Duże spalanie
a ja nadal mam problem z dużym spalaniem w Z5 swoim – na trasie(max 5% miasta) wychodzi 8,5l/100KM – rozumiem – mam 17" ale na 15" paliła też sporo – bo koło 8 na trasie i to przy max 100km/h i zmianie biegów przy 2500. jakieś pomysły?
Błędów nie ma żadnych niby...
Błędów nie ma żadnych niby...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
uu 8L na trasie nie przekraczając 100?? możne masz dziurę w baku
mi na trasie nie przekraczając 100 km i jest to powtarzalny wynik pali 6,1L na 100 a przy 100-130 7-8L w mieście w zimę 9-10L sprawdź na jaki kolorek masz opalone świece a i filtr powietrza czysty daje spora poprawę:]
mi na trasie nie przekraczając 100 km i jest to powtarzalny wynik pali 6,1L na 100 a przy 100-130 7-8L w mieście w zimę 9-10L sprawdź na jaki kolorek masz opalone świece a i filtr powietrza czysty daje spora poprawę:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Swego czasu swoim Z5 robiłem trasę Łódź-Mikołajki-Łódź na jednym baku (800km) ze średnią ok. 6,5l, powrót miałem nocą wqrwiony po porażce z Niemcami w ME więc 130-150 większość trasy gdzie się dało. Niedbałem wtedy jeszcze o autko tak jak teraz bo i moja wiedza była nikła, jeździł na R13 175 szerokości, na 15W40, kabli i świec nie zmianiałem, więc pewnie były jeszcze od Niemca, filtr powietrza zmieniony, paliwa – nie. Także Z5 potrafi być oszczędne.
mariusz_sti, cudów nie ma, sprawdź po kolei stan filtra powietrza, dolotu czy nie łapie lewego powietrza, ciśnienie w kołach (jakie szerokie masz to R17?), stan świec i kabli, jeśli to nie pomoże to wtedy za grube sprawy się weź – przepływomierz, przepustnica. Skoro nie ma błędów to chyba wszystko. Jak to nie pomoże to jeszcze zmień stacje Ewidetnie masz coś nie tak, bo poczciwe Z5 jest ekonomiczne w trasie
PS Zacznij zmieniać te biegi wyżej (2800-3000), u mnie w teraźniejszym autku się to sprawdza.
mariusz_sti, cudów nie ma, sprawdź po kolei stan filtra powietrza, dolotu czy nie łapie lewego powietrza, ciśnienie w kołach (jakie szerokie masz to R17?), stan świec i kabli, jeśli to nie pomoże to wtedy za grube sprawy się weź – przepływomierz, przepustnica. Skoro nie ma błędów to chyba wszystko. Jak to nie pomoże to jeszcze zmień stacje Ewidetnie masz coś nie tak, bo poczciwe Z5 jest ekonomiczne w trasie
PS Zacznij zmieniać te biegi wyżej (2800-3000), u mnie w teraźniejszym autku się to sprawdza.
Borysss wszystko co trzeba sprawdziłem, być może lambda wini, chociaż błędów nie pokazuje, kable i świece nowe jakiś czas temu robiłem to, dolot sprawdzony.
na codzień zmieniałem przy ok.3,5- 4 , ale w celu sprawdzenia spalania przy 90-100km/h próbowałem niżej i spaliła mniej ale 8,5l/100 to lekka przesada – pewnie 1,8 BP tyle łyknie a frajda o wiele lepsza z jazdy
Borysss napisał(a):Zacznij zmieniać te biegi wyżej (2800-3000),
na codzień zmieniałem przy ok.3,5- 4 , ale w celu sprawdzenia spalania przy 90-100km/h próbowałem niżej i spaliła mniej ale 8,5l/100 to lekka przesada – pewnie 1,8 BP tyle łyknie a frajda o wiele lepsza z jazdy
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
urbinio 49/7=7l/100km zarejestruj się na motostat.pl to będzie ci samo liczyć.
mariusz_sti, to pozostaje sonda, wiem, że jakoś sprawdza się miernikiem czy jest dobra bo jak pada to podobno błędu może jeszcze nie wywalać.
mariusz_sti, to pozostaje sonda, wiem, że jakoś sprawdza się miernikiem czy jest dobra bo jak pada to podobno błędu może jeszcze nie wywalać.
Ostatnio edytowano 29 mar 2009, 19:19 przez Borys, łącznie edytowano 1 raz
urbinio napisał(a):Panowie jak sie liczy spalanie ostatnio zalalem caly bak do pierwszeo strzalu wyszlo mi jakies 49 litrow zrobilem na tym 700 km.
Eee, matematyki nie miałeś? Zrób sobie z proporcji, albo (podając gotowy wzór): podziel ilość paliwa przez liczbę km (49/700) i pomnóż przez 100.
- Od: 17 gru 2008, 22:43
- Posty: 120
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r
Borysss napisał(a):pozostaje sonda, wiem, że jakoś sprawdza się miernikiem czy jest dobra bo jak pada to podobno błędu może jeszcze nie wywalać.
nęka mnie to – ale kazałem sprawdzić błędy – a jak odbierałem auto to mówili że sonda też ok. Kurde 8,5l na setę przy emeryckiej jeździe dobija
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):Borysss napisał(a):pozostaje sonda, wiem, że jakoś sprawdza się miernikiem czy jest dobra bo jak pada to podobno błędu może jeszcze nie wywalać.
nęka mnie to – ale kazałem sprawdzić błędy – a jak odbierałem auto to mówili że sonda też ok. Kurde 8,5l na setę przy emeryckiej jeździe dobija
A świece kiedy wymieniałeś ostatnio (i na jakie konkretnie) ?
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
świece wymieniane w październiu zeszłego roku na Brisk premium- ale po jakimś czasie na nich szarpało i kupiłem NGK i szarpanie ustało
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):świece wymieniane w październiu zeszłego roku na Brisk premium- ale po jakimś czasie na nich szarpało i kupiłem NGK i szarpanie ustało
Konkretnie miałem na myśli oznaczenie BKR6 czy BKR5 ?
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
mam te "ciepłe" bo zimnych nie mieli akurat.... wiec mam chyba BKR5 – ale to dużo nie zmienia, bo na tych sweczkach miałem ok spalanie z czasem nagle mi tyle zaczęła palić...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):mam te "ciepłe" bo zimnych nie mieli akurat.... wiec mam chyba BKR5 – ale to dużo nie zmienia, bo na tych sweczkach miałem ok spalanie z czasem nagle mi tyle zaczęła palić...
Może napisz co do tej pory zrobiłeś, będzie łatwiej odszukać przyczynę.
Ostatnimi czasy też odnoszę wrażenie, że moja pali mimo wszystko za dużo, dlatego może wspólnymi siłami dojdziemy. Kiedy zaczęła Ci tyle palić ?
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
w sumie to po remoncie silnika – ale to się rozpędzało – zaraz po remoncie było si. Filtr paliwa nowy, filtr powietrza i łacznik sprawdzone, błędów nie ma. Kolega Keel też ma podobny problem i tez po remoncie. Oleju nie łyka ale zaczęły pić sporo. Trochę z nim rozmawiałem, bo on wiedzę ma i być moze ze sonda nie teges, bo jak oleju palił silnik wcześniej to niby siadają... Trzeba by podmienić może
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
panowie a moze jakas fotorelacja do tego zabiegu???? kompletny laik jestem a spala mi tez duzo. da sie jakos łątwo dostać do tego przepływomierza??? i czy naprawde pomaga. mi w cyklu mieszanym pali 9 w miesci zawsze 10. pozdrawiam
_______________________________________
MOJE CUDO
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1132328&highlight=#1132328
MOJE CUDO
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1132328&highlight=#1132328
- Od: 17 kwi 2008, 12:02
- Posty: 22
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: mazda 323 f BJ 1,6l '02 DOHC
mariusz_sti napisał(a):w sumie to po remoncie silnika – ale to się rozpędzało – zaraz po remoncie było si. Filtr paliwa nowy, filtr powietrza i łacznik sprawdzone, błędów nie ma. Kolega Keel też ma podobny problem i tez po remoncie. Oleju nie łyka ale zaczęły pić sporo. Trochę z nim rozmawiałem, bo on wiedzę ma i być moze ze sonda nie teges, bo jak oleju palił silnik wcześniej to niby siadają... Trzeba by podmienić może
Sondę w dość prosty sposób możesz sprawdzić sam, jeśli posiadasz miernik(polecam elektroniczny)
Jak dobrze pamiętam (też w zależności od sondy pewnie) to normalne napięcie przy prawidłowym jej funkcjonowaniu waha się pomiędzy 0,2 – 0,7V na obr. jałowych (napięcie ma "falować").
Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi
- Od: 25 mar 2008, 13:20
- Posty: 123
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm
Brudny Harry napisał(a):
Sondę w dość prosty sposób możesz sprawdzić sam, jeśli posiadasz miernik(polecam elektroniczny)
Jak dobrze pamiętam (też w zależności od sondy pewnie) to normalne napięcie przy prawidłowym jej funkcjonowaniu waha się pomiędzy 0,2 – 0,7V na obr. jałowych (napięcie ma "falować").
Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi
Tak to sprawdzisz czy sonda działa. A czy dział dobrze to już inna bajka (np. oscyloskop).
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
knyklu – no właśnie.... ale jest jeszcze jeden myk – Keel pokazał mi aukcję gidze są foty kiedy należy wymienić sondę gdy jest w takim a nie innym stanie wizualnym- bo mi brała olej mazda i kpciła jak smok przez co cała sonda jest pokryta białym nalotem i mega sadzą....
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości