Błąd P0171 ???

Postprzez woox87 » 13 lut 2014, 12:27

Witam, wyskoczył mi błąd P0171 – zbyt słaba mieszanka. Przepływkę przeczyściłem lecz nic nie pomaga, po przejechaniu kilka kilomentrów błąd dalej wyskakuje. Co to może być ??? Sonda lambda ??? W autku wystepuja dwie sondy lambda, jedna znaduje sie u gory silnika a droga u dolu, ktora by odpowiadala za to ?? Macie moze jakies inne propozycje co do usterki ???
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:18
Posty: 42
Auto: Mazda 323F 2003 1.6 benzyna 98KM

Postprzez xedos1972 » 13 lut 2014, 21:44

jeśli chodzi o błąd o którym piszesz to dotyczy sondy lambda i zacznij od sprawdzenia czy pracuje w ogóle możesz w warunkach domowych wykorzystać zwykły miernik ,ale pamiętaj że ten błąd dotyczy też układu zasilania w paliwo i może to być regulator ciśnienia ,pompa ,zapchany filtr silnik dostaje mało paliwa .sondy musisz sprawdzić dwie ,bo obie mają wpływ na skład mieszanki pierwsza to czujnik tlenu druga za katem to korekcyjna .podjedź gdzieś do warsztatu i ci sprawdzą czy sondy są ok. w domu to możesz sprawdzić oporność grzałki sondy i powinna wynosić 6 om i czy w ogóle pracuje na sygnałowym napięcie do 1V podczas pracy silnika . przepływka do tego błędu nic nie ma, a jak będzie uwalona to czyszczenie nic nie pomoże , masz jakieś objawy ?

ps. Przy obrotach silnika 3000 obr /min ,napięcia powinny mieścić się w zakresie od 0,5 do 0,7 V.
silnik wygrzany.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez woox87 » 13 lut 2014, 23:22

z tego co pamietam somdy maja 4 przewody: czarny, 2 szare i chyba jeden bialy. To jak mam podpiacmiernik, do jakich koncowek aby zmierzyc sondy ??? Czyli pierwsza sonda na gorze silnika to czujnik tlenu a druga od dołu to korekcyjna ???
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:18
Posty: 42
Auto: Mazda 323F 2003 1.6 benzyna 98KM

Postprzez bikus » 14 lut 2014, 00:42

dwa jednakowe są od grzałki.... albo dwa czarne albo dwa siwe, pozostale to masa i sygnal.
w uniwersalnych teraz głównie są dwa białe kabelki od grzałki, czarny sygnałowy i szary – masa.

pierwsza – w kolektorze – jest główna i o tej mówimy, druga u nas jest czysto diagnostyczna i wykazuję problem z katalizatorem albo pierwszą sondą – nie ma wpływu na mieszankę.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez xedos1972 » 14 lut 2014, 09:20

zgadza się druga to diagnostyczna i kontroluje pracę tej pierwszej regulacyjnej i według mnie ma w jakiś sposób wpływa na dawkę paliwa . u ciebie jest ubogo więc zajmij się pierwszą , oporność grzałki sprawdzamy na odłączonej sondzie i są to 2 przewody koloru białego , pomiar napięcia sondy na czarnym i szarym lub czarnym i obudowie .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez woox87 » 14 lut 2014, 10:31

OK, dzieki, bede probowal cos kombinowac z ta pierwsza pierwsza. Jeszcze jedno pytanie, jak by sie okazalo ze jest walnieta to mozna wymienic ja na uniwersalna czteroprzewodowa firmy NGK, na allegro mozna kupic za 80 zl czy kupic zamiennik za 200zl ??? Czy za za 80 zl bedzie tak samo chodzila ??

Tak poza tematem, znalazlem w sieci taki interfejs :
http://allegro.pl/elm-327-usb-obd2-diag ... 14532.html
jak myslicie bedzie ona wspolpracowala z moja mazda i cz rzeczywiscie bedzie podawac teinformacje co ma ??

Dzieki z gory
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:18
Posty: 42
Auto: Mazda 323F 2003 1.6 benzyna 98KM

Postprzez tinek » 14 lut 2014, 17:54

Praktycznie każdym elm'em odczytasz parametry z kompa, kwestia tylko oprogramowania. Ja mam wymienioną sondę na jakąś z opla (chyba boscha) i działa tak samo, sonda to sonda dla każdego ecu mierzy ten sam parametr. Uniwersalne trzeba lutować, a dedykowana ma kostkę za co płacisz odpowiednio gratis ;)
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez woox87 » 16 lut 2014, 16:50

Pytanie jeszcze jedno, czy te sondy przed katalizatorem i za sa takie same ??? czy czyms sie roznia ???
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:18
Posty: 42
Auto: Mazda 323F 2003 1.6 benzyna 98KM

Postprzez bikus » 17 lut 2014, 00:55

druga jest z tego co pamiętam jedno kabelkowa bez grzałki
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez woox87 » 20 lut 2014, 20:36

Hej,wymienilem lambde i dalej sie zapalila kontrolka silnika. Hmmmm wiec to moze jest ta przeplywka ?? Jak myslicie warto zaiwestowac w nowa przeplywke ??? 250 zl ??? Dzieki za odpowiedz
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:18
Posty: 42
Auto: Mazda 323F 2003 1.6 benzyna 98KM

Postprzez xedos1972 » 21 lut 2014, 07:38

czytałeś mój pierwszy post ten błąd nie koniecznie od razu dotyczy sondy .trzeba było jechać na sprawdzenie sondy a nie od razu wymiana , w ten sposób pół mazdy wymienisz (ale to twój samochód ).co do przeplywki nie warto ,za 250 to Denso czy jakiś bubel(DENSO DMA-0113 około 350 zł ),kup z allegro używkę ,pełno tego ja kupiłem z mazdy rx8 2008 rok za 70 zeta z małym przebiegiem i lokalizacja Łódź widziałem co kupuje i przy nim wymieniłem .po wymianie sondy błędy kasowałeś ,odpięcie generuje błąd w ECU
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez alan78 » 12 paź 2014, 20:49

I jak z tym błędem ? Doszedłeś co było przyczyna ? Pytam bo mam dokładnie to samo u siebie.
Wywaliło mi bład " zbyt ubogiej mieszanki " – nie chce wymieniac niczego w ciemno. Podepne ELM327 i odczytam parametry na rozgrzanym, pracujacym silniku. Jakie maja byc dokładnie wartości napięc na sondzie ? Czy pomiaru dokonać na postoju i obrotach na luzie czy jakoś innaczej ?
Ktoś mi podpowie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez woox87 » 13 paź 2014, 16:32

wężyk miał dziurkę i lewe powietrze się dostawało u mnie przynajmniej tak bylo :D
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:18
Posty: 42
Auto: Mazda 323F 2003 1.6 benzyna 98KM

Postprzez tinek » 13 paź 2014, 18:05

alan78 napisał(a):Jakie maja byc dokładnie wartości napięc na sondzie ?

musi oscylować pomiędzy 0-1V, w zależności od obciążenia i obrotów zmiany będą miały różną częstotliwość, w serwisówce jest chyba podany przebieg dla wolnych obrotów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez alan78 » 16 paź 2014, 16:35

Zrobilem pomiar w czasie jazdy, na rozgrzanym silniku.
Czy po tych wynikach mozna cos powiedziec o pracy sondy ? Dodam, ze przed pomiarem skasowałem bład. Przejechalem kilka km i jeszcze nie zdązyło wywalic mi go ponownie.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez tinek » 16 paź 2014, 18:22

z wykresu widać, że pracuje, ale jak masz możliwość to zrób loga z jakiegoś odcinka (porównam ze swoją), tak żeby były różne obciążenia i rpm, trochę wysoka korekta ltft na wolnych obrotach, ale może w czasie jazdy jest bliższa zeru
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez alan78 » 24 paź 2014, 09:56

Jakim programem moge zrobic logi ? Czy przy pomocy ELM327 da sie takie rzeczy robic ?

Dzisiaj znowu wywalilo mi ten sam błąd... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez tinek » 25 paź 2014, 19:41

scanmaster też daje możliwość zapisania parametrów tam gdzie masz wykresy, tylko trzeba ich wrzucić więcej i ustawić jakie dane mają być rejestrowane, chyba inaczej się nie da
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez alan78 » 22 mar 2015, 12:26

Poddałem się. Oddałem do mechaniora – gaziarza. Zrobione w tym samym dniu.

Check nie świeci, stwierdził ze miałem nieszczelność na serwie...
Powiedzcie mi czy to możliwe, zeby jakakolwiek nieszczelnosc na serwie mogła powodowac blad zbyt ubogiej mieszanki ? Jaki to ma zwiazek ?
Czy ja sie mysle, czy ten gośc mi wciska jakis kit ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323