Szarpniecie i brak mocy
Witam. Mam uciazliwy problem z maja mazda. Od razu zanzaczam ze nie ma LPG. Problem polega na tym ze auto szarpnie(raz) przy okolo 2700 obrotow. Jest odczuwalny nagly spadek mocy przy tym szarpnieciu i nie chce wejsc wyzej na obroty przez ok 3 sekundy. Objawy nasilaja sie gdy silnik sie lekko rozgrzeje. Dziwne jest to ze nie za kazdym razem tak sie dzieieje przy przekraczaniu tej wartosci obrotow ok 90% wiec przez 10% jest ok. Czasami zaraz po podpaleniu gdy wlasnie osiagnie sie te obroty to silnik zaczyna sie dlawic szarpac nie przekroczy tych obrotow dopuki nie odpusci sie pedalu gazu i ponownie wcisnie gaz. Czytalem forum duzo ludzi ma podobny problem lecz nie do konca jest to samo dlatego zalozylem nowy watek. Dodam ze do tej pory wymienilem kable,swiece,filtr paliwa w baku i wyczyscilem przepustnice, krokowy, przeplywke, kopulke( tu nie wiem jak powinna wygladac prawidlowo w tym palec). Prosze o pomoc bo zaden mechanik nic nie potrafil okreslic tylko wymienia az sie znajdzie I mam pytanie czy powinien sie zapalic jakis blad(enigine) bo nic sie nie swieci
- Od: 21 maja 2014, 19:24
- Posty: 39
- Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999
Sprawdź gumową rurę filtra powietrza, czy nie jest dziurawa.
- Od: 8 kwi 2011, 20:15
- Posty: 323 (0/1)
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)
Wlasnie jezeli chodzi o rure to jest dziurawa ale zostala uszczelniona i to porzadnie( Ps dzisiaj jest trosze lepiej nie ma tak mocnego przyduszenia ale wystepuje nadal. Nawet po odpaleniu gdy nie chcial przejsc 3 tys obrotow to jakos sobie dzisiaj z tym poradzil ale nie obeszlo sie bez szarpania Wiec mozliwe ze cos jest na rzeczy z powietrzem. Co do cewki musze wybrac sie do jakiegos mechaniora zeby sparawdzil co i jak z cewkami. Mam zamiar wymienic kopulke i palec chodz nie wiem czy potrzebnie
- Od: 21 maja 2014, 19:24
- Posty: 39
- Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999
skoro uszczelnienie trochę pomogło to ja bym wymienił tą rurę albo dokładnie obejrzał bo może faktycznie lewe powietrze bierze..
sprawdź błędy silnika
sprawdź błędy silnika
A wiec. Po paru kilomterch problem powrocil Sprawdzalem te moje uszczelnienie i jest wszysko ok. Nie ma bata ze lapie przez nia lewe powietrze. Zauwarzylem jedynie zmiane ze przy lagodnieszym dodaniu gazu jakos daje rade ale przy gwaltownym dodaniu gazu szarpie jeszcze gorzej(szczegulnie gdy utrzymujemy 2500 obrotow i mocno wcisne pedal gazu) Wogole nie chce jechac szarpie skokowo
Szczerze to juz muslalem ze jakos dojde to tego co i jak po uszczelnieniu rury dolotowej a tu zonk. A jak te bledy odczytac. Elektronik ze mnie to nie jest wiec bedzie z tym problem. Co myslicie o tej kopulce wymieniac czy nie. Koszt to 109 + palec
Szczerze to juz muslalem ze jakos dojde to tego co i jak po uszczelnieniu rury dolotowej a tu zonk. A jak te bledy odczytac. Elektronik ze mnie to nie jest wiec bedzie z tym problem. Co myslicie o tej kopulce wymieniac czy nie. Koszt to 109 + palec
- Od: 21 maja 2014, 19:24
- Posty: 39
- Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999
jak sprawdzić błędy znajdziesz w FAQ. proste jak budowa cepa.
pamiętaj że lewe powietrze może brać nie tylko tą rurą...
jak dla mnie to albo zapłon albo lewe powietrze... ale tutaj to pozostaje metoda prób i błędów...
pamiętaj że lewe powietrze może brać nie tylko tą rurą...
jak dla mnie to albo zapłon albo lewe powietrze... ale tutaj to pozostaje metoda prób i błędów...
Prosto można sprawdzić czy bierze lewe powietrze. Kupić samostart i na wolnych obrotach potraktować okolice dolotu. Jak obroty wzrosną tzn że gdzieś jest przegwizd.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Wlasnie sobie cos uswiadomilem, ze od samogo poczatku jak ma tylko mazde wlasnie w tych okolica slychac swist od 27000 do 3100(rozgrzany silnik) przed uszczelnieniem rury samoistnie zniknal. Teraz znow powrocil . Dodam ze to akuran nie mialo wieszego znaczenia co do zachowania auta. Co do odczytania bledow cza bedzie sie poduczyc
- Od: 21 maja 2014, 19:24
- Posty: 39
- Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999
Wykręć świece i zobacz czy któraś nie jest okopcona. Jak będzie to może oznaczać cewkę. Jak będzie brudna to wyczyść ją i daj na inny cylinder to pozwoli wykluczyć padniętą świecę, pojeździj troszkę i zobacz ponownie świece. Mi kopciło świece na drugim cylindrze. Kupiłem nową cewkę na allegro za 107zł chyba, wymieniłem i problem zniknął.
- Od: 10 lip 2013, 23:49
- Posty: 23
- Skąd: Żory
- Auto: 323f bj 1.5 + LPG 2000r przed liftem
Wyglądał na wypalony? Tzn nadtopiony, widoczne ubytki na elementach metalowych? Najpewniej to wymienić. Bo to mi wygląda po prostu na wypadające zapłony.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Tak te cztery metalowe cypelki w kopulce byly bardz brubne( znaczy duzo nagaru i mocno wciete w ksztalt litery 'h') palec byl okopcony z kazdej strony nawet po bokach) Wiec zamawiam i dam znac czy pomoglo. Ps faktycznie po uszczelnienie dolotu jest lepiej. 2,3 bieg znacznie slabiej wyczuwalne szarpniecie na wyzszych to samo i niemoc pokonania 3 tys obr na 1 biegu pozostala.
- Od: 21 maja 2014, 19:24
- Posty: 39
- Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999
...przepustnicy albo kolektora dolotowego...
pod wpływem wyższej temperatury kable i cewki potrafia zawodzić coraz mocniej
Rozgrzej silnik, weź spryskiwacz i spryskaj wodą silnik. Okolice układu zapłonowego. Ale w nocy, w ciemnym miejscu. Może zauważysz skaczące niebieskie iskierki.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Poszukiwan ciag dalszy. Oraz kolejne objawy. Moze zaczne od objawow. Konkretnie chodzi o obroty. Gdy jest konkretnie rozgrzany obrotypodchodza do gory nawet do 1800. trzemaja sie tak kilka sekud od 5 do 10 i potem spadaja. Wystepuje to na biegu jalowym i na wysprzegleniu. Podejrzewam ze krokowy lub przeplywka, niby czyszczone ale wyglada ze najlepsze maja za soba. To jestpierwszy. Druga sprawa to klekot a raczej .... sam nie wiem jak to nazwac, Wiem ze podobnie mialem w innym aucie, uszczekla kolektora wydechowego. Wiec jeden albo drugi kolektor cos niedomaga ale sie kokarze. I trzecia bolaczka to zgrzyt/metel o metal przy ruszeniu na sprzegle bez gazu(tylko rozgrzany silnik) Wiec jakis trop jest pewnie cos z kolektorem, zobaczymy z ktorym bardziej zastanawija mnie te obroty. moze jakis pomysl, ktos mial podobnie, szczerze brak mi juz checi zeby wszytko rozbierac i czyscic ponownie
- Od: 21 maja 2014, 19:24
- Posty: 39
- Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości