Usuwanie nagaru i innego brudu

Postprzez makaveli524 » 13 maja 2018, 15:11

Witam. Mam ważne pytanie do was. Moglibyście podrzucić jakieś pomysły co można jeszcze wyczyścić w domowych (garażowych) warunkach w Madzi? (1.5) . Przepustnicę już czyściłem, zabieram się do przepływomierza. Chodzi o przede wszystkim o miejsca gdzie gromadzi się sporo nagaru i zaburza prawidłowe funkcjonowanie silnika, pojazdu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2017, 10:35
Posty: 48 (7/0)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 323F
Rocznik: 1999
Silnik: 1.5 16v 89KM
Hatchback

Postprzez TiGRA200SX » 22 gru 2018, 10:15

Co tego typu prac ja osobiscie biore preparat do czyszczenia gaźników. Puszka takiego płynu pod cisnieniem praktycznie w każdym motoryzacyjnym. Preparat masz pod cisnieniem i sprawdza sie dobrze w tym temacie. Nazwy ci nie podam bo nie pamiętam. Co do elementów... Zależy jak dużo chcesz z silnika zdjąć i na ile się nie boisz grzebać... Sam czysciłem kolektor dolotowy, przepustnicę, krokowca, przepływkę i czujniki na kolektorze dolotowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 14:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Postprzez długi 77 » 22 gru 2018, 17:21

Dodał bym jeszcze odmę,chociaż nie wiem jak jest rozwiązana w 323,w 6 jest zaworek odmy,który potrafi się zasyfić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2018, 07:42
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Lubin ZdolnyŚląsk
Auto: Mazda6 1.8LPG 2005 lift

Postprzez makaveli524 » 22 gru 2018, 21:20

Przepływomierz i przepustnicę również czyściłem. Jak dostać się do krokowca i jak on dokładnie wygląda? Czy on jest przy przepustnicy? Bo jeśli tak to nie mogłem odkręcić śrub. I drugie pytanie oczywiście jak do kolektora dobrze się dobrać? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2017, 10:35
Posty: 48 (7/0)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 323F
Rocznik: 1999
Silnik: 1.5 16v 89KM
Hatchback

Postprzez TiGRA200SX » 22 gru 2018, 21:46

Sciągnij serwisówkę z naszego działu. Tam jest jedyna słuszna kolejnosc demontażu. Pamietaj że musisz wyjąć listwe z wtryskami przed demontażem samego kolektora tak że pamietaj o zminimalizowaniu ciśnienia na listwie. Prosty sposób: wyjmij bezpiecznik od pompy paliwa i odpal auto. Potem już tylko sam demontaż i mycie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2017, 14:14
Posty: 126 (2/9)
Auto: '02 323F BJ 1,6 16V ZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323