Wymiana filtra paliwa [BJ benzynowe]

Postprzez maniakk5 » 15 gru 2011, 09:38

A ja mam też taką puche czarną z rurkami pod maską.Jak poczytałem to jedni pisza ze to dodatkowy filtr węglowy i się go nie wymienia,inni piszą ze to odpowietrznik w którym jest filtr z siateczki metalowej i się go wymienia....ale u mnie on nie jest połączony bezpośrednio z układem paliwowym – to primo.A drugo :) przypomnę 323F BJ 1,8 – skąd by się tam wziął skoro był w starszych?
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez kierownik » 12 sty 2012, 16:37

fajna fotorelacja, jeszcze jakby kolega zmienił, że to nie śruby 17tki tylko na klucz 17 ;) – to samo z 10tką ;)

swoją drogą to średnio ciekawe rozwiązanie z tym filtrem w baku :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez BartekD » 8 lut 2012, 21:17

A ja się przyznam, że zgłupiałem. Jedne źródła podają, że filtr się wymienia inne, że nie. I w końcu nie wiem czy bawić się w wymianę czy nie :(
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 11:59
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 2001

Postprzez shawn » 8 lut 2012, 23:05

wymienia sie
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez xedos1972 » 9 lut 2012, 08:44

każdy filtr się wymienia ewentualnie czyści , jego zadanie to przefiltrować . chyba że to stożkowy w dolocie to można zastosować czyszczenie mydło + woda+ olej do nasączenia po praniu.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez BartekD » 9 lut 2012, 15:10

Wielkie dzięki za informację. W takim razie wymieniam.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 11:59
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 2001

Postprzez shawn » 4 mar 2012, 23:25

Znalazłem fotorelacje z angielskiego forum, dobrej jakości zdjęcia
http://www.club323f.com/forum/viewtopic ... 35&t=40214
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez duh » 17 kwi 2012, 07:17

Odnośnie samego filtra – ten który kupiłem różnił się od starego mocowaniem do filtra pompy. W starym na dole były 2 bolce zatrzaskowe, na które przychodzi plastikowa płytka pośrodku której jest otwór na końcówkę filtra dzięki czemu nie wypada (tak jak na fotorelacji) – poza tym stary filtr był złożony z 2 elementów złożonych do kupy na 2 uszczelkach – nowy to jakby monolit w jednym kawałku. I właśnie w nowym nie ma tych końcówek do mocowania pompy. Sa natomiast zatrzaski na jakby dolne wieczko, którego niestety w zakupionym przeze mnie filtrze nie było (!).

Skąd te różnice? kupiłem filtr do wersji po lifcie? A co do samego mocowania pompy poradził na to samochodowy zestaw pierwszej pomocy – drut stalowy fi 1mm <spoko> .
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2012, 09:32
Posty: 29
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Mazda 323F BJ 1999

Postprzez shawn » 30 kwi 2012, 21:21

ja dziś również wymieniałem filterek, i rzeczywiście największym wyzwaniem jest te 8 śrubek 5 poszło bez problemu a 3 trzeba było nawiercić dobrze ze to raz na 90 tyś się wymienia bo czasu schodzi przy demontażu.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez kubi2410 » 1 maja 2012, 09:37

Mam pytanie filtr się zmienił po pełnym lifcie w 2002r. czy po pierwszym w 2001r. i wprowadzeniu silnika 1.6. ?
Boje się że kupie filter umęczę się z rozbieraniem a na końcu okaże się ze mam zły filtr :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez shawn » 1 maja 2012, 12:04

Zamów w Carspeed podając VIN dobierają bez problemu i nie ma możliwości pomyłki


1. ZL0520490 do aut wyprodukowanych do 1.04.2000r (nr VIN do 286423)
Obrazek

2. ZL0520490A do aut wyprodukowanych po 1.04.2000r (nr VIN po 286423)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez mati503 » 30 sie 2012, 22:07

Witam. Dziś walczyłem z wymianą filtra paliwowego pod tylnią kanapą. Kiedy rozkreciłem z wielkim bólem tylnią kanapę ujrzałem blachę z której odkręciłem 4 śrubki. poszło łatwo. Natępnie ujrzałem 9 śrubek które były tak zardzewiałe, że nie było szans odkręcenia. Nawierciłem łby wiertarka o napędzie ręcznym(wersja muzealna) 9 śrub i wszystkie wybiłem za pomocą śrubokręta i młotka. Pomyślałem sobie, że już nic gorszego nie może się przytrafić. Ściągnąłem łatwo dwa przewody i podnioślem pompe z filtrem uważając na pływak. I tu się zaczęło- Wpadła mi do baku taka cieńka końcówka plastikowa od wężyka. Zacząłem łowić, bo utrzymywałasię na powierzchni pływając sobie w paliwie. Niestety ściągając do boku wpadła mi dalej miedzy ścianki i już nie mogłem jej wyciągnąć. Mam nadzieje, że nie będzie szkód, gdyż utrzymuję się gdzieś na powierzchni i nie jest aż taka mała. Dałem sobie z tym spokój i zabrałem się za pompe.

Dopisano 30 sie 2012, 22:13:

Wyciągnąłem pompę uważając na pływak, ładnie rozebrałem i zacząłem składać a tu następny problem filtr nie pasuje. Tyle pracy na marne.

Dopisano 30 sie 2012, 22:22:

Zły filtr, inna perspektywa. Pozostało mi złożenie starego filtra z wielkim bólem. kiedy pompę włożyłem na miejsce podłączyłem przewody i odpaliłem autko. Wszystko grało i nigdzie nie ciekło, wiec OK. ale powstał problem. Wszystkie śrubki rozwierciłem więc nie mam czym przykręcić górnej części obudowy tej na 9 śrub. Poleciałem po klej z uszczelniaczem, bo pozostały trzpienie po starych śrubach wiec obudowa nie będzie się przemieszczać a klej dodatkowo uszczelni.

Dopisano 30 sie 2012, 22:32:

Mam nadzieje, że moje problemy pomogą innym. Czeka mnie znowu wymiana filtra jak przyjdzie ten właściwy filtr. Filtr udało mi się kupić na allegro za 29 zł. Z przesyłką 42.50. Cena bardzo dobra.

Dopisano 30 sie 2012, 22:37:

Teraz pytanie, w baku został mi kawałek plastiku od przewodu taki zielony, który jest widoczny na zdjęciu. Czy mam się obawiać? Oraz czy umieszczenie pokrywy pompy(tam gdzie było 9 śrubek) na silikon jest też dobrym rozwiązaniem.
Załączniki
Zdjęcie001.jpg
widok filtra paliwowego
Filtr paliwa 1.jpg
Zły filtr
Filtr paliwa 2.jpg
zły filtr
Zdjęcie000.jpg
Widok zardzewiałych śrub
Zdjęcie005.jpg
Początkujący
 
Od: 30 sie 2012, 21:35
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BK 1349cm3, 62 KW 2005 Benzyna (Hatchback)

Postprzez kubi2410 » 31 sie 2012, 08:14

filtr zatrzymuje pyłki także nic większego się nie dostanie do pompy :–). a jeśli w kabinie nie śmierdzi benzyną to sylikon będzie trzymał długo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Czarek326 » 30 lis 2012, 16:49

Witam! Jestem po wymianie filtra i pomyślałem ,że dodam od siebie pare spostrzeżeń :)
Filtr jaki zamontowałem kosztował mnie 35 zł więc nie tak źle !
Obrazek
Najwięcej problemu sprawił mi demontaż kanapy. W tym celu musimy wykręcić 8 śrub, które znajdują sie w miejscach zaznaczonych strzałkami ;) Śruby przy drzwiach są zakryte plastikami które musimy zdemontowac.
Obrazek
Następnie czeka nas odkręcenie 8 zapieczonych śrubek. Ja użyłem "WD40" i specjalistycznego narzędzia jakim jest naostrzny śrubokręt . Ustawiamy go na łbie śruby i wbijamy młotkiem a następnie odkręcamy śrubki :)
Obrazek
Przy demontażu filta trzeba wypiąć dwie kostki. Jedna widoczna na zdjęciu a druga znajduje sie w środku.
Obrazek
Obrazek
W środku filtra znajduje się pompka paliwa. Należy ją wypchnąć od góry.
Obrazek
No i mamy filtr <jupi> Wszystko montujemy w odwrotnej kolejnosci. ;P
A to sprawca całego zamieszania od środka :)
Obrazek
dziękuje za uwage :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2012, 19:39
Posty: 18
Skąd: Łask
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16v 1998

Postprzez shadoow » 6 gru 2012, 17:20

Dziś zamierzałem zakupić filtr paliwa do mojej BJ no i Pan w sklepie poinformował mnie że w BJ nie wymienia się filtra paliwa lub ewentualnie co 200 000kkm. Więc jak w końcu jest z tym filtrem w naszych bjotkach ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 16:41
Posty: 1084 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ

Postprzez xedos1972 » 6 gru 2012, 17:44

pan ma słabą wiedzę i tyle wymiana co 90 tyś lub co 6 lat link do instrukcji obsługi poniżej
http://picasaweb.google.com/freshbratek ... 2908734498
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Czarek326 » 6 gru 2012, 19:46

To chyba zależy od katalogu.W sklepie sprawdzali i w jednym było jako cześc niewymienna a znowu w innym już wymienna... <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2012, 19:39
Posty: 18
Skąd: Łask
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16v 1998

Postprzez shadoow » 9 gru 2012, 01:12

I jeszcze jedno pytanko: do Bj z 2001 r. należy zakupić filtr o nr ZL0520490A ?? Ponieważ dostałem filtr i nr jest bez "A".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 16:41
Posty: 1084 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ

Postprzez maniakk5 » 9 gru 2012, 01:43

shadoow napisał(a):I jeszcze jedno pytanko: do Bj z 2001 r. należy zakupić filtr o nr ZL0520490A ?? Ponieważ dostałem filtr i nr jest bez "A".



Kolego ja posiadam taki z "a"(wymieniając kupiłem 2 szt,bez A i z) – oddam nówkę z "A"(mój był bez) za ile kupiłem,czyli całe 70 zeta.
+48 503 476 675
Wawa Jelonki,wysłąć też mogę(pewnie z 20 zł przeciągiem,PP pewnie taniej))
Pozdr.
Paweł
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez rafal700 » 15 sty 2013, 23:33

Z carspeed się dowiedziałem że nie ma zamienników modeli z 490A na końcu. Są tylko zamienniki bez A czyli 490. Więc jak to jest ? Ja potrzebuję 490A a jedynie oryginalny filtr mi zaproponowali w cenie 160zł. Chyba to nie aż tak dużo zważywszy na to, że filter się wymienia praktycznie jak rozrząd
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323