przewody i cewki

Postprzez kubi2410 » 8 sty 2012, 19:27

Witam panowie orientujecie się jakie można przewody zapłonowe obecnie dostać do 1.6.
I oczywiście co jest wartego zakupu na allegro znalazłem tylko NGK.
Jeśli chodzi o cewki zastanawiam się pomiędzy tymi MOBILETRON a OYODO części obydwu firm są raczej polecane.
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 52243.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-mazda ... 61396.html
Proszę o opinie i opisy jeśli ktoś te elementy ostatnio kupował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Siasio » 8 sty 2012, 19:58

Witam
mam pytanko, czemu zmieniasz przewody i cewki? masz jakieś objawy, czy po prostu tak z racji przebiegu?
U mnie ( mam ten sam model co Ty) też zastanawiałem się nad przewodami i świecami, ale na razie nic się nie dzieje i dałem sobie spokój...
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez kubi2410 » 8 sty 2012, 21:11

Mam lekkie falowanie do dołu na wolnych obrotach (świece nowe) więc na początku zmienię kable bo to mały koszt a obecne nowością nie grzeszą a guma się starzeje i temperatura robi swoje we wnętrzu przewodu.
A cewkę kupię jedna i pobawię się w przekładki jeśli nie pomoże to trudno a zawsze dobrze będzie mieć jedna sztukę w zapasie na wszelki wypadek.
No i jak ktoś z forum by chciał swoje sprawdzić zawsze będzie do kogo podjechać. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Marwis » 8 sty 2012, 21:24

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez xedos1972 » 8 sty 2012, 21:25

W układzie dolotowym silnika jest urządzenie, które sterowane przez ECU (popularnie komputer silnika) dba o równe obroty biegu jałowego Jeśli ów silnik krokowy jest brudny lub zużyty, to obroty falują, czasem wskakują na zbyt wysokie, czasem nawet silnik zgaśnie . to bym raczej winił za falowanie obrotów , zapłon to raczej nie równa praca silnika . oryginały mogą długo , jeśli już to nie kupuj Janmora , Sentecha jakość średnia ale co za 50zł można oczekiwać , mazda w katalogu proponuje Beru R348 nr.0302100345, lub Herth-Buss nr.J5383024 , najszybciej dostaniesz NGK , silniki 1.5 i 1.6 to to ten sam układ zapłonowy .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez xedos1972 » 8 sty 2012, 21:31

[quote="Marwis"]U mnie przebija cewka i chyba kupię od foxa
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-fajka-mazda-323-323f-bj-1-5-1-6-i2025656465.html#tabsAnchor[/quote podobno oryginał tylko jest bez pudełka i sama cewka bez fajki tak mi odpisał na maila w listopadzie 2011 chyba że coś się zmieniło , nowa w maździe to ponad 500zł ]
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Marwis » 8 sty 2012, 21:47

"Przedmiotem aukcji jest jedna kompletna cewka razem z fajką
Nr w katalogu MAZDY: ZL01-18-100B"

Ja sprawdzałem u siebie kable cewki zraszając wodą po ciemku. Cewka wtedy jak ma jakiegoś syfa pod spodem waliła do pokrywy zaworów. Przewody przebijały tylko lekko do palca gdy się je dotykało. Założyłem nowe NGK i tak samo robią :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez xedos1972 » 8 sty 2012, 21:58

na kablach wychodzi bardzo duże napięcie ważne aby dyskoteki nie było , jeżdżę na tych oryginalnych kupiłem kiedyś JC auto to jak mnie <nie powiem> pier-ły to masakra nowe kable i już nie kombinuje . kable robi też BOSCH to ich nr.kat .0986357266 cena ponad 130zł według katalogu bosch na ich stronie
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez szuwar1978 » 10 sty 2012, 10:06

Witam. Nie chce zakladac nowego tematu wiec napisze tu. Mam problem z zimnym silnikiem jak odpale po nocy i przygazuje to silnik sie caly trzesie i ciezko sie wkreca na obroty. Dodatkowo jak ruszam to szarpie.Czuc paliwem. Efekt mija po kilku minutach. Sprawdzilem czy nie ma przebicia na kablach pryskajac woda nic nie widac. Swiece nowe. Czy takie objawy moga powodowac uszkodzone cewki? Sprawdzilem juz prawie wszystko i pomysly sie koncza. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez Sewer » 10 sty 2012, 13:22

Tak cewki moga powodowac takie objawy – rozumiem ze w dzien jak auto postoi to nie ma problemu tylko po nocy ?
Mialem taka przypadlosc – z tym ze na lpg
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez szuwar1978 » 10 sty 2012, 13:43

Ja nie mam lpg ale w dzien jak postoi pod praca ponad 8 godzin jest to samo. Silnik niby rowno pracuje ale jak przygazuje to jak by nie chodzil na wszystkie cylindry. Sprawdzilem swiece kolor podrecznikowy, przeplywka umyta, lambda nowa, sprzeglo nowe a jak ruszam to szarpie. Podczas przyspieszania nie, i musze dac wiecej gazu jak ruszam bo jest wyczuwalny spadek mocy. I jeszcze jedno po uruchomieniu ma dziwne obrotu tz. jest taki strzal na 2000tys i po sekundzie spada na 1500 a pozniej juz normalnie. I juz sie zastanawiam czy to czasem nie cewki robia mi ten balagan. Czytalem tez ze cewki bardziej objawiaja sie na cieplym silniku. Bede wdzieczny za wszelki porady i sugestie
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2010, 21:23
Posty: 142
Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL

Postprzez Marwis » 12 sty 2012, 14:24

Marwis napisał(a):U mnie przebija cewka i chyba kupię od foxa
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-fajka-mazda-323-323f-bj-1-5-1-6-i2025656465.html#tabsAnchor


Cewka dotarła do mnie, jest razem z fajką. Zestaw wygląda na taki sam jak fabryczny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez MarcinS » 26 lip 2012, 11:56

przenoszę

Witam,

mam w BJ 1,8 benzyna taką przypadłość, że czasem przerywa w okolicac 2,7tys obrotów.
Wymienione świece i sprawdzone kable. Zawsze czyściłem jeszcze kopułkę a tutaj zonk bo kable schodzą się do prostokątnego pudełka. Podobno to są cewki.
Teraz pytanie czy to można rozebrać i coś tam przeczyścić?
Czy tylko ewentualna wymiana?

pozdr
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez rav 75 » 26 lip 2012, 20:27

Raczej wymiana,a masz lpg?
rav 75
 

Postprzez MarcinS » 27 lip 2012, 08:22

Mam LPG od niedawna ale przerywanie było trochę czuć na benzynie.
Teraz trochę bardziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 00:04
Posty: 144
Skąd: Skarland
Auto: 323F BJ 1,8 16V '99

Postprzez rav 75 » 30 lip 2012, 06:41

Zrób reset kompa i sprawdź jak będzie na benzynie. Miałem takie same objawy [krótko po założeniu lpg,wydawało mi się że na benzynie też] okazało się złe ustawienie mapy wtrysku gazu. Trzy razy jeździłem do serwisu lpg żeby dokonali stosownych ustawień,w końcu dali radę i od tamtego czasu,a minęło już 4 lata,nie mam problemu. Przy cewkach nic nie grzebałem bo nie ma po co.
rav 75
 

Postprzez schwarz84 » 1 paź 2012, 00:12

Koledzy
http://allegro.pl/show_item.php?item=2620497899

Czy taka cewka oyodo tj. oryginał ? Podejdzie do mazdy 323f bj 2001r. 1,6 benzyna 98KM (72kW) ? Niestety nie znam oznaczeń silnika. Można to jakoś po VIN-ie wywnioskować ?
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 15:34
Posty: 40
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.

Postprzez xedos1972 » 1 paź 2012, 19:32

kolego oryginał w serwisie to koszt ponad 500 zł za sztukę , a twój silnik to 1.6 ZM
na szybko cewki jakie są dostępne to masz opisane w tym poście dochodzi jeszcze cewka z JANMORA ale nie polecam i BLUE PRINT ale droższa niż oryginał . cewka od 1.5 ZL i 1.6 ZM jest taka sama .
lepiej weź z FOXA pewny sprzedawca http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-fajka ... 72963.html
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez schwarz84 » 1 paź 2012, 22:33

xedos1972 napisał(a):kolego oryginał w serwisie to koszt ponad 500 zł za sztukę , a twój silnik to 1.6 ZM
na szybko cewki jakie są dostępne to masz opisane w tym poście dochodzi jeszcze cewka z JANMORA ale nie polecam i BLUE PRINT ale droższa niż oryginał . cewka od 1.5 ZL i 1.6 ZM jest taka sama .
lepiej weź z FOXA pewny sprzedawca http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-fajka ... 72963.html

Xedos na tym linku co dałem, na pudełku widać napis "made in japan" więc pewnie to też jest oyodo. Upewnie się i zapytam foxa.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 15:34
Posty: 40
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.

Postprzez Bo_Lo » 2 paź 2012, 09:44

nie wiem czy japamoto ma u was oddzialy,ale ja w poznaniu kupilem u nich mobiletron(podobno produkuja ori do mazdy).normalnie sztuka 150 ale ze bralem dwie to za obie zaplacilem 200zl + przewody japan cars.wszystko smiga cacy nawet na lpg
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323