Przekładka silnika, swap ZL na ZM
1, 2
Zamach załozyłem od ZMa a różnica czy jest to niewiem bo od początku miałem uszkodzoną madzie i teraz to jest wrażenie jakbym miał ze 150 koni hehe a Dolotu niezałożyłem bo nieotwierałyby się te klapki w kolektorze bo niema jak podłączyc tego mechanizmu co je otwiera ;p
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
Pytanie czy można by je po prostu z niego wyrzucić.Podejrzewam że kolektor z ZMa ma większe średnice kanałów i większą średnice przepustnicy(bodajże 67mm w stosunku do 60mm w ZL0 i moznaby mieć w przedlifcie moc z polifta
a i koniecznie jedż na hamownię
a i koniecznie jedż na hamownię
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
mnie ciekawi czy ZL da się w miarę bez rzeźby na FSa zmienić
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
to ze w kolektorze z ZM-a są klapki to nie przeszkadza, żeby go założyć mimo braku ich sterowania, bo tak na prawdę one uchylają się dopiero przy ok 4700rpm żeby poprawić górę mocy (można to ogarnąć poza kompem dodatkowym sterowniczkiem), a jak kanały i przepustnica są większe to na pewno trochę go odetka względem tego z ZL-a.
Sam przymierzałem się do swapa na FSa,ale boję się że przeszkodą będzie cała wiązka,komp itp.ZL chodzi na wiązce OBD1,FS na OBD2.W przypadku swapa na ZM jak sie okazalo wjechał sam słupek z głowica,czyli wiązka nie miała znaczenia,choć niepokoi mnie niepodłączenie w tym przypadku czujnika spalania stukowego,wydaje mi sie ze nie bez powodu się on w ZMie znalazł.A jak stukowe staje sie słyszalne to z reguły juz jest za póżno.
myśle że lepiej pójść w kierunku portingu glowicy w ZL lub swapować na ZM, do tego kolektor dolotowy i przepustnica od ZMa(większa średnica) (klapki wywalić jeśli do portingowanego ZLa) i wtedy powinna sie pojawić moc ZMa w swapowanym ZMie lub Zlu po portingu,skoro moc ori ZMa bierze sie glównie z jego ''większego''dolotu.
kwestia wydechu to wydaje mi sie że wywalenie kata wystarczająco go odetka.
U mnie po wywaleniu kata(w jego miejsce tłumik rozprężny przelotowy) i założeniu dolotu CAI hamka wypluła na LPG 98hp,czyli 10 więcej jak seria w ZLu.Biorąc pod uwage jakis tam błąd ,nawet spory np 5hp (chociaż wtedy hamowało sie wiele innych aut gdzie kilka dni wcześniej sprawdzali na innej i wyniki były identyczne) to i tak pesymistycznie wyszło 93 co jest bdb wynikiem jak na wolnossaka i tak małe mody.
Coraz poważniej myśle o portingu na jesień,wtedy może będe szukał kolektora dolot. i przepustnicy od ZMa.tylko jak wygląda podłączenie przep. i TPSa w Zm/ jest taka sama wtyczka?
myśle że lepiej pójść w kierunku portingu glowicy w ZL lub swapować na ZM, do tego kolektor dolotowy i przepustnica od ZMa(większa średnica) (klapki wywalić jeśli do portingowanego ZLa) i wtedy powinna sie pojawić moc ZMa w swapowanym ZMie lub Zlu po portingu,skoro moc ori ZMa bierze sie glównie z jego ''większego''dolotu.
kwestia wydechu to wydaje mi sie że wywalenie kata wystarczająco go odetka.
U mnie po wywaleniu kata(w jego miejsce tłumik rozprężny przelotowy) i założeniu dolotu CAI hamka wypluła na LPG 98hp,czyli 10 więcej jak seria w ZLu.Biorąc pod uwage jakis tam błąd ,nawet spory np 5hp (chociaż wtedy hamowało sie wiele innych aut gdzie kilka dni wcześniej sprawdzali na innej i wyniki były identyczne) to i tak pesymistycznie wyszło 93 co jest bdb wynikiem jak na wolnossaka i tak małe mody.
Coraz poważniej myśle o portingu na jesień,wtedy może będe szukał kolektora dolot. i przepustnicy od ZMa.tylko jak wygląda podłączenie przep. i TPSa w Zm/ jest taka sama wtyczka?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Co do TPS i krokowca to dam jeszcze znać bo sam muszę to sprawdzić, co do mocy to powiem że moja 323S wydaje się żwawsza od znajomego 323F która ma ZL-a, wracając do dolotu z ZM to napewno jest lepszy bo widać na oko że kolektor ma dużo większą objętość ale przepustnica jest większa chyba tylko na wlocie bo przy motylku ma podobną średnicę ale to muszę jeszcze dokładnie sprawdzić. Bo_Lo pisałeś o czujniku stuku hmm.. one są częste przy OBD2 natomiast przy OBD1 chyba rzadko je stosowano więc pewnie niema wielkiego znaczenia a skoro mój ZM pracuje na OBD1 to chyba nic niepowinno się dziać, teraz w weekend lecę w trasę to będę mógł coś więcej powiedzieć jak to się zachowuje w setupie ZM na osprzęcie ZL ale jak dotąd na PB pracuje super aż sam jestem zaskoczony jak na silnik za 3,5 stówy (niby dlatego że z angola) ) Jedynie na LPG mam objawy niedomagających Valteków ale jeszcze spróbuję czyszczenia
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
Bo_lo
wtyczki są takie same ale przepustnica ZM-a ma inny zawór wolnych obrotów więc musisz szukać kompletnego dolotu bo zwór wolnych z ZL-a nie będzie pasował. przepustnica w ZM ma większy dolot od ZL choćby przykładem jest gumowa rura w Zm ma ciut większą średnicę .
xedos1972
xedos1972 napisał(a):wtyczki są takie same ale przepustnica ZM-a ma inny zawór wolnych obrotów więc musisz szukać kompletnego dolotu bo zwór wolnych z ZL-a nie będzie pasował. przepustnica w ZM ma większy dolot od ZL choćby przykładem jest gumowa rura w Zm ma ciut większą średnicę .
no i właśnie taki mod mam na myśli,a sugeruje sie właśnie tym że rura dolotu do ZMa ma większą średnicę.
Mam wrażenie że po nieudanych próbach na B6,Z5 itd troszke temat podnoszenia mocy w mazdach wolnossących został zaniechany i nie kojarzę czy ktokolwiek próbował dłubać ZLa czy ZMa.
Jest szansa przetarcia szlaku i znalezienia jakiegoś wyjątku.
Mój plan na razie jest taki
-obróbka i porting głowicy(powiększenie kanałów dolot)
-kompletny dolot(kolektor,przepustnica,zawór wolnych obr) od ZMa
-Odetkanie wydechu(to juz mam)
chcę to robić na jesień,na razie zbieram info i licze koszty
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-mazda- ... 31873.html
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):(klapki wywalić jeśli do portingowanego ZLa)
klapki chyba nie przysłaniają plenum w kierunku głowicy, a odsłaniają dodatkową pojemność kolektora, więc wywalenie ich może spowodować, że dół się pogorszy. Jak byś chciał lub ktoś inny to zrobię elektronikę do wysterowania zaworu od klapek.
U mnie już zapóźno bo pozbyłem się kolektora ale została mi przepustnica i mówię wam że średnicę na początku ma większą ale przy motylku zwęża się do rozmiarów tej z ZL jak wrócę po weekendzie to wrzucę wam foto żeby pokazać. A co do wtrysków powiedzcie myślicie że są takie same? bo mam z ZM-a z mniejszym przebiegiem i bym sobie przełożył. )
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
No to skoro blok i glowica sa takie same,przepustnica ma ta sama srednice,to skad sie bierze roznica mocy?
Wysłane z mojego WT19i
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
wlodekBJ napisał(a):A co do wtrysków powiedzcie myślicie że są takie same? bo mam z ZM-a z mniejszym przebiegiem i bym sobie przełożył. )
wg tej strony: http://www.protegefaq.net/ – są takie same
Bo_Lo napisał(a):to skad sie bierze roznica mocy?
mapa w ecu, vics, różnica w pojemności
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości