323f Bj Sportive – Spadek mocy etc.
1, 2
Hello,
Mam parę problemów które ostatnio wystąpiły w mojej Sportifce, a mianowicie:
Spadek mocy
Może to tylko wrażenie ale auto nie idzie tak jak powinno. Przy prędkości 120 km/h po wciśnięciu gazu w podłogę auto przyśpiesza tak powoli że strach wyprzedać. Z przyśpieszeniem od 0 do 100 jest nie lepiej. Silnik pracuje równo, nie szarpie, obroty na biegu jałowym w normie.
Moje przemyślenia:
Auto mam z Niemiec, kupione z małym przebiegiem (sprawdzone), w książce serwisowej nie jest nigdzie zaznaczone by filtr paliwa był wymieniany, więc tu pierwszy pomysł – może czas na wymianę?
Druga myśl:
Odkąd mam to auto komputer wywala błąd o katalizatorze. Z tego co wyczytałem kat jest dead. Czy to może być przyczyna? Auto mam 3 lata, a dopiero ostatnio zaczął taki problem występować.
Bierze olej
Gdy ostatnio pojechałem w dłuższą trasę samochód zaczął się grzać, zjechałem na pobocze, sprawdziłem poziom płynu – ok. włączyłem silnik, pojechałem dalej oszczędzając silnik. Temperatura była trochę ponad połowę, ale nie urosła. Na drugi dzień wyciągnąłem bagnet – połowa miarki. Olej wymieniany w Wrześniu.
W następnym tygodniu jadę do mechanika by obejrzał cały silnik dokładnie i doradził fachową pomocą bo w sprawie tego oleju nie mam pomysłu.
Może ktoś z Was wcześniej spotkał się z takimi przypadkami?
Autko ma przejechane 145 557 KM
Mam parę problemów które ostatnio wystąpiły w mojej Sportifce, a mianowicie:
Spadek mocy
Może to tylko wrażenie ale auto nie idzie tak jak powinno. Przy prędkości 120 km/h po wciśnięciu gazu w podłogę auto przyśpiesza tak powoli że strach wyprzedać. Z przyśpieszeniem od 0 do 100 jest nie lepiej. Silnik pracuje równo, nie szarpie, obroty na biegu jałowym w normie.
Moje przemyślenia:
Auto mam z Niemiec, kupione z małym przebiegiem (sprawdzone), w książce serwisowej nie jest nigdzie zaznaczone by filtr paliwa był wymieniany, więc tu pierwszy pomysł – może czas na wymianę?
Druga myśl:
Odkąd mam to auto komputer wywala błąd o katalizatorze. Z tego co wyczytałem kat jest dead. Czy to może być przyczyna? Auto mam 3 lata, a dopiero ostatnio zaczął taki problem występować.
Bierze olej
Gdy ostatnio pojechałem w dłuższą trasę samochód zaczął się grzać, zjechałem na pobocze, sprawdziłem poziom płynu – ok. włączyłem silnik, pojechałem dalej oszczędzając silnik. Temperatura była trochę ponad połowę, ale nie urosła. Na drugi dzień wyciągnąłem bagnet – połowa miarki. Olej wymieniany w Wrześniu.
W następnym tygodniu jadę do mechanika by obejrzał cały silnik dokładnie i doradził fachową pomocą bo w sprawie tego oleju nie mam pomysłu.
Może ktoś z Was wcześniej spotkał się z takimi przypadkami?
Autko ma przejechane 145 557 KM
Mojżesh napisał(a):Odkąd mam to auto komputer wywala błąd o katalizatorze. Z tego co wyczytałem kat jest dead. Czy to może być przyczyna? Auto mam 3 lata, a dopiero ostatnio zaczął taki problem występować.
Katalizator to zło zapchany kat może powodować spadek mocy. Wytnij go i wstaw strumienice albo ewentualnie rurkę z "nierdzewki". Ja u siebie wyrzuciłem kata, też się rozleciał.
Filtra paliwa te modele ponoć nie posiadały (no chyba że sam wymieniałeś i wiesz ze ma ) ,jest po prostu siateczka pod sakiem w baku , z tego co się dowiedziałem
Jeżeli masz już ponad 150 tys –/+ to sprawdź cewki oraz sterownik komputera silnika czy jest ok.
Bo to tez może być przyczyna nierównej pracy silnika
Jeżeli masz już ponad 150 tys –/+ to sprawdź cewki oraz sterownik komputera silnika czy jest ok.
Bo to tez może być przyczyna nierównej pracy silnika
– Cewki zostały wymienione w Maju.
– Co do sterownika silnika – o tym nigdzie nie wyczytałem, ale sprawdzę to.
– Wycięcie kata w tym tygodniu, muszę tylko strumienicę zakupić.
A co z olejem? Plam nie zostawiam, silnik suchy...
A co do filtra paliwa – z tego co wiem to jest Zakupiłem właśnie takowy, ciężko było dostać.
– Co do sterownika silnika – o tym nigdzie nie wyczytałem, ale sprawdzę to.
