Rozrząd
1, 2
Witam Wszystkich użytkowników Madź bardzo ciepło, dopiero co nabyłem nową Madzie 323F 1.3 1999
i tu pojawia się moje pytanie.
Pasek czy rozrząd ?
Olej, mineralny czy Syntetyk ? jako że kupiłem samochód od osoby nie znającej się totalnie (kobieta) na pytanie jaki był wymieniany olej usłyszałem "yyyyy"
i na tym się skończyło moje zadawanie pytań
Jest czarny... po odkręceniu korka.. więc sie martwie i chce to zrobić jak najszybciej. Samochód ma przebieg 113 tysięcy.
Jeśli ktoś mogłby coś podpowiedzieć będe bardzo wdzięczny
i tu pojawia się moje pytanie.
Pasek czy rozrząd ?
Olej, mineralny czy Syntetyk ? jako że kupiłem samochód od osoby nie znającej się totalnie (kobieta) na pytanie jaki był wymieniany olej usłyszałem "yyyyy"
i na tym się skończyło moje zadawanie pytań
Jest czarny... po odkręceniu korka.. więc sie martwie i chce to zrobić jak najszybciej. Samochód ma przebieg 113 tysięcy.
Jeśli ktoś mogłby coś podpowiedzieć będe bardzo wdzięczny
Zamiast Krwi, benzyna. Zamiast serca, Turbina.
- Od: 27 lut 2010, 22:59
- Posty: 17
Witam. Ciężko powiedzieć jaki. Możesz wlać 5W ale bezpieczniej będzie wlać 10W. Pasek orginał Unitta a rolka napinająca NTN. Jest jeszcze sprężyna która wstanie spoczynku mam mieć długość 64 mm. Więcej w poście BJ Team.Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 lut 2010, 00:47 przez topik, łącznie edytowano 2 razy
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
d26 napisał(a):Czytać to ja się na czytałem, może nie wszystkiego , lecz problemem jest to iż nie wiem jaki olej jest wlany do silnika...
A co to za różnica jaki był wlany wcześniej i tak musisz spuścić cały stary i wlać nowy jakiejś dobrej firmy niema co żyłować parę złotówek bo wiadomo że takie oszczędności zle się kończą, aby tylko parametry były zachowane , więc zrób tak jak sugeruje Borys no i rzeczą oczywistą są filtry do wymiany. To takie moje zdanie .
Jak byś za długo zwlekał z wymianą oleju to mam taki silnik do sprzedania
Olej pół syntetyk z dobrej firmy i nie Mobil, polecam castrola, albo tutelle, albo shela, no najleprzy był by Motul ale pewnie się z powodu ceny nie pokusisz.
Syntetyk to moze za bardzo wymyć silnik i po 2000 bedzie tak samo brudny jak ten co masz teraz, mineralem zabijesz całkiem ten silnik.
Rozrząd to kup jakikolwiek, średniej półki, bo [jaki?] tani niz ten z przebiegiem 113 tysięcy + to co było skręcone z licznika. Sprawdzić luz zaworowy.
Wymienić kopółkę i palec z aparaciku M4 i mozna jeździć.
Pozdrawiam
Olej pół syntetyk z dobrej firmy i nie Mobil, polecam castrola, albo tutelle, albo shela, no najleprzy był by Motul ale pewnie się z powodu ceny nie pokusisz.
Syntetyk to moze za bardzo wymyć silnik i po 2000 bedzie tak samo brudny jak ten co masz teraz, mineralem zabijesz całkiem ten silnik.
Rozrząd to kup jakikolwiek, średniej półki, bo [jaki?] tani niz ten z przebiegiem 113 tysięcy + to co było skręcone z licznika. Sprawdzić luz zaworowy.
Wymienić kopółkę i palec z aparaciku M4 i mozna jeździć.
Pozdrawiam
- Od: 26 cze 2008, 22:33
- Posty: 37
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: CIVIC EK3 D15Z6
tylko nie lej żadnego Castrol Magnatec bo z tego co sie nasłuchałem i naczytałem to jak tego oleju nie masz od nowości to lepiej nie lej Ja kupiłem swoją madzie 3 tygodnie temu i oczywiście wymieniłem filtr i olej na ELF 5W40 (jeszcze sprawdze bo może na 10W 40 niepamiętam:/) w każdym razie te dwa oleje są rekomendowane do Mazdy
Pozdrowionka
Pozdrowionka
- Od: 26 lut 2010, 09:47
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323 2.0 DitD 1998 r. Sedanik
witam
nie chce robić bałaganu na forum więc tutaj zadam swoje pytanie
Co ile tys. km należy wymieniać rozrząd i jaki jest całkowity koszt takiej przyjemności ?
