Drgania silnika po rozgrzaniu, nierowna praca, uderzenia z wydechu

Postprzez dwie_szopy » 14 sty 2010, 09:48

dodam jeszcze, że płynu chłodniczego nie ubywa a co do koloru spalin to wydaje mi się, że na mrozie -15 to wszystkie samochody kopcą na biało
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 08:50
Posty: 14
Skąd: Włocławek-Bydgoszcz
Auto: 323 BJ 1.8 '99 gaz

Postprzez dwie_szopy » 21 sty 2010, 21:00

Witam!
Tak sobie ciągnę swój monolog i zaczynam powoli żałować, że kupiłem tą Mazdę. Chodziła na 3 cylindry to dopiero w trzecim warsztacie doszli, że jedna z nowo zakupionych świec była felerna. Mimo wymiany na nowe NGK dalej silnik chodzi nierówno a na światłach bywa, że gaśnie. Może i mniej szarpie na gazie przy wyprzedzaniu, bo wcześniej to można było jedynie porównać do ciosów zadawanych mi sztachetą w brzuch, ale zdarza się że przerywa. Po ponownej wizycie u gazownika celem regulacji, stwierdził, że w dalszym ciągu jakiś dziwny obraz mu wychodzi i że w dalszym ciągu "to autko coś boli". Na benzynie podczas postoju wszystko drga a na gazie jest jak w traktorze. Czy uszkodzona poduszka pod silnikiem może mieć wpływ na jego nierówną pracę i trzęsienie? Wiem, że auto miało wcześniej jakiś dzwonek. Nie wiem już gdzie mam jechać? Czy wizyta w ASO Mazdy po za wyrzuceniem pieniędzy może coś zmienić?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 08:50
Posty: 14
Skąd: Włocławek-Bydgoszcz
Auto: 323 BJ 1.8 '99 gaz

Postprzez booyas » 21 sty 2010, 23:40

dwie_szopy napisał(a):Pojechałem do mechanika, żeby sprawdzić ciśnienie na cylindrach i wyszło wzorowo, czyli po 14. Tenże mechanik powiedział, że do niektórych samochodów gazu się nie zakłada bo są potem problemy. No ale problemy były przed instalacją LPG! Nie mam pojęcia co jeszcze można zrobić.
...
Tak sobie ciągnę swój monolog i zaczynam powoli żałować, że kupiłem tą Mazdę. Chodziła na 3 cylindry to dopiero w trzecim warsztacie doszli, że jedna z nowo zakupionych świec była felerna.


Tak sobie ciągniesz swój monolog... a cewki sprawdziłeś jak Ci kolega poradził?
Jeśli będziesz wymieniał, to przypadkiem nie kupuj używek. Tu masz link do aukcji:
http://allegro.pl/item865723004_nowa_oryginalna_cewka_zaplonowa_mazda_323_bj_1_8.html
Też mam gaz (tylko w ZL), też miałem problemy z paleniem na dwa gary. Problemem okazała się cewka (w ZL są dwie – wymieniłem jedną).
Swoją drogą to podpiąłeś się pod temat dotyczący 1.5 ZL.
Powodzenia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sie 2008, 15:44
Posty: 24
Skąd: Lubartów
Auto: 323f BJ, 1.5 16V '98

Postprzez dwie_szopy » 22 sty 2010, 09:11

Faktycznie, kiepsko się podpiąłem tylko, że nie mogłem nic znaleźć o 1.8. Czy można sprawdzić czy to są cewki przed zakupem nowej? Po wymianie świec pali na 4 gary, tylko że na luzie po rozgrzaniu strasznie nim trzęsie (lata np. dźwignia zmiany biegów) a jak zacząłem się wsłuchiwać przy otwartej klapie to czasami pojawia się jakieś stukanie. W środku "jasność kontrolek" i oświetlenie kokpitu pulsuje w rytm pracy silnika.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 08:50
Posty: 14
Skąd: Włocławek-Bydgoszcz
Auto: 323 BJ 1.8 '99 gaz

