Duże spalanie

Postprzez MariuS » 28 mar 2009, 22:15

a ja nadal mam problem z dużym spalaniem w Z5 swoim – na trasie(max 5% miasta) wychodzi 8,5l/100KM – rozumiem – mam 17" ale na 15" paliła też sporo – bo koło 8 na trasie i to przy max 100km/h i zmianie biegów przy 2500. jakieś pomysły?
Błędów nie ma żadnych niby...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez grodek » 28 mar 2009, 23:05

uu 8L na trasie nie przekraczając 100?? możne masz dziurę w baku :P
mi na trasie nie przekraczając 100 km i jest to powtarzalny wynik pali 6,1L na 100 a przy 100-130 7-8L w mieście w zimę 9-10L sprawdź na jaki kolorek masz opalone świece a i filtr powietrza czysty daje spora poprawę:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez MariuS » 28 mar 2009, 23:28

filtr paliwa nówka założony w wakacje zeszłego roku, z f.powietrza też wszystko si. :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Borys » 28 mar 2009, 23:34

Swego czasu swoim Z5 robiłem trasę Łódź-Mikołajki-Łódź na jednym baku (800km) ze średnią ok. 6,5l, powrót miałem nocą wqrwiony po porażce z Niemcami w ME więc 130-150 większość trasy gdzie się dało. Niedbałem wtedy jeszcze o autko tak jak teraz bo i moja wiedza była nikła, jeździł na R13 175 szerokości, na 15W40, kabli i świec nie zmianiałem, więc pewnie były jeszcze od Niemca, filtr powietrza zmieniony, paliwa – nie. Także Z5 potrafi być oszczędne.
mariusz_sti, cudów nie ma, sprawdź po kolei stan filtra powietrza, dolotu czy nie łapie lewego powietrza, ciśnienie w kołach (jakie szerokie masz to R17?), stan świec i kabli, jeśli to nie pomoże to wtedy za grube sprawy się weź – przepływomierz, przepustnica. Skoro nie ma błędów to chyba wszystko. Jak to nie pomoże to jeszcze zmień stacje ;) Ewidetnie masz coś nie tak, bo poczciwe Z5 jest ekonomiczne w trasie :)

PS Zacznij zmieniać te biegi wyżej (2800-3000), u mnie w teraźniejszym autku się to sprawdza.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez maniekps2 » 29 mar 2009, 06:49

Miałem kiedyś problem z jego lokalizacją :) mowa o filtrze paliwa. Teraz wiem gdzie się już znajduje a ostatnio na forum widziałem foto relacje :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2008, 12:37
Posty: 21
Skąd: ZRĘCIN
Auto: MAZDA 323f BJ 1,5 16V. 2000rok

Postprzez urbinio » 29 mar 2009, 08:27

Panowie jak sie liczy spalanie ostatnio zalalem caly bak do pierwszeo strzalu wyszlo mi jakies 49 litrow zrobilem na tym 700 km.
Urbinio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 18:07
Posty: 109
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez MariuS » 29 mar 2009, 09:00

Borysss wszystko co trzeba sprawdziłem, być może lambda wini, chociaż błędów nie pokazuje, kable i świece nowe jakiś czas temu robiłem to, dolot sprawdzony.
Borysss napisał(a):Zacznij zmieniać te biegi wyżej (2800-3000),


na codzień zmieniałem przy ok.3,5- 4 , ale w celu sprawdzenia spalania przy 90-100km/h próbowałem niżej i spaliła mniej ale 8,5l/100 to lekka przesada – pewnie 1,8 BP tyle łyknie a frajda o wiele lepsza z jazdy
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Borys » 29 mar 2009, 18:29

urbinio 49/7=7l/100km ;) zarejestruj się na motostat.pl to będzie ci samo liczyć.
mariusz_sti, to pozostaje sonda, wiem, że jakoś sprawdza się miernikiem czy jest dobra bo jak pada to podobno błędu może jeszcze nie wywalać.
Ostatnio edytowano 29 mar 2009, 19:19 przez Borys, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Gandziej » 29 mar 2009, 19:07

urbinio napisał(a):Panowie jak sie liczy spalanie ostatnio zalalem caly bak do pierwszeo strzalu wyszlo mi jakies 49 litrow zrobilem na tym 700 km.

Eee, matematyki nie miałeś? Zrób sobie z proporcji, albo (podając gotowy wzór): podziel ilość paliwa przez liczbę km (49/700) i pomnóż przez 100.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez MariuS » 29 mar 2009, 21:39

Borysss napisał(a):pozostaje sonda, wiem, że jakoś sprawdza się miernikiem czy jest dobra bo jak pada to podobno błędu może jeszcze nie wywalać.



nęka mnie to – ale kazałem sprawdzić błędy – a jak odbierałem auto to mówili że sonda też ok. Kurde 8,5l na setę przy emeryckiej jeździe dobija :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Brudny Harry » 30 mar 2009, 11:47

mariusz_sti napisał(a):
Borysss napisał(a):pozostaje sonda, wiem, że jakoś sprawdza się miernikiem czy jest dobra bo jak pada to podobno błędu może jeszcze nie wywalać.



nęka mnie to – ale kazałem sprawdzić błędy – a jak odbierałem auto to mówili że sonda też ok. Kurde 8,5l na setę przy emeryckiej jeździe dobija :|


A świece kiedy wymieniałeś ostatnio (i na jakie konkretnie) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 13:20
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm

Postprzez MariuS » 30 mar 2009, 11:51

świece wymieniane w październiu zeszłego roku na Brisk premium- ale po jakimś czasie na nich szarpało i kupiłem NGK i szarpanie ustało
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Brudny Harry » 30 mar 2009, 12:41

mariusz_sti napisał(a):świece wymieniane w październiu zeszłego roku na Brisk premium- ale po jakimś czasie na nich szarpało i kupiłem NGK i szarpanie ustało


Konkretnie miałem na myśli oznaczenie BKR6 czy BKR5 ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 13:20
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm

Postprzez MariuS » 30 mar 2009, 12:43

mam te "ciepłe" bo zimnych nie mieli akurat.... wiec mam chyba BKR5 – ale to dużo nie zmienia, bo na tych sweczkach miałem ok spalanie z czasem nagle mi tyle zaczęła palić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Brudny Harry » 30 mar 2009, 13:00

mariusz_sti napisał(a):mam te "ciepłe" bo zimnych nie mieli akurat.... wiec mam chyba BKR5 – ale to dużo nie zmienia, bo na tych sweczkach miałem ok spalanie z czasem nagle mi tyle zaczęła palić...


Może napisz co do tej pory zrobiłeś, będzie łatwiej odszukać przyczynę.
Ostatnimi czasy też odnoszę wrażenie, że moja pali mimo wszystko za dużo, dlatego może wspólnymi siłami dojdziemy. Kiedy zaczęła Ci tyle palić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 13:20
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm

Postprzez MariuS » 30 mar 2009, 14:14

w sumie to po remoncie silnika – ale to się rozpędzało – zaraz po remoncie było si. Filtr paliwa nowy, filtr powietrza i łacznik sprawdzone, błędów nie ma. Kolega Keel też ma podobny problem i tez po remoncie. Oleju nie łyka ale zaczęły pić sporo. Trochę z nim rozmawiałem, bo on wiedzę ma i być moze ze sonda nie teges, bo jak oleju palił silnik wcześniej to niby siadają... Trzeba by podmienić może
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez fifip1 » 31 mar 2009, 10:41

panowie a moze jakas fotorelacja do tego zabiegu???? kompletny laik jestem a spala mi tez duzo. da sie jakos łątwo dostać do tego przepływomierza??? i czy naprawde pomaga. mi w cyklu mieszanym pali 9 w miesci zawsze 10. pozdrawiam
_______________________________________
MOJE CUDO
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1132328&highlight=#1132328
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 12:02
Posty: 22
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: mazda 323 f BJ 1,6l '02 DOHC

Postprzez Brudny Harry » 31 mar 2009, 11:52

mariusz_sti napisał(a):w sumie to po remoncie silnika – ale to się rozpędzało – zaraz po remoncie było si. Filtr paliwa nowy, filtr powietrza i łacznik sprawdzone, błędów nie ma. Kolega Keel też ma podobny problem i tez po remoncie. Oleju nie łyka ale zaczęły pić sporo. Trochę z nim rozmawiałem, bo on wiedzę ma i być moze ze sonda nie teges, bo jak oleju palił silnik wcześniej to niby siadają... Trzeba by podmienić może


Sondę w dość prosty sposób możesz sprawdzić sam, jeśli posiadasz miernik(polecam elektroniczny) :)
Jak dobrze pamiętam (też w zależności od sondy pewnie) to normalne napięcie przy prawidłowym jej funkcjonowaniu waha się pomiędzy 0,2 – 0,7V na obr. jałowych (napięcie ma "falować").
Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 13:20
Posty: 123
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 ,1996 ,218tkm

Postprzez knyklu » 31 mar 2009, 13:45

Brudny Harry napisał(a):
Sondę w dość prosty sposób możesz sprawdzić sam, jeśli posiadasz miernik(polecam elektroniczny) :)
Jak dobrze pamiętam (też w zależności od sondy pewnie) to normalne napięcie przy prawidłowym jej funkcjonowaniu waha się pomiędzy 0,2 – 0,7V na obr. jałowych (napięcie ma "falować").
Jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi :)

Tak to sprawdzisz czy sonda działa. A czy dział dobrze to już inna bajka (np. oscyloskop).
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez MariuS » 31 mar 2009, 20:52

knyklu – no właśnie.... ale jest jeszcze jeden myk – Keel pokazał mi aukcję gidze są foty kiedy należy wymienić sondę gdy jest w takim a nie innym stanie wizualnym- bo mi brała olej mazda i kpciła jak smok przez co cała sonda jest pokryta białym nalotem i mega sadzą....
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323