Regulacja zaworów w 323 Bj 1.5 16V silnik ZL
Szuwar, odnośnie tych drgań na jałowym to ciekawa informacja, bo właśnie jestem bliski wydania werdyktu, że te mazdy tak mają jak się troszkę zestarzeją... w ogóle to nie jest kwestia silnika....
Trzeba by wymienić wszystkie gumy na oryginały i nie mówię tylko o poduszkach.........
Trzeba by wymienić wszystkie gumy na oryginały i nie mówię tylko o poduszkach.........
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Czy jest sens brać się za regulację zaworów jeżeli luz na trzech zaworach wydechowych jest 0,23-0,24 i na jednym ssącym 0,24 ,pozostałe w normie .Grubości płytek pomierzyłem mikrometrem i nie mam możliwości zamiany miejscami ,musiałbym dokupić cztery płytki .Dodam że jeżdżę na lpg
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
marecki26 napisał(a):Czy jest sens brać się za regulację zaworów jeżeli luz na trzech zaworach wydechowych jest 0,23-0,24 i na jednym ssącym 0,24 ,pozostałe w normie .Grubości płytek pomierzyłem mikrometrem i nie mam możliwości zamiany miejscami ,musiałbym dokupić cztery płytki .Dodam że jeżdżę na lpg
po co zaraz kupować wystarczy je przeszlifować na magnesówce i po sprawie a że jeździsz na lpg to warto zadbać o prawidłowy luz cały wątek jest o tym
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Dzisíaj zmierzylem luzy i na dwoch wyd . Mam20 a na jednym 15.reszta w normie-25-30. Cos śie moglo stać od tego?oddaje do regulacji za ok tydzien. Dodam że sali mi ciut duzo i lekko muł przy ok 2,5rpm
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Przepraszam za odgrzanie kotleta, wszyscy piszą, że wymienić płytkę na grubszą, ale na jaką? Czy jest jakiś sposób aby to policzyć jaka będzie potrzebna? Bo jak pytałem o płytki to od razu pytają jaka grubość. Np luz jest 0.2 to kup plytke o takiej grubosci, da sie tak? Skąd wiecie o ile płytki spiłować?
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
Np luz masz 0.2mm a ma byc powiedzmy 0.3mm
Płytka ma 1.3mm to musisz ją zeszlifowac o 0.1mm
Szlifując coś powiekszasz luz to chyba logiczne.
Jak chcesz mniejszy luz to kupujesz płytkę np. grubszą od tej co masz o te 0.1mm (przykład)
Płytki mozna zamieniac miejscami.Ale z cieńszej grubszej raczej nie zrobisz
Płytka ma 1.3mm to musisz ją zeszlifowac o 0.1mm
Szlifując coś powiekszasz luz to chyba logiczne.
Jak chcesz mniejszy luz to kupujesz płytkę np. grubszą od tej co masz o te 0.1mm (przykład)
Płytki mozna zamieniac miejscami.Ale z cieńszej grubszej raczej nie zrobisz
Dzisiaj wygrzebałem 8 płytek, które idą do szlifu. Dla potomnych, przyrząd do wciskania szklanek z moto suzuki/yamaha przy ZM (ZL pewnie też) się nie sprawdza (nie ta grubość i kształt), wszystko idzie zrobić 3ma odpowiednimi wkrętakami i magnesem.
Ja po żonglerce między zaworami miałem tylko dwie płytki do wymiany, a że nie znalazłem na swoim zapupiu nikogo z magnesówką, to kupiłem nowe pod konkretny wymiar.
Aha jak zadzwoniłem do jednego gościa z pytaniem czy ma maszynę (gość robi szlify wałów planowanie głowic itp) to powiedział mi, że kiedyś miał i mówi "ale to podcina się trzonki zaworów a nie szlifuje płytki"...... yyyy no daj tu auto do kogoś o zgrozo ....
Aha jak zadzwoniłem do jednego gościa z pytaniem czy ma maszynę (gość robi szlify wałów planowanie głowic itp) to powiedział mi, że kiedyś miał i mówi "ale to podcina się trzonki zaworów a nie szlifuje płytki"...... yyyy no daj tu auto do kogoś o zgrozo ....
Też oddałem na regulację zaworów i okazało się, że 8 sztuk mam do zmiany/ zeszlifowania.
Jeśli chodzi o szlifowanie to jest różnica z której strony będą szlifnięte? Mam znajomego, który obrabia głowice, wały, cylindry – maszynę na pewno ma, chcę tylko dla pewności wiedzieć czy jest różnica jeśli płytka będzie szlifnięta od dołu( od strony szklanki) czy od góry (od strony krzywki)?
No i po zabawie ze szlifowaniem
Odebrałem płytki i zawiozłem do majstra, który składa silnik.
Przed chwilą dzwonił i powiedział, że mogę je sobie powiesić na choince bo są zeszlifowanie ze złej strony.
Więc czeka mnie zakup 8 nowych płytek, gdzie je dostać i ile kosztują?
Jeśli chodzi o szlifowanie to jest różnica z której strony będą szlifnięte? Mam znajomego, który obrabia głowice, wały, cylindry – maszynę na pewno ma, chcę tylko dla pewności wiedzieć czy jest różnica jeśli płytka będzie szlifnięta od dołu( od strony szklanki) czy od góry (od strony krzywki)?
No i po zabawie ze szlifowaniem
Odebrałem płytki i zawiozłem do majstra, który składa silnik.
Przed chwilą dzwonił i powiedział, że mogę je sobie powiesić na choince bo są zeszlifowanie ze złej strony.
Więc czeka mnie zakup 8 nowych płytek, gdzie je dostać i ile kosztują?
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
szlif od strony szklanki, w aso ostatnio pytałem to 60pln/szt, ale ktoś gdzieś pisał, że można dostać taniej, chyba ok 35pln/szt, na allegro są w dwóch rozmiarach oryginalne po 30pln, spisałeś stare wymiary?
Temat płytek załatwiony, zamówiłem płytki w cenie 10zł za sztukę ( zamiennik z jakiegoś koreańskiego auta, ale jakiego to nie pamiętam)
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
Posiadam Mazdę od niedawna – i jak przystało na dobrą praktykę mechaniczną oddałam autko do regulacji zaworów, wymiany rozrządu i tym podobne około silnikowe sprawy.
Mechanik który się za to zabrał uparcie twierdzi że luzy zaworowe u mnie są na hydrualice
Silnik ZL (oznaczenie na bloku ZL-01). Pytanie: ściemniał bo nie chciało mu się dalej grzebać czy o co kaman?
Mechanik który się za to zabrał uparcie twierdzi że luzy zaworowe u mnie są na hydrualice
Silnik ZL (oznaczenie na bloku ZL-01). Pytanie: ściemniał bo nie chciało mu się dalej grzebać czy o co kaman?
Ściemniał-zmień mechanika.BTW zauważyłem że wielu ,nawet dobrych mechaników unika jak ognia tej roboty-czasochłonna a zarobek marny.
Miałem niedawno ten problem z subaru gdzie jest jeszcze prościej bo nie ma płytek tylko regulacja śrubkami.Wk...iłem się i zrobiłem sobie regulację sam
Miałem niedawno ten problem z subaru gdzie jest jeszcze prościej bo nie ma płytek tylko regulacja śrubkami.Wk...iłem się i zrobiłem sobie regulację sam
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Zaworów może jeszcze tak nie słychać ale dla świętego spokoju chciałam załatwić temat – a tak wychodzi na to że trzeba by zdjąć pokrywę przy nim i spytać się co widzi
...w sumie to już mu podziękowałam po przygodach z wymianą rozrządu
...w sumie to już mu podziękowałam po przygodach z wymianą rozrządu
a do wyciągnięcia śrubokręt i szczypce takie małe... i wcale nie ma przy tym dużo roboty, więc zarobek w stosunku do czasu nie byłby zły, ale trzeba się znać...
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Odświeżę temat...
Czeka mnie wymiana rozrządu, a przy okazji sprawdzenie zaworów, więc info jakie to zamienniki byłoby przydatne w razie "W"...
przez misiek1 » 8 paź 2014, o 22:13
Temat płytek załatwiony, zamówiłem płytki w cenie 10zł za sztukę ( zamiennik z jakiegoś koreańskiego auta, ale jakiego to nie pamiętam)
Czeka mnie wymiana rozrządu, a przy okazji sprawdzenie zaworów, więc info jakie to zamienniki byłoby przydatne w razie "W"...
M.A.K. napisał(a):Odświeżę temat...przez misiek1 » 8 paź 2014, o 22:13
Temat płytek załatwiony, zamówiłem płytki w cenie 10zł za sztukę ( zamiennik z jakiegoś koreańskiego auta, ale jakiego to nie pamiętam)
Czeka mnie wymiana rozrządu, a przy okazji sprawdzenie zaworów, więc info jakie to zamienniki byłoby przydatne w razie "W"...
Podjechałem do zakładu zajmującego się obróbką głowic, chciałem w pierwszej kolejności swoje przeszlifować, ale mechanik mnie zganił i zamówiłem nowe pod wymiar bodajże od KIA, ale na 100% nie jestem pewien
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości