Rodzaje filtrów paliwa – problem rozwiązany
1, 2
Witam,
Jak wiadomo filtr paliwa w BJ znajduje się w baku. Pompę wyciągałem już jakiś czas temu. Wcześniej kupiłem taki filtr:
Filtr powyższy po rozłożeniu pompy powinien być wkładany do obudowy, do której mocowany jest pływak i górna pokrywa pompy.
Niestety, filtr, który jest zamontowany w moim baku różni się od niego, zaznaczyłem go na zdjęciu kompletnej pompy:
Jest zintegrowany z tą obudową, na której jest pływak i bezpośrednio na nim są zatrzaski do tej górnej pokrywy pompy i dolnej zaślepki.
Problem polega na tym, że filtra takiego jak ja potrzebuje nie da się kupić, nawet wg. katalogu Mazdy (wg. sprzedawców, u których próbowałem kupić) występuje tylko jeden filtr do wszystkich BJ...
Tymczasem mam dowód, że taki filtr istnieje, gdyż klubowy kolega
templar wymieniał w swojej BJ filtr i kupił właśnie taki filtr jak ja bym potrzebował, zamiast tego standardowego, który jest wszędzie do kupienia...
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi, gdzie kupi ten filtr i jakie powinien mieć oznaczenia?
Jak wiadomo filtr paliwa w BJ znajduje się w baku. Pompę wyciągałem już jakiś czas temu. Wcześniej kupiłem taki filtr:
Filtr powyższy po rozłożeniu pompy powinien być wkładany do obudowy, do której mocowany jest pływak i górna pokrywa pompy.
Niestety, filtr, który jest zamontowany w moim baku różni się od niego, zaznaczyłem go na zdjęciu kompletnej pompy:
Jest zintegrowany z tą obudową, na której jest pływak i bezpośrednio na nim są zatrzaski do tej górnej pokrywy pompy i dolnej zaślepki.
Problem polega na tym, że filtra takiego jak ja potrzebuje nie da się kupić, nawet wg. katalogu Mazdy (wg. sprzedawców, u których próbowałem kupić) występuje tylko jeden filtr do wszystkich BJ...
Tymczasem mam dowód, że taki filtr istnieje, gdyż klubowy kolega
templar wymieniał w swojej BJ filtr i kupił właśnie taki filtr jak ja bym potrzebował, zamiast tego standardowego, który jest wszędzie do kupienia...
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi, gdzie kupi ten filtr i jakie powinien mieć oznaczenia?
Ostatnio edytowano 2 lut 2009, 15:12 przez Jacekm_, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
waldii nie zakładałbym wątku, gdybym nie próbował tego filtra wcześniej kupić w tak oczywistym miejscu...
CARSPEED napisał(a):Natomiast co do filtra paliwa – dziwna to sprawa, zwłaszcza, że w-g katalogu
mazdy, do Pańskiego auta fabrycznie zamontowano identyczny filtr co do
wersji przed liftem: zl0520490a, zatem w tym temacie rodzi się jakaś
rozbieżność, którą trudno wyjaśnić. Ten tańszy zamiennik jest podobny
wyglądem do pierwszego foto i jest dokładnym odpowiednikiem oryginału w-g nr
OE. Oczywiscie możemy sciągnąć oryginał, lecz jeśli numer OE jest niezmienny
w-g katalogu EPC MAZDA, to nie sądzę, aby filtr przyszedł inny niż do wersji
sprzed FL.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Jacekm_ ja tylko niose pomoc
a czy trzeba ten filtr wymieniac?Ponoc jest on czescia wymieniana baaardzo rzadko.
a czy trzeba ten filtr wymieniac?Ponoc jest on czescia wymieniana baaardzo rzadko.
-
waldii
Jacekm widziałem w podpisie jednego z mazdowiczów stronke a wniej od góry do dołu linki wszelkiego rodzaju dot, aut zajrzyj tam w :" moja strona" . poszukaj Macjej Loret może coś znajdziesz
waldii nie ma się z czego śmiać, ja niedługo zacznę płakać
Wg polskiej sieci serwisowej ten filtr nie jest częścią eksploatacyjną, tu się z Tobą zgodzę. Natomiast już np w USA, czy też UK (wg. informacji z forów) filtr wymienia się co ok 100 000km (tak zalecają ich serwisy).
Mnie w zasadzie filtr by nie przeszkadzał, ale jest przypchany i muszę go wymienić . Tyle w temacie...
karmazyn33, dzięki poszukam.
Wg polskiej sieci serwisowej ten filtr nie jest częścią eksploatacyjną, tu się z Tobą zgodzę. Natomiast już np w USA, czy też UK (wg. informacji z forów) filtr wymienia się co ok 100 000km (tak zalecają ich serwisy).
Mnie w zasadzie filtr by nie przeszkadzał, ale jest przypchany i muszę go wymienić . Tyle w temacie...
karmazyn33, dzięki poszukam.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=#1225546
Jacekm zobac fotorelacje i ewenyualmie skonsultuj z .. zapomniałem Nicka tego mazdowicza co zrobił tą relacje może on Ci pomoże znalezść , być może ma taki jak Twój , pozdrawiam
Jacekm zobac fotorelacje i ewenyualmie skonsultuj z .. zapomniałem Nicka tego mazdowicza co zrobił tą relacje może on Ci pomoże znalezść , być może ma taki jak Twój , pozdrawiam
No to nie wiem , w kazdym bądz razie powodzonka przy zakupie tego filtra , bo szkoda 150 zł jak się okaże że ten też nie pasuje , jak będziesz go miał to daj znać czy się udało. pozdrawiam
Tylko uważaj z tym ASO żeby jak będą kombinować żeby czegoś nie pourywali ( oczywiście niechce obrażać nikogo z ASO ale różnie bywa) i daj znać jak poszło
Sprawa się w końcu wyjaśniła.
Do Mazdy 323F BJ z silnikami benzynowymi montowane były 2 rodzaje filtrów paliwa:
1. ZL0520490 do aut wyprodukowanych do 1.04.2000r (nr VIN do 286423)
2. ZL0520490A do aut wyprodukowanych po 1.04.2000r (nr VIN po 286423)
Cały problem zaczyna się przy zamiennikach, bo kupując filtr oryginalny po nr VIN raczej nie będzie problemu. Po prostu w większości przypadków (a na pewno wszystkich z którymi się spotkałem a próbowałem kupić odpowiedni filtr w ponad 10 różnych miejscach) jako odpowiednik obu filtrów (ZL0520490 i ZL0520490A) proponowany jest filtr będący w rzeczywistości odpowiednikiem ZL0520490. Dlatego też ja nie mogłem kupić dobrego filtra, katalogi zamienników nie odróżniają tych zupełnie różnych filtrów!
Dodam jeszcze, że polska sieć serwisowa Mazdy nie uważa tej części za element eksploatacyjny i nie przewiduje się jej wymiany. Inaczej jest w innych krajach (UK, USA), gdzie serwisy Mazdy zalecają wymianę co ok. 100000km. Czym to jest podyktowane nie wiem, ale warto zadać sobie pytanie, czy mamy lepsze paliwo niż oni, że nie musimy tego filtra wymieniać?
Uważam,ze warto dorzucić ten temat do FAQ dot. BJ.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś dzięki temu oszczędzi sobie kłopotów, które ja miałem przy zakupie,
Jacek
Do Mazdy 323F BJ z silnikami benzynowymi montowane były 2 rodzaje filtrów paliwa:
1. ZL0520490 do aut wyprodukowanych do 1.04.2000r (nr VIN do 286423)
2. ZL0520490A do aut wyprodukowanych po 1.04.2000r (nr VIN po 286423)
Cały problem zaczyna się przy zamiennikach, bo kupując filtr oryginalny po nr VIN raczej nie będzie problemu. Po prostu w większości przypadków (a na pewno wszystkich z którymi się spotkałem a próbowałem kupić odpowiedni filtr w ponad 10 różnych miejscach) jako odpowiednik obu filtrów (ZL0520490 i ZL0520490A) proponowany jest filtr będący w rzeczywistości odpowiednikiem ZL0520490. Dlatego też ja nie mogłem kupić dobrego filtra, katalogi zamienników nie odróżniają tych zupełnie różnych filtrów!
Dodam jeszcze, że polska sieć serwisowa Mazdy nie uważa tej części za element eksploatacyjny i nie przewiduje się jej wymiany. Inaczej jest w innych krajach (UK, USA), gdzie serwisy Mazdy zalecają wymianę co ok. 100000km. Czym to jest podyktowane nie wiem, ale warto zadać sobie pytanie, czy mamy lepsze paliwo niż oni, że nie musimy tego filtra wymieniać?
Uważam,ze warto dorzucić ten temat do FAQ dot. BJ.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że ktoś dzięki temu oszczędzi sobie kłopotów, które ja miałem przy zakupie,
Jacek
Ostatnio edytowano 8 lut 2010, 20:30 przez Jacekm_, łącznie edytowano 6 razy
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Jacekm_ czy mógłbys wrzucuic jeszcze raz zdjęcia tych dwóch rodzai filtrów bo nie wyswietlaja sie, z góry dzięki, ja znalazłem tylko ten bez literki a i muszę sprawdzic vin w aucie bo mam z 2000 roku, tylko ze Moja mazda z Danii..
MazdaSpeed – Mazda 323F BJ
ETKlub – Fiat Bravo
ETKlub – Fiat Bravo
- Od: 23 maja 2009, 00:29
- Posty: 173
- Skąd: Ełk
- Auto: Madzia 323F BJ 1840
Fiat Bravo
Wrzuciłem zdjęcia. Ten nowszy jest po prostu bardziej rozbudowany – zintegrowany z częścią, która wcześniej była osobną obudową filtra. Filtry NIE SĄ ZAMIENNE. To skąd auto pochodzi nie ma najmniejszego znaczenia, bo i tak pierwotnie przypłynęło z Hofu
Ostatnio edytowano 8 lut 2010, 20:27 przez Jacekm_, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Witam
Spotkał się ktoś z takim filtrem GY01-13-ZE0?
http://mazda-familia.ru/articles-about- ... --2wd.html
Według strony japancars.ru taki filtr był stosowany do Mazdy 323 F BJ.
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=4200A
Pozdrawiam
Spotkał się ktoś z takim filtrem GY01-13-ZE0?
http://mazda-familia.ru/articles-about- ... --2wd.html
Według strony japancars.ru taki filtr był stosowany do Mazdy 323 F BJ.
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=4200A
Pozdrawiam
- Od: 7 kwi 2009, 07:49
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG
Zdecydowałem sie na kupno FIltra i kupiłem taki:
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-323-98-03-f ... 3a5bcbf859
Tylko teraz tak, ten filtr zupełnie nie pasuje do tego na pierwszym zdjeciu w tym temacie...
Sa wiec 2 filtry do 323F 1.3 1999 ?
jak to wygląda ?
http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-323-98-03-f ... 3a5bcbf859
Tylko teraz tak, ten filtr zupełnie nie pasuje do tego na pierwszym zdjeciu w tym temacie...
Sa wiec 2 filtry do 323F 1.3 1999 ?
jak to wygląda ?
Zamiast Krwi, benzyna. Zamiast serca, Turbina.
- Od: 27 lut 2010, 22:59
- Posty: 17
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość