Szarpie przy przyśpieszaniu

Postprzez alan78 » 12 lut 2012, 20:14

Przeszukałem forum i nie widze odpowiedzi na swoje pytanie wiec zapytam

Co moze byc przyczyna szarpania silnika w czasie przyspieszania. Objaw pojawił sie nagle przy ruszaniu ze swiateł autem zaczelo szarpac tak jakby silnik tracił moc i nagle odzyskiwał.
Przejechałem prawie 100km, silnik rozgrzany, smigał bez zadnych niepokojących objawów. Az do momentu zatrzymania na swiatłach. Od tego momentu jak na rodeo...
Mam instalacje LPG , przełączylem na benzyne i ten sam objaw. Wiec wtryski wykluczam, wykluczam filtr paliwa i jakosc paliwa bo objaw ma miejsce przy jednym i drugim paliwie.

Od czego zacząc szukanie przyczyny ? Dodam ze na wolnych obrotach silnik pracuje idealnie, jak dodaje gazu na postoju tez wkręca sie bez problemów. Wszystko odbywa sie w czasie jazdy
Ostatnio edytowano 13 lut 2012, 01:20 przez alan78, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez xedos1972 » 12 lut 2012, 20:42

obstawiam cewki ,jak dostaną obciążenia ,sprawdź błędy może gubią zapłon.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez alan78 » 12 lut 2012, 21:16

Check nie swieci, kontrolki bez uwag.
Najdziwniejsze jest to ze dzis zrobiłem trase 100km i zadnego szarpania nie było. Jedyne co zauwazyłem dziwnego, to mocno opadająca wskazówka obrotomierza przy wrzuceniu na luz ( ok. 500 obr/min ) ale silnik jeszcze nie gaśnie. Cos jakby lekko falowało. Zauwazyłem to kilka razy przy zatrzymaniu auta. Po przejechaniu kawałka trasy obrotomierz juz sie uspokoił i obroty trzymały juz normanie. Nie wiem czy to ma związek z uprzednim szarpaniem, ale cos ewidentnie boli moja madzie.

Jutro podepne sie pod kompa i kukne na błedy ( czy brak iskry na swiecach moze wywalić bład ? )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez decadent » 13 lut 2012, 14:23

Założę się, że to cewka
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez alan78 » 17 lut 2012, 15:31

Dziwne, bo mija juz tydzien od zdarzenia i wszystko dziala normalnie. Niby mrozy ustąpiły, ale czy to moze miec jakis związek ?
Czy nieprawidłowo działający termostat moze mieć wpływ na takie zrywy ? Mam na mysli wychłodzenie silnika i w konsekwencji nieodpowiednia dawka paliwa podawana do spalana ? Dziwi mnie to ze wszystko działo sie na duzym mrozie, a teraz cisza...

Nic nie grzebałem, podpiąłem kompa – błedow nie widac. Jezdze dalej i obserwuje, nie mam pojecia co ją złapało z tym szarpaniem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez twardy103 » 17 lut 2012, 16:58

Hey,
Ja miałem te same objawy i, po wnikliwej analizie problemu, uważam, że najbardziej prawdopodobne są trzy możliwości.
1). Coś ze sterownikiem instalacji gazowej ( mniej prawdopodobne, skoro zimą było ok).
2) .U mnie przypadek był taki – zapiekanie się hamulca w tylnym lewym kole :) Jeśli pali Ci ok. 20 % więcej paliwa i masz ciepłe felgi to wiesz już co jej dolega.
3). Kilka razy zatankowałem niskiej jakości gaz i to było przyczyną szarpania.
Powodzenia w poszukiwaniu przyczyny!
Pozdro!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Porter3 » 17 lut 2012, 17:21

Z tego co wyczytałem na forum (bo mam podobne problemy) to najczęściej coś z zapłonem (cewka, świece itd.), filtry, dolot (lewe powietrze, przepływomierz, przepustnica).
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez pawel_krak » 17 lut 2012, 21:12

moja Madzia 323 F 1,5 16V BJ szarpała przy przyspieszaniu i miała dość duży spadek obrotów po włączeniu kilku odbiorników ( ogrzewania tylej szyby, światła etc). zrobiłem jej już podstawowy przegląd czyli wymianę, płynów , filtrów, rozrządu , była także sprawdzana na komputerze i nie było żadnych błędów.. Przeczyścili mi przepustnicę i silniczek krokowy. Szarpanie przy przyspieszaniu ustąpiło jednak dopiero po...wymianie świec z jakichś dwuelektrodowych na zwykłe. Po czyszczeniu silnika krokowego ustąpił także spadek obrotów po obciążeniu alternatora. ale mimo wszystko dalej mam minimalnie nierównomierne wolne obroty przy rozgrzanym silniku. Jedna cewka wygląda podejrzanie zdaniem elektryka – czy to mozę być przyczyna?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez KONRADD » 17 lut 2012, 21:59

Witam
Mogę opisać swój przypadek z poprzedniego roku , wyjazd wakacyjny po przejechaniu ponad 1000km na autostradzie w Chorwacji przy dynamicznym dodawaniu gazu nastąpiło ... jak by ktoś zakręcił "kran" z paliwem i szarpnął mnie liną do tyłu.W drodze powrotnej powtorzyła się taka sytuacja pare razy dla mnie był to dyskomfort. Osobiście pomyślalem pada cewka , po powrocie podjechałem do mechanika sprawdził układ zapłonowy wszystko było ok. Wymontował przepływomierz coś pogrzebał podpiął kompa i......... śmiga bez problemu. :D :D :D
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 23:06
Posty: 96 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 9 2.0 -V6 2000r

Postprzez pawel_krak » 17 lut 2012, 23:00

musze sie z tym jakoś dogadać bo też czuję "dyskomfort":) czyli sprawdzić przepływkę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez alan78 » 18 lut 2012, 09:07

Coś ze sterownikiem instalacji gazowej ( mniej prawdopodobne, skoro zimą było ok).


Kilka razy zatankowałem niskiej jakości gaz i to było przyczyną szarpania.


Nic z tych rzeczy, wyłączyłem calkowicie instalacje LPG i szarpanie było dalej. Wiec kiepska jakosc paliwa jest wykluczona. To raczej cos z " elektryki " – będę weszyl wokół cewek, swiec , krokowca itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez Marqs.s » 18 lut 2012, 10:41

Ja miałem podobne objawy,szarpanie przy dodawaniu gazu ,spadały obroty.
Wymieniłem cewkę i wszystko ustąpiło.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2012, 12:55
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 323f bj 1.5 2000r

Postprzez xedos1972 » 18 lut 2012, 11:05

pawel_krak napisał(a):musze sie z tym jakoś dogadać bo też czuję "dyskomfort":) czyli sprawdzić przepływkę?
przepływka odpowiada za pomiar przepływanego powietrza +sonda lambda za pomiar tlenu w spalinach i na tej podstawie ECU ustawia skład mieszanki , nadal masz falujące obroty czy tylko nie równą pracę silnika na wolnych ? za podbijanie obrotów odpowiada krokowiec i albo źle wyczyszczony (ja swój parę godzin moczyłem ) albo po prostu się już zacina .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez pawel_krak » 18 lut 2012, 21:49

u mnie to nie są "falujące" wolne obroty. tylko od czasu do czasu ( ale tylko na rozgrzanym silniku )następuje szarpnięcie, po którym na kilka sekund wyraźnie obroty spadają a za chwilę wszystko wraca do normy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez Porter3 » 18 lut 2012, 23:02

pawel_krak, a jak z kablami WN?
Bo przeczytałem, że świece wymieniłeś i rozwiązały część problemu.
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2011, 18:36
Posty: 86
Skąd: Kielce
Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96

Postprzez xedos1972 » 19 lut 2012, 12:44

pawel_krak napisał(a):u mnie to nie są "falujące" wolne obroty. tylko od czasu do czasu ( ale tylko na rozgrzanym silniku )następuje szarpnięcie, po którym na kilka sekund wyraźnie obroty spadają a za chwilę wszystko wraca do normy.
mówimy o szarpnięciu na wolnych obrotach ? silnik sobie pracuję na wolnych bez dodawania gazu i nagle jest szarpnięcie i obroty lecą tak jest ? czy jak jedziesz i naciskasz gaz ? sprawdzałeś błędy może zapłon wypada . jeśli to przy dodawaniu gazu to może być coś z TPS-em może się zacinać na ścieżce bo to nic innego jak potencjometr i ramię pracuje na ścieżce oporowej dając zmianę napięcia ( wartość sygnału odpowiadającą położeniu przepustnicy) wykonaj sobie pomiar napięcia na środkowym kablu na włączonym zapłonie . wbij szpilkę w kabel środkowy w kostce zmierz wartość i sobie zapisz . i lekko przestaw potencjometr zmieniając wartość np. z 0,500 na 0,550 . już gdzieś o tym pisałem w postach .jak co to wrócisz do wcześniejszych ustawień dodam że mam dwie przepustnice i każda była inaczej ustawiona fabrycznie . na zamkniętej przepustnicy zakres pracy czujnika to od 0.10 do 1.10 v. spróbuj jeśli to szarpnięcie dotyczy przy naciskaniu na gaz to wtedy działa czujnik położenia przepustnicy i może źle odczytywać wartość na zamkniętej przepustnicy bo przez większość czasu w takim położeniu jest , każdy przerabiał działanie potencjometru np. suwakowego jak trzeszczy w pewny zakresie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez robczach » 19 lut 2012, 14:38

witam, ja mam podobny problem. otóż zarówno na PB jak i LPG kiedy dodaję gazu aby przyspieszyć to czasami aczkolwiek dość często, silnik w pierwszym momencie się zdławi i dopiero po tym zaczyna powoli, jednostajnie przyspieszać. piszę powoli gdyż w moim odczuciu brak mu trochę mocy jak na te 90 koni (wcześniej jeździłem sieną 103 koni oraz trochę corsą c 75 koni i jeden jak i drugi jakoś żwawiej się zbierały do przyspieszania). również podczas normalnej stałej prędkości auto czasem lekko się przydławi i przez to delikatnie szarpnie. na wolnych obrotach jest raczej wszystko ok. dodam że auto jest po planowaniu głowicy, jednak te delikatne szarpnięcia występowali także przed remontem. szarpnięcia te i zdławienia wyraźnie da się odczuć np. podczas większych obciążeń, np. podczas przyspieszania pod górkę. filtry wymienione, przepustnica wyczyszczona, świece wymienione, przepływomierz jest ok. czy mogą to być kable WN? da się jakoś sprawdzić ich sprawność? nie chciałbym ładować kolejnej kasy w coś co może być sprawne...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez xedos1972 » 19 lut 2012, 18:03

kable to na szybko czy nie mają przebicia potraktować je wodą jak będzie ciemno i patrzeć czy nie ma dyskoteki pod maską, a tak to tylko oporność zwykłym miernikiem musi mieścić się w przedziale
3.3—7.8 – ten z pierwszego ,2.9—6.9 – ten z trzeciego , krótszy kabel mniejszy opór .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Bo_Lo » 19 lut 2012, 19:44

popieram xedosa1972.mialem to samo 2 razy w Bg.niepotrzebnie najezdzilem,naszukalem sie problemow i wydalem kase na bledne diagnozy i wymiany czesci.
za kazdym razem winne byly kable WN.za pierwszym razem BERU(ale nie wiem ile jezdzily w aucie,byly jak kupilem) za drugim razem BOSCHa-wytrzymaly ok rok i 10tys.sprawdzic najlepiej jak napisali-ciemno+ psikpsik z woda,podniesc obroty tak na 2,5tys i pryskac na kable.pochwili zaczna ''swiecic''.
jesli sie potwierdzi to od razu kupic kable NGK (wiem ze 2 razy drozsze ale innej opcji nie ma)i swieczki BERU-najlepszy mozliwy zestaw do LPG w madzi(testowany).nie zakladac swieczek NGK made in france do gazu!!
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez pawel_krak » 19 lut 2012, 23:08

dzięki!
i tak myslałem o wymianie kabli ( bo te, któremam są pewnie od nowości w tym aucie) więc kupię te NGK!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323