Wymiana filtra paliwa [BJ benzynowe]

Postprzez pzemaz » 5 sty 2009, 02:21

WYMIANA FILTRA PALIWA W 323BJ '99 WIĄŻE SIĘ Z DEMONTAŻEM TYLNYCH SIEDZEŃ, DOSTĘP DO POKRYWY POMPY PALIWOWEJ ZNAJDUJE SIĘ BEZPOŚREDNIO POD KANAPĄ.
POTRZEBNE NARZĘDZIA: KLUCZ 17 (GRZECHOTKA LUB PŁASKI),
2X ŚRUBOKRĘT KRZYŻAKOWY MAŁY I DUŻY, ODKURZACZ BĄDŹ SPRĘŻARKA DO USUNIĘCIA ZANIECZYSZCZEŃ NO I OCZYWIŚCIE FILTR TYPU: HERTH+BUSS JAKOPARTS J1333044

CZAS TRWANIA 3-4 GODZ.

WYMIANĘ FILTRA ROZPOCZYNAMY OD DEMONTAŻU KANAPY – 8 ŚRUB 17-TEK:
4 W ROGACH KANAPY POD PLASTIKAMI;
4 BLIŻEJ ŚRODKA KANAPY PO DWIE POD MATERIAŁEM OD PRZODU KANAPY I
DWIE ZA KANAPĄ NA KOŃCACH PROWADNIC ( SIEDZENIE NALEŻY PRZESUNĄĆ
W STRONĘ KIEROWCY ŻEBY SIĘ DO NICH DOSTAĆ OD STRONY BAGAŻNIKA)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2) PO ZDEMONTOWANIU KANAPY UKAZUJE NAM SIĘ POKRYWA OSŁANIAJĄCA
POMPĘ I DOSTĘP DO ZBIORNIKA
Obrazek

NALEŻY ODKRĘCIĆ KRZYŻAKIEM WKRĘTY I ODŁĄCZYĆ PRZEWÓD OD GNIAZDA W
POKRYWIE POMPY
Obrazek

Obrazek

PRZY POMOCY SPRĘŻONEGO POWIETRZA LUB ODKURZACZA I SZMATKI
USUWAMY ZANIECZYSZCZENIA DOOKOŁA POMPY; ODKRĘCAMY 8-EM WKRĘTÓW
KRZYŻAKOWYCH, WYCZEPIAMY PRZEWODY PALIWOWE I DELIKATNIE UNOSIMY
POMPĘ ZE ZBIORNIKA NALEŻY UWAŻAĆ NA PŁYWAK (FILTR NISKOCIŚNIENIOWY)
KTÓRY HACZY O KONTURY ZBIORNIKA.
Obrazek

Obrazek

WYCIĄGNIĘTĄ POMPĘ ROZBIERAMY NA CZĘŚCI POCZĄWSZY OD WYPIĘCIA
KLIPSÓW PRZY PODSTAWIE, ODŁĄCZAMY DWA GNIAZDA, ZDEJMUJEMY PŁYWAK
I Z PÓŁWALCA WYJMUJEMY STARY FILTR, UPEWNIAJĄC SIĘ, ŻE NIE POZOSTAŁA
W NIM USZCZELKA, KTÓRĄ NALEŻY ZAMONTOWAĆ W NOWYM FILTRZE.
Obrazek

Obrazek

FILTR NISKOCIŚNIENIOWY PRZEDMUCHUJEMY SPRĘŻONYM POWIETRZEM, DO
PÓŁWALCA WSUWAMY NOWY FILTR WYSOKOCIŚNIENIOWY, PRZY PODSTAWIE
NAKŁADAMY GUMKĘ STABILIZUJĄCĄ, MONTUJEMY POMPĘ I WPINAMY PRZEWODY
NA KOŃCU DOCZEPIAMY FILTR NISKOCIŚNIENIOWY I ZABEZPIECZAMY PRZED
WYPADNIĘCIEM.
Obrazek

WPUSZCZAMY POMPĘ DO ZBIORNIKA, DOKRĘCAMY, WPINAMY PRZEWODY
PALIWOWE, (UWAGA NIE POMYLIĆ KTÓRY JEST KTÓRY!!!!) PODPINAMY ELEKTRYKĘ
I URUCHAMIAMY SILNIK SPRAWDZAJĄC CZY NIE MA WYCIEKÓW PALIWA I
KONTROLUJĄC JEGO PRACĘ.
Obrazek

JEŚLI WSZYSTKO GRA MONTUJEMY POKRYWĘ, KANAPĘ I FINITO
MAM NADZIEJĘ, ŻE USPRAWNI TO WYMIANY FILTRÓW PALIWA W NASZYCH
MAZDACH. NA ZAKOŃCZENIE PRZEKRÓJ ZUŻYTEGO FILTRA. POWODZENIA!!!
Obrazek
pzemaz
 

Postprzez Majki88 » 5 sty 2009, 03:14

Niezła fotorelacja gratulacje <jupi>
Można temat podwiesić do fotorelacji
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez KyRy » 5 sty 2009, 15:10

Majki88 napisał(a):Można temat podwiesić do fotorelacji

dodane ;)

pzemaz jeszcze mała prośba na przyszłość – nie pisz wielkimi literami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez ep69 » 13 sty 2009, 23:04

Wielkie dzięki super to opisałeś!
ep69
 

Postprzez Borys » 14 sty 2009, 00:41

Świetnie !! :) Może i ja sie za to zabiorę, gdy się ciepło zrobi.
Pozwoliłem sobie dodać do FAQ dot. BJ
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez karmazyn33 » 14 sty 2009, 09:40

pzemaz fotorelacja rewelka . We wcześniejszych postach na ten temat dużo było pytań co jak , jaki filter ,jak się dostać do tego , a teraz już wszystko jasne i na pewno sporo fanów BJ z tego skorzysta , ja napewno jak się ociepli troche. pozdrawiam i dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez karmazyn33 » 26 mar 2009, 21:35

Dzięki tej relacji kol pzemazfiltr wymieniony bez zadnych szkód , oby więcej takich ludzi .
DZIĘKUJE pzemaz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez knyklu » 27 mar 2009, 01:09

Dodam od siebie jeszcze, ze przy okazji wymiany warto przeczyścić bak magnesem. Ja byłem bardzo zaskoczony ile opiłków tam było.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez karmazyn33 » 27 mar 2009, 20:24

fakt na filtrze pływakowym było dużo opiłków wyczyściłem je ale o baku i magnesie nie pomyslałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Borys » 4 maja 2009, 15:37

Filtr wymieniony, fotorelacja się bardzo przydała. Najdłużej zeszło mi z ośmioma wkrętami, które niestety musialem rozwiercić, dalej już z górki.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez priester » 7 lip 2009, 16:12

Chciałbym się upewnić, czy jest tylko 1 typ takiego filtra (w sklepach podają mi różne ceny w przedziale od 65 do 110 zł)

Jak się odłancza filtr pływakowy ??
(boczne zaczepy do obudowy odpięły się, a środkowy z filtra trzyma mocno i nie chciałbym niewłaściwie szapnąć i popsuć; jaokś nie mogę dodać zdjecia...)
sprzedam filtr paliwa znajdujacy się w zbirniku do BJ 1.3 16V
Avatar użytkownika
 
Od: 30 mar 2008, 10:43
Posty: 41
Skąd: Pasłęk
Auto: 323 (BJ) 1,3 16V 1998r.
PREMaCY 1,8 +lpg 2002r.

Postprzez Borys » 7 lip 2009, 16:55

priester napisał(a):Chciałbym się upewnić, czy jest tylko 1 typ takiego filtra (w sklepach podają mi różne ceny w przedziale od 65 do 110 zł)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=67906
W przedliftowych jest taki jak w tej fotorelacji.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez patbaj » 11 paź 2009, 12:25

PANOWIE PROBLEM!!!
Doszedłem do punktu wykręcenia 8 śrubek wkrętakiem krzyżakowym – i są one tak skorodowane, że nie pomaga WD-40 i nne środki. Krzyżakiem nie można odkręcić, łepki śrubek się rozchodzą i śrubokręt kręci się w koło. Zastanawiam się czy nie naciąć łepków śrubek płaskim śrubokrętem i wtedy wykręcać – macie jakiś pomysł na szybko bo madzia rozkręcona, a na jutro potrzebna.
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez Borys » 11 paź 2009, 12:32

patbaj ja wierciłem. Od wibracji większość się dało wykręcić, jedną chyba rozwiercałem na maksa. Rdzewieje łepek wkręta a nie gwint, więc czasem walnięcie czymś ciężkim też pomaga.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez patbaj » 11 paź 2009, 12:38

Borys napisał(a):ja wierciłem


tzn. rozwiercałeś śruby? i po rozwierceniu jednej inne dało się wykręcić?
Zaraz prubuje!
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez Borys » 11 paź 2009, 20:30

Rozwiercałem, potem szczypcami łapałem i wykręcałem, niektóre nacinałem tak jak wczesniej wspominałeś. Kombinacje alpejskie mialem ;)
A tak wogóle przy DiTD to nie masz zewnętrznego filtra?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Jacekm_ » 11 paź 2009, 20:56

U mnie też początkowo te śrubki nie chciały puszczać, ale jeden z klubowiczów dał mi na to idealny sposób.
Trzeba równo dopasować śrubokręt z odpowiednią końcówką (to norma, ale ważne, żeby była idealnie dopasowana) i najpierw z całej siły go docisnąć do śruby (całym ciężarem ciała pionowo w dół) i dopiero kręcić. Tym sposobem puściły wszystkie poza pierwszą, którą wcześniej uszkodziłem i musiałem ją odcinać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez patbaj » 11 paź 2009, 21:45

Borys napisał(a):A tak wogóle przy DiTD to nie masz zewnętrznego filtra?

no właśnie chodzi oto, że mam tzn. teraz już o tym wiem <diabełek>
znalazłem tą relację na forum, więc wydrukowałem sobie i krok po kroku... tylko nie skumałem na początku, że pzemaz, który zamieścił taką super fotorelację jest wlaścicielem benzyniaka i że w ropniaczku jest inaczej, więc zdemontowałęm kanapę..... i chyba się <killer>
Po zdemontowaniu wszystkiego usiałem jeszcze raz do kompa i wtedy odnalazłem wątek o filtrze w DiTD.
Lecz i tak mi się nie udało go wymienić, bo nakrętka, ta bliżej grodzi tak mi się zjechala, ze ani rusz ja odkręcić – bez mechaniora z narzedziami się nie obejdzie, chyba, że odkręce calą osłonę filtra i wtedy zajme się tą nakrętką.
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez JarTom » 13 sty 2010, 14:42

czy w bj 1840 z 2000r znajduje sie tylko 1 foltr paliwa, czy gdzies z przodu czy pod spodem jest drugi ? zgóry dzięki za szybką odpowiedź bo umawiam mechanika i zamawiam cześci, pozdrawiam
MazdaSpeed – Mazda 323F BJ
ETKlub – Fiat Bravo
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 00:29
Posty: 173
Skąd: Ełk
Auto: Madzia 323F BJ 1840
Fiat Bravo

Postprzez JarTom » 13 sty 2010, 14:49

w katalogach widziałem jeszcze puszke z zagieciami(rurkami/przewodami) w prawo na górze i lewo na dole i odwrotnie...
MazdaSpeed – Mazda 323F BJ
ETKlub – Fiat Bravo
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 00:29
Posty: 173
Skąd: Ełk
Auto: Madzia 323F BJ 1840
Fiat Bravo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323