Mam przejechane 112 tys. km (silnik 1,6) więc wydaje mi się, że ta chwila nieubłaganie się zbliża
Pozdro
nie chce robić bałaganu na forum więc tutaj zadam swoje pytanie
Co ile tys. km należy wymieniać rozrząd i jaki jest całkowity koszt takiej przyjemności ?
Mam przejechane 112 tys. km (silnik 1,6) więc wydaje mi się, że ta chwila nieubłaganie się zbliża
Pozdro
- Od: 17 lis 2009, 15:34
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów/Kraków
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.
Jeśli były części oryginalne to 90/100kkm, zamienniki zaleca się co 60kkm. Koszty robocizny to ok 300zł, części zapytaj w www.carspeed.pl lub dowolnym sklepie motoryzacyjnym
za calosc roboty rozrzadu, wiem ze do mazdy 323f bj nie zaleca sie uzywac zamienikow, bo podobnosz paski pekaja, ale ile w tym prawdy bog wie...
a ja mam pytanie, do mojej madzi byl lany olej 0w40, oleju nie ubywa od zmiany do zmiany, czemu akurat taki byl wlany? i czy to bezpieczne... aso taki zalalo
a ja mam pytanie, do mojej madzi byl lany olej 0w40, oleju nie ubywa od zmiany do zmiany, czemu akurat taki byl wlany? i czy to bezpieczne... aso taki zalalo
- Od: 25 paź 2009, 21:30
- Posty: 39
- Skąd: Gorzów Wlkp
- Auto: Mazda323f BJ 99'
Też ma taki olej wlany u siebie bodajże castrola. A czemu taki mam – hmm – moja madzia jest z niemiec i chyba tam był taki używany przez wlaściciela. Użycie takiego rodzaju oleju oznacza chyba, że silnik jest w dobrym stanie i na razie wieksza lepkość (gęstość ? ) oleju nie jest potrzebna.
- Od: 17 lis 2009, 15:34
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów/Kraków
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.
schwarz84 napisał(a):witam
nie chce robić bałaganu na forum więc tutaj zadam swoje pytanie
Co ile tys. km należy wymieniać rozrząd i jaki jest całkowity koszt takiej przyjemności ?
Mam przejechane 112 tys. km (silnik 1,6) więc wydaje mi się, że ta chwila nieubłaganie się zbliża
Pozdro
Tu masz wszystko odnośnie wymian itp.
viewtopic.php?f=115&t=64610
- Od: 26 lut 2010, 09:47
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323 2.0 DitD 1998 r. Sedanik
albin33 napisał(a):No i właśnie mam proste pytanie pasek czy łańcuch- bo już tyle opinii i zdań że sam już nie wiem.
Witam. Pasek. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
mam pytanie wymieniam właśnie rozrząd i wiele innych części ktoś napisał ze pasek unita i napinacz już nie pamiętam nazwy a prawdopodobnie u mnie będzie pasek z firmy GATESA czy jak się to pisze tzn. ze ten pasek się nie nadaje? mam mazdę 323f z 2002 roku 16v 98 koni
- Od: 21 kwi 2010, 21:40
- Posty: 27
- Skąd: Barcin
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok
Kolego jeśli rozrząd to tylko i wyłącznie oryginał !!!!!!!!!!!!!!!!!, bo jak nie, będziesz remontował silnik za 1k km za 5 tys. zl. Olej Elf 10w40 lub 5w30 (stosuje Dexelie i nie narzekam) i tylko takie. Nie kombinuj, bo słono zapłacisz – dobrze radze. Komplet kosztuje do TD około 1200 zl zaś do benzyny okolo 500 zl (http://www.carspeed.pl Lublin) z pompą wody. Wymień ją od razu z rozrządem i masz spokój na 90 kkm. Zaleca się wymianę pompy co 180 tyś. wg instrukcji. A w praktyce mówi się, że jest prawie wieczna. Lecz lepiej nie ryzykować ze słowem prawie, bo prawie robi różnicę Łańcuszek jest w nowszych mazdach, a tu w BJ jest pasek wieloklinowy. A poza tym temat powinien polecieć do kosza, bo o tym już były posty.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
shawn napisał(a):Ja kupilem w carspeed niby oryginalny rozrząd bo pasek w pudełku z logo mazdy ale w środku był pasek gatesa i na nim znaczek mazdy. Pytanie czy to jest ten orginał czy lepiej szukać unitty ?
Witam. To jest orginalny pasek. Unitta należy do Gates'a. Kiedyś paski wychodziły z napisem Unitta a teraz wychodzą z napisem Mazda Power Grip HTD. Jest o tym w poradniku diesla. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
http://www.carspeed.pl lub http://www.fox.rzeszow.pl Tam możesz negocjować cenę przy tej kwocie. Popytaj jeszcze Riki'ego. A o zamiennikach w tym zakresie nic mi nie wiadomo.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość