Czyszczenie przepustnicy

Postprzez robczach » 4 kwi 2012, 23:32

karmazyn33 napisał(a):Potem reset kompa tak na wszelki wypadek żeby odczytywał nowe dane po czyszczeniu.


a jak się wykonuje reset kompa w BJ ?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez Pangenitor » 5 kwi 2012, 07:53

Bolo2610 pierw sprawdź wizualnie jak ona wygląda w środku, czy widać ewidentne zbrudzenia.
U mnie tego czujniczka temperatury nie było widać tylko taki czarny glut. Tak był obklejony syfem.
Można spokojnie spróbować to spryskać jakimś środkiem do mycia okien na bazie alkoholu clin itp. One fajnie rozpuszczają tłuszcze i nie niszczą plastiku (są przeznaczone do okien ;)) i dodatkowo po odparowaniu nie pozostawiają żadnych osadów. Teraz idą święta więc na pewno coś się znajdzie przy okazji sprzątania mieszkania ;)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez Pyton162 » 5 kwi 2012, 10:14

ja czyszczę co jakis czas benzyna ekstrakcyjna , nasączam patyczek do czyszczenia uszu i przelecę delikatnie po tym bursztynowym czujniku temp i w srodku po tych dwoch drucikach. Niestety ci co maja odme to dzięki niej sie ten syf gromadzi , ja mam filierek na odmie i od tego czasu nie musze tak czesto przeplywki czyścic, pozdro
Pyton162
 

Postprzez Bo_Lo » 5 kwi 2012, 21:50

wlasnie zakupilem filterek na odme :D ogolnie planuje przebudowe dolotu jak u ciebie pyton +oslona termiczna stozka.gdzie kupiles te rurki alu?w norauto maja tylko 67mm lub 75mm.rura karbowana CAI juz zakupiona i zestaw olejek + plyn do filtra.sorki za OT.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez elkanguro » 6 kwi 2012, 09:32

Tylko się nie śmiejcie proszę, ale może mi ktoś powiedzieć bądź pokazać na zdjęciu gdzie jest ta przepływka? Jak już coś takiego to może też bym to przeczyścił :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2012, 22:57
Posty: 84
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1.5 i 16V LPG

Postprzez Marwis » 6 kwi 2012, 10:28

Kawałek od puszki z filtrem, wpięta jest w nią spora kostka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez karmazyn33 » 6 kwi 2012, 13:46

robczach napisał(a):
karmazyn33 napisał(a):Potem reset kompa tak na wszelki wypadek żeby odczytywał nowe dane po czyszczeniu.


a jak się wykonuje reset kompa w BJ ?


Odpinasz kleme akumulatora plusa i wcisksz pedał hamulca na 20-30 sek .Potem zapinasz i dobrze by było przejechać ze 2km tak normalna jazda żeby komp zapisał nowe ustawienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Bo_Lo » 6 kwi 2012, 18:05

przeplywki obie wyczyscilem perfumem.niestety ta zamontowana nie udalo mi sie odkrecic(zjechany lepek od srubki) wiec czyscilem takzalozona(nie doszedlem dokladnie do tych dwoch rezystorow ale napsikalem tam )czujnik temp byl niezle zasyfiony.po czyszczeniu od razu jest roznica-po odpaleniu na cieplym silnikuobroty sa sekunde 1500 i od razu spadaja na 600(wiem mam za niskie musze podkrecic).przedtem wskakiwaly na 2000 i chwile takie sie utrzymywaly(pewnie przez syf czujnik wolniej reagowal)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez DreD » 23 maja 2012, 23:08

Panowie w naszych mazdach można śmiało wykręcać przepustnicę i ją sobie wyczyśćić. W bj-kach nie ma problemu z szaleństwem obrotowym przy jej wykręceniu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez MarcinS » 2 cze 2012, 21:15

Witam Wszystkich po dłuższej przerwie.
Wróciłem do korzeni i od tygodnia znów znalazłem się wśród posiadaczy Madzi.
Tym razem 323F BJ 1,8 benzyna '99. Generalnie jestem bardzo zadowolony z zakupu ale auto ma trochę lat więc trzeba je dopieścić:)

Na początek potrzebuję szybkiej pomocy. Trochę przysiadały obroty (czasem do 300) po wyrzuceniu na luz i przeczyściłem przepustnicę. Po podłączeniu wszystkiego, resecie kompa i odpaleniu mały zonk bo obroty jak drut stoją na 1500. Przejrzałem forum i znalazłem, że trzeba wprowadzić w tryb serwisowy i kręcić śrubą na przepustnicą. Tak zrobiłem ale nawet po całkowitym wkręceniu śruby obroty schodzą max do 1000. Mam nadzieję, że kręciłem dobrą śrubą (w sumie innej tam nie widziałem).
Co może być powodem, że obroty nie schodzą niżej?
Dodam, że przez kilka obrotów śruby obroty już nie malały tylko cały czas stały na 1000.
A może jest na forum jakiś specjalista z Krakowa lub Wieliczki który mógłby pomóc fizycznie przy aucie?

pozdr
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez konradus99 » 2 cze 2012, 22:23

Na zimnym silniku to byłoby normalne (tzw. ssanie), nie napisałeś jak to jest u Ciebie, czy cały czas bez względu na temperaturę silnika trzyma 1500obr ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 13:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez MarcinS » 3 cze 2012, 01:53

Na zimnym dzisiaj były nawet trochę wyższe, ok 1700obr.
Potem jak się rozgrzał to już przez cały czas 1500obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez MarcinS » 5 cze 2012, 11:54

OK to skoro nikt nie wie co się może dziać to chociaż podpowiedzcie gdzie w Krakowie lub Wieliczce mogę to podregulować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez macias8111 » 5 cze 2012, 22:37

Witam.
Pozwolicie że dorzucę parę słów do tematu.
Niedawno wyczyściłem sobie przepustnicę i krokowca w mojej BJ. Autko jakby lepiej rusza z miejsca, trochę mi się lepiła przepustnica do obudowy z powodu nagaru (choć nieznacznego) i ciężko było spokojnie ruszyć. Z obrotami na biegu jałowym nie miałem wcześniej problemu jak i teraz nie mam, zero falowania obrotów po wyczyszczeniu.
Co do krokowca to jest on jakby bajpasem przez który przy zamkniętej przepustnicy (bieg jałowy) dostarczane jest powietrze do komory spalania. Sam uważam że zaślepiając go można sobie strzelić samobuja, lepszym rozwiązaniem może być odłączenie odmy od harmonijki (dziurę zaślepić a na odmę założyć jakiś malutki pojemniczek, kobiety mają ich dosyć :) ), to powracające opary oleju z silnika tworzą przez nikogo nie lubiany nagar syfiący kroka, przepustnicę, zawory i świece.

Pozdrawiam..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez xedos1972 » 6 cze 2012, 08:06

macias8111 napisał(a):Witam.
Pozwolicie że dorzucę parę słów do tematu.
Niedawno wyczyściłem sobie przepustnicę i krokowca w mojej BJ. Autko jakby lepiej rusza z miejsca, trochę mi się lepiła przepustnica do obudowy z powodu nagaru (choć nieznacznego) i ciężko było spokojnie ruszyć. Z obrotami na biegu jałowym nie miałem wcześniej problemu jak i teraz nie mam, zero falowania obrotów po wyczyszczeniu.
Co do krokowca to jest on jakby bajpasem przez który przy zamkniętej przepustnicy (bieg jałowy) dostarczane jest powietrze do komory spalania. Sam uważam że zaślepiając go można sobie strzelić samobuja, lepszym rozwiązaniem może być odłączenie odmy od harmonijki (dziurę zaślepić a na odmę założyć jakiś malutki pojemniczek, kobiety mają ich dosyć :) ), to powracające opary oleju z silnika tworzą przez nikogo nie lubiany nagar syfiący kroka, przepustnicę, zawory i świece.

Pozdrawiam..
a kto chce zaślepić silniczek krokowy ? nie słyszałem ,może pomieszało ci się z EGR
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez macias8111 » 6 cze 2012, 14:48

gdzieś się na forum na taki pomysł napotkałem więc wspomniałem..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez rafal700 » 25 cze 2012, 08:18

Witam

Warto czyścić przepustnicę jeśli mam delikatne wachania obrotów ? w przedziale 750+-20. Poza tym po włączeniu klimy obroty spadną o ok 100 i wzrosną i są stabilne. Czy to normalny objaw taki spadek ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Pangenitor » 25 cze 2012, 09:31

To normalny objaw. W końcu silnik dostaje dodatkowe obciążenie w postaci napędzania sprężarki z klimy, więc musi się do niego dostosować.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez pawlesm » 12 lut 2015, 18:14

Wyczyściłem przepustnice i krokowca w Premacy1,8 101KM przez demontaż całego ustrojstwa. No i teraz często jest tak, że jak odejmuje gazu to za bardzo hamuje, a jak dodaje po takim hamowaniu to jest mocne szarpnięcie. Poza tym jeździ ok. Co mogło się popsuć? Czy coś się rozregulowało w tym całym TPS'ie może?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 01:16
Posty: 20
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda Premacy 1,8 benzyna LPG 2004

Postprzez xedos1972 » 12 lut 2015, 18:38

jeśli odkręcałeś tps to tak ,przed ruszeniem TPS-a trzeba było dokonać pomiaru napięcia na środkowym kablu (sygnałowy do ECU)
czy to się dzieje na PB i LPG .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323