2.0 Sportive remont czy drugi silnik
1, 2
Witam. Kupiłem 3 dni świdomie eFkę 2.0 SPORTIVE z silnikiem do remontu. Silniczek po odpaleniu po nocy robi niezłą zadyme z wydechu Zastanawiam się czy wrzucic drugi motor czy remontowac obecny
Słyszałem opinie ze czasem po remoncie ( nowe uszczelniacze zaworowe i pierscienie) moze nie byc kolorowo a nawet nic nie pomoc
Zastanawiam sie czy remont czy motor z jakiegos niemca na czesci
Prosze o rady
Słyszałem opinie ze czasem po remoncie ( nowe uszczelniacze zaworowe i pierscienie) moze nie byc kolorowo a nawet nic nie pomoc
Zastanawiam sie czy remont czy motor z jakiegos niemca na czesci
Prosze o rady
trzeba zmierzyć kompreche i wtedy wyjdzie czy to uszczelniacze zaworowe klekły czy cały silnik do remont. Wg mnie jesli nic nie tłucze się metalicznie w silniku i nie zdradza objawów nadmiernego wyeksploatowania to nie warto zamieniać na inny bo może się okazać że po zmianie oleju w "nowym" silniku wypłuka się doktor zalany przez poprzedniego urzywacza i dalej bedziesz miał tromfa do remontu
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
no wlasnie silnik nie klepie po odpaleniu, ladnie trzyma obroty, wydaje mi sie ze dobrze ciagnie do przodu i przede wszystkim jest suchutki. problemem jest tylko ta zadyma jak postoi i wystygnie silnik no i troszke dymek jak go wkrece na obroty juz rozgrzanego.
mam rozumiec ze sprawdzajac kompresje dowiem sie w jakim stanie sa pierscienie?
mam rozumiec ze sprawdzajac kompresje dowiem sie w jakim stanie sa pierscienie?
o to chodzi przynajmniej zgrubnie sprawdzić czy nie trzeba się zająć całością a nie tylko uszczelniaczami można tez sprawdzić błędy w kompie czy nie ma tam jakichś dodatkowych informacji o dodatkowych kwaitkach
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
check engine mi sie wlasnie swieci. poprzedni wlasciciel powiedzial mi ze sprawdzal i to sonda lambda i swieci mu sie to od dwóch lat i nic z tym nie robil (spalanie jest ok). moge sam sprawdzic tak jak w poprzednim aucie dioda 12V czy trzeba jechac na komputer?
BJ ma już OBDII wiec trzeba do kompa podłączyć, przy sondzie lambda miałbyś dziwne zachowanie przy przyspieszanie bo komputer przy takim uszkodzeniu ma problemy z ustaleniem składu mieszanki także sprawdź co tam za błędy masz w pamięci ECU
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
jak chcesz pojeździć tym samochodem to dawaj mały remont (pierscienie, uszczelki, uszczelniacze, planowanie...) i będziesz miał silnik zdrowy, jak kupisz inny to wiedz że najmłodszy i tak będzie miał 11 lat i może mieć nalatane tak samo 100 jak i 300tyś km wydasz kasy mneij ale za miesiąc czy pół roku możesz wrócić do pkt wyjscia
Kwestia w jakim stanie jest Twój, jak ma gładzie ok to można go robić, ale to wyjdzie jak go rozbierzesz...
Kwestia w jakim stanie jest Twój, jak ma gładzie ok to można go robić, ale to wyjdzie jak go rozbierzesz...
bede robil silniczek ten co mam. chce miec spokoj na dlugi czas bo mam zamiar tym autem pare latek przejechac. poza tym ma wleciec gaz wiec wyjdzie na plus powiedzcie mi ile kosztuja mniej wiecej pierścienie tłokowe do tego silnika (NPR, RIK – tak sie chyba nazywaja te polecane przez was) i gdzie je dostac?
Co do skrzyni to nie wiem ale jeżeli chodzi o remont to masz. jeszcze opcje taka: Moja przepala. ok 1 litr oleju 10w 40 Mobila na ok 1000 raz mniej raz więcej zależy od nogi ;–) Sonda mogła pa paść od przepalonego oleju. Jeżeli trzyma obroty i nie ma ubytków mocy to chmura się nie przejmuj zgaduje że jak się po 3/5 min zagrzeje to już nie kopci i jeździ bardzo przyzwoicie. Pojeździj zobacz jak to wygląda – może sonde. wystarczy tylko wyczyścić bo jest zaolejona? Co do gazu polecam porządna sekwencje BRC – sam taka posiadam. Ew STAG. Aby można było mieć pełny obraz pracy silnika wymień filtry głównie powietrza i oleju oraz kable wn. i kup dwie fajki cewek zapłonowych ze strony fox Rzeszów firmy foxres. W razie pomocy – zawieszenie, lpg , podświetlenie czy trochę silnik służę pomocą. Co do diagnostyki silnika jeżeli masz telefon z androidem kup na allegro Elm 327 mini bloototh ok 50zł z przesyłką , ściągnij program Torque i sam diagnozuj. – nie dawaj wiary filozofom. Pozdrawiam. Jakub
- Od: 1 sty 2014, 13:55
- Posty: 19
- Skąd: Leśna, dolnośląskie
- Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r
Jakub BJ Sportive napisał(a):Co do diagnostyki silnika jeżeli masz telefon z androidem kup na allegro Elm 327 mini bloototh ok 50zł z przesyłką , ściągnij program Torque i sam diagnozuj. – nie dawaj wiary filozofom.
temat o diagnostyce jest na forum bardzo dokładnie rozpracowany i polecam. W tych czasach każdy jakiegoś kompa ma a większość już pewnie laptopa więc bardziej funkcjonalny i w pełni darmowy FORScan myślę ze lepiej robi robotę niż telefon bo na kompie powinno działać płynniej co osobiście sprawdziłem
Jakub BJ Sportive napisał(a):może sonde. wystarczy tylko wyczyścić bo jest zaolejona?
sonda to taki element którego raczej nie sposób wyczyścić ze względu na mocno skomplikowaną budowę a jak się oblepi nagarem ze spalonego oleju porowata osłona z dwutlenku cyrkonu to wmyjesz tylko brud do środka.
Pod drugie uszczelniacze można wymienić bez demontażu głowicy i myślę ze w 300-400 PLNów ktoś to zrobi a problem z kopceniem po odpaleniu zniknie jeśli oczywiście kopci tylko po odpaleniu, a wiem bo u mnie był ten sam problem to okazało się że uszczelniacze skamieniały
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Korzystam z elma i chodzi płynnie i dobrze. Sonde można wyczyścić tylko, że jest to chwilowe zaleczenie – nowa sonda do BJ zaczyna się od 250zł (NGK to koszt około 600zl). To sprawdzone z. autopsji. ;–) To prawda że uszczelniacze można wymienić bez demontażu głowicy tylko że w przypadku BJ 2.0 może to pogorszyć sprawę ( ew. szlifowanie) Pamiętaj że Twoja BA ma całkiem inny motor. Oczywiście nie neguje Twojej racji bo jest to dobre rozwiązanie ale ostatnie :–) – po nim już tylko kapitalny remont albo drugi silnik czyli przysłowiowy kot w worku. Kupiłem teraz i będę w przyszłym tygodniu wymieniał olej. A skusiłem się na Liquid Molly 10w 40 z siarczkiem molibdenu i do tego płukankę też tej firmy. Jak to sprawdzę to dam znać czy warte swojej ceny i opinii. ;–) Pozdrawiam.
- Od: 1 sty 2014, 13:55
- Posty: 19
- Skąd: Leśna, dolnośląskie
- Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r
Sonda uniwersalna 4 kabelkowa z grzałka magneti kosztuje 130zł... NGK ok 200zł za uniwersalna a od tej do BJ różni się tylko tym że kabelki trzeba spiąć bo nie ma kostki na końcu...
jak takie ilości oleju Ci przepala to raczej pierścienie puszczają, uszczelniacze aż tyle nie puszczą
jak takie ilości oleju Ci przepala to raczej pierścienie puszczają, uszczelniacze aż tyle nie puszczą
bikus napisał(a):Sonda uniwersalna 4 kabelkowa z grzałka magneti kosztuje 130zł... NGK ok 200zł za uniwersalna
tak właśnie myślałem bo tez kupiłem do swojej uni DENSO za 130 zeta a oryginał tak zwany z gotową wtyczką kosztował 350 ale 600?? to chyba cena z ASO
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Min. tym się różnią te silniki wejdź na swoją Ba. i na 2.0 BJ do np intercars – taki psikus. A kolega który post napisał nic nie poniedział jakie ma ubytki oleju. Ta sonda za ok 600 to NGK zamiennik orginalu Denso to koszt ok 280zł. Wiec może w jego przypadku nie ma co w ogóle silnika ruszać. Pozdrawiam.
- Od: 1 sty 2014, 13:55
- Posty: 19
- Skąd: Leśna, dolnośląskie
- Auto: Mazda 323F Sportive, 2.0, 2001r
Powodzenia w zaopatrzeniu się w intercars jako detalista to chyba najdroższy sklep z częściami a "oryginalny zamiennik" różni się od uni tylko tym ze ma zacisnieta wtyczkę pasujacą do instalacji pojazdu, z tego co się orientuje to w IC kupują głównie warsztaty i firmy bo mogą negocjować ceny albo biora umowę na minimalna kwotę transakcji na rok mając możliwość negocjowania rabatu. Może 3 razy pytałem o czesci do Mazdy w IC krakow i zwątpiłem bo mieli najdrozej ze znanych mi hurtowni motoryzacyjnych
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
IC jest hurtownią, firmy mają rabaty i to często nie małe wiem bo sam tam mam rabaty, w IC i tak nie jest najtaniej bo często w innym sklepie albo na allegro jest dużo taniej, taniej też będzie w sklepie Michała http://www.mazparts.pl/
za to IC ma taką zaletę że nikt w PL nie ma tyle rzeczy na stanie dostępnych od ręki
za to IC ma taką zaletę że nikt w PL nie ma tyle rzeczy na stanie dostępnych od ręki
Silniczek w sobote o 23ej wrocil do zywych. Po rozebraniu okazalo sie ze pierscienie byly zapieczone na tlokach. Poszly nowe pierscienie NPR, uszczelka pod glowice, ssacy i wydechowy, a sama glowica poszla do specjalisty na wymiane uszczelniaczy, dotarcie zaworow, regulacje zaworow i planowanie.
Poszedl worek kasy,ale chociaz mam silnik jak nowy :-P
Teraz mam jeszcze check engine do zdiagnozowania (spalanie w porzadku) ktory swiecil sie odkad kupilem auto (podejrzewam druga sonde tym bardziej ze musialem wywalic pozostalosci po pierwszym katalizatorze ktory dodatkowo zapychal uklad), ale nie zdazylem sie z tym uporac, bo wrocilem niedawno z pracy i zaraz zaprowadzam auto do gaziarza na montaz BRC
Poszedl worek kasy,ale chociaz mam silnik jak nowy :-P
Teraz mam jeszcze check engine do zdiagnozowania (spalanie w porzadku) ktory swiecil sie odkad kupilem auto (podejrzewam druga sonde tym bardziej ze musialem wywalic pozostalosci po pierwszym katalizatorze ktory dodatkowo zapychal uklad), ale nie zdazylem sie z tym uporac, bo wrocilem niedawno z pracy i zaraz zaprowadzam auto do gaziarza na montaz BRC
Lepiej doprowadź to do porządku przed gazem bo potem będziesz się bujal z dostrajaniem instalacji po naprawach i nie wiem czy nie wypada dotrzeć silnik na benzynie tak co najmniej 1000 km po czym wymienić olej i filtr bo szkoda by było zepsuć silnik po remoncie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość