Wymiana filtra paliwa [BJ benzynowe]
A ja mam też taką puche czarną z rurkami pod maską.Jak poczytałem to jedni pisza ze to dodatkowy filtr węglowy i się go nie wymienia,inni piszą ze to odpowietrznik w którym jest filtr z siateczki metalowej i się go wymienia....ale u mnie on nie jest połączony bezpośrednio z układem paliwowym – to primo.A drugo przypomnę 323F BJ 1,8 – skąd by się tam wziął skoro był w starszych?
- Od: 11 maja 2009, 08:50
- Posty: 55
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.
fajna fotorelacja, jeszcze jakby kolega zmienił, że to nie śruby 17tki tylko na klucz 17 – to samo z 10tką
swoją drogą to średnio ciekawe rozwiązanie z tym filtrem w baku
swoją drogą to średnio ciekawe rozwiązanie z tym filtrem w baku
Znalazłem fotorelacje z angielskiego forum, dobrej jakości zdjęcia
http://www.club323f.com/forum/viewtopic ... 35&t=40214
http://www.club323f.com/forum/viewtopic ... 35&t=40214
- Od: 13 sty 2009, 20:53
- Posty: 85
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r
Odnośnie samego filtra – ten który kupiłem różnił się od starego mocowaniem do filtra pompy. W starym na dole były 2 bolce zatrzaskowe, na które przychodzi plastikowa płytka pośrodku której jest otwór na końcówkę filtra dzięki czemu nie wypada (tak jak na fotorelacji) – poza tym stary filtr był złożony z 2 elementów złożonych do kupy na 2 uszczelkach – nowy to jakby monolit w jednym kawałku. I właśnie w nowym nie ma tych końcówek do mocowania pompy. Sa natomiast zatrzaski na jakby dolne wieczko, którego niestety w zakupionym przeze mnie filtrze nie było (!).
Skąd te różnice? kupiłem filtr do wersji po lifcie? A co do samego mocowania pompy poradził na to samochodowy zestaw pierwszej pomocy – drut stalowy fi 1mm .
Skąd te różnice? kupiłem filtr do wersji po lifcie? A co do samego mocowania pompy poradził na to samochodowy zestaw pierwszej pomocy – drut stalowy fi 1mm .
- Od: 26 mar 2012, 09:32
- Posty: 29
- Skąd: Bielsko - Biała
- Auto: Mazda 323F BJ 1999
ja dziś również wymieniałem filterek, i rzeczywiście największym wyzwaniem jest te 8 śrubek 5 poszło bez problemu a 3 trzeba było nawiercić dobrze ze to raz na 90 tyś się wymienia bo czasu schodzi przy demontażu.
- Od: 13 sty 2009, 20:53
- Posty: 85
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r
Mam pytanie filtr się zmienił po pełnym lifcie w 2002r. czy po pierwszym w 2001r. i wprowadzeniu silnika 1.6. ?
Boje się że kupie filter umęczę się z rozbieraniem a na końcu okaże się ze mam zły filtr
Boje się że kupie filter umęczę się z rozbieraniem a na końcu okaże się ze mam zły filtr
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Zamów w Carspeed podając VIN dobierają bez problemu i nie ma możliwości pomyłki
1. ZL0520490 do aut wyprodukowanych do 1.04.2000r (nr VIN do 286423)
Obrazek
2. ZL0520490A do aut wyprodukowanych po 1.04.2000r (nr VIN po 286423)
Obrazek
1. ZL0520490 do aut wyprodukowanych do 1.04.2000r (nr VIN do 286423)
Obrazek
2. ZL0520490A do aut wyprodukowanych po 1.04.2000r (nr VIN po 286423)
Obrazek
- Od: 13 sty 2009, 20:53
- Posty: 85
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r
Witam. Dziś walczyłem z wymianą filtra paliwowego pod tylnią kanapą. Kiedy rozkreciłem z wielkim bólem tylnią kanapę ujrzałem blachę z której odkręciłem 4 śrubki. poszło łatwo. Natępnie ujrzałem 9 śrubek które były tak zardzewiałe, że nie było szans odkręcenia. Nawierciłem łby wiertarka o napędzie ręcznym(wersja muzealna) 9 śrub i wszystkie wybiłem za pomocą śrubokręta i młotka. Pomyślałem sobie, że już nic gorszego nie może się przytrafić. Ściągnąłem łatwo dwa przewody i podnioślem pompe z filtrem uważając na pływak. I tu się zaczęło- Wpadła mi do baku taka cieńka końcówka plastikowa od wężyka. Zacząłem łowić, bo utrzymywałasię na powierzchni pływając sobie w paliwie. Niestety ściągając do boku wpadła mi dalej miedzy ścianki i już nie mogłem jej wyciągnąć. Mam nadzieje, że nie będzie szkód, gdyż utrzymuję się gdzieś na powierzchni i nie jest aż taka mała. Dałem sobie z tym spokój i zabrałem się za pompe.
Dopisano 30 sie 2012, 22:13:
Wyciągnąłem pompę uważając na pływak, ładnie rozebrałem i zacząłem składać a tu następny problem filtr nie pasuje. Tyle pracy na marne.
Dopisano 30 sie 2012, 22:22:
Zły filtr, inna perspektywa. Pozostało mi złożenie starego filtra z wielkim bólem. kiedy pompę włożyłem na miejsce podłączyłem przewody i odpaliłem autko. Wszystko grało i nigdzie nie ciekło, wiec OK. ale powstał problem. Wszystkie śrubki rozwierciłem więc nie mam czym przykręcić górnej części obudowy tej na 9 śrub. Poleciałem po klej z uszczelniaczem, bo pozostały trzpienie po starych śrubach wiec obudowa nie będzie się przemieszczać a klej dodatkowo uszczelni.
Dopisano 30 sie 2012, 22:32:
Mam nadzieje, że moje problemy pomogą innym. Czeka mnie znowu wymiana filtra jak przyjdzie ten właściwy filtr. Filtr udało mi się kupić na allegro za 29 zł. Z przesyłką 42.50. Cena bardzo dobra.
Dopisano 30 sie 2012, 22:37:
Teraz pytanie, w baku został mi kawałek plastiku od przewodu taki zielony, który jest widoczny na zdjęciu. Czy mam się obawiać? Oraz czy umieszczenie pokrywy pompy(tam gdzie było 9 śrubek) na silikon jest też dobrym rozwiązaniem.
Dopisano 30 sie 2012, 22:13:
Wyciągnąłem pompę uważając na pływak, ładnie rozebrałem i zacząłem składać a tu następny problem filtr nie pasuje. Tyle pracy na marne.
Dopisano 30 sie 2012, 22:22:
Zły filtr, inna perspektywa. Pozostało mi złożenie starego filtra z wielkim bólem. kiedy pompę włożyłem na miejsce podłączyłem przewody i odpaliłem autko. Wszystko grało i nigdzie nie ciekło, wiec OK. ale powstał problem. Wszystkie śrubki rozwierciłem więc nie mam czym przykręcić górnej części obudowy tej na 9 śrub. Poleciałem po klej z uszczelniaczem, bo pozostały trzpienie po starych śrubach wiec obudowa nie będzie się przemieszczać a klej dodatkowo uszczelni.
Dopisano 30 sie 2012, 22:32:
Mam nadzieje, że moje problemy pomogą innym. Czeka mnie znowu wymiana filtra jak przyjdzie ten właściwy filtr. Filtr udało mi się kupić na allegro za 29 zł. Z przesyłką 42.50. Cena bardzo dobra.
Dopisano 30 sie 2012, 22:37:
Teraz pytanie, w baku został mi kawałek plastiku od przewodu taki zielony, który jest widoczny na zdjęciu. Czy mam się obawiać? Oraz czy umieszczenie pokrywy pompy(tam gdzie było 9 śrubek) na silikon jest też dobrym rozwiązaniem.
- Od: 30 sie 2012, 21:35
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 1349cm3, 62 KW 2005 Benzyna (Hatchback)
filtr zatrzymuje pyłki także nic większego się nie dostanie do pompy :–). a jeśli w kabinie nie śmierdzi benzyną to sylikon będzie trzymał długo.
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
Witam! Jestem po wymianie filtra i pomyślałem ,że dodam od siebie pare spostrzeżeń
Filtr jaki zamontowałem kosztował mnie 35 zł więc nie tak źle !
Najwięcej problemu sprawił mi demontaż kanapy. W tym celu musimy wykręcić 8 śrub, które znajdują sie w miejscach zaznaczonych strzałkami Śruby przy drzwiach są zakryte plastikami które musimy zdemontowac.
Następnie czeka nas odkręcenie 8 zapieczonych śrubek. Ja użyłem "WD40" i specjalistycznego narzędzia jakim jest naostrzny śrubokręt . Ustawiamy go na łbie śruby i wbijamy młotkiem a następnie odkręcamy śrubki
Przy demontażu filta trzeba wypiąć dwie kostki. Jedna widoczna na zdjęciu a druga znajduje sie w środku.
W środku filtra znajduje się pompka paliwa. Należy ją wypchnąć od góry.
No i mamy filtr Wszystko montujemy w odwrotnej kolejnosci.
A to sprawca całego zamieszania od środka
dziękuje za uwage
Filtr jaki zamontowałem kosztował mnie 35 zł więc nie tak źle !
Najwięcej problemu sprawił mi demontaż kanapy. W tym celu musimy wykręcić 8 śrub, które znajdują sie w miejscach zaznaczonych strzałkami Śruby przy drzwiach są zakryte plastikami które musimy zdemontowac.
Następnie czeka nas odkręcenie 8 zapieczonych śrubek. Ja użyłem "WD40" i specjalistycznego narzędzia jakim jest naostrzny śrubokręt . Ustawiamy go na łbie śruby i wbijamy młotkiem a następnie odkręcamy śrubki
Przy demontażu filta trzeba wypiąć dwie kostki. Jedna widoczna na zdjęciu a druga znajduje sie w środku.
W środku filtra znajduje się pompka paliwa. Należy ją wypchnąć od góry.
No i mamy filtr Wszystko montujemy w odwrotnej kolejnosci.
A to sprawca całego zamieszania od środka
dziękuje za uwage
- Od: 8 kwi 2012, 19:39
- Posty: 18
- Skąd: Łask
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16v 1998
Dziś zamierzałem zakupić filtr paliwa do mojej BJ no i Pan w sklepie poinformował mnie że w BJ nie wymienia się filtra paliwa lub ewentualnie co 200 000kkm. Więc jak w końcu jest z tym filtrem w naszych bjotkach
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
pan ma słabą wiedzę i tyle wymiana co 90 tyś lub co 6 lat link do instrukcji obsługi poniżej
http://picasaweb.google.com/freshbratek ... 2908734498
http://picasaweb.google.com/freshbratek ... 2908734498
xedos1972
I jeszcze jedno pytanko: do Bj z 2001 r. należy zakupić filtr o nr ZL0520490A Ponieważ dostałem filtr i nr jest bez "A".
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
shadoow napisał(a):I jeszcze jedno pytanko: do Bj z 2001 r. należy zakupić filtr o nr ZL0520490A Ponieważ dostałem filtr i nr jest bez "A".
Kolego ja posiadam taki z "a"(wymieniając kupiłem 2 szt,bez A i z) – oddam nówkę z "A"(mój był bez) za ile kupiłem,czyli całe 70 zeta.
+48 503 476 675
Wawa Jelonki,wysłąć też mogę(pewnie z 20 zł przeciągiem,PP pewnie taniej))
Pozdr.
Paweł
- Od: 11 maja 2009, 08:50
- Posty: 55
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.
Z carspeed się dowiedziałem że nie ma zamienników modeli z 490A na końcu. Są tylko zamienniki bez A czyli 490. Więc jak to jest ? Ja potrzebuję 490A a jedynie oryginalny filtr mi zaproponowali w cenie 160zł. Chyba to nie aż tak dużo zważywszy na to, że filter się wymienia praktycznie jak rozrząd
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość