323f Bj 1.6 +LPG(przejechane 70tys. na gazie) 2002r
Witam
Mazda ma taki problem,rano po odpaleniu na benzynie dławi ,dusi się przy ruszaniu ,trzeba delikatnie dawać gazu i przez chwilę jechać na pół sprzęgle żeby ruszyć, na 3-jce już jedzie ok.
A po odpaleniu jak nie jadę od razu tylko poczekam ok 1 min. to wtedy nie ma problemu z ruszaniem. Na ciepłym silniku problem nie występuje .
Ta sama sytuacja w tych samych warunkach otoczenia(warunek +15*C żeby nie nadwyrężać parownika) , jeżeli odpalam awaryjnie na gazie jest ok, nie szarpie 1ka but ,2ka but, 3ka but jedzie od samego początku tak jak powinna Ogólnie mam takie wrażenie ,że na gazie lepiej przyśpiesza i płynniej jedzie.
Wymieniłem filtr paliwa ,pompę paliwa(oryginał -używka),czyściłem przepustnicę,przepływomierz,,nowe świece(zwykłe DENSO nie irydowe zmiejszona przerwa na 0,85).Check się nie świeci,nie ma też błędów oczekujących.
I właśnie jak w temacie czy ktoś z was miał podobny przypadek?Czy to może być wina wtryskiwaczy ,regulatora ciśnienia paliwa ,który umiejscowiony jest przy listwie .A może coś innego.
Macie jakieś pomysły
Listwa wtryskowa ,regulator ciśnienia paliwa ???
Strona 1 z 1
Jak zapewne wiesz to wtryskiwacze benzynowe stoją przy jeździe na gazie i tu jest problem .U mnie pomogła wymiana wtryskiwaczy na używane z silnika z małym przebiegiem .Silnik na tych starych pracował na PB bardzo nierówno i jakby go paliwo zalewało ,miał zadławienia gorzej jeździł na benzynie niż na gazie .Wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem i jest dość prosta .Możesz jeszcze zrobić tak,kup preparat STP do czyszczenia wtryskiwaczy zalej w zbiornik z połową benzyny i wyjeździj tą połowę zbiornika .wcześniej zrób reset sterownika benzyny bo mógł sobie wprowadzić korekty dawki jak ci się mapy rozjechały .Musisz pojeździć na benzynie aby sterownik dobrał sobie parametry do tego paliwa .
Ps: jak tam u ciebie regulacja zaworów bo może tak być że nie masz już luzu na wydechowych a przy tym przebiegu co podajesz to ze dwa razy powinna być dokonana regulacja zaworów ( jest płytkowa ,to chyba wiesz ).
Ps: jak tam u ciebie regulacja zaworów bo może tak być że nie masz już luzu na wydechowych a przy tym przebiegu co podajesz to ze dwa razy powinna być dokonana regulacja zaworów ( jest płytkowa ,to chyba wiesz ).
xedos1972
xedos1972 napisał(a):Jak zapewne wiesz to wtryskiwacze benzynowe stoją przy jeździe na gazie i tu jest problem .U mnie pomogła wymiana wtryskiwaczy na używane z silnika z małym przebiegiem .Silnik na tych starych pracował na PB bardzo nierówno i jakby go paliwo zalewało ,miał zadławienia gorzej jeździł na benzynie niż na gazie .Wymiana wtryskiwaczy rozwiązała problem i jest dość prosta .Możesz jeszcze zrobić tak,kup preparat STP do czyszczenia wtryskiwaczy zalej w zbiornik z połową benzyny i wyjeździj tą połowę zbiornika .wcześniej zrób reset sterownika benzyny bo mógł sobie wprowadzić korekty dawki jak ci się mapy rozjechały .Musisz pojeździć na benzynie aby sterownik dobrał sobie parametry do tego paliwa .
Ps: jak tam u ciebie regulacja zaworów bo może tak być że nie masz już luzu na wydechowych a przy tym przebiegu co podajesz to ze dwa razy powinna być dokonana regulacja zaworów ( jest płytkowa ,to chyba wiesz ).
Wlałem do baku podobny preparat liqui moly tylko inaczej jak mówisz.W momencie zapalenia się rezerwy wlałem cały specyfik potem wypad na S17 i but przez 50 km ale nic to nie pomogło.Kilka tygodni wcześniej bez dodatku jeździłem na benzynie przez 400 km i nic.A także staram się co miesiąc przegonić mazdę na PB przez 30 km żeby rozruszać zasilanie benzyną.
Sprawdzanie luzów zaworowych robię co roku a regulację przeprowadziłem przy tym przebiegu na gazie tak jak mówisz dwukrotnie (teraz na liczniku jest 250tys. znając życie pewnie +100).
Po drugiej regulacji ssące są książkowo 0,29-0,31 wydechowe trochę powyżej 0,32-0,33.Ostatnio sprawdzałem wiosną i są w tym zakresie .
Jaka jest procedura retestu sterownika benzyny i jak długo po tym trzeba jeździć na benzynie,pewnie styl miasto -trasa ?
Spróbuję zacząć od tego.
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
RESET : Odłączenie klemy minusowej akumulatora kasuje pamięć , co powoduje, ze komputer na przestrzeni następnych kilku kilometrów będzie musiał od nowa dostosowywać się do benzyny.
Naciśnięcie hamulca skraca czas oczekiwania na rozładowanie kondensatorów .
Musisz kilkanaście km przejechać tylko na benzynie aby komputer skorygował standardowe mapy do aktualnych warunków,ja jeszcze odpalam silnik i chodzi sporo na wolnych obrotach aż do załączenia wiatraka i dopiero w drogę, bez znaczenia gdzie, ma być twój styl jazdy chodzi o to aby silnik pracował na wtryskiwaczach benzynowych a nie oszukany emulatorem i idą w ruch gazowe a co za tym idzie inne dawki paliwa.
widzę że raczej regulację wykonujesz rzetelnie to winne mogą być stojące wtryskiwacze .
Naciśnięcie hamulca skraca czas oczekiwania na rozładowanie kondensatorów .
Musisz kilkanaście km przejechać tylko na benzynie aby komputer skorygował standardowe mapy do aktualnych warunków,ja jeszcze odpalam silnik i chodzi sporo na wolnych obrotach aż do załączenia wiatraka i dopiero w drogę, bez znaczenia gdzie, ma być twój styl jazdy chodzi o to aby silnik pracował na wtryskiwaczach benzynowych a nie oszukany emulatorem i idą w ruch gazowe a co za tym idzie inne dawki paliwa.
widzę że raczej regulację wykonujesz rzetelnie to winne mogą być stojące wtryskiwacze .
xedos1972
Jutro po pracy zrobię reset i zobaczymy a jak nie pomoże to chyba wybiorę taką listwę
http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-wtry ... 53304.html
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
No i lipa bo reset nic nie pomógł i wymiana listwy też nic nie dała ,może poza pierwszym dniem po wymianie było lepiej,trochę dziwne ale tak było a później wszystko wróciło do normy czyli szarpanie i dławienie Za listwę sporo zabuliłem ,raczej jest sprawna (wybrałem inną niż podałem).
Nie mam żadnego pomysłu co dalej
Nie mam żadnego pomysłu co dalej
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Odkopię temat bo znalazłem przyczynę szarpania.Było to początkowo małe pęknięcie aż w końcu pękł całkiem wąż gumowy serwo-kolektor,który powodował nieszczelność w dolocie .Teraz jest ok
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości