Witam.
W związku że nadal nie znalazłem rozwiązania swojego problemu z obrotami (opisane tu: viewtopic.php?f=115&t=136355 ) spróbuje jeszcze z regulacją IAC.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z prawidłowym ustawieniem tego??? To jest ta śruba na imbus 2.5 w potocznie zwanym silniczku krokowym. Wiem że ma ona wpływ na czułość działania, ale jak to prawidłowo zgrać ze śruba bypass?? Może ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
Pozdrawiam
Widzę że ciężki temat rzuciłem
Już ustawione dzięki kolegom z działu 626. Wprawdzie dotyczy innej mazdy ale przepustnica jest podobna.... na razie jest OK. Zobaczę jak będzie rano bo na zimnym problem się pojawiał.
A linki do tematów:
viewtopic.php?f=125&t=136492
viewtopic.php?f=125&t=94668
Ustawienie IAC
Strona 1 z 1
Ciekawe że w dziale 626 ludzie sobie jakoś radzą a u nas nic. Czyżby tylko my i xedos mamy takie problemy? Mnie czeka regulacja IAC,choć w warunkach "pod blokiem" nie uśmiecha mi się grzebać bo rozmawiałem z elektrykami z nissana,powiedzieli że można polepszyć ale nie wiadomo jak na lepsze czy gorsze. Tak czy inaczej napisz za jakiś czas jak wszystko działa.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
rav 75
szuwar1978 rozumiem, że robiłeś wg tej instrukcji
Czyli kurde zebym ogarnal wszystko Odpinam kostke IAC. Sruba od baypasu krece tak jak wskazowki zegara do momentu az zacznie sie dlawic (a jak bede mial tak jak ostatnio ze wejdzie do konca a obroty beda nadal na tyle wysokie ze nie bedzie gasnal? Wtedy mialem 450 bodajze a sruba juz byla wkrecona na maxa). Wpinam kostke od IAC i imbusem 2,5 krece az obroty osiagna 750.
- Od: 7 kwi 2009, 07:49
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG
już wszystko opisuje... pozbieram w jedną całość informacje z tych dwóch postów plus moje doświadczenie przy tej regulacji.......
Pierwsza bardzo ważna sprawa to przepustnica powinna być wyczyszczona, nie widzę sensu regulacji jak jest tam pełno syfu i nagaru....
Druga sprawa to śruba do regulacji IAC (ta na imbus 2.5) jest z reguły zapieczona więc należy ją dość ostro potraktować jakimś środkiem penetrującym.
Regulacja:
Ja cały proces przeprowadziłem w trybie serwisowym, czyli zworka TEN+GND
Silnik oczywiście musi być rozgrzany.
Wkręciłem śrubą bypass (ta na górze przepustnicy w takiej rurce) do oporu po czym odkręciłem 3 pełne obroty.
Uruchomić silnik (tryb serwisowy) po czym zdjąć wtyczkę z IAC.
U mnie po tym zabiegu obroty spadły do pierwszej kreski nad 0 czyli jakieś 500obr. Jeżeli u Was tak nie będzie wyregulować śrubą bypass do tych obrotów.
Podłączyć wtyczkę od IAC. U mnie nic się nie zmieniło po podłączeniu wtyczki dlatego musiałem zgasić i ponownie uruchomić silnik.
Po uruchomieniu wyregulować obroty śrubą w IAC (imbus 2.5) do drugiej kreski nad 0 czyli 750obr.
Jeżeli obroty będą za wysokie kręcimy imbusem w stronę akumulatora, jeżeli za niskie w przeciwną stroną...
Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi bądź coś pominąłem lub źle opisałem proszę mnie poprawić....
Szczególne podziękowania dla kolegów z działu 626.
Spostrzeżenia po regulacji:
Rozruch zimny silnik obroty 1500 i schodzą w miarę nagrzewania.
Brak falowania itp.
Po nagrzaniu idealne 750.
Pozdrawiam
Pierwsza bardzo ważna sprawa to przepustnica powinna być wyczyszczona, nie widzę sensu regulacji jak jest tam pełno syfu i nagaru....
Druga sprawa to śruba do regulacji IAC (ta na imbus 2.5) jest z reguły zapieczona więc należy ją dość ostro potraktować jakimś środkiem penetrującym.
Regulacja:
Ja cały proces przeprowadziłem w trybie serwisowym, czyli zworka TEN+GND
Silnik oczywiście musi być rozgrzany.
Wkręciłem śrubą bypass (ta na górze przepustnicy w takiej rurce) do oporu po czym odkręciłem 3 pełne obroty.
Uruchomić silnik (tryb serwisowy) po czym zdjąć wtyczkę z IAC.
U mnie po tym zabiegu obroty spadły do pierwszej kreski nad 0 czyli jakieś 500obr. Jeżeli u Was tak nie będzie wyregulować śrubą bypass do tych obrotów.
Podłączyć wtyczkę od IAC. U mnie nic się nie zmieniło po podłączeniu wtyczki dlatego musiałem zgasić i ponownie uruchomić silnik.
Po uruchomieniu wyregulować obroty śrubą w IAC (imbus 2.5) do drugiej kreski nad 0 czyli 750obr.
Jeżeli obroty będą za wysokie kręcimy imbusem w stronę akumulatora, jeżeli za niskie w przeciwną stroną...
Jeżeli ktoś ma jakieś uwagi bądź coś pominąłem lub źle opisałem proszę mnie poprawić....
Szczególne podziękowania dla kolegów z działu 626.
Spostrzeżenia po regulacji:
Rozruch zimny silnik obroty 1500 i schodzą w miarę nagrzewania.
Brak falowania itp.
Po nagrzaniu idealne 750.
Pozdrawiam
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
szuwar1978 napisał(a):Spostrzeżenia po regulacji:
Brak falowania itp.
A przed regulacją obroty falowały ?
- Od: 26 lut 2012, 13:24
- Posty: 43
- Skąd: TST/TKI
- Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC
TPS-u nigdy nie ruszałem i na zamkniętej mam 0.45V
Co do obrotów – to ja miałem z nimi problem ale tylko po uruchomieniu na zimnym silniku i z zalewaniem go paliwem. W pierwszym poście jest link do mojego problemu. Zabrałem się za IAC szukając jeszcze tu przyczyny. Po regulacji opisałem spostrzeżenia.
Myślę że opisana tu metoda pomoże jak ktoś ma problemy z obrotami.
U mnie usterka zalewania zimnego silnika pozostała także muszę szukać dalej a obroty jak już pisałem mam prawidłowe.
Co do obrotów – to ja miałem z nimi problem ale tylko po uruchomieniu na zimnym silniku i z zalewaniem go paliwem. W pierwszym poście jest link do mojego problemu. Zabrałem się za IAC szukając jeszcze tu przyczyny. Po regulacji opisałem spostrzeżenia.
Myślę że opisana tu metoda pomoże jak ktoś ma problemy z obrotami.
U mnie usterka zalewania zimnego silnika pozostała także muszę szukać dalej a obroty jak już pisałem mam prawidłowe.
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości