Przekładka silnika, swap ZL na ZM

Postprzez wlodekBJ » 8 maja 2014, 13:37

Zamach załozyłem od ZMa a różnica czy jest to niewiem bo od początku miałem uszkodzoną madzie i teraz to jest wrażenie jakbym miał ze 150 koni hehe :D a Dolotu niezałożyłem bo nieotwierałyby się te klapki w kolektorze bo niema jak podłączyc tego mechanizmu co je otwiera ;p
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2014, 23:22
Posty: 21
Skąd: zach-pom
Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998

Postprzez Bo_Lo » 8 maja 2014, 15:12

Pytanie czy można by je po prostu z niego wyrzucić.Podejrzewam że kolektor z ZMa ma większe średnice kanałów i większą średnice przepustnicy(bodajże 67mm w stosunku do 60mm w ZL0 i moznaby mieć w przedlifcie moc z polifta <oczko>
a i koniecznie jedż na hamownię :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez black_pablo » 8 maja 2014, 18:26

mnie ciekawi czy ZL da się w miarę bez rzeźby na FSa zmienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez tinek » 8 maja 2014, 18:32

to ze w kolektorze z ZM-a są klapki to nie przeszkadza, żeby go założyć mimo braku ich sterowania, bo tak na prawdę one uchylają się dopiero przy ok 4700rpm żeby poprawić górę mocy (można to ogarnąć poza kompem dodatkowym sterowniczkiem), a jak kanały i przepustnica są większe to na pewno trochę go odetka względem tego z ZL-a.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez xedos1972 » 8 maja 2014, 19:27

black_pablo napisał(a):mnie ciekawi czy ZL da się w miarę bez rzeźby na FSa zmienić

samego słupka z FS-a nie da podpiąć pod kolektory z ZL-a .
ale FP na FS pewno można by wrzucić .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 8 maja 2014, 21:18

Sam przymierzałem się do swapa na FSa,ale boję się że przeszkodą będzie cała wiązka,komp itp.ZL chodzi na wiązce OBD1,FS na OBD2.W przypadku swapa na ZM jak sie okazalo wjechał sam słupek z głowica,czyli wiązka nie miała znaczenia,choć niepokoi mnie niepodłączenie w tym przypadku czujnika spalania stukowego,wydaje mi sie ze nie bez powodu się on w ZMie znalazł.A jak stukowe staje sie słyszalne to z reguły juz jest za póżno.
myśle że lepiej pójść w kierunku portingu glowicy w ZL lub swapować na ZM, do tego kolektor dolotowy i przepustnica od ZMa(większa średnica) (klapki wywalić jeśli do portingowanego ZLa) i wtedy powinna sie pojawić moc ZMa w swapowanym ZMie lub Zlu po portingu,skoro moc ori ZMa bierze sie glównie z jego ''większego''dolotu.
kwestia wydechu to wydaje mi sie że wywalenie kata wystarczająco go odetka.
U mnie po wywaleniu kata(w jego miejsce tłumik rozprężny przelotowy) i założeniu dolotu CAI hamka wypluła na LPG 98hp,czyli 10 więcej jak seria w ZLu.Biorąc pod uwage jakis tam błąd ,nawet spory np 5hp (chociaż wtedy hamowało sie wiele innych aut gdzie kilka dni wcześniej sprawdzali na innej i wyniki były identyczne) to i tak pesymistycznie wyszło 93 co jest bdb wynikiem jak na wolnossaka i tak małe mody.
Coraz poważniej myśle o portingu na jesień,wtedy może będe szukał kolektora dolot. i przepustnicy od ZMa.tylko jak wygląda podłączenie przep. i TPSa w Zm/ jest taka sama wtyczka?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez wlodekBJ » 9 maja 2014, 00:45

Co do TPS i krokowca to dam jeszcze znać bo sam muszę to sprawdzić, co do mocy to powiem że moja 323S wydaje się żwawsza od znajomego 323F która ma ZL-a, wracając do dolotu z ZM to napewno jest lepszy bo widać na oko że kolektor ma dużo większą objętość ale przepustnica jest większa chyba tylko na wlocie bo przy motylku ma podobną średnicę ale to muszę jeszcze dokładnie sprawdzić. Bo_Lo pisałeś o czujniku stuku hmm.. one są częste przy OBD2 natomiast przy OBD1 chyba rzadko je stosowano więc pewnie niema wielkiego znaczenia a skoro mój ZM pracuje na OBD1 to chyba nic niepowinno się dziać, teraz w weekend lecę w trasę to będę mógł coś więcej powiedzieć jak to się zachowuje w setupie ZM na osprzęcie ZL ale jak dotąd na PB pracuje super aż sam jestem zaskoczony jak na silnik za 3,5 stówy (niby dlatego że z angola) :)) Jedynie na LPG mam objawy niedomagających Valteków ale jeszcze spróbuję czyszczenia <faja>
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2014, 23:22
Posty: 21
Skąd: zach-pom
Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998

Postprzez xedos1972 » 9 maja 2014, 04:41

Bo_lo

wtyczki są takie same ale przepustnica ZM-a ma inny zawór wolnych obrotów więc musisz szukać kompletnego dolotu bo zwór wolnych z ZL-a nie będzie pasował. przepustnica w ZM ma większy dolot od ZL choćby przykładem jest gumowa rura w Zm ma ciut większą średnicę .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 9 maja 2014, 09:38

xedos1972 napisał(a):wtyczki są takie same ale przepustnica ZM-a ma inny zawór wolnych obrotów więc musisz szukać kompletnego dolotu bo zwór wolnych z ZL-a nie będzie pasował. przepustnica w ZM ma większy dolot od ZL choćby przykładem jest gumowa rura w Zm ma ciut większą średnicę .

no i właśnie taki mod mam na myśli,a sugeruje sie właśnie tym że rura dolotu do ZMa ma większą średnicę.
Mam wrażenie że po nieudanych próbach na B6,Z5 itd troszke temat podnoszenia mocy w mazdach wolnossących został zaniechany i nie kojarzę czy ktokolwiek próbował dłubać ZLa czy ZMa.
Jest szansa przetarcia szlaku i znalezienia jakiegoś wyjątku.
Mój plan na razie jest taki
-obróbka i porting głowicy(powiększenie kanałów dolot)
-kompletny dolot(kolektor,przepustnica,zawór wolnych obr) od ZMa
-Odetkanie wydechu(to juz mam)
chcę to robić na jesień,na razie zbieram info i licze koszty <oczko>
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-mazda- ... 31873.html
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez tinek » 9 maja 2014, 20:23

Bo_Lo napisał(a):(klapki wywalić jeśli do portingowanego ZLa)

klapki chyba nie przysłaniają plenum w kierunku głowicy, a odsłaniają dodatkową pojemność kolektora, więc wywalenie ich może spowodować, że dół się pogorszy. Jak byś chciał lub ktoś inny to zrobię elektronikę do wysterowania zaworu od klapek.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez wlodekBJ » 9 maja 2014, 23:19

U mnie już zapóźno bo pozbyłem się kolektora ale została mi przepustnica i mówię wam że średnicę na początku ma większą ale przy motylku zwęża się do rozmiarów tej z ZL jak wrócę po weekendzie to wrzucę wam foto żeby pokazać. A co do wtrysków powiedzcie myślicie że są takie same? bo mam z ZM-a z mniejszym przebiegiem i bym sobie przełożył. :))
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2014, 23:22
Posty: 21
Skąd: zach-pom
Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998

Postprzez Bo_Lo » 9 maja 2014, 23:22

No to skoro blok i glowica sa takie same,przepustnica ma ta sama srednice,to skad sie bierze roznica mocy?

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez tinek » 10 maja 2014, 08:24

wlodekBJ napisał(a):A co do wtrysków powiedzcie myślicie że są takie same? bo mam z ZM-a z mniejszym przebiegiem i bym sobie przełożył. )

wg tej strony: http://www.protegefaq.net/ – są takie same

Bo_Lo napisał(a):to skad sie bierze roznica mocy?

mapa w ecu, vics, różnica w pojemności <oczko>
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323