Regulacja zaworów w 323 Bj 1.5 16V silnik ZL

Postprzez decadent » 19 mar 2012, 00:35

Szuwar, odnośnie tych drgań na jałowym to ciekawa informacja, bo właśnie jestem bliski wydania werdyktu, że te mazdy tak mają jak się troszkę zestarzeją... w ogóle to nie jest kwestia silnika....
Trzeba by wymienić wszystkie gumy na oryginały i nie mówię tylko o poduszkach.........
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez marecki26 » 16 kwi 2012, 13:58

Czy jest sens brać się za regulację zaworów jeżeli luz na trzech zaworach wydechowych jest 0,23-0,24 i na jednym ssącym 0,24 ,pozostałe w normie .Grubości płytek pomierzyłem mikrometrem i nie mam możliwości zamiany miejscami ,musiałbym dokupić cztery płytki .Dodam że jeżdżę na lpg
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez Piotr Raczkowski » 19 kwi 2012, 09:11

marecki26 napisał(a):Czy jest sens brać się za regulację zaworów jeżeli luz na trzech zaworach wydechowych jest 0,23-0,24 i na jednym ssącym 0,24 ,pozostałe w normie .Grubości płytek pomierzyłem mikrometrem i nie mam możliwości zamiany miejscami ,musiałbym dokupić cztery płytki .Dodam że jeżdżę na lpg

po co zaraz kupować wystarczy je przeszlifować na magnesówce i po sprawie a że jeździsz na lpg to warto zadbać o prawidłowy luz cały wątek jest o tym
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Bo_Lo » 16 maja 2013, 22:03

Dzisíaj zmierzylem luzy i na dwoch wyd . Mam20 a na jednym 15.reszta w normie-25-30. Cos śie moglo stać od tego?oddaje do regulacji za ok tydzien. Dodam że sali mi ciut duzo i lekko muł przy ok 2,5rpm
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez gik » 4 wrz 2014, 14:51

Przepraszam za odgrzanie kotleta, wszyscy piszą, że wymienić płytkę na grubszą, ale na jaką? Czy jest jakiś sposób aby to policzyć jaka będzie potrzebna? Bo jak pytałem o płytki to od razu pytają jaka grubość. Np luz jest 0.2 to kup plytke o takiej grubosci, da sie tak? Skąd wiecie o ile płytki spiłować?

Wysłane z mojego NEXT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez Bolsblue » 4 wrz 2014, 15:47

Np luz masz 0.2mm a ma byc powiedzmy 0.3mm
Płytka ma 1.3mm to musisz ją zeszlifowac o 0.1mm
Szlifując coś powiekszasz luz to chyba logiczne.
Jak chcesz mniejszy luz to kupujesz płytkę np. grubszą od tej co masz o te 0.1mm (przykład)
Płytki mozna zamieniac miejscami.Ale z cieńszej grubszej raczej nie zrobisz <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 19:49
Posty: 123 (0/1)
Auto: 323F 1.6 16V (ZM) 98KM 2002r

Postprzez gik » 4 wrz 2014, 16:03

Dobra dzięki, chcialem się upewnić :)

Wysłane z mojego NEXT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez tinek » 4 wrz 2014, 21:02

Dzisiaj wygrzebałem 8 płytek, które idą do szlifu. Dla potomnych, przyrząd do wciskania szklanek z moto suzuki/yamaha przy ZM (ZL pewnie też) się nie sprawdza (nie ta grubość i kształt), wszystko idzie zrobić 3ma odpowiednimi wkrętakami i magnesem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez gik » 11 wrz 2014, 19:56

Ja po żonglerce między zaworami miałem tylko dwie płytki do wymiany, a że nie znalazłem na swoim zapupiu nikogo z magnesówką, to kupiłem nowe pod konkretny wymiar.
Aha jak zadzwoniłem do jednego gościa z pytaniem czy ma maszynę (gość robi szlify wałów planowanie głowic itp) to powiedział mi, że kiedyś miał i mówi "ale to podcina się trzonki zaworów a nie szlifuje płytki"...... yyyy no daj tu auto do kogoś o zgrozo ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez misiek1 » 23 wrz 2014, 20:34

Też oddałem na regulację zaworów i okazało się, że 8 sztuk mam do zmiany/ zeszlifowania.
Jeśli chodzi o szlifowanie to jest różnica z której strony będą szlifnięte? Mam znajomego, który obrabia głowice, wały, cylindry – maszynę na pewno ma, chcę tylko dla pewności wiedzieć czy jest różnica jeśli płytka będzie szlifnięta od dołu( od strony szklanki) czy od góry (od strony krzywki)?

No i po zabawie ze szlifowaniem :(
Odebrałem płytki i zawiozłem do majstra, który składa silnik.
Przed chwilą dzwonił i powiedział, że mogę je sobie powiesić na choince bo są zeszlifowanie ze złej strony.
Więc czeka mnie zakup 8 nowych płytek, gdzie je dostać i ile kosztują?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez tinek » 25 wrz 2014, 21:23

szlif od strony szklanki, w aso ostatnio pytałem to 60pln/szt, ale ktoś gdzieś pisał, że można dostać taniej, chyba ok 35pln/szt, na allegro są w dwóch rozmiarach oryginalne po 30pln, spisałeś stare wymiary?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez misiek1 » 8 paź 2014, 22:13

Temat płytek załatwiony, zamówiłem płytki w cenie 10zł za sztukę ( zamiennik z jakiegoś koreańskiego auta, ale jakiego to nie pamiętam)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez cathykgb » 1 gru 2014, 11:24

Posiadam Mazdę od niedawna – i jak przystało na dobrą praktykę mechaniczną oddałam autko do regulacji zaworów, wymiany rozrządu i tym podobne około silnikowe sprawy.
Mechanik który się za to zabrał uparcie twierdzi że luzy zaworowe u mnie są na hydrualice :|
Silnik ZL (oznaczenie na bloku ZL-01). Pytanie: ściemniał bo nie chciało mu się dalej grzebać czy o co kaman?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2014, 18:33
Posty: 33 (1/0)
Skąd: SLU
Auto: 323F BJ 1.5

Postprzez Bo_Lo » 1 gru 2014, 13:30

Ściemniał-zmień mechanika.BTW zauważyłem że wielu ,nawet dobrych mechaników unika jak ognia tej roboty-czasochłonna a zarobek marny.
Miałem niedawno ten problem z subaru gdzie jest jeszcze prościej bo nie ma płytek tylko regulacja śrubkami.Wk...iłem się i zrobiłem sobie regulację sam :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Micha3l » 2 gru 2014, 11:17

Pytanie, czy tylko sciemniał, czy taki z niego "mechanik". A poza tym do pomiaru wystarczy szczelinomierz, może akurat luzy byłyby w normie. A tak, wyszedł na krętacza ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez cathykgb » 2 gru 2014, 12:06

Zaworów może jeszcze tak nie słychać ale dla świętego spokoju chciałam załatwić temat – a tak wychodzi na to że trzeba by zdjąć pokrywę przy nim i spytać się co widzi <glupek2>

...w sumie to już mu podziękowałam po przygodach z wymianą rozrządu <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2014, 18:33
Posty: 33 (1/0)
Skąd: SLU
Auto: 323F BJ 1.5

Postprzez gik » 2 gru 2014, 20:28

a do wyciągnięcia śrubokręt i szczypce takie małe... i wcale nie ma przy tym dużo roboty, więc zarobek w stosunku do czasu nie byłby zły, ale trzeba się znać...
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez decadent » 8 kwi 2015, 08:01

Oto to to – trzeba sie znać :–)
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez M.A.K. » 10 kwi 2015, 19:03

Odświeżę temat...

przez misiek1 » 8 paź 2014, o 22:13

Temat płytek załatwiony, zamówiłem płytki w cenie 10zł za sztukę ( zamiennik z jakiegoś koreańskiego auta, ale jakiego to nie pamiętam)


Czeka mnie wymiana rozrządu, a przy okazji sprawdzenie zaworów, więc info jakie to zamienniki byłoby przydatne w razie "W"...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 19:17
Posty: 34 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bj 1.6 2002

Postprzez misiek1 » 11 kwi 2015, 09:14

M.A.K. napisał(a):Odświeżę temat...

przez misiek1 » 8 paź 2014, o 22:13

Temat płytek załatwiony, zamówiłem płytki w cenie 10zł za sztukę ( zamiennik z jakiegoś koreańskiego auta, ale jakiego to nie pamiętam)


Czeka mnie wymiana rozrządu, a przy okazji sprawdzenie zaworów, więc info jakie to zamienniki byłoby przydatne w razie "W"...


Podjechałem do zakładu zajmującego się obróbką głowic, chciałem w pierwszej kolejności swoje przeszlifować, ale mechanik mnie zganił i zamówiłem nowe pod wymiar bodajże od KIA, ale na 100% nie jestem pewien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron