Witam.
Okazało się że przez jakiś czas jeździłem z ubytkiem ponad 1 litr oleju. Jak zmierzyłem olej w ogóle nie miałem go na bagnecie , czyli było poniżej normy. Czy w takim wypadku nie powinna mi się zaświecić kontrolka oleju?? Nic takiego mi się nie świeciło. Nie wiem jaki czas już tak jeździłem bo dawno już nie zaglądałem do oleju, na szczęście nic się nie stało. Po dolaniu wlałem coś około 1,2 l oleju i jest w połowie zakresu miarki bagnetu. Zbiornik olejowy cały wraz z filtrem do mojego silnika to 3,2 litra. Czyli miałem 2l oleju albo i mniej.
O dziwo w tym czasie nie zauważyłem by silnik jakoś dziwnie chodził, no może troszkę głośniej, ale tłumaczyłem to że przy temperaturach dochodzących do -20*C i więcej to naturalne. Olej jaki stosuje to 10w40. Śladów wycieku oleju nie zauważyłem. Aktualny przebieg to 193 tyś. Ostatnio jeździłem głównie praca – dom więc krótkie odcinki.
Czekam na jakieś rady. Co mam zrobić by wyeliminować wyciek o ile jest? i czy to naturalne by przy tak niskim oleju nie zaświeciła się żadna kontrolka? A może jest uszkodzona?
Ubywa oleju i nie świeci się kontrolka oleju – Mazda BJ '98 1,3
Strona 1 z 1
Z kontrolką ciśnienia oleju jest tak, że jak się zapala to już zazwyczaj jest za późno na reakcję. Więc miałeś trochę szczęścia, że sprawdziłeś olej. Uzupełnij olej na Full i kontroluj Nie powinno być źle.
nom najlepiej co jakiś czas zajrzeć pod maskę co się dzieje z płynami ogólnie czy silnik się nie poci nawet jak nie ma niepokojących objawów
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Z tego wynika, że jak już się kontrolka świeci to jest za późno? Myślałem że powinna się świecić wcześniej przy niskim stanie oleju. A nie zaglądałem pod maskę bo przy takich mrozach jak ostatnio -20*C i więcej to się nie chciało nic grzebać pod maską. Ale w końcu musiałem i tak zajrzeć jak mi akumulator padł i nie ruszyłem:D
- Od: 4 lut 2011, 18:58
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Lubelski
- Auto: Mazda 323f BJ 1,3 16V 1998r
Ta kontrolka oznacza spadek ciśnienia oleju a nie spadek jego poziomu, niestety tak jest w Mazdach. Szczególnie to boli w Mazdach 6 GG/GY z dieslami jak się taka kontrolka zapali. Zazwyczaj wtedy już panewka się zdąży obrócić...
Więc podziękuj akumulatorowi, że się zreflektował i unieruchomił auto.
Więc podziękuj akumulatorowi, że się zreflektował i unieruchomił auto.
ironman80 napisał(a):Z tego wynika, że jak już się kontrolka świeci to jest za późno?
Jak ta kontrolka się zapali to znaczy że jest źle, nawet bardzo źle.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości