Wymiana uszczelki głowicy.

Postprzez ebson » 16 gru 2013, 18:10

Panowie jak ktoś wymieniał uszczelke głowicy w ZM to prosilbym o rady. Wywala mi płyn z bloku silnika. niewiele ale zawsze. W zbiorniczku nie ma powietrza, nie przybywa oleju olej nie miesza sie z plynem no i nie kopci nie ma tez tego nagaru na korku ani szabelce. Mimo wszystko mechanik powiedział że to uszczelka;/ stad moja prosba jak ktoś robił to jak to wyglada cenowo ile trzeba by było włożyć zeby zrobic to tak jak ma byc i pojezdzic autem? Mam gaz od roku sekwencyjny i 199 tys km przejechane.

Prosze o pomoc.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez gik » 16 gru 2013, 21:36

Nie dałeś zdjęcia i czy nie masz innych mechaników aby sprawdzili?

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez ebson » 16 gru 2013, 22:41

pytalem kilku jedna diagnoza. Potrzebuje mniej wiecej co kupic jakiej firmy jak ktos robil juz cos takiego bo jest mozliwosc ze takie drobne prace zrobie z znajomym mechanikiem i czesci tez dostane w dobrej cenie a nie jak licza w serwisie:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez Przemek323c » 17 gru 2013, 10:03

Uszszczelka kosztuje okolo 100zl, planowanie 40-70. Z zaworami i naprawami glowicy bardzo duzo zalezy glownie od ich stanu (ewentualne frezowanie zamiast samego docierania, wymiana gniazd itd). Reszta to robocizna ale kazdy nawet srednio rozgarniety mechanik z kluczem dynamometrycznym powinien to ogarnac.
Przemek323c
 

Postprzez ebson » 17 gru 2013, 11:42

Tzn ze cena wymiany okaze sie dopiero po rezebraniu silnika. A co Twoim zdaniem przy gazie warto zrobic przy okazji rozbierania silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Postprzez Przemek323c » 17 gru 2013, 11:58

Nie tyle cena wymiany (mozesz zrobic po taniosci i tylko zmienic uszczelke, nie zwracajac uwagi na reszte) co wszystko okaze sie wlasnie po rozebraniu. Normalne ze jesli glowica i zawory beda ok to koszty beda mniejsze niz kiedy okaze sie, ze do wymiany jest 8 zaworow, gniazda do frezowania itd. Mimo wszystko jak juz sciagac glowice to zal nie wymienic chociaz uszczelniaczy i nie dotrzec zaworow.

Co do gazu to sam silnik nic do niego nie ma. Jesli masz 4gen mozna jedynie przy okazji poprawic ewentualne bledy montazu. Warto tez po takim "remoncie" silnika skontrolowac ustawienia instalacji.
Przemek323c
 

Postprzez ebson » 17 gru 2013, 12:15

ok dzieki;) jeszcze bede pytał co i jak po robocie;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 14:38
Posty: 89
Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323