FS problem z olejem

Postprzez Asgota » 19 maja 2013, 19:12

Witam jestem posiadaczem Mazdy 323F Sportive 2.0 FS, kupując auto nie miałem pojęcia że bierze olej, jak chyba każdy...

Po tygodniu zmieniłem olej na Mobil1 10w40 i dolewałem systematycznie... Lecz auto brało coraz więcej i więcej do szło do kilku sytuacji (może 2x – 3x) gdy na bagnecie było mniej niż minimum! lecz niestety nie jestem w stanie codziennie sprawdzać oleju.
Jeździłem dalej a auto brało coraz więcej i więcej aż wkońcu doszło do sytuacji że auto POŻARLO 2L na ok 200km! Natychmiastowo wyciągnęliśmy silnik, po rozebraniu okazało się że w silniku jest masakryczny osad nie wiadomo po czym... Klawiatura miała czarne "strupy" ale wymyliśmy silnik, wymieniliśmy panewki korbowodowe które były masakrycznie zniszczone na nowe, pierścienie tłokowe ( w tym Pierścień olejowy 3 częściowy na 2 częściowy ) są teraz twardsze, Zrobiliśmy kompleksowy remont głowicy, daliśmy oczywiście nową uszczelkę pod głowicę, kompletny nowy rozrząd, pompe wody, oraz wyczyściliśmy wszystkie kanały olejowe...

Poskładaliśmy autko wlaliśmy nowe płyny w tym Mobil1 0w40 Wszystko pięknie autko pali na strzał kompresja wzrosła z 12-12.5 na prawie 15bar ponieważ było duże planowanie głowicy (ktoś kiedyś musiał auto przegrzać) Dziś po zrobieniu 750km zauważyłem ubytek ok 0.5L oleju.

I tu pytanie dla was dlaczego dalej spala olej? Silnik jest praktycznie jak nowy...
W okresie docierania auto też może pobierać olej??
Jutro będziemy zmieniać olej ponownie na 0w40 Mobila1,
Mam też uszkodzony czujnik ciśnienia oleju (ten wyżej) i troszkę tam kapie ale aż 0.5L? (przy okazji jutro wymieniam też czujnik)


Proszę o jak najszybsze odpowiedzi!


PS. Wyczytałem też że 5w30 jest lepszy dla tego auta? co o tym myślicie? (Myśle też właśnie o 5w30 Mobila)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez xedos1972 » 20 maja 2013, 02:16

taka ci się padaczka trafiła ? , coś nie tak z kompresją ,ciśnienie sprężania jest główną miarą zużycia silnika .nominalny stopień sprężenia dla Fs-a to 9,7 jeśli wyliczymy ciśnienie sprężania
9,7 x 1.25=12,125 bar więc miałeś jak fabryka dała .może jakiegoś specyfiku wlano aby tą kompresje poprawić stąd ten syf o którym piszesz . zalecany olej to 5w30 ale ja bym spróbował na półsyntetyku ewidentnie ten silnik swoje wyjeździł z ciekawości jaki przebieg jest na zegarach ,pewno sporo cofnięty turek cofnął polak cofnął a na zegarach ze 150 tys.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Asgota » 20 maja 2013, 08:57

Mam już 193tys.

Przed remontem było 12 z groszem, po remoncie koło 15 ponieważ osoba robiąca głowicę musiała dużo ścinać na płaszczyźnie ponieważ silnik musiał być jego zdaniem wcześniej troche przegrzany a od planowania wzrasta ciśnienie w komorze spalania.

Autko sprowadzone z Austrii, a no tak mi się trafiło :(

5w30? czym on się dokładnie różni od 0w40? bo nie wiem co dziś kupić, tak jak wspomniałem wszystko wyremontowałem, jest igiełka wszystko jest czyste więc sytuacja powinna się poprawić :/

Wyczytałem że przy docieraniu auta wchłaniają troche oleju...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez xedos1972 » 20 maja 2013, 18:30

Cyfra przed l W oznacza płynność w niskiej temperaturze. Oleje oznaczone małymi liczbami, np. 0W… gwarantują dobre i szybkie smarowanie silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.
Cyfra po literze W, oznacza lepkość w wysokiej temperaturze. Tutaj liczba oznacza bezpośrednio temperaturę otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych.

z olejami nie ma co eksperymentować ,taki lej jak producent nakazał tylko w twoim przypadku silnik swoje przeszedł i pytanie : półsyntetyk czy syntetyk
pisałeś że wszystkie kanały olejowe były czyszczone( miska olejowa też ? skoro taki syf był ) więc reszty syfu ci nie rozpuści .
lub lej pół syntetyka a wymieniaj co 10 tyś ale olej półsyntetyczny ma właściwości zbliżone bardziej do oleju mineralnego więc jest słabszym olejem to taki kompromis pomiędzy ceną a jakością.

może inni się wypowiedzą co mają FS-a ,jak u nich jest z braniem oleju .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Asgota » 20 maja 2013, 19:29

Silnik był rozebrany i czyszczony cały, był rozebrany do samego bloku (nie wyciągaliśmy tylko wału) więc teraz nie ma żadnego syfu w nim, dziś zmieniam olej zobaczymy jak będzie na razie wleje 0w40 i zmienie czujnik ciśnienia który mi "kapał" na wolnych obrotach nie wiem jak w czasie jazdy.

Dziękuję Ci za odpowiedzi i czekam na inne zdania co do tego silnika i oleju ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez lukasz.b » 22 maja 2013, 13:06

Asgota a wymieniałeś pierścienie ? Poniżej cyctat z Carspeed:
"UWAGA!

W ramach długoletniej praktyki w remontach silników V6 i R4 mazdy, zdecydowanie odradzamy stosowanie w tych silnikach innych pierścieni niż RIK lub NPR (pierścienie tej firmy znajdziecie Państwo na innych naszych aukcjach). Przyczyna jest prosta – na pierścieniach innych producentów niestety remont nie przynosi pozytywnych rezultatów i silnik po remoncie po prostu dalej spala olej. Mimo, że mamy w ofercie pierścienie innych producentów (np CTI, Hastings, Teikoku TP itd), absolutnie nie sprzedamy ich Państwu do mazdy, ponieważ szkoda ich zakładać i się potem stresować."


Polecam poczytać wątek <czytaj> : viewtopic.php?f=424&t=130974&hilit=pierscienie+rik
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez Asgota » 24 maja 2013, 01:44

Tak, Pierścienie są nowe ;)

Jak na razie olej się uspokoił, cieknie tylko z "Czujnika spalania stukowego" (jednak to nie był filtr ciśnienia oleju :D)

Ale trochę inne pytanie teraz...

Co może być przyczyną zbyt dużej dawki paliwa? Według komputera podpiętego pod OBD2 pierwsza sonda przy ok 3-4tys obr/min wykrywa -25%? (i kto wie czy nie więcej! skoro 25% na kompie to max!) druga podobno też ale tego nie widziałem więc nie jestem na 100% pewien i potwierdzeniem tego jest także "gaz do dechy" i czarny dym (nie wielki ale widoczny) za autem, na postoju jak i w czasie jazdy.

Z tego co mi powiedzieli znajomi "mechanicy" może to być uszkodzenie pierwszej sondy lub przepływomierza, co o tym sądzicie?

Spalanie na 100km to ok 13L-14L LPG w porównaniu z kolegą wyżej to dużo ^^ I spalanie w trasie czy na mieście jest takie samo nie spada nie wzrasta mogę jeździć ciągle 50 lub ciągle 200 i tyle samo spali... to też trochę dziwne... bo teoretycznie spalanie w trasie podobno spada...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez uvekolarz » 24 maja 2013, 02:19

Asgota napisał(a):Z tego co mi powiedzieli znajomi "mechanicy" może to być uszkodzenie pierwszej sondy lub przepływomierza, co o tym sądzicie?


A próbowałeś podłączać auto pod kompa, żeby odczytać błędy? Może miałeś wykręconą żaróweczkę check engine.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 18:32
Posty: 61
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999

Postprzez xedos1972 » 24 maja 2013, 08:07

pytasz o spalanie lpg czy pb ???
lpg ma swój sterownik tak ci ustawili i tak ci pali do 20% więcej niż PB
lekkie dymienie może być powodem zbyt bogatej mieszanki ale po twoich problemach z tym silnikiem może nadal spalać olej .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Asgota » 27 maja 2013, 22:45

spalać spala... i się pogarsza... spalanie + wyciek i mam ok. 1l oleju na 200KM ;/ masakra z tym jest ;/

Co do Checka działa prawidłowo kompa podłączałem, nie ma błędów, tylko sondy oscylują na LPG i na PB + czy – 25% czyli zbyt bogatą mieszankęa przypominam ze 25% to maksymalny odczyt, (Znajomy zakłada instalacje LPG on instalował i konfigurował moją więc przetrzepał wszystko i mówi że auto ma coś uszkodzone ale sam nie jest do końca pewny czy sonda czy przepływka)

Przy niskich obrotach jest ok od 3tys 3.5tys zaczyna się skok na 25% a pewnie jest więcej...

Teraz to mam już 2 kolorowy wydech... kopci na czarno z przebłyskiem niebieskiego... więc jest SUPER.

Nie mam pojęcia co już z tym już zrobić... remont silnika + kapitalka głowicy a ona dalej żre tłuste ;/ do tego wyszedł jeszcze problem z mieszanką...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez wtyku » 27 maja 2013, 23:19

ile przejechałeś od remontu?
regulacje zaworów zrobiłeś?

U mnie po remoncie jeszcze z 8tys zajadł olej (w ilościach mniejszych jak przed i to znacznie), a teraz mu przeszło właściwie całkiem. Chyba się poukładało wszystko jak trzeba. Tyle, że mój wcinał przy pałowaniu 1l/1000km. Tłoki zostały oryginalne. Planowania tez nie musiałem robić....

Szkoda, że trafiłeś na aż tak zajechane auto...
Ja też musiałem zrobić lekki remont silnika, ale poza tym to właściwie tylko eksploatacja, nawet rdzy mam bardzo mało. Wszystko zależy od osoby która wcześniej miała auto....
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Asgota » 28 maja 2013, 01:31

szkoda gadać... od remontu mam już jakieś 1600km, zawory itd były regulowane wszystko jest "idealnie" niby mam ten wyciek ale nie wydaje mi się że to on powoduje ubytek wielkości 1 litra na 200km! :/

Eksploatacja tego auta to jak eksploatacja rx8... Olej i paliwo....

Nic. jutro będe walczył z czujnikiem spalania stukowego który leje i będę szukał wycieków dalej, dla mnie tak czy tak po wymianie tylu elementów auto powinno chodzić normalnie ;/ tam praktycznie wszystkie uszczelnienia są nowe....

Pierścienie twarde, olejak wygląda mniej więcej tak:
Obrazek
Dla porównania tak wyglądał fabryczny (chyba fabryczny):
Obrazek

Zdecydowałem się na 2 częściowy a nie 3 częściowy z uwagi na ludzi którzy bardzo je chwalą, uszczelka pod głowice dobrze przykręcona na "krzyż", Głowica kompletny remont wraz z ustawieniem luzów zaworowych, olej 0w40, wszystko starannie wymyte i wyczyszczone, nowe pompy i wszystkie uszczelki oraz oczywiście dużo serca włożonego w prace...

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić lub co zrobić to chętnie przeczytam... Bo już naprawdę nie wiem co mam robić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez wtyku » 24 cze 2013, 22:01

hej i jak tam, jakieś zmiany??
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez waus » 24 cze 2013, 23:45

Asgota napisał(a):Jak na razie olej się uspokoił, cieknie tylko z "Czujnika spalania stukowego" (jednak to nie był filtr ciśnienia oleju :D)

imho nie cieknie Ci z knock sensor! bo nie ma takiej możliwości; na pewno nie olej – jak juz to izolator się rozpuścił
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2011, 23:04
Posty: 5 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 5 CR

Postprzez dominik_bb » 1 wrz 2013, 22:33

dla wszej informacji w kazdej mazdzie sprawdzają sie tylko pierscinie które mją na drugim pierscieniu widoczny rowek na dolnej krawędzi !!!!! trzeba szukać takich które je maja inaczej bedzie gorzej niz przed remontem!!!!! robiłem juz kilka takich silników i zero spalania oleju moze komus sie przyda to polecam pierścionki RIK lub NPR SPRAWDZONE!!!
Początkujący
 
Od: 28 cze 2007, 20:11
Posty: 27
Skąd: katowice

Postprzez Asgota » 11 lis 2013, 21:55

Olej się uspokoił, Po wykręceniu czujnika okazało się że jest on przy jakimś kanale olejowym, Nie mogłem go nigdzie kupić więc nawaliłem silikonu pomiędzy kable i jak na razie jest dobrze...

Spalanie oleju spadło z 1litra na 200km do 100-200ml na 5tys, ale nie robiłem nic z blokiem który troszkę był przytarty więc jestem zadowolony :) Kupuję olej Mazdy 5w30 w 5L bankach więc starsza na 10tys :)

Pierścienie NPR
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez uvekolarz » 18 lis 2013, 16:36

Ciekaw jestem na czym polegał problem. Móglbyś opisać dokładniej co było tak naprawdę przyczyną brania oleju?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 18:32
Posty: 61
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999

Postprzez Michał323f » 14 paź 2016, 13:10

Ja mam ten sam problem :(
silnik suchy, pod pokrywa zaworów sucho
jedynie poci się na łączeniu blok i miska oleju:)
ale plam na podłodze niema a dolewam za często:(
jedynie kopci jak dodam gazu na zimny silniku:(
później nic, kompresje musi mieć bo się dobrze zbiera ale
trzeba sprawdzić :)
Co proponujecie zrobić ? uszczelniacze zaworów ??
i co jeszcze wymieć ?? nie jestem dobrym silnikowcem :((
dziś doleje do max olej i zobaczę na ile wystarczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2008, 10:21
Posty: 275
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323