Czyszczenie przepływomierza ZL/ZM

Postprzez xedos1972 » 24 kwi 2013, 10:27

DreD napisał(a):Nie robiłem resetu zmieniłem przepływke na używaną z szóstki 24 zł :D i problem ręką odjął ;) a rezystory w środku w starej są całe przynajmniej tak wyglądają ;)

jeśli wymiany dokonałeś na podpiętym akumulatorze to odpięcie wtyczki od przepływki generuje błąd w ECU , więc reset wskazany i uruchomienie silnika aż do rozgrzania aby pobrał sobie odpowiednie parametry .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

PostTen post został usunięty przez DreD 24 kwi 2013, 11:13.

Postprzez DreD » 24 kwi 2013, 11:14

ok zaraz tak zrobie ;) tylko że teraz nie przerywa i go nie blokuje a akumulatora nie odpinałem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez xedos1972 » 24 kwi 2013, 12:09

DreD napisał(a):ok zaraz tak zrobie ;) tylko że teraz nie przerywa i go nie blokuje a akumulatora nie odpinałem ;)

zresztą możesz to sprawdzić czy generuje ci błąd , prosta metoda na sprawdzenie w naszych silnikach zworka i dioda led .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez cross » 24 kwi 2013, 18:14

Ja zrobiłem tak:

– odczepiłem minus klamrę,
odłączyłem wtyczkę od MAF ,
– wyczyściłem (szukałem w LIDLU ten spray ale był tylko WD 40, nic do hamulców nie było. Kupiłem ten WD 40, bo mi drzwi skrzypiały w chacie :D A dostęp do zawiasów jest utrudniony :> teraz jak ta lala się otwierają <jupi> .. ale wracając do tematu...
Kupiłem CX-80 Preparat stosowany w elektronice – czyści, rozpuszcza, o wysokiej przewodności / Skoro mam czyścić rezystor , czujnik to idealny do takiego zadania.
– Podłączyłem (uprzednio wbił mi się w tryb serwisowy, bo nie podłączyłem wtyczki od MAF <glupek2> i myślę co jest <co?> ) ale już po skorygowaniu było ok.

Silnik od razu skoczył do 1000 obrotów (uprzednio na zimnym bił aż do 1500). Pobulgotał, raz prawie spadł do 500 i szybko wybił się. Uczy się uczy. Z racji tego, że mam filtr stożkowy typu airbox Simoty, na shortramie z doprowadzeniem z nadkola w końcu odczułem wkręcanie na wysokie obroty. Błędem było, że gdy zakładałem stożek nie zresetowałem ECU (nie odłączyłem ACU).

Rezultaty:
– Obroty na zimnym max 1000
– szybko ustawiają się na 800-750
– brak falowania jak poprzednio , jedynie delikatne od czasu do czasu
– brak szarpania na pierwszym biegu, brak szarpania przy zmianie na drugi. Powyżej 2000 obroty bardzo szybko się wkręcają , silnik ładnie pomrukuje (ale to zaleta stożka).

Zostanie wyczyścić przepustnice.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
cross
 

Postprzez Mirek85 » 26 kwi 2013, 17:04

Witam.
Przeczyściłem dzisiaj przepływomierz i odłączyłem klemę minusową. Po podłączeniu akumulatora przestało działać radio <płacze> bezpieczniki wyglądają na dobre ale radio się nie włącza. Co się mogło stać. Pomocy :(
Początkujący
 
Od: 30 lip 2012, 18:28
Posty: 10
Skąd: Góra Kalwaria
Auto: Była Mazda 323F BJ 1.6 ZM 2001 r.
Jest Opel Astra H 1.4 2004 r.

Postprzez cross » 27 kwi 2013, 04:08

Mirek85 napisał(a):Witam.
Przeczyściłem dzisiaj przepływomierz i odłączyłem klemę minusową. Po podłączeniu akumulatora przestało działać radio <płacze> bezpieczniki wyglądają na dobre ale radio się nie włącza. Co się mogło stać. Pomocy :(


Ale gdzie te bezpieczniki sprawdzałeś? Przy radiu? Należy wyjąć je. Może padł jeśli położyłeś przy czyszczeniu jakieś metalowe narzędzie na kastę. Np śrubokręt, kombinerki, cokolwiek. Poszło zwarcie i radio kaput. Sprawdź, bo jeśli nie działa to mi się nasuwa tylko bezpiecznik.
cross
 

Postprzez Mirek85 » 27 kwi 2013, 12:56

Sprawdziłem bezpieczniki w kabinie i pod maską wszystkie są dobre, nawet zamieniłem miejscami ten od radia ale nic to nie dało. Radio mam fabryczne bez kaset i płyt, nie wiem jak je wyjąć żeby nic nie uszkodzić. Czy te radio ma swój bezpiecznik ??
Początkujący
 
Od: 30 lip 2012, 18:28
Posty: 10
Skąd: Góra Kalwaria
Auto: Była Mazda 323F BJ 1.6 ZM 2001 r.
Jest Opel Astra H 1.4 2004 r.

Postprzez cross » 27 kwi 2013, 23:56

Tego akurat nie wiem. Po bokach są listwy pionowe. Należy je wyjąc a później pod tym będzie cos jakby stelaż z możliwością wyjęcia przy pomocy jakiś haków radia.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
cross
 

Postprzez Mirek85 » 29 kwi 2013, 14:55

Problem rozwiązany.
Odłączyłem klemę minusową na jakieś 7 godzin, po podłączeniu klemy radio ożyło <jupi>
Widocznie radio musiało się zawieść, a po odłączenia akumulatora się zresetowało. Dziwne ale prawdziwe.
Początkujący
 
Od: 30 lip 2012, 18:28
Posty: 10
Skąd: Góra Kalwaria
Auto: Była Mazda 323F BJ 1.6 ZM 2001 r.
Jest Opel Astra H 1.4 2004 r.

Postprzez pawel_krak » 2 maja 2013, 21:46

ja z kolei nie tknąłem się przepływomierza- dziś jego czyszczenie, delikatnie odradziło mi dwóch mechaników, do których mam dość duże zaufanie bo jeździłęm do nich od kiklunastu lat naprawiać różne auta.
Powiedzieli mniej więcej tak : OK możemy wyczyścić ale potem i tak zaczną się spowrotem problemy i lepiej kupić nową i po prostu wymienić. Więc kupuję nową. Ilr to mniej więcej kosztuje?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez xedos1972 » 2 maja 2013, 22:33

Witaj paweł zamiennik Foxres 250 zł w fox rzeszów, na allegro firma nie znana 178 zł .oryginał z 500-600 zł tak obstawiam . Denso to koszt 545 zł więc dużo się nie pomyliłem .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez pawel_krak » 3 maja 2013, 10:51

Dzięki !
Myślisz, że ten foxres będzie OK? cewki, która tam kupiłem sa chyba dobre.
używki widziałem na allegro – w różnych cenach ale to chyba nie ma sensu. jak będę miał nową to wtedy ewentualnie będę próbował się bawić w czyszczenie przepływki, która jest zamontowana teraz. zobaczymy co z tego będzie:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez xedos1972 » 3 maja 2013, 12:25

znalazłem Denso ale tańszy w tym sklepie http://www.e-denso.pl/przeplywomierze_result.php?keywords=przep&sort=3a&page=1
oznaczenie to DMA-0113-cena 352,80 zł i Denso idzie na pierwszy montaż
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez pawel_krak » 6 maja 2013, 07:01

<spoko> super
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez cross » 6 maja 2013, 08:58

Nie bardzo rozumiem po co wydawać na nowy przepływomierz. Za każdym razem jak się brudzic będzie to zakup nowego?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
cross
 

Postprzez xedos1972 » 6 maja 2013, 09:47

tu nie chodzi o czyszczenie ,poprostu u Pawła jest szarpanie w początkowej fazie obrotów silnika .może to być przepływomierz ale bardziej obstawiam egr bo dziala na wolnych obrotach i w początkowej fazie obrotów , choć wiadomo oba układy współpracują ze sobą .brud aż nie szkodzi na przeplywce jakby tak było to producenci bardziej by zadbali o czystość tego elementu a błędnych pomiarów może dokonywać ,a bardziej chemia do jej czyszczenia szkodzi spotkałem się z opinią że nie używa się żadnej chemi do czyszczenia przepływomierza i że mało odporne są na wstrząsy .ja proponowałem Pawłowi podmiane bo w ten sposób można pół samochodu wymienić i bez efektów.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez cross » 6 maja 2013, 10:58

No ok ja użyłem środka do czyszczenia elektroniki i nic się złego nie dzieje. Zatem nie wiem jak z Chemią ale u mnie nie powodowało to żadnych błędów. Sprawdzane zresztą na komputerze i wykresy nie kłamią.
cross
 

Postprzez pawel_krak » 6 maja 2013, 22:49

Cross!
pewnie masz rację...ja jednak zabiorę się do czyszczenia przepływki jak będę miał jakikolwiek zamiennik:) a nie chcę kupować czegoś co nie jest pewne więc myslę, że to co znalazł Xedos, czyli Denso jest w całkiem przyzwoitej cenie i jakości:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez cross » 8 maja 2013, 15:26

To kup sobie specjalny preparat do czyszczenia przepływomierzy.
cross
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323