Nadpęknięcie paska alternatora

Postprzez devil-80 » 26 maja 2012, 23:09

Witam,
Właśnie wracałem sobie ze spaceru a tu usłyszałem trzask (myślałem, że złapałem gumę) ale otwarłem maskę i widzę, że to pasek klinowy po lewej stronie pęknął (tylko górna jego część i tak jak by podzielić go na trzy części to 1/3 z lewej strony) Wymieniony był ok 2 mce temu firmy contitech od początku wymiany piszczał , więc pare razy jeździłem do mechanika żeby go naciągnął jednak to nie pomogło i nadal piszczał po odpaleniu rano.
Ktoś wie czemu ten pasek się naderwał i czy mogę z nim tak jeździć?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez Neonixos666 » 27 maja 2012, 00:07

devil-80 napisał(a):firmy contitech


jak tej firmy to i tak długo wytrzymał to najgorszy szajs jaki może być, mój mechanik wymienił paski tej formy w pewnej toyocie to wytrzymały całe 500m i pękły. Wymień na boscha albo bando i będzie dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez devil-80 » 27 maja 2012, 08:30

Nie wiem czy tutaj dostanę bando, a może być Gates?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez xedos1972 » 27 maja 2012, 10:19

Gatesa nie kupuj piszczą strasznie przerabiałem to ostatnio naciągałem je w nieskończoność i nic nie bardzo pasują do japońca najlepsze bando i teraz cisza aż miło.problem leży w wieloklinie tych pasków jak porównasz paski Bando i np. Gatesa , więc zdaj się na forum i kup Bando
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez devil-80 » 27 maja 2012, 16:20

ok a gdzie można je dostać?
a jak wygląda sprawa z oryginalnym paskiem mazdy?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez Neonixos666 » 27 maja 2012, 18:10

devil-80 napisał(a):ok a gdzie można je dostać?
a jak wygląda sprawa z oryginalnym paskiem mazdy?


na pierwszy montaż szły bando z tego co wiem do diesla nie wiem jak w benzynie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez devil-80 » 27 maja 2012, 21:19

Bo oryginał to mogę zamówić z ASO Mazda w Irlandii a w sklepach mają tylko gates,conti i QH
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez decadent » 27 maja 2012, 23:45

Potwierdzam, opisywałem na forum, że z paskami contitech miałem same problemy, a z bando żadnych.
Kup bando wysyłkowo, carspeed, fox itp.... Jak nie mają bando to ewentualnie inne japońskie.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 28 maja 2012, 08:28

xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez konradus99 » 28 maja 2012, 12:59

Omijałbym też Dayco, na początku piszczały regularnie, po naciągnięciu już rzadziej ale zdarza się – a nie powinno, a przecież nie można naciągać w nieskończoność. Zobaczymy ile wytrzymają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 13:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez devil-80 » 28 maja 2012, 17:58

Oryginał mazdy kosztuje mnie tyle co conti lub gates z przesyłką 16€ więc już zamówiony. Dam znać czy piszczy jak sie go zamontuje.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez devil-80 » 30 maja 2012, 20:17

Pasek wymieniony na oryginał , ale okazało się ,że pompa wody (co za tym idzie pewnie i rozrząd) ma luz i też niedługo trzeba ją wymienić -jakieś godne polecenia pompy ale do silnika benzynowego? Pasek rozrzadu to chyba dayco lub gates a może mitsuboshi?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez shawn » 30 maja 2012, 21:35

Dwa lata temu wymieniałem rozrząd tez mam taki silnik jak TY oryginał jest tani 200 zł bez pompy wody kosztuje i nie ma sensu w zamienniki się pchać , pompę wody wymieniłem również na OE kosztowała 290 zł ewentualnie japoński zamiennik GMB 100 zł wszystko z carspeed
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez devil-80 » 31 maja 2012, 16:46

a lepiej brać pompę gmb czy dołożyć jeszcze raz tyle i jeszcze trochę i oryginał 244zł lub gmb 102zł?
Czy Pasek rozrządu, napinacz rozrządu i sprężynka tj wszystko czy jeszcze warto coś dokupić do kompletu? (jak wygląda sprawa z rolkami prowadzącą i napinającą bo nie ma ich w zestawie)
Aha jaki jest koszt wymiany mój mechanik woła 100 euro.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez shawn » 31 maja 2012, 19:06

GMB na forum polecają wiec myślę ze warto, jest tylko rolka, sprężynka i pasek z tego co pamiętam. Jezeli masz duży przebieg to tez uszczelki silnika pasuje zmienić przy okazji, napisz do carspeed to Ci doradzą. ja za wymianę rozrządu zapłaciłem 200 zł to jest prosty silnik nie ma dużo roboty
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez devil-80 » 31 maja 2012, 21:25

Już napisałem do carspeed i foxa.
Uszczelkę jak cos to wezmę pod pompę bo tą pod klawiaturą już wymieniałem.

A czy potrzeba też wymienić uszczelniacze?
_ uszczelniacz przedni na wale korbowym
– uszczelniacz wałka rozrządu
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323