w rezonans.
Jak będę miał chwilę to sprawdzę jak czas do setki...ale pewnie bez zmian.
ja to przerabiałem niema i nie bedzie zamienikow z zadnych firm bosal czy walker. tylko orginał
asa mazda czy ine kraje ale tosa kwoty po 1300 [jaki?] a środkowy 1700 zł
tez chcialem wymienic . ja tez nie mam drugoego katalizatora i jest dobrze.
asa mazda czy ine kraje ale tosa kwoty po 1300 [jaki?] a środkowy 1700 zł
tez chcialem wymienic . ja tez nie mam drugoego katalizatora i jest dobrze.
323F BJ 1,5 88km, 102NM--> 323F BJ 2,0 130km 160NM
- Od: 9 lip 2008, 10:21
- Posty: 275
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva
a nie lepiej dospawać końcówkę do obecnego tłumika z innego modelu ?
zawsze taniej, skoro dotychczas wszystko było ok, to po co generować koszty
zawsze taniej, skoro dotychczas wszystko było ok, to po co generować koszty
- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
już pisałem, że stary tłumik był rozdupczony w środku. Brzęczał itd. Dopiero po założeniu nowego sobie przypomniałem jaką cisze miałem w aucie kiedyś... Nie miałem pojęcia że to od wydechu się tak niesie...
Najłatwiej to szukać w rozbitkach,anglikach bo ceny nowych powalają
Odświeżę temat .... co prawda nie sportive lecz, a BJ z 2003.
Przy przyśpieszaniu brzęczy pod spodem ... sprawdzałem osłonę wydechu i szarpałem wydechem ... nic nie haczy ... czy dobrze wnioskuje, że po prostu układ jest już tak skorodowany (z zewn. jest), że już się "sypie" ?
Przy przyśpieszaniu brzęczy pod spodem ... sprawdzałem osłonę wydechu i szarpałem wydechem ... nic nie haczy ... czy dobrze wnioskuje, że po prostu układ jest już tak skorodowany (z zewn. jest), że już się "sypie" ?
- Od: 9 lip 2010, 08:43
- Posty: 39
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT
jak mi wiadomo Bosal robi tlumiki do BJ ale nie do 2,0 FSDE
- Od: 9 lip 2008, 10:21
- Posty: 275
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva
Ja cały czas naprawiam stary układ:)
nie mam drugiego katalizatora jest poprawa przy przyspieszaniu
kilka miesięcy temu zrobiłem rozrząd, zbiera się dobrze jak zawsze
ale mam inny problem bierze Olej
cisnienie na tłokach jest po 13 barów.
:–) aby odmulić Sportive'a potrzeba wiele rzeczy
1) remont silnika – po takim zabiegu z pewnością Sportive wraca do łask i jest jak nowo narodzony
2) sprzęgło – w moim przypadku o 50% Sportive się odmulił bo słabo się zbierał na pierwszych trzech biegach
3) wywalenie kata drugiego z pewnością też miało wpływ. Tak jak wspomniałem powyżej wywalenie kat. pierwszego i oszukanie sondy lambdy (aby check engine nie wyskoczył) napewno podniesie osiągi i odmuli FS-a
4) filtry paliwa, powietrza, oleju, wymiana oleju, wymiana co luzów zaworowych
5) wymiana świec zapłonowych i kabli WN z cewkami
6) Przepływomierz, i czujnik IAT – temperatury powietrza,
coda punkt 6
wymiana filtra paliwa jest ciężko bo jest w baku
nie mam drugiego katalizatora jest poprawa przy przyspieszaniu
kilka miesięcy temu zrobiłem rozrząd, zbiera się dobrze jak zawsze
ale mam inny problem bierze Olej
cisnienie na tłokach jest po 13 barów.
:–) aby odmulić Sportive'a potrzeba wiele rzeczy
1) remont silnika – po takim zabiegu z pewnością Sportive wraca do łask i jest jak nowo narodzony
2) sprzęgło – w moim przypadku o 50% Sportive się odmulił bo słabo się zbierał na pierwszych trzech biegach
3) wywalenie kata drugiego z pewnością też miało wpływ. Tak jak wspomniałem powyżej wywalenie kat. pierwszego i oszukanie sondy lambdy (aby check engine nie wyskoczył) napewno podniesie osiągi i odmuli FS-a
4) filtry paliwa, powietrza, oleju, wymiana oleju, wymiana co luzów zaworowych
5) wymiana świec zapłonowych i kabli WN z cewkami
6) Przepływomierz, i czujnik IAT – temperatury powietrza,
coda punkt 6
wymiana filtra paliwa jest ciężko bo jest w baku
- Od: 9 lip 2008, 10:21
- Posty: 275
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość