Mazda 323 F Problem z odpalaniem falujące obroty.

Postprzez ravezz29 » 20 kwi 2013, 08:52

Witam posiadaczy mazd.
Niedawno zakupiłem mazde 323 F 1.3 benzyna 2003 rok. z 90 tys udokumentowanym przebiegiem.
Wszystko ladnie pięknie jednak niepokoi mnie pare rzeczy.
Podczas uruchamiania gdy przekręce kluczyk w pozycji zapalenia sie kontrolek pali mi sie Check engine jak podejrzalem na filmikach z You tube gdy ludzie odpalają te mazdy kontrolka im sie zapala i gasnie odrazu moja nie gasnie do momentu uruchomienia motoru. W momencie uruchomienia motoru gaśnie, nie pokoi mnie rownież to ze od czasu do czasu zapalenie samochodu nie jest blyskawiczne ( zazwyczaj pali od dotyku jednak raz na jakis czas zakreci klikukrotnie. dzieje sie w roznych okolicznosciach dzis rano np albo gdy krecilem sie duzo po miescie odpalałem gasiłem, kolejną rzeczą ktora mnie nie pokoi to falujace obroty na biegu jałowym, i wydaje mi sie ze nie wkręca sie idealnie czysto w sesnie wyczuwam miro szarpniecia. Ale byc moze jestem przewrażliwony, Zastanawiam sie od czego zacząć poszukiwania zamierzam wybrać sie podpiąc pod komputer, jednak moze ktos z was ma jakies rady. Bylbym niezmiernie wdzięczny

pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 21:53
Posty: 4
Auto: Mazda 323 F 1.3 benzyna 2003 r

Postprzez rafal700 » 20 kwi 2013, 13:26

Odpowiem tylko na pierwsze. U mnie w silniku 1.6 kontrolka check engine gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika i wydaje mi się że tak ma być. Od 3 lat tak mam i nic mi się nie dzieje (odpukać) :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez bikus » 20 kwi 2013, 14:18

Kontrolka jest ok,
co do palenia i obrotów to jedziesz po kolei:
1. kiedy rozrząd był robiony? jak jest świeży to ok ;)
2. świece wymień
3. wyczyść przepustnice i zawór wolnych obrotów (lub jak to mówią silniczek krokowy ;) )
4. Warto sprawdzić czy nie masz jakiś błędów (znajdziesz na forum jak to zrobić)
5. wymień filtr powietrza
6. regulowałeś już zawory? tutaj nei jestem pewny czy w 1.3 jest hydraulika czy trzeba manualnie, jak manualnie to trzeba to zrobić..
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez ravezz29 » 20 kwi 2013, 14:52

Tak wlasnie podejrzewam przeplywomierz i silniczek krokowy. Co do rozrzadu to nie mam pojecia jade po niedzieli do mechanika i mam rozkrecic rozrzad i zobaczyc czy byl wymieniany bo jest duza szansa ze byl mam 91 tys a przy 85 miala serwis w belgi. Czy podlaczenie pod komputer wykryje blad przeplywomierza i silniczka krokowego? o co mi chodzi chodzi mi o to by uniknac wymiane niepotrzebnych elementow. A z tymi zaworami to musze z jakims mechanikiem pogadac bo dla mnie to czarna magia i pierwsze slysze :D
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 21:53
Posty: 4
Auto: Mazda 323 F 1.3 benzyna 2003 r

Postprzez shawn » 20 kwi 2013, 23:34

Wymień świece, kable WN, filtr paliwa, wyczyść przepustnice , oraz regulację luzów zaworowych plus rozrząd
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez bikus » 21 kwi 2013, 22:57

jak nei wiesz to zrób rozrząd, bo mój też wyglądał z góry jak nowy a jak sie zgieło pasek to strzelił ;) nie ma co ryzykować, bląd przeplywki może wyskoczyć ale tego raczej bym się nie spodziewał...
poczyść wszystko i zobacz czy będzie efekt pozytywny
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez ravezz29 » 29 kwi 2013, 11:04

Ok, Tak więc rozrząd wymienilem co okazalo sie bardzo dobra decyzja niestety pasek byl od nowosci orginalny japonski i nie byl juz w najlepszym stanie, rozrzad zalozylem orginalny mazda zakupiony w car speedzie, dodatkowo kupilem japonskie swiece z wydajniejsza iskra TT'tki, i co zauwazylem do tej pory jeszcze nie mialem problemu z dlugim kreceniem aczkolwiek dopiero 2 dni po wymianie, poprawily sie falujace obroty delikatnie juz nie falują tak bardzo aczkolwiek problem wciaz wystepuje i silnik plynniej przyspiesza i jest żwawszy. Mechanik stwierdzil ze stare swiece pomimo ze stare sa w dobrym stnie nie okopcone ze ladnie dopala itp. polecil mi wymiane filtra paliwa i stwierdzil ze to powinno zalatwic sprawe z tymi falujacymi obrotami stwierdzil ze filtr moglbyc nie wymieniany od nowosci. wymienie Filtr paliwa i powietrza jezeli problem nie ustanie podjade pod komputer.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 21:53
Posty: 4
Auto: Mazda 323 F 1.3 benzyna 2003 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323