Wymiana świec – jakie świece, jaka przerwa

Postprzez kubi2410 » 26 sie 2010, 17:10

Witam mam pytanie jak mocno u was rozgrzewa się pokrywa silnika u mnie jest tak gorąca że nie da się na niej dłoni trzymać a o odkręceniu korka wlewu oleju można zapomnieć nagrzewa się wszystko i zaciska korek. Wskazania temp na wskazówce w zegarach zawsze na połowie czyli oki. Tylko tak się zastanawiam czy silnik powinien być aż tak gorący że nie da sie dłoni utrzymać położonej.
Dziś jeszcze doszedłem że mam złe świece założone obecnie jest NGK ZFR5F szczelina 1.1 a według serwisówki powinno być DENSO SKJ16CR-A8 szczelina 0,8 ciekawe czy ma to jakieś znaczenie.
Ostatnio edytowano 26 paź 2011, 19:11 przez kubi2410, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez kubi2410 » 28 sie 2010, 09:49

może ktoś sprawdzić w swojej maździe jak to wygląda z temperaturą i świecami?
I jakie znaczenie ma nieodpowiednia szczelina w świecach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez bzzyczek » 28 sie 2010, 11:37

No mi sie wydaje że raczej ciężko by było położyć ręke na dłuższy czas bez poparzenia przy rozgrzanym silniku na metalowej pokrywie zaworów, jesli tą pokrywe masz na myśli. Jeśli wsażnik pokazuje właściwa temp. i nie ma innych niepokojących objawów to raczej wszystklo ok.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez kubi2410 » 28 sie 2010, 12:21

Dokładnie chodzi mi o pokrywę zaworów, a to że na rozgrzanym silniku korka wlewu oleju też nie da się otworzyć to normalka jak jest u innych którzy maja ten silnik 1.6 ZM
A jeśli chodzi o szczelinę w świecach ktoś wie jak wpływa nieodpowiednia zbyt duża ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez GroMo » 28 sie 2010, 15:13

To, że ręki na pokrywie zaworów się nie da położyc to rzecz normalna. A z tym korkiem oleju u mnie jest tak samo. Nie chce się w ogóle odkręcic. :|
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez Borys » 28 sie 2010, 15:40

Temperatura płynów w silniku to 90-100 st., więc nawet pokrywa komory ma prawo się nagrzać. Przy upalnym słońcu nie można dotknąć lakieru, a co dopiero przy pracującym silniku. Chyba szukasz problemu tam gdzie go nie ma ;) A świece radzę włożyć katalogowe.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez kubi2410 » 28 sie 2010, 15:43

No to fajnie że to normalka z tym korkiem :D
mam jeszcze pytanie odnośnie świec bo już się pogubiłem w mojej niemieckiej książce jest tak więc założyłem te świece ZFR5F-11 (szczelina 1,1mm), ale nie wiem co znaczy ta gwiazdka bo po niemiecku nie czytam. (mój model był przeznaczony na rynek niemiecki)
Obrazek
Znowu w polskiej jaka udało mi się dostać jest tak napisane że tylko świece danso SKJ16CR-A8 (przerwa 0,8mm) mogą być założone. I już nie wiem czy mam dobre czy złe świece.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Borys » 28 sie 2010, 16:08

Nie tylko odstęp odpowiada za charakterystykę. Wyraźnie jest, że jeśli Denso to 0,8 a NGK 1,1. Skoro niemiecka instrukcja dopuszcza to masz problem z głowy.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez aleks » 30 wrz 2010, 22:03

Przypis nr1 został mi przetłumaczony jako "poza europą", co może oznaczać,że u nas powinno się używać tylko świec Denso i dlatego w polskiej książce nie ma świec NGK.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 15:45
Posty: 18 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: 323f bj 1,6 16v sportive 2001r.

Postprzez mowe » 18 paź 2010, 11:08

Witam.
U mnie po wymianie płynu chłodzącego tez wydaje mi się ze okropnie się grzeje silnik, temperatura na wskaźniku zatrzymuje się na połowie już po 4 km <oczy> i żadne dziwne rzeczy nie dzieją się wiec nie martwię się.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 12:35
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.

Postprzez kubi2410 » 26 paź 2011, 19:10

Odświeżam temat proszę o jak największą liczbę osób by napisały jakie ma świece założone w 1.6 ZM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez xedos1972 » 26 paź 2011, 20:17

świece denso są lepszymi świecami by japan z ngk mam złe doświdczenie by france może takie mi się trafiły na nowych gorzej silnik pracował niż na starych ,wiem mam inny silnik ale jeżdżę na denso i przerwę mam zmniejszoną z 1.1 do 0.9 jest mocniejsza iskra lepiej się spala mieszanka a te silniki jak i twój i mój przy układzie dwóch cewek jest czuły na zapłon widać po forum i problemach z zapłonem .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez xedos1972 » 26 paź 2011, 20:21

http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... _BENZINER/
strona producenta i podaje że – tylko przez dealerów samochodowych może ngk robiło na niemiecki rynek świece pod ten model silnika
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez kubi2410 » 27 paź 2011, 07:19

ale dlaczego ten link nie pokazuje żadnego modelu świec NGK do 1.6 ZM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez xedos1972 » 27 paź 2011, 10:49

popatrz sobie w allmazda.net przez google chroma to ci przetłumaczy i tam podają świece mazdowskie i ngk – ZFR6F-11 NA ZIMNE REJONY ZFR5F11 NOMINALNE, KJ20CR-11 MAZDA NA ZIMNE REJONY
KJ16CR11 MAZDA NOMINALNE . a ten link pokazuje że tylko przez dealerów samochodowych co to znaczy nie mam pojęcia .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Sewer » 29 paź 2011, 16:53

A czy takie swiece Extended Iridium SKJ16CR-A8 DENSO sa wlasciwe do mojego auta?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez xedos1972 » 29 paź 2011, 17:13

masz w instrukcji wyżej tylko po co przepłacać nie lepiej nominalne różnica jest taka że wytrzymują dłuższe przebiegi
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Sewer » 29 paź 2011, 17:21

Np dlatego ze maja wlasciwą ciepłotę? Co tez przy gazie ma spore znaczenie ( podobno)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez xedos1972 » 30 paź 2011, 10:18

ciepłota każda świeca która jest przeznaczona do tego silnika spełnia parametry producenta , czy to bedzie irydowa, platynowa , zwykła innej nie założysz niz przewidziana . też mam gaz w swojej i podstawa to układ zapłonowy a więc cewka ,kable świeca zakładałem w jednym z najlepszych zakładów w łodzi firma nagaz mają swoją stronę i nie naciągaja na super świece jeżdze na denso i tak polecają żeby nie cudować jedyne co to mam zmniejszoną przerwę na świecy z 1.1 do 0.9mm aby była mocniejsza iskra gaz jest ubogim paliwem i gazownicy tęż ustawiają ubogą mieszankę aby taniej było , spala się inaczej niż benzyna problem w naszych silnikach to regulacja zaworów płytkowa i trzeba to kontrolować co 30tyś a fabrycznie co 90tyś bo może powypalać zawory i głowica do roboty . moje zdanie jest takie na gazie wolę wymienić świece co 10 tyś i mieć dobre spalanie ,kiedy świeca się kończy na gazie to wystarczy na wyższym biegu zejść do 1.5tyś obrotów i jak bez dławienia pójdzie to jeszcze dają rade na benzynie aż tak to nie jest zauważalne .Atuty irydowej
+ mniejsze spalanie
+ dłuższa żywotność
+ szybsze dogrzewanie się silnika
+ wysoka kultura pracy silnika

Wady:
– wysoka cena
– niewielka poprawa dynamik
czy to wszystko prawda i się opłaca ????????
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez wrobel26 » 30 paź 2011, 20:44

NGK tanie i bardzo dobre 12.50 sztuka
Początkujący
 
Od: 20 mar 2011, 20:14
Posty: 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323