Witam posiadaczy mazd.
Niedawno zakupiłem mazde 323 F 1.3 benzyna 2003 rok. z 90 tys udokumentowanym przebiegiem.
Wszystko ladnie pięknie jednak niepokoi mnie pare rzeczy.
Podczas uruchamiania gdy przekręce kluczyk w pozycji zapalenia sie kontrolek pali mi sie Check engine jak podejrzalem na filmikach z You tube gdy ludzie odpalają te mazdy kontrolka im sie zapala i gasnie odrazu moja nie gasnie do momentu uruchomienia motoru. W momencie uruchomienia motoru gaśnie, nie pokoi mnie rownież to ze od czasu do czasu zapalenie samochodu nie jest blyskawiczne ( zazwyczaj pali od dotyku jednak raz na jakis czas zakreci klikukrotnie. dzieje sie w roznych okolicznosciach dzis rano np albo gdy krecilem sie duzo po miescie odpalałem gasiłem, kolejną rzeczą ktora mnie nie pokoi to falujace obroty na biegu jałowym, i wydaje mi sie ze nie wkręca sie idealnie czysto w sesnie wyczuwam miro szarpniecia. Ale byc moze jestem przewrażliwony, Zastanawiam sie od czego zacząć poszukiwania zamierzam wybrać sie podpiąc pod komputer, jednak moze ktos z was ma jakies rady. Bylbym niezmiernie wdzięczny
pozdrawiam.
Mazda 323 F Problem z odpalaniem falujące obroty.
Strona 1 z 1
Kontrolka jest ok,
co do palenia i obrotów to jedziesz po kolei:
1. kiedy rozrząd był robiony? jak jest świeży to ok
2. świece wymień
3. wyczyść przepustnice i zawór wolnych obrotów (lub jak to mówią silniczek krokowy )
4. Warto sprawdzić czy nie masz jakiś błędów (znajdziesz na forum jak to zrobić)
5. wymień filtr powietrza
6. regulowałeś już zawory? tutaj nei jestem pewny czy w 1.3 jest hydraulika czy trzeba manualnie, jak manualnie to trzeba to zrobić..
co do palenia i obrotów to jedziesz po kolei:
1. kiedy rozrząd był robiony? jak jest świeży to ok
2. świece wymień
3. wyczyść przepustnice i zawór wolnych obrotów (lub jak to mówią silniczek krokowy )
4. Warto sprawdzić czy nie masz jakiś błędów (znajdziesz na forum jak to zrobić)
5. wymień filtr powietrza
6. regulowałeś już zawory? tutaj nei jestem pewny czy w 1.3 jest hydraulika czy trzeba manualnie, jak manualnie to trzeba to zrobić..
Tak wlasnie podejrzewam przeplywomierz i silniczek krokowy. Co do rozrzadu to nie mam pojecia jade po niedzieli do mechanika i mam rozkrecic rozrzad i zobaczyc czy byl wymieniany bo jest duza szansa ze byl mam 91 tys a przy 85 miala serwis w belgi. Czy podlaczenie pod komputer wykryje blad przeplywomierza i silniczka krokowego? o co mi chodzi chodzi mi o to by uniknac wymiane niepotrzebnych elementow. A z tymi zaworami to musze z jakims mechanikiem pogadac bo dla mnie to czarna magia i pierwsze slysze
- Od: 19 wrz 2011, 21:53
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323 F 1.3 benzyna 2003 r
jak nei wiesz to zrób rozrząd, bo mój też wyglądał z góry jak nowy a jak sie zgieło pasek to strzelił nie ma co ryzykować, bląd przeplywki może wyskoczyć ale tego raczej bym się nie spodziewał...
poczyść wszystko i zobacz czy będzie efekt pozytywny
poczyść wszystko i zobacz czy będzie efekt pozytywny
Ok, Tak więc rozrząd wymienilem co okazalo sie bardzo dobra decyzja niestety pasek byl od nowosci orginalny japonski i nie byl juz w najlepszym stanie, rozrzad zalozylem orginalny mazda zakupiony w car speedzie, dodatkowo kupilem japonskie swiece z wydajniejsza iskra TT'tki, i co zauwazylem do tej pory jeszcze nie mialem problemu z dlugim kreceniem aczkolwiek dopiero 2 dni po wymianie, poprawily sie falujace obroty delikatnie juz nie falują tak bardzo aczkolwiek problem wciaz wystepuje i silnik plynniej przyspiesza i jest żwawszy. Mechanik stwierdzil ze stare swiece pomimo ze stare sa w dobrym stnie nie okopcone ze ladnie dopala itp. polecil mi wymiane filtra paliwa i stwierdzil ze to powinno zalatwic sprawe z tymi falujacymi obrotami stwierdzil ze filtr moglbyc nie wymieniany od nowosci. wymienie Filtr paliwa i powietrza jezeli problem nie ustanie podjade pod komputer.
- Od: 19 wrz 2011, 21:53
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323 F 1.3 benzyna 2003 r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość