Obniżanie zawieszenia w BJ Sportive

Postprzez Asgota » 7 sie 2014, 02:06

Witajcie.
Chciał bym opuścić troszkę tak z 30/40 mm moją BJ'tkę ale mam problem ze sprężynami. nie moge znaleźć nic dobrego i taniego, na allegro są zestawy za 400zł ale kiedyś kupiłem to do bg i połamały się po roku...
Szukałem lepszych używanych na olx, allegro itd ale nici, raz pojawił się zestaw amorków i sprężyn za ok 300zł ale poszedł zanim zdążyłem zadzwonić.

Moje pytania:
1.Czy do BJ'ki pasują jakieś inne sprężyny np od BA? BG? albo innego modelu ew. auta?
2.Czy jest na rynku jakiś gwint do BJ ew innego modelu/auta? Z tego co czytałem do niektórych modeli pasuje gwint od golfa + parę przeróbek.
3. Czy ma ktoś może na sprzedaż jakieś sportowe sprężyny w dobrym stanie do BJ'ki ^^

PS. z tego co zaobserwowałem sprężyny od BA są bardzo podobne do BJ ale czy mają takie same wymiary?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez lukasz.b » 8 sie 2014, 09:59

Ja mam u siebie Apexy zółtte w teori -40mm w praktyce zeszło trochę niżej.
Jeżdzę trzy lata i jest ok :)
Porównanie Einbach vs Apex viewtopic.php?f=312&t=104751&hilit=apex&start=380
Załączniki
fILoF.jpg
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Postprzez bikus » 8 sie 2014, 15:14

hej
u mnie kupisz MTS'y, sprzedaje tego na prawdę bardzo dużo, sam mam je na samochodzie od 1.5 roku (35tys km) i jest wszystko ok.
Dam Ci jakis rabat na to ;)

http://poturbowani.pl/p/328/36027/sprez ... iczny.html

Kilka osób z klekotami już jeździ na nich ode mnie.


Gwintu nie szukaj bo nie znajdziesz, chyba że z USA chinczyka ściagniesz, cieżko jest do naszych mazd z zawiasem, amorków sportowych nie ma...
Jedynie to gwint z regulacja na amorach z Gaz shocks'a z GB na zamówienie ale to 3,5 tyś zł najmniej wyjdzie.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Asgota » 9 sie 2014, 14:19

A co do sprężyn w BA i BJ to nie wiecie czy są takie same?
Mam BA i BJ, BA jest zglebiona ale nie chce mi się jej rozbierać żeby sprawdzać :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 11:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez bikus » 10 sie 2014, 22:41

są inne, to całkiem inny samochód ;)
jutro odpowiem na PW w robocie ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Portal » 5 paź 2014, 23:12

APEX – ok 450zł za set.
VOGTLAND – ok. 550zł za set.
H&R – ok. 820zł za set.

Z tego co wiem H&R będą najtwardsze z tych wszystkich i najbardziej sportowawe :P
Apex'a dostaniesz najczęściej -40mm a reszte -30 (najczęśćiej)

Też chcę właśnie wymieniać zawieszenie i mam okropny dylemat które wziąć i czy na pewno robić to na seryjnym zawieszeniu, jednakże dobrze wiedzieć że przedmówca ma już 3 latka i wszystko fajnie działa. Nasuwa się jedynie pytanie – jak Ci chodzą te APEX'y na seryjnym zawiasie ? Jest mocno sportowo czy wciąż buja po zakrętach ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2014, 12:00
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Netherlands
Auto: Mazda 323F BJ, FS, 2.0, 2001

Postprzez lukasz.b » 7 paź 2014, 18:58

Na seryjnym zawiasie Apexy spisują się bardzo dobrze :) Na zakrętach nie buja, "bodyrolling" zminimalizowany a na nierównościach nie jest aż tak twardo. Wiadomo, komfort jazdy (dziury itp.) nie jest aż tak wysoki jak na seryjnych sprężynach ale spokojnie i w miarę wygodnie można podróżować.
Ostatnio, jeden z mechaników stwierdził, że nie spodziewał się, że obniżone zawieszenie może być w miarę komfortowe :)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323