czujnik spalania stukowego gdzie jest?

Postprzez whitewiak » 14 lip 2012, 16:26

tak jak w temacie.. bylbym wdzieczny jak by ktos zrobil zdj <3
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez xedos1972 » 14 lip 2012, 17:30

FS to ma ale ZM chyba nie .tak z pamięci nie jestem w domu to nie sprawdzę.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez whitewiak » 14 lip 2012, 21:43

musi miec bo mi taki blad wyskoczyl
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez xedos1972 » 14 lip 2012, 23:23

a numer błędu
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez gerz50 » 15 lip 2012, 09:46

;) zapewne zapaliła się Tobie kontrolka Check Engine to samo przerabiałem w swojej BJ-tce.
W silnikach 1.6 oznaczenie ZM w 323F /S BJ w rocznikach 2001-2003 dosyć często się zapala....
U mnie po podpięciu do komputera również wyskoczył bład czujnika spalania stukowego. Sam zresetowany komputer nic tu nie pomogl. :| po paru kilometrach spowrotem wyskoczyla wspomniana kontrolka.
Wydaje mi się, że błąd gdzieś tkwi w sondzie lambda, przepływomierzu. O dziwo samochody w Niemczech jeżdzące nie mają z tym problemu, gdy tylko trafią na rynek Polski odrazu problem się pojawia. Z pewnością winę za ten stan rzeczy ponosi zła jakość paliwa (chrzczone polskie paliwko <lol> ).. :|

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 21:00
Posty: 282
Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01

Postprzez konradus99 » 15 lip 2012, 09:53

W manualu faktycznie nie uwzględnili knock'a w silniku ZM (w FS jest), więc pewnie go nie ma. Chociaż wcześniej sam byłem pewny, że jest :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 13:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez whitewiak » 16 lip 2012, 17:12

takze nie mam takiego czujnika blad to o ile pamietam p0304 czy jakos tak nie moge z tym sobie poradzic nawet moj mechanik kazal mi sprawdzic w internecie
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez whitewiak » 16 lip 2012, 17:37

albo p0328 jeden to cewka a tamten drugi to ten czujnik spalania stukowego tylko teraz nie wiem ktory blad to ktory ;d
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez xedos1972 » 16 lip 2012, 18:05

p0304 to wypadanie zapłonu 4 cylinder
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez whitewiak » 17 lip 2012, 04:36

no wiec p0328 ale chyba jak by byl przeplywomierz walniete to by jakos przerywal albo nie mial macy a jak sonda by palil nie wiadomo ile moge sie mylic ?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez xedos1972 » 17 lip 2012, 09:48

p0328 pojawił się w wyniku wypadania zapłonu tak uważam i oznaczenie tego błędu to czujnik detonacji nic innego , wymień cewkę jeśli to ona jest winowajcą a w najgorszym wypadku to z ECU idzie sygnał o kolejności zapłonu w silniku a to więcej problemów. zamień sobie cewki ,skasuj błędy . zobacz czy błędy pojawią się ponownie tylko na drugim cylindrze P0302 to będzie wiadomo że to cewka do wymiany .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez whitewiak » 17 lip 2012, 15:00

blad z cewkami jest rozwiazany. ale pozostal jeszcze blad z czujnikiem spalania stukowego
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez cross » 24 lip 2012, 12:11

whitewiak napisał(a):tak jak w temacie.. bylbym wdzieczny jak by ktos zrobil zdj <3


Między silnikiem a kolektorem na ścianie / niżej :)

I oczywiście jest, bo gdy zmieniałem silnik na starym widać wyraźnie czujnik. U mnie Pali się do dziś. Auto z niemiec, w Polsce po pierwszym tankowaniu wlałem na PKN Orlen 98 a bo nie było 95 już. Później się przerzuciłem na 95 i błąd wywaliło. Czujnik spalania stukowego. To jest typowa usterka w wielu samochodach. Nic nie dało późniejsze jeżdżenie na 98 , na którym o wiele lepiej mi się jeździ niż 95 (żre 2x więcej a mułowaty jest przy tym strasznie). Czujnik spalania stukowego wymieniałem rok temu na nowiuteńki akurat miałem możliwość płacić za samą robociznę tylko i błąd dalej się pali. Albo przewody przy czujniku skorodowane albo.. się okażę. :)
cross
 

Postprzez Bart0n » 24 lip 2012, 12:55

Mi właśnie też zapala się i świeci np. przez 600km, ostatnio wjeżdżałem do garażu i o dziwo skubaniec się nie zapalił. Czasami jak ma ochotę to zgaśnie. Jakbyś sprawdzał przewody zrób proszę zdjęcia tego czujnika i samych przewodów gdzie to jest :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez xedos1972 » 24 lip 2012, 21:42

tak patrzę sobie na manuala silnika ZM i FS i na stronie od silnika ZM od 01–40A–2 do 01–40A–5 nie widać tego czujnika są tacy co widzą w silniku taki zawór , natomiast na stronie FS od 01–40B–2 do 01–40B–5 widać ten czujnik ewidentnie , to gdzie leży prawda ?
FS- http://www.mazdaspd.com/manual_files/01-40b.pdf
ZM- http://www.mazdaspd.com/manual_files/01-40a.pdf
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez siwy78 » 25 lip 2012, 13:12

Cześć – dzwoniłem do serwisu Mazdy w łodzi i taki czujnik w silniku ZM występuje a koszt to 430 zł natomiast w sklepie Fox Rzeszów 260zł. Pytanie czy tylko czujnik jest powodem błędu – ponoś nie ......
Również mam problem z błędem spalania stukowego. NIebawem wymienię cewkę która ma już swoje lata i robi przebicia na obudowę silnika (co chyba nie powinno mieć miejsca?) Czy w waszych autach jest ciemność pod maską czy czasami zaiskrzy do obudowy? 1,6 16V BJ
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2011, 08:26
Posty: 22
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323F (BJ) 1,6-16V-2001

Postprzez whitewiak » 25 lip 2012, 15:13

magik mi powiedzial ze czesto w tych modelach padaja cewki ja 2 miesiace temu zmienialem jedna a teraz musze wymienic druga bo odchyly ma raz dziala raz nie dziala a jak wypinam wtyczke i wpinam dziala ponownie
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Postprzez cross » 25 lip 2012, 22:01

Czujnik jest, bo na własne oczy widziałem na starym słupku silnika ZM-DE zatem herezji nie opowiadajcie :P

Dzisiaj mi się kontrolka nie zapaliła w ogóle ;P 1 raz od x czasu :D
cross
 

Postprzez Bart0n » 26 lip 2012, 14:55

Na pewno nie masz ZM-DE a zwykły ZM:

http://www.protege323.com/content/24_en ... .php#zm-de
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez whitewiak » 26 lip 2012, 19:30

a jak sprawdzic czy sie ma ZM czy jakis inny silnik?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323