Rozrząd

Postprzez d26 » 27 lut 2010, 23:09

Witam Wszystkich użytkowników Madź bardzo ciepło, dopiero co nabyłem nową Madzie 323F 1.3 1999
i tu pojawia się moje pytanie.

Pasek czy rozrząd ?
Olej, mineralny czy Syntetyk ? jako że kupiłem samochód od osoby nie znającej się totalnie (kobieta) na pytanie jaki był wymieniany olej usłyszałem "yyyyy"
i na tym się skończyło moje zadawanie pytań :)

Jest czarny... po odkręceniu korka.. więc sie martwie i chce to zrobić jak najszybciej. Samochód ma przebieg 113 tysięcy.

Jeśli ktoś mogłby coś podpowiedzieć będe bardzo wdzięczny ;)
Zamiast Krwi, benzyna. Zamiast serca, Turbina.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2010, 22:59
Posty: 17

Postprzez Borys » 27 lut 2010, 23:28

Rozrząd na pasku, co do oleju to instrukcja zaleca 5W30 (ew. 5W40) o ile jesteś pewien przebiegu, jeśli nie 10W40 też będzie ok. Minerałów unikaj jak ognia. Wszystko jest już na forum, wystarczy poszukać ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez d26 » 28 lut 2010, 00:12

Czytać to ja się na czytałem, może nie wszystkiego , lecz problemem jest to iż nie wiem jaki olej jest wlany do silnika...
Zamiast Krwi, benzyna. Zamiast serca, Turbina.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lut 2010, 22:59
Posty: 17

Postprzez topik » 28 lut 2010, 00:31

Witam. Ciężko powiedzieć jaki. Możesz wlać 5W ale bezpieczniej będzie wlać 10W. Pasek orginał Unitta a rolka napinająca NTN. Jest jeszcze sprężyna która wstanie spoczynku mam mieć długość 64 mm. Więcej w poście BJ Team.Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 28 lut 2010, 00:47 przez topik, łącznie edytowano 2 razy
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez karmazyn33 » 28 lut 2010, 00:41

d26 napisał(a):Czytać to ja się na czytałem, może nie wszystkiego , lecz problemem jest to iż nie wiem jaki olej jest wlany do silnika...


A co to za różnica jaki był wlany wcześniej i tak musisz spuścić cały stary i wlać nowy jakiejś dobrej firmy niema co żyłować parę złotówek bo wiadomo że takie oszczędności zle się kończą, aby tylko parametry były zachowane , więc zrób tak jak sugeruje Borys no i rzeczą oczywistą są filtry do wymiany. To takie moje zdanie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez vengador » 1 mar 2010, 10:17

Jak byś za długo zwlekał z wymianą oleju to mam taki silnik do sprzedania :D

Olej pół syntetyk z dobrej firmy i nie Mobil, polecam castrola, albo tutelle, albo shela, no najleprzy był by Motul ale pewnie się z powodu ceny nie pokusisz.
Syntetyk to moze za bardzo wymyć silnik i po 2000 bedzie tak samo brudny jak ten co masz teraz, mineralem zabijesz całkiem ten silnik.
Rozrząd to kup jakikolwiek, średniej półki, bo [jaki?] tani niz ten z przebiegiem 113 tysięcy + to co było skręcone z licznika. Sprawdzić luz zaworowy.
Wymienić kopółkę i palec z aparaciku M4 i mozna jeździć.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:33
Posty: 37
Skąd: WARSZAWA
Auto: CIVIC EK3 D15Z6

Postprzez Chmarus » 1 mar 2010, 18:36

tylko nie lej żadnego Castrol Magnatec bo z tego co sie nasłuchałem i naczytałem to jak tego oleju nie masz od nowości to lepiej nie lej ;) Ja kupiłem swoją madzie 3 tygodnie temu i oczywiście wymieniłem filtr i olej na ELF 5W40 (jeszcze sprawdze bo może na 10W 40 niepamiętam:/) w każdym razie te dwa oleje są rekomendowane do Mazdy ;)

Pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 09:47
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 2.0 DitD 1998 r. Sedanik

Postprzez schwarz84 » 18 mar 2010, 15:40

witam
nie chce robić bałaganu na forum więc tutaj zadam swoje pytanie ;)
Co ile tys. km należy wymieniać rozrząd i jaki jest całkowity koszt takiej przyjemności ?
Mam przejechane 112 tys. km (silnik 1,6) więc wydaje mi się, że ta chwila nieubłaganie się zbliża ;)
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 15:34
Posty: 40
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.

Postprzez Borys » 18 mar 2010, 18:49

Jeśli były części oryginalne to 90/100kkm, zamienniki zaleca się co 60kkm. Koszty robocizny to ok 300zł, części zapytaj w www.carspeed.pl lub dowolnym sklepie motoryzacyjnym ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez klicek » 18 mar 2010, 19:26

za calosc roboty rozrzadu, wiem ze do mazdy 323f bj nie zaleca sie uzywac zamienikow, bo podobnosz paski pekaja, ale ile w tym prawdy bog wie... ;)

a ja mam pytanie, do mojej madzi byl lany olej 0w40, oleju nie ubywa od zmiany do zmiany, czemu akurat taki byl wlany? i czy to bezpieczne... aso taki zalalo
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Postprzez schwarz84 » 19 mar 2010, 11:25

Też ma taki olej wlany u siebie bodajże castrola. A czemu taki mam – hmm – moja madzia jest z niemiec i chyba tam był taki używany przez wlaściciela. Użycie takiego rodzaju oleju oznacza chyba, że silnik jest w dobrym stanie i na razie wieksza lepkość (gęstość ? ) oleju nie jest potrzebna.
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2009, 15:34
Posty: 40
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.

Postprzez Chmarus » 19 mar 2010, 12:16

schwarz84 napisał(a):witam
nie chce robić bałaganu na forum więc tutaj zadam swoje pytanie ;)
Co ile tys. km należy wymieniać rozrząd i jaki jest całkowity koszt takiej przyjemności ?
Mam przejechane 112 tys. km (silnik 1,6) więc wydaje mi się, że ta chwila nieubłaganie się zbliża ;)
Pozdro


Tu masz wszystko odnośnie wymian itp. ;)
viewtopic.php?f=115&t=64610
Początkujący
 
Od: 26 lut 2010, 09:47
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 2.0 DitD 1998 r. Sedanik

Postprzez albin33 » 20 mar 2010, 10:43

Witam jestem nowym członkiem klubu, oraz również nowym posiadaczem Mazdy 323f 1.5 16V BJ rok.prod.1999. No i właśnie mam proste pytanie pasek czy łańcuch- bo już tyle opinii i zdań że sam już nie wiem. Dziękuje za odp..
Początkujący
 
Od: 19 mar 2010, 19:06
Posty: 4

Postprzez topik » 20 mar 2010, 13:38

albin33 napisał(a):No i właśnie mam proste pytanie pasek czy łańcuch- bo już tyle opinii i zdań że sam już nie wiem.


Witam. Pasek. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez borealis » 22 kwi 2010, 11:02

mam pytanie wymieniam właśnie rozrząd i wiele innych części ktoś napisał ze pasek unita i napinacz już nie pamiętam nazwy a prawdopodobnie u mnie będzie pasek z firmy GATESA czy jak się to pisze tzn. ze ten pasek się nie nadaje? mam mazdę 323f z 2002 roku 16v 98 koni
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 21:40
Posty: 27
Skąd: Barcin
Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 kM 02 rok

Postprzez Erastotenes » 22 kwi 2010, 12:01

Kolego jeśli rozrząd to tylko i wyłącznie oryginał !!!!!!!!!!!!!!!!!!!, bo jak nie, będziesz remontował silnik za 1k km za 5 tys. zl. Olej Elf 10w40 lub 5w30 (stosuje Dexelie i nie narzekam) i tylko takie. Nie kombinuj, bo słono zapłacisz – dobrze radze. Komplet kosztuje do TD około 1200 zl zaś do benzyny okolo 500 zl (http://www.carspeed.pl Lublin) z pompą wody. Wymień ją od razu z rozrządem i masz spokój na 90 kkm. Zaleca się wymianę pompy co 180 tyś. wg instrukcji. A w praktyce mówi się, że jest prawie wieczna. Lecz lepiej nie ryzykować ze słowem prawie, bo prawie robi różnicę ;) Łańcuszek jest w nowszych mazdach, a tu w BJ jest pasek wieloklinowy. A poza tym temat powinien polecieć do kosza, bo o tym już były posty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez shawn » 22 kwi 2010, 18:42

Ja kupilem w carspeed niby oryginalny rozrząd bo pasek w pudełku z logo mazdy ale w środku był pasek gatesa i na nim znaczek mazdy. Pytanie czy to jest ten orginał czy lepiej szukać unitty ?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez topik » 22 kwi 2010, 20:16

shawn napisał(a):Ja kupilem w carspeed niby oryginalny rozrząd bo pasek w pudełku z logo mazdy ale w środku był pasek gatesa i na nim znaczek mazdy. Pytanie czy to jest ten orginał czy lepiej szukać unitty ?


Witam. To jest orginalny pasek. Unitta należy do Gates'a. Kiedyś paski wychodziły z napisem Unitta a teraz wychodzą z napisem Mazda Power Grip HTD. Jest o tym w poradniku diesla. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez shawn » 22 kwi 2010, 23:08

Dokładnie tak jak piszesz na pasku jest umieszczone Mazda Power Grip HTD.Made in UK
Dzieki za informacje pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez Erastotenes » 23 kwi 2010, 15:25

http://www.carspeed.pl lub http://www.fox.rzeszow.pl Tam możesz negocjować cenę przy tej kwocie. Popytaj jeszcze Riki'ego. A o zamiennikach w tym zakresie nic mi nie wiadomo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323