zepsuty termostat (jak spradzić???)

Postprzez Bo_Lo » 5 mar 2012, 22:36

witam.dzisiaj zauwazylem jadac do pracy ze po 9km wskazowka temp. nawet nie drgnela(na dworze bylo -4).jednak z nawiewow lecialo cieple powietrze wiec pomyslalem ze czujnik temp. lub wskazowka swiruje.jednak pozniej po.pozniej w ciagu dnia wskazow ruszyla po ok 1km tak do 2-3kreseczki.jezdzac w ciagu dnia wskazowka doszla lekko pod polowe skali(czyli prawidlowo),ale po czasie spadla tak na 4 kreseczke od dolu,pozniej znowu podeszla pod polowe.po ok polgodzinnym postoju na zgaszonym silniku,po przejechaniu ok 6km wskazowka doszla dopiero do 4 kreseczki,a auto chodzilo jeszcze delikatniutko na ssaniu(ok 1050rpm) termostat??w jakiej kolejnosci powinny sie nagrzewac weze??,jak wyglada sprawa z wymiana termostatu-latwa/trudna?gdzie sie on znajduje i gdzie sa czujniki temp?(ile ich jest-w BG byly 3)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez pawel_krak » 5 mar 2012, 22:40

a skąd Ty masz tam na wskaźniku temp tyle kreseczek???u mnie są chyba tylko na początku i końcu skali po dwie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez Bo_Lo » 5 mar 2012, 22:58

u mnie jest ich sporo,nie liczylem ale chyba ze 20 :D jak tu
[img]
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... EznQOa1BdA[/img]
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez black_pablo » 5 mar 2012, 23:12

Uruchamiamy zimny silnik, czekamy kilka minut w zależności od temperatury zewnętrznej, i dotykając gumowego węża wychodzącego z termostatu czekamy aż zacznie się nagrzewać. Nagrzanie tego węża świadczy o otwarciu termostatu i puszczeniu ciepła na duży obieg....

inny sposób wymagający wyciągniecie go. Potem do gara na kuchenkę i sprawdzamy czy się otworzy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez pawel_krak » 5 mar 2012, 23:28

najprostszy sposób na sprawdzenie czy termostat działa bez jego demontażu: jesli we trakcie szybszej jazdy temperatura silnika spada – to znaczy ,że jest zablokowany w pozycji otwartej. a jesli w korkach auto Ci się gotuje...to znaczy,ze jest zablokowany w pozycji zamkniętej:) przerobione nieraz na własnej skórze:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez Bo_Lo » 6 mar 2012, 00:05

ok.w ktorym miejscu znajde termostat?latwo go samemu wymienic?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez black_pablo » 6 mar 2012, 00:15

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Bo_Lo » 6 mar 2012, 21:41

dzieki black pablo.z tego co widze to wymiana powinna byc dosyc prosta,sam to sprobuje ogarnac.domyslam sie ze wymienia sie sam wklad w tym kolanku co wychodzi z glowicy.troche dziwna sprawa,niby po 3,5 km temp doszla pod polowe skali ,czyli prawidlowo,jednak gorny waz robi sie goracy(i chlodnica tez) praktycznie juz jak wskazowka jest na 2 kreseczce,czyli jakby termostat sie poprostu lraz tylko lekko niedomykal , a raz wogole nie zamykal.wydaje mi sie przy dobrym termostacie gorny waz powinien pozostac zimny(i chlodnica tez ) az do calkowitego nagrzania auta(tzn do polowy skali)
edit
termostat kupiony ,ale oczywiscie nie moge odkrecic dolnej sruby 12,potrzebna tam dobra nasadka z przedluzka ktorej oczywiscie nie posiadam <płacze>
dzisiaj plus minus sprawdzilem spalanie-jak zapalila sie rezerwa zalalem 10 l.po przejechaniu 70km znow sie zapalila.termostat na 100% uwalony
to jest po prostu niemozliwe-w ciagu pol roku czwarte auto w ktorym musze zmieniac termostat-323f BG,astra 2,fiesta i teraz BJ
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez janusztrze » 29 paź 2012, 13:02

łączę

Mam pytanie do wszystkich klubowiczów moze ktoś miał podobny problem moja mazda po rozruchu na postoju normalnie grzeje do kabiny a jak jadę to wskazówka od temperatury opada i słabo grzeje czy to będzie jakiś czujnik ,czy termostat prosze o szybką odpowiedz ,ewentualnie gdzie moge kupić najtaniej część <spie>
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2009, 18:47
Posty: 4

Postprzez Miron-Ww » 29 paź 2012, 17:56

Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat i jest cały czas duży obieg
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez karlo8 » 29 paź 2012, 19:26

tez tak myślę

sprawdź termostat

odpal zimny silnik maska w góry i trzymaj ten gumowy górny waz co idzie do chłodnicy albo chłodnice u wloty tego węża przez dłuższy okres powinna być zimna podczas gdy dolny waz powinien robić się letni
jeśli oba węże tak samo się powoli rozgrzewają zn ze termostat nie trzyma

a tak przy okazji (chociaż nie musi być) sprawdź sobie korek wlewu oleju bo jeśli silnik ma walnięty termostat i jest niedogrzany na korku może pojawić się taki dziwny osad z oleju jak kawa z mlekiem
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez ewemarkam » 29 paź 2012, 19:42

To że będzie majonez pod korkiem nie świadczy w żadnym wypadku o uszkodzeniu termostatu. Tylko o niedogrzaniu silnika, choćby przez jazdę zimą na krótkich odcinkach np 4-5 km do pracy w jedną stronę. A owe objawy kolegi świadczą o uszkodzonym termostacie. Tylko wymień go a nie wyczyść i próbuj naprawiać. Kup dobry a nie tani termostat. Bo za rok będziesz robił to samo.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez karlo8 » 29 paź 2012, 19:51

nie napisalem ze to jest powodem uszkodzenia termostatu tylko wlasnie niedogrzania silnika :) czytaj :)
ale zaden problem zajrzec skoro jezdzil z uszkodzonym termostatem to warto tam zajrzec duzo pracy nie ma :) A co jesli sie pojawi na zime :) grozi nawet zatarciem silnika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez rav 75 » 29 paź 2012, 20:06

Od kiedy dolny wąż z chłodnicy do silnika ma być letni? Zwłaszcza że 1.5 ma termostat w głowicy. Pierwsze słyszę. A co do termostatu – opisywana usterka to ewidentnie otwarty termostat,wymiana prosta,tylko uszczelka najlepiej oryginalna.
rav 75
 

Postprzez karlo8 » 29 paź 2012, 20:13

pompa wodna i jej okolice tez się nagrzewają wiec i plyn w niewielkich okolicach silnika sie nagrzewa sprawdź u siebie ale dolny waz przy samym silniku :) oczywiscie po przeciwnej stronie silnika od termostatu napewno tak jest w bj-tce :)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez rav 75 » 29 paź 2012, 21:12

W bj-tce tak ale nie każdej. U mnie termostat jest przy pompie,właśnie przewód dolny wchodzi do obudowy termostatu,dłuuuuugo musi pracować żeby się zrobił (ten przewód) gorący. A wymieniany był 1500 km. temu.....
rav 75
 

Postprzez karlo8 » 29 paź 2012, 21:25

o prosze tego nie wiedzialem a moze tam sa dwa i na gorze i na dole ale watpie :)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez rav 75 » 29 paź 2012, 21:27

Nigdy wszystkiego się nie wie. Jest jeden tylko na "dole".
rav 75
 

Postprzez janusztrze » 7 lis 2012, 19:20

Ja rozebrałem i okazało się ze to termostat zawiesił się wymieniłem na nowy firmy japonskiej Tama i po bólu <spoko>
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2009, 18:47
Posty: 4

Postprzez bikus » 8 lis 2012, 12:59

no i dobrze zrobiłeś :) przy silnikach benzynowych jak termostat jest ok to temp powinna dość do odpowiedneigo poziomu i ani wyżej ani niżej niezależnie czy jest +20 czy -20 i czy jedzie sie 50km/h czy 150km/h
jak sie rusza to coś musi być z układem chłodzenia a najczęsciej to termostat...
ja już sie o tym przekonałem w poprzednich 2 samochodach, przychodziła zima i przy -15 nie były w stanie się dogrzać a po wymianei termostatu pracowały idealnie...

zobaczymy jak teraz z moja mazda będzie bo narazie jest ok ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323