tłusty płyn chłodniczy i błedy ABS, wspomaganie

Postprzez fafcio » 11 lip 2013, 00:11

Witam. Krótko i na temat w jednym miejscu. Od poniedziałku jestem posiadaczem Mazdy 323 , niestety jest kilka problemów, proszę o pomoc.
1. Płyn jest troszkę tłusty, ale nie ma syfu, nie ubywa, możliwe , że stary?
2. Olej czysty
3. Nie kopci
4. Test diagnostyczny silnika wykazał mi błąd 47 lub 74 nie jestem pewny
5. Błędy nie znikają po skasowaniu
5. Brak wspomagania na wolnych obrotach, jak dodam gazu wraca wspomaganie, wymieniłem płyn, ale bez efektu.

I problem z ABS i TCS, jadąc po autostradzie nagle załączyły mi się kontrolki ABS i TCS, po wyłączeniu silnika i uruchomieni zniknęły. Zrobiłem test, wykazało nr 45 i 82 ( 45 prawa przednia koronka ) a 82?
Wystarczy wymienić koronkę?

Poduszki się świecą wszystkie:(

P.S.
Co to jest kontrolka MIL?

Dzięki!
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 23:49
Posty: 23
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez xedos1972 » 11 lip 2013, 20:20

kody silnika w jakim systemie masz ? 4-cyfrowe (tak jak u mnie 99r ) czy 2-cyfrowe ,raczej powinny być 4 cyfrowe chyba że się mylę ja nie mam kontrolki MIL.
kontrolka MIL pokazuje jakie błędy masz, odpowiednik w dieslu kontrolki świec żarowych.
jak nie usuniesz problemu to czemu błędy mają zgasnąć .
koronka jest razem z piastą, może coś wpadło i wystarczy wyczyścić albo jest uszkodzona
błąd 45 -to może być koronka,czujnik,okablowanie
błąd 82 -dotyczy awarii systemu sterowania silnikiem przez abs(Kontrola momentu obrotowego),otwarty obwód lub zwarcie przewodów
co do wspomagania to po czym twierdzisz że nie masz wspomagania ,nie ma różnicy na zapalonym silniku na wolnych i zgaszonym ? wspomaganie powinno pojawić się od razu jak zapalisz silnik i to można wyraźnie odczuć na kierownicy ,pasek dobrze naciągnięty ?
olej ty wymieniałeś ? bo mnie to zawsze dziwi i nasuwa podejrzenia
na jaki to rynek była przeznaczona twoja mazda sprawdzałeś po numerze VIN.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez fafcio » 11 lip 2013, 22:50

Nie mam pojęcia jaki to system. Jak to sprawdzić? A jak wygląda ta kontrolka MIL? Wiem, że problemy nie znikną po wykasowaniu błędów z komputera, ale zrobiłem reset , żeby mieć pewność , że nie są to jakieś stare błędy. Co do błędy 82 gdzie dokładnie szukać rozwiązania, może przez to mi obroty falują. Wspomagania nie ma bo ledwo idzie kręcić kierownica, dopiero jak dodam troszkę gazu to pompa wspomagania zaczyna działać i wtedy idzie normalnie kręcić ( choć powiem, że w mondeo wspomaganie było jeszcze lepsze ) a jak się wyłączy to nie idzie auta parkować:) Pasek jest dość mocno napięty, nie widzę tam naciągacza. Oleju nie wymieniałem jeszcze, poprzedni właściciel zrobił, ja wymienię w sobotę.
xedos1972 napisał(a):olej ty wymieniałeś ? bo mnie to zawsze dziwi i nasuwa podejrzenia
Dlaczego Cię to dziwi? Zaraz sprawdzę VIN JMZBJ14L201251746 to chyba Japan:)
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 23:49
Posty: 23
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez xedos1972 » 12 lip 2013, 08:52

masz złącze diagnostik pod maską ,błędy abs-u dotyczą tego systemu ,a błędy ECU dotyczą silnika .
abs wyświetla 2-cyfrowe .błąd 82 dotyczy abs-u tak napisałeś i może być pochodną błędu koronki ,skasuj błędy abs-u procedura jest opisana na forum i zobaczysz czy ponownie się pojawią .
samochód masz na rynek niemiecki więc wnioskuję że ECU wyświetla błędy 4-cyfrowe jeśli nie potrafisz odczytać to wrzuć filmik .kontrolki MIL nie szukaj bo nie masz ,falowanie obrotów nie ma nic wspólnego z abs-em a przyczyn może być mnóstwo jest na forum poczytaj . naciąg paska jest pod pompą wspomagania trzeba popuścić śrubę z boku a kręcić tą z przodu ,sprawdź stan paska może się ślizga ale wątpię .
jak sprzedaję samochód to nie wymieniam oleju i innych płynów eksploatacyjnych dla mnie taki zabieg jest zawsze podejrzany ,masz świeży olej nie przepracowany szczelność idealna z moto doktorem a w dodatku każdy kto kupuje auto i tak robi się wymianę płynów eksploatacyjnych dla własnego spokoju bo nie wiesz ile gość śmigał a na zapewnienia gościa to nie liczę bajki to każdy potrafi opowiadać .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez fafcio » 27 lip 2013, 23:04

Witam.
Proszę o pomoc w odczytaniu błędów silnika.

http://www.youtube.com/watch?v=Kdl-dYlD ... e=youtu.be

Dzięki.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 23:49
Posty: 23
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez xedos1972 » 28 lip 2013, 13:53

według mnie to :
P0113- Czujnik temperatury powietrza zasysanego
P0102- Czujnik przepływu masowego powietrza
przepływomierz- nie wypinałeś kostki z przepływki, skasuj błędy i odczytaj ponownie
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez fafcio » 28 lip 2013, 22:15

Odpinałem więc może dlatego. Na tygodniu skasuję błędy i zrobię jeszcze raz test. Na gazie strasznie szarpie przy 2500 obrotów, ale pojadę na regulację i zobaczymy. Dzięki za rozkodowanie.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 23:49
Posty: 23
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez xedos1972 » 28 lip 2013, 22:47

każde wypiecie na akumulatorze to generuje błąd , pewno cewki powoli dają znać o sobie jak na gazie tak jest ,masz zmniejszona przerwę na świecach do 0,9 ?, jak tam świece się mają .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez fafcio » 15 sie 2013, 15:41

A po co zmniejszać przerwę? Ma to jakiś wpływ? Na benzynie chodzi fajnie, ale na gazie szarpie, szczególnie jak włączę klimę i jadę z kimś.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 23:49
Posty: 23
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez xedos1972 » 15 sie 2013, 16:33

przeczytaj sobie co daje i dlaczego http://gazeo.pl/lpg/technika-lpg/swiece ... ,6432.html

[
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez fafcio » 26 sie 2013, 15:48

Witam. Dalej borykam się z tymi obrotami, ale teraz występują one również na benzynie. Wymienione świece, przewody na NGK. Co może być przyczyną?
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 23:49
Posty: 23
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Postprzez fafcio » 2 lis 2013, 13:00

Witam.
Trochę to trwało , ale problem rozwiązany. Była mierzona kompresja na cylindrach, okazało się , że na dwóch jest słabsza. Diagnoza: wypalone zawory wydechowe.

Głowica poszła do serwisu, wszystko zrobione, teraz jest ok. Pytałem czy mierzyli kompresję na cylindrach po zrobionej robocie, ale nie mierzyli, troszkę dziwne. Przy okazji wymienili mi rozrząd, ale pojawił się problem, przy 2tyś obrotów coś jakby piszczy, czy to za mocno naciągnięty rozrząd? Mechanik twierdzi, że obudowa jest zdeformowana i nie mógł jej ponaciągać i ociera? Mam pojeździć dwa tyg i przyjechać na kontrolę. Kolejny problem wolne obroty, teraz się podniosły, pewnie poprzedni właściciel je troszkę podkręcił jak zaczął się problem z silnikiem. Ustawią się same?

Co do wspomagania, to okazało się, że chłodniczka płynu od wspomagania jest wymontowana, czy to może być przyczyną braku wspomagania na niskich obrotach, bo za mało jest oleju w układzie wspomagania? Na wysokich obrotach wspomaganie działa.

Dzięki.
Początkujący
 
Od: 10 lip 2013, 23:49
Posty: 23
Skąd: Żory
Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323