– Wycięcie kata w tym tygodniu, muszę tylko strumienicę zakupić.
A co z olejem? Plam nie zostawiam, silnik suchy...
A co do filtra paliwa – z tego co wiem to jest Zakupiłem właśnie takowy, ciężko było dostać.
niski przebieg i kat już poleciał? Ciekawe.... katalizatory raczej wytrzymują te 150 tyś albo i więcej mój ma najechane 205tys (na liczniku ale myśle że spokojnie ma więcej – też od Niemca samochód – nie bity, garażowany, nie palone, babcia do kościoła jeździła i płakała jak odjeżdżał i owszem też mam ten błąd0420 dotyczący niewłaściwej pracy katalizatora ale i analiza spalin jest super (pomimo wypijania oleju) i spadku mocy nie odnotowałem
przyczyn może być wiele więc jedziesz pokolei:
– świece
– filtry
– wywal tego kata i kup tulejke do drugiej sądy żeby checka nie wywalało
– co do podgrzania – może termostat się zacina? Wymień go bo to tania sprawa a może wiele napsuć
– sprawdz kompresję
co do samego oleju – FSy z czasem lubią olej zapiekają się w nich pierścienie olejowe i niestety rano kopci i olej wciąga... a jak podgrzałeś silnik to miałeś szanse się do tego przyczynić.
przyczyn może być wiele więc jedziesz pokolei:
– świece
– filtry
– wywal tego kata i kup tulejke do drugiej sądy żeby checka nie wywalało
– co do podgrzania – może termostat się zacina? Wymień go bo to tania sprawa a może wiele napsuć
– sprawdz kompresję
co do samego oleju – FSy z czasem lubią olej zapiekają się w nich pierścienie olejowe i niestety rano kopci i olej wciąga... a jak podgrzałeś silnik to miałeś szanse się do tego przyczynić.
Świece wymienione w Lipcu
Filtry wymienione przy zmianie oleju (Wrzesień) prócz tego paliwowego
Kat wywalę
Zapobiegawczo wymienię termostat. Lepiej być profilaktycznym
Kompresję sprawdzę.
Czyli po prostu muszę kupować olej na zapas
Filtry wymienione przy zmianie oleju (Wrzesień) prócz tego paliwowego
Kat wywalę
Zapobiegawczo wymienię termostat. Lepiej być profilaktycznym
Kompresję sprawdzę.
Czyli po prostu muszę kupować olej na zapas
z tym olejem to bądź czujny... bo skoro Ci nie brała oleju a nagle znikło 0,5L to kontroluj to... a jak stan płynu chłodniczego? nic sie nie zmienia? w oleju nie ma białych śladów albo na korku od oleju nie masz "majonezu"?
bo skoro temp była wysoka przez jakiś czas to może wydmuchałeś uszczelkę pod głowicą...
sprawdzałeś błędy czy poza tym 0420 (katalizator) nie wywala innych? wypadanie zapłonu albo coś innego?
bo skoro temp była wysoka przez jakiś czas to może wydmuchałeś uszczelkę pod głowicą...
sprawdzałeś błędy czy poza tym 0420 (katalizator) nie wywala innych? wypadanie zapłonu albo coś innego?
na jakiej pozycji była wskazówka od temp płynu chłodniczego?
u mnie nigdy nie była ponad godzinę 9, niezależnie od pałowania auta i temp na dworze i z tego co sie orientuje to chyba większość mazd tak ma.
u mnie nigdy nie była ponad godzinę 9, niezależnie od pałowania auta i temp na dworze i z tego co sie orientuje to chyba większość mazd tak ma.
Jednak okazało się że termostat został w pozycji zamkniętej – zimna chłodnica.
Majonezu nie ma, ale wymienię płyn chłodniczy. I będę obserwował ilość oleju.
Bikus – jaki rozmiar tej tulei? Kiedyś znalazłem na forum temat gdzie było to opisane, ale teraz nie mogę znaleźć.
Majonezu nie ma, ale wymienię płyn chłodniczy. I będę obserwował ilość oleju.
Bikus – jaki rozmiar tej tulei? Kiedyś znalazłem na forum temat gdzie było to opisane, ale teraz nie mogę znaleźć.
m18x1.5 z tego co pamiętam.
temperatura poniżej godzi 9 ale tak delikatnie.
a jak zachowanie jeżeli chodzi o moc?
temperatura poniżej godzi 9 ale tak delikatnie.
a jak zachowanie jeżeli chodzi o moc?
Samochód na razie stoi u mechanika. Czekam na części (trochę drobnych usterek mi się nazbierało)
Jak tylko go odbiorę zdam relację co i jak
Bikus – czy to jest taka tulejka?
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 81727.html
Jak tylko go odbiorę zdam relację co i jak
Bikus – czy to jest taka tulejka?
http://allegro.pl/emulator-drugiej-sond ... 81727.html
tak
Zapomniałem opisać naprawy po wizycie u mechanika
Otóż tak:
Przegrzewanie silnika – termostat, innego wyjścia nie było. Zamkną się na amen. Rozwiązanie: wymiana na nowy (oryginał)
Spadek mocy – ewidentnie katalizator, a raczej katalizatory (drugi koło kolektora). Wycinka tego dalszego i wstawienie w jego miejsce strumienicy. Nie wiem na razie co zrobić z tym przy kolektorze :/ (?)
