Listwa wtryskowa ,regulator ciśnienia paliwa ???

Postprzez marecki26 » 22 sie 2016, 21:34

323f Bj 1.6 +LPG(przejechane 70tys. na gazie) 2002r
Witam
Mazda ma taki problem,rano po odpaleniu na benzynie dławi ,dusi się przy ruszaniu ,trzeba delikatnie dawać gazu i przez chwilę jechać na pół sprzęgle żeby ruszyć, na 3-jce już jedzie ok.
A po odpaleniu jak nie jadę od razu tylko poczekam ok 1 min. to wtedy nie ma problemu z ruszaniem. Na ciepłym silniku problem nie występuje .
Ta sama sytuacja w tych samych warunkach otoczenia(warunek +15*C żeby nie nadwyrężać parownika) , jeżeli odpalam awaryjnie na gazie jest ok, nie szarpie 1ka but ,2ka but, 3ka but jedzie od samego początku tak jak powinna Ogólnie mam takie wrażenie ,że na gazie lepiej przyśpiesza i płynniej jedzie.
Wymieniłem filtr paliwa ,pompę paliwa(oryginał -używka),czyściłem przepustnicę,przepływomierz,,nowe świece(zwykłe DENSO nie irydowe zmiejszona przerwa na 0,85).Check się nie świeci,nie ma też błędów oczekujących.
I właśnie jak w temacie czy ktoś z was miał podobny przypadek?Czy to może być wina wtryskiwaczy ,regulatora ciśnienia paliwa ,który umiejscowiony jest przy listwie .A może coś innego.
Macie jakieś pomysły <co?>
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez xedos1972 » 23 sie 2016, 10:59

Jak zapewne wiesz to wtryskiwacze benzynowe stoją przy jeździe na gazie i tu jest problem .U mnie pomogła wymiana wtryskiwaczy na używane z silnika z małym przebiegiem .Silnik na tych starych pracował na PB bardzo nierówno i jakby go paliwo zalewało ,miał zadławienia gorzej jeździł na benzynie niż na gazie .Wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem i jest dość prosta .Możesz jeszcze zrobić tak,kup preparat STP do czyszczenia wtryskiwaczy zalej w zbiornik z połową benzyny i wyjeździj tą połowę zbiornika .wcześniej zrób reset sterownika benzyny bo mógł sobie wprowadzić korekty dawki jak ci się mapy rozjechały .Musisz pojeździć na benzynie aby sterownik dobrał sobie parametry do tego paliwa .
Ps: jak tam u ciebie regulacja zaworów bo może tak być że nie masz już luzu na wydechowych a przy tym przebiegu co podajesz to ze dwa razy powinna być dokonana regulacja zaworów ( jest płytkowa ,to chyba wiesz ).
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez sebekle » 23 sie 2016, 16:46

odłącz akumulator i bez jeżdżenia na lpg zobacz co będzie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez marecki26 » 23 sie 2016, 18:38

xedos1972 napisał(a):Jak zapewne wiesz to wtryskiwacze benzynowe stoją przy jeździe na gazie i tu jest problem .U mnie pomogła wymiana wtryskiwaczy na używane z silnika z małym przebiegiem .Silnik na tych starych pracował na PB bardzo nierówno i jakby go paliwo zalewało ,miał zadławienia gorzej jeździł na benzynie niż na gazie .Wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem i jest dość prosta .Możesz jeszcze zrobić tak,kup preparat STP do czyszczenia wtryskiwaczy zalej w zbiornik z połową benzyny i wyjeździj tą połowę zbiornika .wcześniej zrób reset sterownika benzyny bo mógł sobie wprowadzić korekty dawki jak ci się mapy rozjechały .Musisz pojeździć na benzynie aby sterownik dobrał sobie parametry do tego paliwa .
Ps: jak tam u ciebie regulacja zaworów bo może tak być że nie masz już luzu na wydechowych a przy tym przebiegu co podajesz to ze dwa razy powinna być dokonana regulacja zaworów ( jest płytkowa ,to chyba wiesz ).

Wlałem do baku podobny preparat liqui moly tylko inaczej jak mówisz.W momencie zapalenia się rezerwy wlałem cały specyfik potem wypad na S17 i but przez 50 km ale nic to nie pomogło.Kilka tygodni wcześniej bez dodatku jeździłem na benzynie przez 400 km i nic.A także staram się co miesiąc przegonić mazdę na PB przez 30 km żeby rozruszać zasilanie benzyną.
Sprawdzanie luzów zaworowych robię co roku a regulację przeprowadziłem przy tym przebiegu na gazie tak jak mówisz dwukrotnie (teraz na liczniku jest 250tys. znając życie pewnie +100).
Po drugiej regulacji ssące są książkowo 0,29-0,31 wydechowe trochę powyżej 0,32-0,33.Ostatnio sprawdzałem wiosną i są w tym zakresie .
Jaka jest procedura retestu sterownika benzyny i jak długo po tym trzeba jeździć na benzynie,pewnie styl miasto -trasa ?
Spróbuję zacząć od tego.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez xedos1972 » 23 sie 2016, 20:03

RESET : Odłączenie klemy minusowej akumulatora kasuje pamięć , co powoduje, ze komputer na przestrzeni następnych kilku kilometrów będzie musiał od nowa dostosowywać się do benzyny.
Naciśnięcie hamulca skraca czas oczekiwania na rozładowanie kondensatorów .

Musisz kilkanaście km przejechać tylko na benzynie aby komputer skorygował standardowe mapy do aktualnych warunków,ja jeszcze odpalam silnik i chodzi sporo na wolnych obrotach aż do załączenia wiatraka i dopiero w drogę, bez znaczenia gdzie, ma być twój styl jazdy chodzi o to aby silnik pracował na wtryskiwaczach benzynowych a nie oszukany emulatorem i idą w ruch gazowe a co za tym idzie inne dawki paliwa.
widzę że raczej regulację wykonujesz rzetelnie to winne mogą być stojące wtryskiwacze .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez marecki26 » 23 sie 2016, 20:40

<spoko>
Jutro po pracy zrobię reset i zobaczymy a jak nie pomoże to chyba wybiorę taką listwę
http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-wtry ... 53304.html
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez marecki26 » 18 wrz 2016, 06:18

No i lipa bo reset nic nie pomógł i wymiana listwy też nic nie dała ,może poza pierwszym dniem po wymianie było lepiej,trochę dziwne ale tak było a później wszystko wróciło do normy czyli szarpanie i dławienie :( Za listwę sporo zabuliłem ,raczej jest sprawna (wybrałem inną niż podałem).
Nie mam żadnego pomysłu co dalej <oczy>
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez marecki26 » 11 kwi 2017, 20:18

Odkopię temat bo znalazłem przyczynę szarpania.Było to początkowo małe pęknięcie aż w końcu pękł całkiem wąż gumowy serwo-kolektor,który powodował nieszczelność w dolocie .Teraz jest ok :)
Załączniki
20170327_162545.jpg
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez Joachim93 » 5 lip 2017, 17:50

Możesz podrzucić info gdzie ten wąż się znajduje, a najlepiej jakąś fotę?
Borykam się z szarpaniem i gaśnięciem na zimnym silniku od pół roku <płacze>
Początkujący
 
Od: 20 sty 2017, 19:35
Posty: 5

Postprzez marecki26 » 6 lip 2017, 21:06

Dobrze bo pękł tak , że dało radę uciąć koniec na prosto i założyć na miejsce ,także koszt 0 zł a problem rozwiązany.
Załączniki
20170706_204052.jpg
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez Joachim93 » 14 lip 2017, 20:16

Dziś spojrzałem na ten wężyk. Nigdzie nie jest przerwany lecz na samym środku zauważyłem zgrubienie i jest ono twarde. Też tak masz?
Załączniki
IMG_20170714_201309.jpg
Początkujący
 
Od: 20 sty 2017, 19:35
Posty: 5

Postprzez marecki26 » 16 lip 2017, 19:07

U mnie tak jak widać na zdjęciu jest osłona -koszulka tego wężyka w tym miejscu co zaznaczyłeś ,na dotyk ciężko wyczuć czy to zgrubienie jest.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323