zepsuty termostat (jak spradzić???)
1, 2
witam.dzisiaj zauwazylem jadac do pracy ze po 9km wskazowka temp. nawet nie drgnela(na dworze bylo -4).jednak z nawiewow lecialo cieple powietrze wiec pomyslalem ze czujnik temp. lub wskazowka swiruje.jednak pozniej po.pozniej w ciagu dnia wskazow ruszyla po ok 1km tak do 2-3kreseczki.jezdzac w ciagu dnia wskazowka doszla lekko pod polowe skali(czyli prawidlowo),ale po czasie spadla tak na 4 kreseczke od dolu,pozniej znowu podeszla pod polowe.po ok polgodzinnym postoju na zgaszonym silniku,po przejechaniu ok 6km wskazowka doszla dopiero do 4 kreseczki,a auto chodzilo jeszcze delikatniutko na ssaniu(ok 1050rpm) termostat??w jakiej kolejnosci powinny sie nagrzewac weze??,jak wyglada sprawa z wymiana termostatu-latwa/trudna?gdzie sie on znajduje i gdzie sa czujniki temp?(ile ich jest-w BG byly 3)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
a skąd Ty masz tam na wskaźniku temp tyle kreseczek???u mnie są chyba tylko na początku i końcu skali po dwie.
u mnie jest ich sporo,nie liczylem ale chyba ze 20 jak tu
[img]
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... EznQOa1BdA[/img]
[img]
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... EznQOa1BdA[/img]
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Uruchamiamy zimny silnik, czekamy kilka minut w zależności od temperatury zewnętrznej, i dotykając gumowego węża wychodzącego z termostatu czekamy aż zacznie się nagrzewać. Nagrzanie tego węża świadczy o otwarciu termostatu i puszczeniu ciepła na duży obieg....
inny sposób wymagający wyciągniecie go. Potem do gara na kuchenkę i sprawdzamy czy się otworzy....
inny sposób wymagający wyciągniecie go. Potem do gara na kuchenkę i sprawdzamy czy się otworzy....
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
najprostszy sposób na sprawdzenie czy termostat działa bez jego demontażu: jesli we trakcie szybszej jazdy temperatura silnika spada – to znaczy ,że jest zablokowany w pozycji otwartej. a jesli w korkach auto Ci się gotuje...to znaczy,ze jest zablokowany w pozycji zamkniętej:) przerobione nieraz na własnej skórze:)
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
dzieki black pablo.z tego co widze to wymiana powinna byc dosyc prosta,sam to sprobuje ogarnac.domyslam sie ze wymienia sie sam wklad w tym kolanku co wychodzi z glowicy.troche dziwna sprawa,niby po 3,5 km temp doszla pod polowe skali ,czyli prawidlowo,jednak gorny waz robi sie goracy(i chlodnica tez) praktycznie juz jak wskazowka jest na 2 kreseczce,czyli jakby termostat sie poprostu lraz tylko lekko niedomykal , a raz wogole nie zamykal.wydaje mi sie przy dobrym termostacie gorny waz powinien pozostac zimny(i chlodnica tez ) az do calkowitego nagrzania auta(tzn do polowy skali)
edit
termostat kupiony ,ale oczywiscie nie moge odkrecic dolnej sruby 12,potrzebna tam dobra nasadka z przedluzka ktorej oczywiscie nie posiadam
dzisiaj plus minus sprawdzilem spalanie-jak zapalila sie rezerwa zalalem 10 l.po przejechaniu 70km znow sie zapalila.termostat na 100% uwalony
to jest po prostu niemozliwe-w ciagu pol roku czwarte auto w ktorym musze zmieniac termostat-323f BG,astra 2,fiesta i teraz BJ
edit
termostat kupiony ,ale oczywiscie nie moge odkrecic dolnej sruby 12,potrzebna tam dobra nasadka z przedluzka ktorej oczywiscie nie posiadam
dzisiaj plus minus sprawdzilem spalanie-jak zapalila sie rezerwa zalalem 10 l.po przejechaniu 70km znow sie zapalila.termostat na 100% uwalony
to jest po prostu niemozliwe-w ciagu pol roku czwarte auto w ktorym musze zmieniac termostat-323f BG,astra 2,fiesta i teraz BJ
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
łączę
Mam pytanie do wszystkich klubowiczów moze ktoś miał podobny problem moja mazda po rozruchu na postoju normalnie grzeje do kabiny a jak jadę to wskazówka od temperatury opada i słabo grzeje czy to będzie jakiś czujnik ,czy termostat prosze o szybką odpowiedz ,ewentualnie gdzie moge kupić najtaniej część
Mam pytanie do wszystkich klubowiczów moze ktoś miał podobny problem moja mazda po rozruchu na postoju normalnie grzeje do kabiny a jak jadę to wskazówka od temperatury opada i słabo grzeje czy to będzie jakiś czujnik ,czy termostat prosze o szybką odpowiedz ,ewentualnie gdzie moge kupić najtaniej część
- Od: 8 kwi 2009, 18:47
- Posty: 4
tez tak myślę
sprawdź termostat
odpal zimny silnik maska w góry i trzymaj ten gumowy górny waz co idzie do chłodnicy albo chłodnice u wloty tego węża przez dłuższy okres powinna być zimna podczas gdy dolny waz powinien robić się letni
jeśli oba węże tak samo się powoli rozgrzewają zn ze termostat nie trzyma
a tak przy okazji (chociaż nie musi być) sprawdź sobie korek wlewu oleju bo jeśli silnik ma walnięty termostat i jest niedogrzany na korku może pojawić się taki dziwny osad z oleju jak kawa z mlekiem
sprawdź termostat
odpal zimny silnik maska w góry i trzymaj ten gumowy górny waz co idzie do chłodnicy albo chłodnice u wloty tego węża przez dłuższy okres powinna być zimna podczas gdy dolny waz powinien robić się letni
jeśli oba węże tak samo się powoli rozgrzewają zn ze termostat nie trzyma
a tak przy okazji (chociaż nie musi być) sprawdź sobie korek wlewu oleju bo jeśli silnik ma walnięty termostat i jest niedogrzany na korku może pojawić się taki dziwny osad z oleju jak kawa z mlekiem
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
To że będzie majonez pod korkiem nie świadczy w żadnym wypadku o uszkodzeniu termostatu. Tylko o niedogrzaniu silnika, choćby przez jazdę zimą na krótkich odcinkach np 4-5 km do pracy w jedną stronę. A owe objawy kolegi świadczą o uszkodzonym termostacie. Tylko wymień go a nie wyczyść i próbuj naprawiać. Kup dobry a nie tani termostat. Bo za rok będziesz robił to samo.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
nie napisalem ze to jest powodem uszkodzenia termostatu tylko wlasnie niedogrzania silnika czytaj
ale zaden problem zajrzec skoro jezdzil z uszkodzonym termostatem to warto tam zajrzec duzo pracy nie ma A co jesli sie pojawi na zime grozi nawet zatarciem silnika
ale zaden problem zajrzec skoro jezdzil z uszkodzonym termostatem to warto tam zajrzec duzo pracy nie ma A co jesli sie pojawi na zime grozi nawet zatarciem silnika
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Od kiedy dolny wąż z chłodnicy do silnika ma być letni? Zwłaszcza że 1.5 ma termostat w głowicy. Pierwsze słyszę. A co do termostatu – opisywana usterka to ewidentnie otwarty termostat,wymiana prosta,tylko uszczelka najlepiej oryginalna.
-
rav 75
pompa wodna i jej okolice tez się nagrzewają wiec i plyn w niewielkich okolicach silnika sie nagrzewa sprawdź u siebie ale dolny waz przy samym silniku oczywiscie po przeciwnej stronie silnika od termostatu napewno tak jest w bj-tce
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
W bj-tce tak ale nie każdej. U mnie termostat jest przy pompie,właśnie przewód dolny wchodzi do obudowy termostatu,dłuuuuugo musi pracować żeby się zrobił (ten przewód) gorący. A wymieniany był 1500 km. temu.....
-
rav 75
Ja rozebrałem i okazało się ze to termostat zawiesił się wymieniłem na nowy firmy japonskiej Tama i po bólu
- Od: 8 kwi 2009, 18:47
- Posty: 4
no i dobrze zrobiłeś przy silnikach benzynowych jak termostat jest ok to temp powinna dość do odpowiedneigo poziomu i ani wyżej ani niżej niezależnie czy jest +20 czy -20 i czy jedzie sie 50km/h czy 150km/h
jak sie rusza to coś musi być z układem chłodzenia a najczęsciej to termostat...
ja już sie o tym przekonałem w poprzednich 2 samochodach, przychodziła zima i przy -15 nie były w stanie się dogrzać a po wymianei termostatu pracowały idealnie...
zobaczymy jak teraz z moja mazda będzie bo narazie jest ok
jak sie rusza to coś musi być z układem chłodzenia a najczęsciej to termostat...
ja już sie o tym przekonałem w poprzednich 2 samochodach, przychodziła zima i przy -15 nie były w stanie się dogrzać a po wymianei termostatu pracowały idealnie...
zobaczymy jak teraz z moja mazda będzie bo narazie jest ok
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość