Szarpanie przy dodawaniu gazu i brak mocy

Postprzez adziok » 13 kwi 2009, 11:28

Jak w temacie Mazda 323F BJ silink 1,5 16V szarpie i pali ok 11 na 100 LPG.
Na bezynie tez jest słaby.

Miałem przebicie na cewkach ale wyeliminowałem to zjawisko bo cewki wysmarowałem sylikonem odpornym na ciepło i juz nie błyska sie.
Nowe Świece NGK.

CO moze byc przyczyna.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 21:05
Posty: 19
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok

Postprzez alien256 » 13 kwi 2009, 12:05

przyczyn moze być wiele

sprawdz pokoleji czy kazda swieca ma iskre
sprawdz czy na wtryskiwaczach jest napiecie
kolejność przewodów zapłonowych

brak mocy moze byc spowodowany brakiem kompresji na któryms cylindrze lub nawet
przytkany wydech
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2009, 23:56
Posty: 8
Skąd: Zbąszyń

Postprzez adziok » 13 kwi 2009, 12:34

kompresja na kazdym cylindrze jest taka sama i mechanik powiedział ze prawie jak w nowym samochodzie.
na wolnych obrotach silnik pracuje równo. tylko ze ma jakies 700 obrotów
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 21:05
Posty: 19
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok

Postprzez keczu » 13 kwi 2009, 13:01

Mysle ze usterke juz znalazles.
adziok napisał(a):przebicie na cewkach

A z tym siliconem to nie metoda naprawy.Wiec kable albo cewka Twoim problemem.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez adziok » 13 kwi 2009, 13:34

A kupował ktos juz te cewki bo pytałem w inter cars i w innych to powiedzieli ze mieli je tylko 1 raz i kosztowały 600 zł szuka. a sa dwie cewki .
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 21:05
Posty: 19
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok

Postprzez knyklu » 13 kwi 2009, 14:52

adziok napisał(a):A kupował ktos juz te cewki bo pytałem w inter cars i w innych to powiedzieli ze mieli je tylko 1 raz i kosztowały 600 zł szuka. a sa dwie cewki .

Cewki kupisz u rikiego na forum, lub w carspeed.pl
Tyle mniej wiecej kosztuja, ale widziałem nowe na allegro.pl za 400.

Miałem to samo co u ciebie (zreszta sporo bj 1.5 ma ten problem). Tez mi iskrzylo z cewek i tez byl mulowaty i duzo palil. Niie mam gazu, ale:
– mulowatość i spalanie – przepustnica i przeplywomierz – wyczysc je i przejdzie
– iskry na cewkach nie mialy z tym nic wspolnego. Mialy natomiast wspolne z naglymi zakłuceniami w pracy silnika ( gasl w trakcie pracy, lub tez odrazu po odplaeniu) przy duze wilgotnosci powietrza.
Wypsikalem je silikonem i sie poprawilo. A pewny jestes, ze to cewki, a nie fajki pod nimi?
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez wodzu607 » 14 kwi 2009, 21:28

ja tez tak mialem tyle ze jeszcze szarpalo zmulał i palil na 3 garki czyscilem wszystko przepływomierz przepustnice ba nawet silnik krokowy, ale tylko wymiana pomogla teraz od 6 mies jezdzi jak zyleta
Początkujący
 
Od: 15 sty 2011, 10:32
Posty: 4
Auto: mazda 323F BJ 1998 poj 1,5

Postprzez karmazyn33 » 14 kwi 2009, 21:31

wodzu609 napisał(a):ale tylko wymiana pomogla teraz od 6 mies jezdzi jak zyleta


wymiana czego cewek czy kabli???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez wodzu607 » 14 kwi 2009, 21:34

cewki kabelki sie okazaly ok

a dokładnie jedna z nich byla wypalona w srodku
Początkujący
 
Od: 15 sty 2011, 10:32
Posty: 4
Auto: mazda 323F BJ 1998 poj 1,5

Postprzez karmazyn33 » 14 kwi 2009, 21:38

OKi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez adziok » 14 kwi 2009, 21:46

Chyba bede musia je kupic bo dzis kolejna reanimacja nie powiodie dalej byska sie. z cewek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 21:05
Posty: 19
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok

Postprzez knyklu » 15 kwi 2009, 09:25

wodzu609 napisał(a):cewki kabelki sie okazaly ok

a dokładnie jedna z nich byla wypalona w srodku


A czy zakupione cewki były w komplecie z fajkami?
Gdzie i za ile kupiłeś?
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez adziok » 21 kwi 2009, 21:06

Powiem Tak pomogła wymiana cewek wraz z fajkami. Cewki kosztowały mnie 378,82 oczywiście za obydwie.

Cewki nie sa idealne, bo sa o 2 cm dłuższe ale tez da sie je zamontowac. A tansze o 1/2

oto namiary na cewke :
firma Jan mor


http://www.janmor.pl/pl/sklep.php?p=mai ... odu=00849p


przesyłka dotarła do mnie juz po 24h przez poczte polska. byłem pod wrazeniem.


Teraz mała fotorelacja z adaptacji

Stara Cewka
Obrazek

Nowa juz zaadaptowana

Obrazek

Symbol cewek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 21:05
Posty: 19
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok

Postprzez knyklu » 22 kwi 2009, 09:14

adziok napisał(a):Powiem Tak pomogła wymiana cewek wraz z fajkami. Cewki kosztowały mnie 378,82 oczywiście za obydwie.

Cewki nie sa idealne, bo sa o 2 cm dłuższe ale tez da sie je zamontowac. A tansze o 1/2


Wszystko fajnie, tylko sporo syfu może wlecieć do otwory na świece w pokrywie. No i przy wyciąganiu część ostanie się na świecach, a przy wykręcaniu ich może polecieć do środka.

Poza ty doczytałem, że to sa cewki od FS (oznaczenie mazdy FFY1-18-100). Posiadają one niestety inne charakterystyki.
1,5 i 1,6
http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... blk=1800AB
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Lukasz L » 27 kwi 2009, 17:24

zapewne cos z pradem
m
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 16:24
Posty: 16
Skąd: Wołomin
Auto: 323 sedan 95r S1.5

Postprzez adziok » 27 kwi 2009, 23:31

Ale od czego jest odkurzacz.

Zauwazyłem ze niektóre objawy które miałem sa dalej takie jak brak mocy i delikatne szarpanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 21:05
Posty: 19
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok

Postprzez adziok » 20 maja 2009, 12:46

MAZDA 323 BJ 1,5 rok 2000


Samochód na gazie i na benzynie przy dodawaniu gazu bardzo mocno szarpie , jest bardzo słaby maluch ma lepsze przyśpieszenie.
Jak pojawiły sie deszcze i wilgoc objawy sie wzmogły
Na dodatek w kabinie czuje zapach jakiegos plastiku jak by sie topił- palił
Ale nie umie zlokalizowac skad idzie ten zapach.

Nowe Świece nowe cewki wysokiego napiecia.

CO mam zrobic co sprawdzic ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 21:05
Posty: 19
Auto: MAZDA 323F BJ 1,5 Benz 2000rok

Postprzez jjmag » 20 maja 2009, 14:02

przewody wn, kopułka aparatu zapłonowego
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez Siwy19 » 20 maja 2009, 21:19

sprawdz tez przeplywomierz
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez knyklu » 20 maja 2009, 23:13

adziok napisał(a):MAZDA 323 BJ 1,5 rok 2000


Samochód na gazie i na benzynie przy dodawaniu gazu bardzo mocno szarpie , jest bardzo słaby maluch ma lepsze przyśpieszenie.
Jak pojawiły sie deszcze i wilgoc objawy sie wzmogły
Na dodatek w kabinie czuje zapach jakiegos plastiku jak by sie topił- palił
Ale nie umie zlokalizowac skad idzie ten zapach.

Nowe Świece nowe cewki wysokiego napiecia.

CO mam zrobic co sprawdzic ??


Kurcze, jakoś przeoczyłem informacje o nowych cewkach. Jeżeli są to nowe cewki Mazdy, to poniższe może być już nie aktualne.
------------------------------------------------------
Witaj w klubie sypiących się cewek, padających czujników ABS i brudzących się przepływomierzy :)
Kolego, Ty z tej trójki masz do wymiany cewkę (jedną lub dwie). Żeby mieć pewność musisz znaleźć elektromechanika umiącego się posługiwać oscyloskopem – on potwierdzi, że to cewki. Zazwyczaj jest to przebicie wewnątrz cewki, na uzwojeniu. Objawy miałem identyczne i po dłuuuugim szukaniu i sprawdzeniu potwierdzone na 100% zostały cewki.

Cewki są praktycznie tylko oryginalne – 500zł z fajką, troche mniej bez niej.
Robi je też Sentech, ale podbną są kiepskie i na dodatego od silnika FS, a nie od naszego ZL – chociaż "zadziałają"

Z czasem problem będzie Ci się nasilał, aż w końcu cewka padnie kompletnie i na 1 lub 2 gary palić nie będzie.

Co do zapachu to miałem taki przypadek tylko raz – właśnie w momencie tego zamulenia.

Aha. Uważaj na cewki z używanych samochodów. Kilka sztuk już kupiłem i na oscyloskopie tylko jedna okazała się ok. Pozostałe już wskazywały początki padania.

Głębokiej kieszeni życzę :)

PS ażeby sprawdzić która się sypie, podczas zamulenia rozłączj po kolei jedną, potem drugą. Poznasz błyskawicznie.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323