Postprzez dwie_szopy » 25 sty 2010, 22:06

jeżdżę sobie od mechanika do gazownika i nikt nie chce się tym zająć. Mechanik stwierdził, że drgania związane są z poduszką silnika, których niestety na wymianę do 1.8 nie ma(są tylko do disla), ew za 800 z ASO. Powiedział jednak, że poduszka nie ma związku z przygasaniem i nierówną pracą silnika, i że pewnie chodzi o układ podciśnienia (odłamany kawałek plastiku uniemożliwiający osadzenie na nim gumowego wężyka). Skąd mogę mieć pewność czy to nie silniczek krokowy albo uszczelka pod kolektorem ssącym. Czy wyskakujący błąd p1170 oznacza, że sonda lambda jest do wymiany?
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 08:50
Posty: 14
Skąd: Włocławek-Bydgoszcz
Auto: 323 BJ 1.8 '99 gaz

Postprzez arturro333 » 8 lut 2010, 11:32

Witam.
Miałem podobny problem z moją mazdą. 1.5 16V 1999 r gaz sekwencja. Już miałem robić głowice ale wszedłem na forum i uniknąłem wysokich kosztów naprawy. Wystarczyło wyregulować zawory. Nie maja one hydraulicznej regulacji luzów tylko reguluje się je na płytkach. Sam mechanik był zdziwiony jak mu powiedziałem ze jest na płytkach. Za regulację zapłaciłem 160 zł i problem całkowicie zniknął. Nawet producent zaleca regulację luzu co 90 tyś. Przy gazie powinno sie to robić częściej np co 30 tys. Daj znać czy pomogło.
Pozdrawiam Artur
arturro333@interia.pl
arturro333
 

Postprzez Tomo79 » 23 lut 2010, 12:01

No i u mnie identyczny problem. mazda 1.5, 99, 16 V.
Wymienilem juz cewke, kable i swiece i dalej szarpie, traci moc i cyka z silnika. Teraz zawory.
Czy ktos moze mi objasnic jaki luz na zaworach byc powinien?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2007, 17:25
Posty: 33
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5, GLX, 1999

Postprzez dwie_szopy » 11 mar 2010, 21:47

No właśnie! Jak sprawdzić czy w silniku 1.8 też nie ma hydraulicznej regulacji?
Czy też mieliście tak, zwłaszcza na gazie, że po wciśnięciu pedału w podłogę przyspieszał nierównomiernie, tzn. troche szedł, potem jakby go coś trzymało, znowu przyspieszał itd. Ciągle mi gaśnie na światłach. Na benzynie nie szarpie ale w czasie postoju też potrafi potrafi przygasnąć i trzęsie się.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2010, 08:50
Posty: 14
Skąd: Włocławek-Bydgoszcz
Auto: 323 BJ 1.8 '99 gaz

Postprzez knyklu » 11 mar 2010, 21:57

dwie_szopy napisał(a):jeżdżę sobie od mechanika do gazownika i nikt nie chce się tym zająć. Mechanik stwierdził, że drgania związane są z poduszką silnika, których niestety na wymianę do 1.8 nie ma(są tylko do disla), ew za 800 z ASO. Powiedział jednak, że poduszka nie ma związku z przygasaniem i nierówną pracą silnika, i że pewnie chodzi o układ podciśnienia (odłamany kawałek plastiku uniemożliwiający osadzenie na nim gumowego wężyka). Skąd mogę mieć pewność czy to nie silniczek krokowy albo uszczelka pod kolektorem ssącym. Czy wyskakujący błąd p1170 oznacza, że sonda lambda jest do wymiany?

Jak cos, to poduszek szukaj w tedgum.pl (Jak na WWW nie ma to dzwon do nich)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 13:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Tomo79 » 28 kwi 2010, 16:08

Jestem po regulacji zaworów, tzn. szlifie tzw.shimsów czyli podkładek. Komfort jazdy niestety bez zmian. Ciągle szarpie i cyka z wydechu. Przepływomierz (przepływ powietrza) czyściutki, świece, cewka oraz kable nówki. Co dalej? Mam zamiar wymienić filtr paliwa w zbiorniku i zobaczymy co dalej.
PZDR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2007, 17:25
Posty: 33
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5, GLX, 1999

Postprzez kamyk198 » 3 maja 2010, 16:47

Podepnę się pod temat ale z innym silnikiem. Mianowice auto siostry 323f 2002r 1,6 16v 115km z LPG. Przy ciepłym silniku auto zaczyna mieć problemy. Zapala się kontrolka CE, obroty gwałtownie spadają do graniczących ze zgaśnięciem i jak na moje ucho silnik pracuje na 2 lub 3 cyl. Rozbiłem reset kompa przez odłączenie klemy i nic, świece w kolorze kawy z mlekiem. Nie mam kabla żeby się podpiąć, próba wygenerowanie kodów świetlnych kończy się fiaskiem.
Moze ktoś podpowie co można sprawdzić lub jak sprawdzić np. cewki zapłonowe itp.
Z góry dzięki za pomoc.
kamyk198
 

Postprzez piekarz » 25 lis 2010, 20:54

Regulacja zaworow powinna pomoc!!
piekarz
 

Postprzez Borys » 25 lis 2010, 21:04

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz instrukcję jak sprawdzić cewki. Jednak zamiast strzelać w ciemno poszukałbym kogoś z testerem i sczytał błąd.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 23:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez bamber » 30 wrz 2012, 10:53

podepnę się,czytałem posty i u mnie jest tak:
kupilem Madzię 99r. z sekwencja STAG na gwarancji
miała dopiero co wyregulowane zawory
silnik zimny pracuje normalnie
samochód jedzie normalnie czy zimny czy cieply,natomiat ciepły na postoju albo ma dobre obroty albo 500 i mniej czasami ma takie skoki,rzadko kiedy ale potrafi zgasnąć?Aha przepustnica z zaworem dopiero co wyczyszczona i zero zmiany.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2012, 14:39
Posty: 19
Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V LPG

Postprzez black_pablo » 30 wrz 2012, 13:04

po co piszesz 2 posty o tym samym w dodatku zakładasz nowy wątek o tym co juz było :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 08:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez ponciusz » 24 maja 2015, 11:44

Witam.
3 dni temu zakupiłem mazdę 323f BJ 1.6 2002 zrobione oficjalnie 140.000 benzyna auto stało na placu bez blach testowe jazdy byly w porzadku silnik pracował równo. Auto prawdopodobnie stalo długo czas. po przejechaniu okolo 150km zaczynają dziać się dziwne rzeczy ABS+TCS standard (czujników abs jeszcze nie sprawdzałem)
najbardziej niepokoją mnie drgania auta przy niskich obrotach. wczesniej palił bez problemu i trzymał ładnie obroty 1000(na zimnym) 900 (na ciepłym) silniku. teraz na zimnym ma problem z odpaleniem bez depnięcia w gaz jak juz chodzi to nim rzuca jak maluchem wydech drży silnik lata + dziwne dudnienie z filtru powietrza:
Tutaj mam kilka filmów:

wydech: https://plus.google.com/photos/+ponciusz/albums/6152351975377684049/6152352074578407522?sort=1&pid=6152352074578407522&oid=110728555624600962657
dudnienie z filtra: https://plus.google.com/photos/+ponciusz/albums/6152351975377684049/6152352146368377954?sort=1&pid=6152352146368377954&oid=110728555624600962657
dudnienie bez filtra: https://plus.google.com/photos/+ponciusz/albums/6152351975377684049/6152383687777520914?sort=1&pid=6152383687777520914&oid=110728555624600962657

a tutaj ogolny link do fotodokumentacji: https://plus.google.com/photos/+ponciusz/albums/6152351975377684049?sort=1

Czy wie ktoś czego może być to przyczyna??
ponciusz
 

Postprzez tinek » 24 maja 2015, 20:07

Ja bym zaczął od zapłonu: świece, cewki, kable. Wykręć świece i będziesz widział gdzie nie było zapłonu, bo wygląda jakby nie palił na jeden cylinder, a świece bym profilaktycznie wymienił, bo pewnie siedzą tam od wyjazdu z fabryki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 17:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323