Filtr paliwa – i tu o dziwo... nie ma filtra paliwa O.o zamiast tego jest takie małe sitko które spełnia to zadanie, a więc mam nadliczbowy nowy nie odpakowany filtr paliwa do Mazdy. Zapewne to moja głupota, i głupota kumpla który to sprawdzał. Nie wiem jak on znalazł informację że do mojego Sportiva jest filtr paliwa
Hamulce – tego nie opisywałem a też było do zrobienia. Madzia trochę ściągała na prawo, i ani zbieżność ni nowe felgi/opony nie dawały rezultatu. Przy wymianie tarcz i klocków na nowe (tył) okazało się że koleś który miał poprzednio warsztat źle założył szczęki na klocki i cały czas obcierały. Na przeglądzie diagnosta stwierdził że coś jest nie tak bo skuteczność hamulców tył jest poniżej normy.
Olej – jak na razie nie zauważyłem spadku oleju. Więc przyczyna na obecną chwilę nie znana.
Co do strumienicy – auto dostało trochę "kopyta" Ale czy emulator spełnia swoją rolę? Nadal pali mi się kontrolka od silnika mimo zamontowania tego cuda. Może to przyczyna tego pierwszego katalizatora? Nie wiem, trzeba auto podłączyć pod komputer :/
Otóż tak:
Przegrzewanie silnika – termostat, innego wyjścia nie było. Zamkną się na amen. Rozwiązanie: wymiana na nowy (oryginał)
Spadek mocy – ewidentnie katalizator, a raczej katalizatory (drugi koło kolektora). Wycinka tego dalszego i wstawienie w jego miejsce strumienicy. Nie wiem na razie co zrobić z tym przy kolektorze :/ (?)
Filtr paliwa – i tu o dziwo... nie ma filtra paliwa O.o zamiast tego jest takie małe sitko które spełnia to zadanie, a więc mam nadliczbowy nowy nie odpakowany filtr paliwa do Mazdy. Zapewne to moja głupota, i głupota kumpla który to sprawdzał. Nie wiem jak on znalazł informację że do mojego Sportiva jest filtr paliwa
Hamulce – tego nie opisywałem a też było do zrobienia. Madzia trochę ściągała na prawo, i ani zbieżność ni nowe felgi/opony nie dawały rezultatu. Przy wymianie tarcz i klocków na nowe (tył) okazało się że koleś który miał poprzednio warsztat źle założył szczęki na klocki i cały czas obcierały. Na przeglądzie diagnosta stwierdził że coś jest nie tak bo skuteczność hamulców tył jest poniżej normy.
Olej – jak na razie nie zauważyłem spadku oleju. Więc przyczyna na obecną chwilę nie znana.
Co do strumienicy – auto dostało trochę "kopyta" Ale czy emulator spełnia swoją rolę? Nadal pali mi się kontrolka od silnika mimo zamontowania tego cuda. Może to przyczyna tego pierwszego katalizatora? Nie wiem, trzeba auto podłączyć pod komputer :/
filtr paliwa jest zintegrowany z pompą chyba że masz tam jakaś rzeźbę zrobioną
co do błędu to podłącz pod kompa i sprawdz co to za błąd bo może być cos innego, podaj kod błędu to będziemy myśleć co i jak
co do błędu to podłącz pod kompa i sprawdz co to za błąd bo może być cos innego, podaj kod błędu to będziemy myśleć co i jak
Hejka. I jak problem rozwiązany, bo mam to samo, auto "muł" i czek od kata wywala?
Ps. na 2 biegu ledwo 100km/h, a jak wchodzi na czerwone następuje jakieś odcięcie paliwa.
znajomy ma opla vectrę kombi z silnikiem 1.8 + lpg i na 2 spokojnie 120km/h idzie.
WTF?
Ps. na 2 biegu ledwo 100km/h, a jak wchodzi na czerwone następuje jakieś odcięcie paliwa.
znajomy ma opla vectrę kombi z silnikiem 1.8 + lpg i na 2 spokojnie 120km/h idzie.
WTF?
- Od: 16 lut 2013, 00:57
- Posty: 5
- Skąd: Łódź-Olechów
- Auto: Mazda 323f BJ SPORTIVE 2.0 16V 01`
mp8 napisał(a):Zmierz przyspieszenie do 100 i porównaj z katalogami, albo jedź na hamownie. Jak porównywać przyspieszenie to tylko z inna 323f bj
Dzięki za odzew, widzę że posiadasz sportiva.
Czy twoja na czerwonym też odłancza paliwo?
I jakie ma przespieszenie do 100?
pzdr.
- Od: 16 lut 2013, 00:57
- Posty: 5
- Skąd: Łódź-Olechów
- Auto: Mazda 323f BJ SPORTIVE 2.0 16V 01`
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość