323F BJ 1,5 16V falujące obroty,gaśnie silnik

Postprzez pawel_krak » 26 mar 2013, 22:18

Witaj Xedos!!
Madzia przez cały ten czas odkąd ostatnio udzielałeś mi porad spisywała się bez zarzutu! nie wiem czy Ci pisałem ale w wakacje p tych regulacjach TPSa objechaliśmy ponad 4000 km(Grecja Albania ,czarnogóra chorwacja i bosnia i prawdę mówiąc nawet nie dolewałem oleju bo go nie ubyło – chyba,że wyparował w 50 stopniowym upale:):))
Ten TPS u mnie był całkiem rozregulowany ale dało się to ustawić i naprawdę i spalanie było minimalne i całkiem żwawo się dało tym autem jeździć.
Bywam czasem w Łodzi – niestety nie Mazdą – ale na piwo albo jakiś mały spocik się chętnie umówię jak zrobi się cieplej:)
W sumie to i tak muszę kupić te cewki – więc skoro myślisz, że to mogą być one to się nie zastanawiam tylko kupuję. Jakie będą najlepsze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez bamber » 26 mar 2013, 22:28

pawel_krak napisał(a):Ten TPS u mnie był całkiem rozregulowany

można jaśniej tego jednego nie kumam co to TPS?
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2012, 15:39
Posty: 19
Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V LPG

Postprzez pawel_krak » 27 mar 2013, 00:12

bamber napisał(a):
pawel_krak napisał(a):Ten TPS u mnie był całkiem rozregulowany

można jaśniej tego jednego nie kumam co to TPS?


Xedos podał Ci przykład regulacji napięć kilka postów powyżej, a Ty pisałeś, że u Ciebie ktoś go przestawiał bo widać ślady na śrubkach – to włąsnie ten TPS, to czujnik, który reguluje właściwe ustawienie przepustnicy, ale chyba steruje tez silnikiem krokowym – nie wiem dokładnie ale Xedos już to wyjaśnił. Mnie ustawiał to mechanik, który miał specjalny "komputer". U mnie napięcia były całkowicie poprzestawiane. podejrzewam,że włąsnie ktoś dorwał się do czyszczenia przepustnicy a przy okazji całkowicie przestawił TPS> jak pogrzebiesz na forum to znajdziesz zdjęcia tego ustrojstwa:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 17:02
Posty: 62 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 16v (1999)

Postprzez bamber » 28 kwi 2013, 20:06

Witam ponownie.Otóż zgodnie z sugestiami Xedosa TPS ustawiony tak jak ma być,na kompie zero błędów.Poranna chmurka z tłumika spowodowana za bogatą mieszanką w paliwo.Postanowiłem wymienić świece na nowe i po wykręceniu świec okazało się że ta na 4 cylindrze jest wilgotna.Po weekendzie chcemy zamienić wtryski czwarty z innym i wtedy zobaczyć czy inna świeca będzie wilgotna więc będzie jasność że wtrysk źle leje a dalej zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2012, 15:39
Posty: 19
Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V LPG

Postprzez intermatteo » 25 paź 2013, 14:51

Panowie, tym razem u mnie temat falujących obrotów silnika i szarpania zrobił się aktualny.
Z góry uprzedzam, nie jestem specjalistą od mechaniki samochodowej.
Samochód z silnikiem 1,5, zagazowany, instalacja BRC. Na gazie bez poważniejszych problemów przejechałem 60tkm, ostatnio wymieniałem świece, filtry, płyny, standardowy przegląd.
Objawy:
przy większym obciążeniu jadąc wolno na 2 lub 3 biegu gdy trzeba przyspieszyć bez redukcji czuć szarpanie, jakby samochód się dławił, dźwięk jakby coś strzelało przy silniku.
Wczoraj będąc na przeglądzie instalacji gazownik zasugerował że prawdopodobnie do wymiany jest cewka zapłonowa z fajką, zalecił sprawdzić w nocy czy nie ma iskrzenia spod cewki.
Tak też zrobiłem, przy nagłym dodawaniu gazu zauważalne iskrzenie pod cewką pomiędzy fajką a obudową silnika. Dodatkowo spryskałem wodą, wtedy już wyraźne iskrzenie.
Dodam tylko że problem występuje przy jeżdżeniu na gazie, na benzynie jak na razie jest ok.
1. Czy to jednoznacznie sugeruje że cewka z fajką jest do wymiany?
2. Ewentualnie ktoś walczył w podobnym problemem?
3. Czy laik poradzi sobie z wymianą cewki (nie wygląda to zbyt skomplikowanie).
Pozdrawiam z Wesołej,
Mateusz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 07:53
Posty: 11 (5/1)
Skąd: Warszawa - Stara Miłosna
Auto: MAZDA 323f, bj, benzyna z gazem 1,5 ZL, 1999, 291 tys km.

Postprzez tinek » 25 paź 2013, 17:07

intermatteo napisał(a):Wczoraj będąc na przeglądzie instalacji gazownik zasugerował że prawdopodobnie do wymiany jest cewka zapłonowa z fajką, zalecił sprawdzić w nocy czy nie ma iskrzenia spod cewki.
Tak też zrobiłem, przy nagłym dodawaniu gazu zauważalne iskrzenie pod cewką pomiędzy fajką a obudową silnika. Dodatkowo spryskałem wodą, wtedy już wyraźne iskrzenie.
Dodam tylko że problem występuje przy jeżdżeniu na gazie, na benzynie jak na razie jest ok.

cewka do wymiany, gaz bardziej obciąża układ zapłonowy i nawet jak nie przebija przy pb to przy gazie może zacząć. wymiana cewki to odkręcenie dwóch śrub i odpięcie przewodu.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez intermatteo » 31 paź 2013, 21:51

tinek napisał(a):cewka do wymiany, gaz bardziej obciąża układ zapłonowy i nawet jak nie przebija przy pb to przy gazie może zacząć. wymiana cewki to odkręcenie dwóch śrub i odpięcie przewodu.


Wymiana cewki pomogła. Już nie iskrzy, samochód nie szarpie podczas przyspieszania.
Dziękuję za pomoc!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2012, 07:53
Posty: 11 (5/1)
Skąd: Warszawa - Stara Miłosna
Auto: MAZDA 323f, bj, benzyna z gazem 1,5 ZL, 1999, 291 tys km.

Postprzez rafal700 » 9 cze 2015, 10:36

Nie rozumiem tego ustawienia TPS dlatego mam dwie teorię:
1) tak ustawić tps by na różowym przewodzie było ok 5v a na sygnałowym 0,4v-0,6v?
2) jeśli na różowym przewodzie jest 4,5-4,9v to tps ustawić tak żeby na sygnałowym było 0,4-0,5v?
jeśli na różowym przewodzie jest 4,9-5,1v to tps ustawić tak żeby na sygnałowym było 0,4-0,6v?
jeśli na różowym przewodzie jest 5,1-5,5v to tps ustawić tak żeby na sygnałowym było 0,5-0,6v?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez Mareve » 22 lip 2017, 20:29

Odświeżam :

Witam,
W sumie od zakupu mojej mazdy mam z nią problem.
Mianowicie od początku falowały obroty, przede wszystkim na biegu jałowy, podczas jazdy nie było problemów Wymieniłem świece, przewody, filtr powietrza i przepływomierz ( pokazało jego błąd na komputerze), niestety nic nie pomogło dalej problem występuje.
Z czasem doszło gaśnięcie auta, zazwyczaj wtedy kiedy dojeżdżałem do świateł lub do skrzyżowania, obroty spadały do 0 i auto gaśnie(wtedy gdy było wciśnięte sprzęgło)
Przy włączonej klimatyzacji praktycznie spadają co każde hamowanie.
Do tego zauważyłem ubytek płynu chłodzącego...

Czy ktoś ma pomysł gdzie dalej szukać ?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2017, 19:39
Posty: 4
Auto: Mazda 323S 2001r 1.6

Postprzez Damian68 » 22 lip 2017, 21:25

Jeśli jest to sprawdź silnik krokowy i szczelność rury dolotu. Takie moje sugestie
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Mareve » 22 lip 2017, 21:30

Gumową rurę dolotu wymieniłem, jutro sprawdzę krokowy.
Czy wiesz gdzie on się dokładnie znajduję ?

Dopisano 23 lip 2017, 11:13:

Chyba nie będę się bawił w sprawdzenie, po prostu kupię nową przepustnicę krokowy i TPS..
Cena jest śmieszna
http://allegro.pl/mazda-323f-98-03-prze ... 23860.html
Początkujący
 
Od: 22 lip 2017, 19:39
Posty: 4
Auto: Mazda 323S 2001r 1.6

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 12 sie 2017, 23:55.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323