Ładowanie akumulatora – kontrolka
Strona 1 z 1
Witam,
Poczytałem troche na forum o problemach z alternatorem i sam juz nie wiem, ale spytam sie Was odnosnie mojej sprawy.
Otóż w ziemie często mi się świeci kontrolka ladowania. Czasem nawet w zimie samochód nie chciał odpalić. Zasada byla taka ze im więcej rzeczy była włączonych (światła, lusterka, ogrzewanie szyby) – tym szybciej sie włączała ta kontrolka. Teraz latem włacza się na rzadziej lecz jednak tez występuje. Szczególnie jak włączę klimatyzacje. Gdy wlacza klime za 3,4 bieg to samochód potrafi zgasnąć na zakręcie lub na dojeżdżaniu bez biegu. Moje pytanie – czy to wina tylko uszkodzonego alternatora czy może mieć ten problem przyczynę w czyms innym?
Prosze o rady bo se juz mecze z tym ponad pół roku. Pozdrawiam
Poczytałem troche na forum o problemach z alternatorem i sam juz nie wiem, ale spytam sie Was odnosnie mojej sprawy.
Otóż w ziemie często mi się świeci kontrolka ladowania. Czasem nawet w zimie samochód nie chciał odpalić. Zasada byla taka ze im więcej rzeczy była włączonych (światła, lusterka, ogrzewanie szyby) – tym szybciej sie włączała ta kontrolka. Teraz latem włacza się na rzadziej lecz jednak tez występuje. Szczególnie jak włączę klimatyzacje. Gdy wlacza klime za 3,4 bieg to samochód potrafi zgasnąć na zakręcie lub na dojeżdżaniu bez biegu. Moje pytanie – czy to wina tylko uszkodzonego alternatora czy może mieć ten problem przyczynę w czyms innym?
Prosze o rady bo se juz mecze z tym ponad pół roku. Pozdrawiam
- Od: 20 paź 2012, 15:35
- Posty: 13
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 323f VI (BJ) 1.5 16v 2000r
a jak sprawdzi ladowanie saego alternatora?
- Od: 20 paź 2012, 15:35
- Posty: 13
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 323f VI (BJ) 1.5 16v 2000r
Miałem podobnie, jednak nie gasł bo nie zdążył, zregenerowałem alternator, padł regulator napięcia, a że to skośnooki to nie jak w boshu za 18 zł tylko ok 140 hehe plus szczotki i robota to wyszło razem 180 zł.
Obiaw był taki, że raz się paliła kontrolka a raz nie.
Napięcie ładowania spawdzisz miernikiem przykładając jeden kabelek do plusa aku a drugi gdzieś do masy auta, ewentualnie do minusa akumulatora
Wysłane z mojego HTC Vision
Obiaw był taki, że raz się paliła kontrolka a raz nie.
Napięcie ładowania spawdzisz miernikiem przykładając jeden kabelek do plusa aku a drugi gdzieś do masy auta, ewentualnie do minusa akumulatora
Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
ok, dzis to posprawdzam. A mam pytanie, nie lepiej wymienic caly alternator niz go regenerowac za 180 zł? Bo pewnie uszkodzone mam jak Ty szczotki i regulator napięcia (a to są stał komponenty alternatora), którego kupie za około 120zł – używke oczywiście.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 20 paź 2012, 15:35
- Posty: 13
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 323f VI (BJ) 1.5 16v 2000r
Moim zdaniem lepiej mieć nowe części niż kolejną niespodzianke za 50 zł mniej
Wysłane z mojego HTC Vision
Wysłane z mojego HTC Vision
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
sprawdzenia dokonujesz na wyjściu z samego alternatora ,jakie napięcie i jaka moc . szary kapselek zamykany na jeden zatrzask dochodzi jeden gruby przewód ,łatwy dostęp (nie wtyczka z 2 cienkimi przewodami) plus z tego wyjścia a masa z zacisku akumulatora (musi być w pełni naładowany)
jaka moc to musiał byś przerwać obwód ,czyli odkręcić kabel i puścić prąd przez miernik , mój miernik to zrobi , nie wiem jaki ty posiadasz .
co do używki to nigdy nie wiesz co kupisz i gdzie leżało może w jakiejś zalanej szopie , warunek to gwarancja rozruchowa minimum 14 dni . w swojej starej maździe 626 GD a było to grubo 10 lat temu zdecydowałem się na naprawę koszt to około 200 zł wymiana regulatora , gdzie za używkę śpiewali 2x tyle, dziś jest inna sytuacja części mnogo ale to twoja decyzja .
tego bym nigdy nie kupił -zdjęcie poglądowe chodzi mi o stan części
http://allegro.pl/mazda-323-92r-1-6-16v-alternator-i3325045023.html
jaka moc to musiał byś przerwać obwód ,czyli odkręcić kabel i puścić prąd przez miernik , mój miernik to zrobi , nie wiem jaki ty posiadasz .
co do używki to nigdy nie wiesz co kupisz i gdzie leżało może w jakiejś zalanej szopie , warunek to gwarancja rozruchowa minimum 14 dni . w swojej starej maździe 626 GD a było to grubo 10 lat temu zdecydowałem się na naprawę koszt to około 200 zł wymiana regulatora , gdzie za używkę śpiewali 2x tyle, dziś jest inna sytuacja części mnogo ale to twoja decyzja .
tego bym nigdy nie kupił -zdjęcie poglądowe chodzi mi o stan części
http://allegro.pl/mazda-323-92r-1-6-16v-alternator-i3325045023.html
xedos1972
lepej oddać do regeneracji masz gwarancję itp...
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
trzeba cały alternator rozebrać, bo jest na samym dole i trochę kosztuje
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
z tego sklepu: http://osinskiartur.pl
jak chcesz tak dokładnie wiedzieć to napisz do forumowicza" ewemarkam", rozebrał altka wymienił co trzeba , złożył,jeździ dalej i w takich pieniądzach jakie napisałem ,pamiętaj że każdy kupuje to na co go stać, dla mnie możesz kupić nawet z serwisu Mazdy i nic mi do tego.
jak chcesz tak dokładnie wiedzieć to napisz do forumowicza" ewemarkam", rozebrał altka wymienił co trzeba , złożył,jeździ dalej i w takich pieniądzach jakie napisałem ,pamiętaj że każdy kupuje to na co go stać, dla mnie możesz kupić nawet z serwisu Mazdy i nic mi do tego.
xedos1972
rafal700 napisał(a):jak wymienić regulator napięcia? mam ładowanie na poziomie 13,6v przy włączonych światłach.
Regulacją napięcia i prądu ładowania zajmuje się PCM.To co tkwi w altku to tylko power driver.
Literka "P" na konektorze alternatora oznacza ścisłą współpracę z Powertrain Control Module.
Jak ładuje 13,8V z obciążeniem to jest dobrze, przeważnie poniżej – 13,5-13,7V, nie wiem czy przez to poprzedni aku nie zdechł, aczkolwiek nie wiem ile czasu jeździł u niemca. Na aku tez nie ma szału z napięciem bez ładowania – ok 12,4V. Musiałbym jeszcze raz pomierzyć, mimo że mam stały podgląd, który mi trochę zaniża.
13,5-13,8 to też jest ładowanie.
Masz problem z akku czy coś innego,że Cię to trapi ?
Tu poczytaj :
viewtopic.php?f=409&t=109274&p=2386870&hilit=%C5%82adowanie+adaptacyjne#p2386870
Masz problem z akku czy coś innego,że Cię to trapi ?
Tu poczytaj :
viewtopic.php?f=409&t=109274&p=2386870&hilit=%C5%82adowanie+adaptacyjne#p2386870
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości