regulacja luzów zaworowych – B3

Postprzez czah666 » 11 lut 2013, 13:01

Witajcie,
czy ktoś orientuje się jak wygląda regulacja luzów zaworowych w silniku 1.3 16v ?
Wertując kiedyś forum natrafiłem na informacje że regulacja dokonywana jest za pomocą płytek jednak po wysłaniu zapytania do carspeedu otrzymałem odpowiedz ze regulacja w tym modelu jest za pomocą śrub... i teraz już nie wiem jak to jest naprawdę.

Pozatym są bardzo rozbieżne opinie co do tego czy luz regulować na zimnym czy ciepłym silniku , a także o tym jaka ma być przerwa ustawiona...

Jeśli ktoś ma jakieś rzetelne informacje na ten temat to będę wdzięczny ;)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 157 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez shawn » 11 lut 2013, 14:15

W tym silniku reguluje sie luzy za pomocą śrub i mnie też to czeka. Reguluję sie luzy na zimnym silniku są na forum juz tematy z tym związane
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez xedos1972 » 12 lut 2013, 20:45

Temperatura silnika podczas regulacji powinna wynosić od 10 do 30 st Celsjusza.
luz zaworowy na wylocie jak i na dolocie powinien wynosić 0.30 w tym silniku .
Regulacja zaworów:
Mierzona na dźwigni zaworu / zaworze
Gdy cylinder 1 znajduje się w górnym martwym punkcie cyklu sprężania, regulować następujące:
Zawór dolotowy cylindra 1 i 2 + zawór odlotowy cylindra 1 i 3
Gdy cylinder 4 znajduje się w górnym martwym punkcie cyklu sprężania, regulować następujące:
Zawór dolotowy cylindra 3 i 4 + zawór odlotowy cylindra 2 i 4.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323